PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Diski Delmek...



ghibli06
09-03-2018, 21:38
Arkadaşlar benim maseratinin fren diskleri orjinalinden delikliydi ama ben deliksiz olanını bulabildim, netten araştırdığım kadarıyla bunu delmenin bir sakıncası yok yani kendimiz delikli hale getirebiliyoruz, bunu daha önce yapan ve de Ankara'da bana yardımcı olabilecek kim var?

https://i.ebayimg.com/images/g/840AAOxyOlhS3knC/s-l1600.jpg

997TT
09-03-2018, 21:45
Delerken dıkkat edın,dıskın mukavemetını azaltmayın.
Ayrıca deldıgınız delıgın etrafı yumusatılmalı.
Rotor un ıcınden damarlar gecer,oraya denk getırmeyın...

onursumer
09-03-2018, 21:51
delmek çok zor değilde nerenın deliniceği çok iyi ayarlanmalı , delinmese ne gibi bir - olur ?

turboman
09-03-2018, 23:38
Delme işini yıllar önce yapmıştım desenini internetten bulup kalıp çıkardık sonra diskin üstüne yapıştırıp tek tek deldik elmas uçla bayağı uğraşmıştık frenlemede avantajı fark edilir derecede oldu deliğin haricinde bide pervane şeklinde çizmekte mantıklı ama balatayı çabuk bitirir...

ufuksaracci
10-03-2018, 00:26
Delerken oluşabilecek mikro çatlaklar, ileride ısınma ve soğumayla birlikte soruna yol açmaz mı acaba?

kalipson
10-03-2018, 00:28
Hayatta yapmayacağım bişey olsa gerek. Anladığımdan değil; ne bileyim aşırı riskli geldi.

0M42
10-03-2018, 00:36
Eski aracıma bende yapmıştım ve bir sorun yaşamadım ancak öyle göz kararı yada şablonla işaretleyip matkap tezgahında delmekle olmaz balans yapar.Önce çizimini yapıp sonra cnc de delinmesi lazım.Ayrıca matkap ucuyla da olmaz kanal arasındaki setlere denk gelirse matkap ucu sağa sola dalma yapar udrill bu iş için daha uygun olur.

.::EmrE::.
10-03-2018, 01:23
Cefası sefasından daha fazla olacak bir modifikasyon bence.. S2000 de 3 takım delikli disk değiştirdim, StopTech kullanıyordum hepsi de deliklerden çatlama yapmıştı. Fabrika standartı dışında delinen bir diskin sağlam olacağını hiç sanmıyorum.

MCN21
10-03-2018, 07:47
Teknik kismini bilmesemde fren gibi onemli bir parcada riske girmek istemezdim :)

ghibli06
10-03-2018, 08:00
benim de derdim ila delmek değil ama bu modelin orj.i hep bu şekildeydi... ayrıca o delikli discler de hep sonradan deliniyor benim merak ettiğim CNC harici bir delme metodu mu var? sonuçta CNC de matkapla deliyor...

EREN34
10-03-2018, 08:07
Delikli disklerin delme işlemi ısıl işlem öncesi oluyor. Haliyle sonradan delme ile aynı olmaz.

Bence illa delineckse, catia da çizip cnc de delmek gerekir

kelalper
10-03-2018, 08:10
Fren disklerinin delinme sebebi arka arkaya yapılan uzun frenajlarda disk ile balata yüzeyi arasında sıkışan sıcak havanın disk kanalından dışarı atılmasını sağlamak ,hidrolik pompasının ısınmasını azaltmak dolayısıyla fren hidroliğinin erkenden kaynamasının bir miktar önüne geçmektir. Ama normal günlük kullanımda fren mesafesınde artı etkisi yoktur. Tam tersine sürtünme yüzeyi azaldığı için panik frende fren mesafesine eksi yönde etki edebilir. O nedenle bir çok modelin delikli ve deliksiz diski var. Delme işine gelince disk yüzeyini yakmadan yavaş yavaş ve soğutarak cnc tezgahta delmek çok daha mantıklı.

Mikrop_Ali
10-03-2018, 09:30
Şaşmaz da bu işi yapan var ama adını unuttum

Schumi
15-03-2018, 23:14
İlla delecekseniz deliği önden arkaya komple yapmayın. Ön delik yüzeyi ile arka delik yüzeyi arasında bir ofset olsun. Ayrıca iç kanal duvarlarına denk getirmemeye çalışın. Performans tipi disk üreticilerden birçok küçük firma delikleri ısıl işlemden sonra deliyor. Ben olsam delik yerine çizik yaptırırdım. Ki niyetim o şekilde.

300E
16-03-2018, 01:03
Deldirmek isterseniz şaşmazda tanıdığım bir tornacı deliyor, kendi araçlarınınkini hep deldi, ama matkapla deliyor. Deliğin etrafını falan havşalıyor güzelce.

Ormanci
16-03-2018, 08:29
Şahin mi bu disk deleceksiniz? :) Yukarıda sayılı mesajda anlatılmış, "sonuçta delikli olanlar da deliniyor" demek büyük hata olur, (edit) disk üretilirken delik şekilde üretiliyor muhtemelen. Üreten adam sanayide tornayı alıp delmiyor :)

Evet, "görüntüde" bişey olmaz. Ne var ki deldik işte :D

Aşınıp değişmesi gereken disklerin tornalanması gibi bişey bu. İyi ustalar disk tornalamayı bile tavsiye etmez, 1 torna bile anca kaldırır der. Ki bunun yanında metal sonuçta, sonradan uygulanan her türlü dışarıdan müdahale, illa ki gözle görülür-görülmez zarar oluşturacaktır.

0M42
16-03-2018, 09:20
Beyler fren diskleri döküm dür döküm malzeme ısıl işleme tabi tutulamaz.

Ormanci
16-03-2018, 09:38
Beyler fren diskleri döküm dür döküm malzeme ısıl işleme tabi tutulamaz.

Eyvallah doğru, ben de ısıl işlem demişim... Delikli şekilde dökülüyor, delinmiyor demek amaçlı....

CLIORS
16-03-2018, 09:48
Beyler fren diskleri döküm dür döküm malzeme ısıl işleme tabi tutulamaz.

http://www2.isikun.edu.tr/personel/ahmet.aran/dd.pdf

CLIORS
16-03-2018, 09:50
benim de derdim ila delmek değil ama bu modelin orj.i hep bu şekildeydi... ayrıca o delikli discler de hep sonradan deliniyor benim merak ettiğim CNC harici bir delme metodu mu var? sonuçta CNC de matkapla deliyor...

çok sayfa sayfa yazmaya niyetim yok :) fakat üreticisinden al.

Yay kesme, bakla azaltma, delik delme biz de ata sporu.

0M42
16-03-2018, 10:22
Bu konuda bahsedilen ısıl işlemden kasıt sertleştirme işlemidir, sizin verdiğiniz makalede dökümün kırılganlığını almak için yapılan tavlama işlemidir bu işlemin sonucunda yüzeyler ister istemez bir miktar sertleşir ama bu sertliği ne delerken nede işlerken hissedersiniz.

Disk bahsettiğiniz sertliği alacak ve sonra aşındığında gidip tornada taşlatacak üzerinden 1mm. paso kaldıracaksınız? Yok öyle bir şey. Gerçekten ısıl işleme tutulmuş bir çeliği elinize alıp işlemeye kalkmış olsaydınız ne demek istediğimi daha iyi anlardınız.Isıl işleme tabi tutulmuş bir metali bırakın delmeyi elmasla bile kesemessiniz eğe bile yemez daha detaylı araştırın.

Schumi
16-03-2018, 13:39
Şahin mi bu disk deleceksiniz? :) Yukarıda sayılı mesajda anlatılmış, "sonuçta delikli olanlar da deliniyor" demek büyük hata olur, (edit) disk üretilirken delik şekilde üretiliyor muhtemelen. Üreten adam sanayide tornayı alıp delmiyor :)

Evet, "görüntüde" bişey olmaz. Ne var ki deldik işte :D

Aşınıp değişmesi gereken disklerin tornalanması gibi bişey bu. İyi ustalar disk tornalamayı bile tavsiye etmez, 1 torna bile anca kaldırır der. Ki bunun yanında metal sonuçta, sonradan uygulanan her türlü dışarıdan müdahale, illa ki gözle görülür-görülmez zarar oluşturacaktır.

Kalıptan delikli çıkmıyor diskler. Bu konuda Hi-Spec ve Compbrake gibi İngiliz fren kiti üretici firmalar disklerini plain dedikleri dümdüz şekilde üretir. Ve çok popüler ürünler dışında stokları hep düz tutarlar. Sipariş üstüne delerler yada kanal açarlar. Bir kaç kere sipariş ettim oradan biliyorum. Ki ben fren sistemlerden oldukça anlarım. Kendi fren kitlerimi tasarlamış ve yurt dışına bile retrofit kiti satmışlığım var. Kendiniz güvenli bulmazsınız yaptırmazsınız birşey diyemem. Ama burada teknik olarak verilen işin olabilitesini ve dikkat edilmesi noktaları içeren tavsiyelere muhtemelen diye emin olmadığınız bilgiler ışığında aksi fikri "Ne var ki" gibi nükteli şekilde belirtmek doğru değil. Burası TechTurkey. 100 hp motorların 500 hp ye nasıl artırılabileceğinin konuşulduğu teknik bir platform. Ki bu yay kasmak yada yay press ile aynı kefeye koyulmamalı.


Beyler fren diskleri döküm dür döküm malzeme ısıl işleme tabi tutulamaz.

Diskler tavlanıyor. Özellikle Brembo HC serisi. High Carbon dediğimiz yüksek karbon alaşımlı diskler daha da farklı şekilde tavlanıyor.

Schumi
16-03-2018, 13:42
Bu konuda bahsedilen ısıl işlemden kasıt sertleştirme işlemidir, sizin verdiğiniz makalede dökümün kırılganlığını almak için yapılan tavlama işlemidir bu işlemin sonucunda yüzeyler ister istemez bir miktar sertleşir ama bu sertliği ne delerken nede işlerken hissedersiniz.

Disk bahsettiğiniz sertliği alacak ve sonra aşındığında gidip tornada taşlatacak üzerinden 1mm. paso kaldıracaksınız? Yok öyle bir şey. Gerçekten ısıl işleme tutulmuş bir çeliği elinize alıp işlemeye kalkmış olsaydınız ne demek istediğimi daha iyi anlardınız.Isıl işleme tabi tutulmuş bir metali bırakın delmeyi elmasla bile kesemessiniz eğe bile yemez daha detaylı araştırın.

Şimdi gördüm bu mesajını. Aynen öyle. Zaten disk aşırı sert olsa frenleme olmaz. Çünkü balata disk arasında birbirlerini aşındırıcı bir etki sayesinde frenleme gerçekleşiyor.

Sadık Özyer
16-03-2018, 14:35
Bahsettiginiz , havalandirma delikleri mi ?

ghibli06
16-03-2018, 15:26
Bahsettiginiz , havalandirma delikleri mi ?

Sadik baska ne deligi olabilir Allah askina :)

ghibli06
16-03-2018, 15:33
Şahin mi bu disk deleceksiniz? :) Yukarıda sayılı mesajda anlatılmış, "sonuçta delikli olanlar da deliniyor" demek büyük hata olur, (edit) disk üretilirken delik şekilde üretiliyor muhtemelen. Üreten adam sanayide tornayı alıp delmiyor :)

Evet, "görüntüde" bişey olmaz. Ne var ki deldik işte :D

Aşınıp değişmesi gereken disklerin tornalanması gibi bişey bu. İyi ustalar disk tornalamayı bile tavsiye etmez, 1 torna bile anca kaldırır der. Ki bunun yanında metal sonuçta, sonradan uygulanan her türlü dışarıdan müdahale, illa ki gözle görülür-görülmez zarar oluşturacaktır.

Evet arabam sahinin bir turevi :)

Suayip hocam guzel guzel anlatmis mevzu kampananin uzerine delikli imitasyon disk takmak degil arkadaslar, arac zaten 400 hp, bunun hem delikli hem de deliksiz versiyonu var, adamlar delikliyi de deliksizlerden yapiyorlar onu bildigim icin sordum, aldigim mal da orj. Ama bu urunu uretmedikleri icin artik baska bir yerden aldim, delikten ziyade kanal bana da mantikli geliyor...

ufuksaracci
16-03-2018, 15:39
Konuyla pek alakalı değil ama kanallı disklerde balata aşınması delikli ya da düz diske göre daha yüksek olur mu?

ghibli06
16-03-2018, 15:41
çok sayfa sayfa yazmaya niyetim yok :) fakat üreticisinden al.

Yay kesme, bakla azaltma, delik delme biz de ata sporu.

Delik delmenin amacini biliyor musunuz? Kusura bakmayin da ben malzeme muhendisiyim yeri geldiginde parca bile uretirim, diskin delimiyle yay kesmeyi nasil birlestirdiniz kafanizda anlayamadim, brembo ve ebc gibi markalarin uretim videolarini izleyin, o delikler dogustan gelmiyor ve de bir amaci var, kaciniz 330 mm disk kullaniyor? Kullanan anliyor zaten demek istedigimi...

OmerRS
16-03-2018, 19:06
Delikli diskler ömür açısından biraz dezavantajlı oluyor, deliklerin etrafındaki bölgelerdeki kılcal çatlaklar daha kısa sürede büyüyüp diskin çatlamasına sebep olabilir. Onun yerine çizikli ya da dimple dediğimiz yapıdaki diskler tercih edilebilir. Eğer elinizde orijinal düz diskler varsa bence direk onları kullanın.

Bu tarz çizik ya da deliklerin amacı ağır fren altında disk ve balata arasında oluşan toz ve gaz tabakasının kolayca atılabilmesini sağlamaktır. Halihazırda çoğu balatanın üzerinde diğer amaçlarının yanında bu işlevi de gören kanallardan bulunuyor, buna ek olarak çizikli disklerden de alınabilir ama düz diskler de kesinlikle tercih edilebilir.

https://www.evilution.co.uk/files/smartexterior/brakes/types/dimple.jpg
http://www.aa1car.com/library/brake_pad_premium_ceramic.jpg

ghibli06
16-03-2018, 19:12
Genuine Maserati Front Brake Rotor Ghibli Quattroporte OEM 670030935 | eBay (https://www.ebay.com/p/Genuine-Maserati-Front-Brake-Rotor-Ghibli-Quattroporte-OEM-670030935/2093755462)

Orijinal delikli istenirse de boyle geliyor, fiyat şukela :)

kalipson
16-03-2018, 19:27
Fiyat şahane hakkaten. O ne yaa.

TaGo
16-03-2018, 19:29
Deliklerin bir ana amacı tozu uzaklaştırmaksa diğer ana amacıda ısı transferi oluşturmaktır.

CLIORS
16-03-2018, 19:50
Delik delmenin amacini biliyor musunuz? Kusura bakmayin da ben malzeme muhendisiyim yeri geldiginde parca bile uretirim, diskin delimiyle yay kesmeyi nasil birlestirdiniz kafanizda anlayamadim, brembo ve ebc gibi markalarin uretim videolarini izleyin, o delikler dogustan gelmiyor ve de bir amaci var, kaciniz 330 mm disk kullaniyor? Kullanan anliyor zaten demek istedigimi...

Megane RS 312 mm kullanıyor dogru 330 mm az olduğu için yorum yapmam doğru olmaz.

Malzeme mühendisliği iyidir, ben de beğeniyorum.

ghibli06
16-03-2018, 21:10
Megane RS 312 mm kullanıyor dogru 330 mm az olduğu için yorum yapmam doğru olmaz.

Malzeme mühendisliği iyidir, ben de beğeniyorum.

Yorum yapmakta sikinti yok da yay kesmekle nasil baglanti kurdunuz hayirdir? Biliyor musunuz ki benim neler yapip yapmadigimi? Maden muhendisiyim uzmanligim da malzeme bilimi, hangi malzeme delunir hangi madde isil isleme girer, girerse tekrar islenebilir mi iyi bilirim, kullanilan delikli disklerin kaliptan ciktigini zannedenler icin isin dogrulari konunun icinde zaten anlatilmis, bu sitede olan seyleri konusuyoruz hurafeleri degil...

kalipson
16-03-2018, 21:33
Abi ben bu tarz hassas işlerin fabrikasyon olması taraftarıyım. Naçizane fikrim bu yönde.

ghibli06
16-03-2018, 21:37
Abi ben bu tarz hassas işlerin fabrikasyon olması taraftarıyım. Naçizane fikrim bu yönde.

Slick lastige kanal acabilen de az ama yapiliyor iste :) benim illa deleyim derdim yok, orj olan delikli ama deliksizden aciliyor, sormak istedigim bunu yapan varsa, pattern nasil olmali kaclik delinmeli vs gibi teknik seylerdi yoksa delik de kanal da cnc de aciliyor...

kalipson
16-03-2018, 21:42
Slick lastige kanal acabilen de az ama yapiliyor iste :) benim illa deleyim derdim yok, orj olan delikli ama deliksizden aciliyor, sormak istedigim bunu yapan varsa, pattern nasil olmali kaclik delinmeli vs gibi teknik seylerdi yoksa delik de kanal da cnc de aciliyor...

Yabancı forumlara mutlaka bak abi. Adamların custom denemeleri hem sayısal hem de nitelik olarak bizden fersah fersah ileride. Ben çok faydasını görüyorum açıkçası.

tunerviper
16-03-2018, 22:12
su jeti mantıklı olabilir. Hem ısı oluşmadığı için kılcal çatlak oluşturmaz diye düşünüyorum.

Schumi
16-03-2018, 23:14
kaciniz 330 mm disk kullaniyor? Kullanan anliyor zaten demek istedigimi...

Bende varım hocam. Önde 330x28 arkada 325x8. :)


su jeti mantıklı olabilir. Hem ısı oluşmadığı için kılcal çatlak oluşturmaz diye düşünüyorum.

Kılcal çatlaklar delinmenin yöntemi sebebiyle olmuyor. Hiç pistte zorlanmayan binek sayılabilecek bazı Mercedes modellerinde bile delikli disk kullanılmış ve bu OEM e yakın araçlar normal kullanımda bile disk çevresinde kılcak çatlaklar gözlemleniyor. Delikli diskde kılcak çatlak olurmu dan ziyade ne zaman olur daha doğru bir soru. :)

Genel olarak gördüğüm şey şu. TechTurkey bile olsak babalardan kalma alışkanlıkları kıramıyoruz. Otomobile teyp dahi taktırmayan tanıdığım arabanın elektrik tesisatına asla ellemem derdi. Herşeyi yaparım onu yapmam derdi ki birşey yaptığı da yoktu zaten. Üzülerek gördüğüm yürüyen aksam modifiyesinden öcü gibi korkan bir milletiz Türkler olarak. Yurt dışında insanlar orjinal döküm salıncaklarını frezede işleyip kaynak ile rotillerini spherical bearinglere çeviriyor. İnsanlar bunu banada yapar mısın diye müşteri oluyor sadece işçiliği beğendiği ve fikir mantıklı geldiği için. Daha test bile edilmemiş. Biz burda Wolverine'nin kemiklerinde dolaşan adamantium dan malzeme yapsak konuya hakim olmadan acımasızca eleştiren insanlara maruz kalıyoruz. Ben aracımı servise sokup kulerinin kesip kamber kiti yapıp, bagaj havuzunu kesip akü kutusu yapıp aşağı gömerek birde üstüne ön arka kendi yaptığım fren kitini koyup hepsini ayna anda yaptığımda herkes bir yeri kopacak edecek ölecek bu çocuk diye baktı ama her türlü işkenceden sorunsuz geçti.

Konu havada kalmasın da örnek koyayım bari bahsettiğim salıncaktan.

https://farm5.staticflickr.com/4782/40632586581_322f052fda_z.jpg
https://farm5.staticflickr.com/4711/39736655605_e3c9674d44_z.jpg
https://farm5.staticflickr.com/4720/40590635072_99647efe24_z.jpg

ruudvan
17-03-2018, 00:30
eline sağlık ben beğendim. yanlız dökümde kaynak işi imkansız değil ama zordur.o prosesı basardıysanız çalışmaması için hicbir sebep yok.

Schumi
17-03-2018, 00:34
eline sağlık ben beğendim. yanlız dökümde kaynak işi imkansız değil ama zordur.o prosesı basardıysanız çalışmaması için hicbir sebep yok.

Bu alıntı İngiliz 205 forumundan.


Yurt dışında insanlar orjinal döküm salıncaklarını frezede işleyip kaynak ile rotillerini spherical bearinglere çeviriyor.

Demiştim. Ben kendime kamber kiti ve fren kiti yapmıştım. Şimdide kendime billet salıncak yapıyorum.

ghibli06
17-03-2018, 01:02
Bu alıntı İngiliz 205 forumundan.



Demiştim. Ben kendime kamber kiti ve fren kiti yapmıştım. Şimdide kendime billet salıncak yapıyorum.

ya hocam koysana şu yaptıklarını okuyalım keyifle :) ben zaten 330 mm kimlerin var derken bendeki aman aman çok büyük, en büyük kimsede yok anlamında değil de, uğraşanlar anlar anlamında dedim, sen de gayet net anladın aslında :)

evet o çatlaklar delmekten ziyade sonrasında oluşuyor, waterjet ile delmekle cnc ile delmek arasında fark yok aslında...

McKrop
17-03-2018, 02:05
http://www2.isikun.edu.tr/personel/ahmet.aran/dd.pdf

vaay hocam benimm belirtmeden geçmek istemedim Ahmet Aran müthiş insandır sonra çok iyi bir öğretmendir

Sadık Özyer
17-03-2018, 02:45
Sadik baska ne deligi olabilir Allah askina :)

Özlemediniz mi beni ?:) Vay be oem diskler böyle delikli oluyormuş. Bende fren alıcamda merak ettim ..

Schumi
17-03-2018, 17:29
ya hocam koysana şu yaptıklarını okuyalım keyifle :) ben zaten 330 mm kimlerin var derken bendeki aman aman çok büyük, en büyük kimsede yok anlamında değil de, uğraşanlar anlar anlamında dedim, sen de gayet net anladın aslında :)
Tabiki anladım yahu. =) Konu açıp tuhaf eleştirilere maruz kalmaktansa böyle daha iyi. Belki yeni projeler için açarım.

ghibli06
17-03-2018, 21:22
Tabiki anladım yahu. =) Konu açıp tuhaf eleştirilere maruz kalmaktansa böyle daha iyi. Belki yeni projeler için açarım.

rotilleri spher.bearing e çevirmenin artıları neler? ben de bir süredir düşünüyorum ama daha çok ayarları daha hassas yapabileceğimiz için...

Schumi
17-03-2018, 21:35
rotilleri spher.bearing e çevirmenin artıları neler? ben de bir süredir düşünüyorum ama daha çok ayarları daha hassas yapabileceğimiz için...

Sabit dana gözü bilya bile kullansan yani ayar olmasa bile normal kauçuk burçtan poliüretan burca geçme arasındaki his farkı gibi hiç boşluksuz ve ve haliyle sert bir bağlantı oluşuyor. Ancak sesli ve kir tozdan daha çok etkilenip bozulacak bir sistem. Yol otomobili için kesinlikle ve kesinlikle önermiyorum. Sadece pist ve yarış odaklı için olabilir.

turboman
17-03-2018, 23:59
Hali hazırda sizin aracın bijon aralığında olan kendinden delikli diskleride uydurabilirsiniz.
Ben mesela benim aracım4x108 orjinal diski küçük onun yerine rs170 lerin 300 mm diski var onu uyduracam ama kaliper karşılamıyor onada araya bi flanş yapıp kendi kaliperleriyle kullanacam sizde öyle yapabilirsiniz mesela bmw f10 kasalarda delikli disk var oem yanılmıyorsam onu uydurabilirsiniz en fazla bijon deliği delersiniz diske

Canselmo
18-03-2018, 01:27
delikli diskler birsure sonra kilcal catlamalar yapiyor.Sert frenlemeler se kafanizda sonra soru isaretleri olucak. bence duz takin devam edin derim

0M42
18-03-2018, 08:23
O kılcal çatlakların bir sorun oluşturacağına ben inanmıyorum, kaç tane delikli oem diski delikleri yüzünden kırıp parçaladınız?

OmerRS
18-03-2018, 12:17
Hali hazırda sizin aracın bijon aralığında olan kendinden delikli diskleride uydurabilirsiniz.
Ben mesela benim aracım4x108 orjinal diski küçük onun yerine rs170 lerin 300 mm diski var onu uyduracam ama kaliper karşılamıyor onada araya bi flanş yapıp kendi kaliperleriyle kullanacam sizde öyle yapabilirsiniz mesela bmw f10 kasalarda delikli disk var oem yanılmıyorsam onu uydurabilirsiniz en fazla bijon deliği delersiniz diske

ST170 diskleri takmak çok kolay Sierraya, yalnız 16 inç jant gerekli. Onun yerine 278 mm disklere de geçiş yapılabilir. Hem 278mm hem de 300mm setup uyguladık 2 farklı Sierraya. Özel mesajla bana ulaşabilirsen yardımcı olmaya çalışırım.

screamforce
18-03-2018, 15:24
tel erezyon yöntemi cncye göre daha başarılı olur kılcal çatlaklar için.

turboman
18-03-2018, 21:33
ST170 diskleri takmak çok kolay Sierraya, yalnız 16 inç jant gerekli. Onun yerine 278 mm disklere de geçiş yapılabilir. Hem 278mm hem de 300mm setup uyguladık 2 farklı Sierraya. Özel mesajla bana ulaşabilirsen yardımcı olmaya çalışırım.
Eyvallah tabi tecrübe etmiş olmanız daha iyi zahmet olmazsa telefonunuzu verebilirseniz daha sağlıklı bilgi almış olurum.

Yigit-Y
18-03-2018, 22:00
Piste çıkılmayacaksa

Delmede oluşacak kılcal çatlakların bir sıkıntı çıkarmayacağını düşünüyorum

Cnc de delinirkem diskin balansı bozulursa asıl sıkıntı o zaman oluşmakta

Ben 8 yıl önce denedim bir tane disk ve balata almak zorunda kaldım

Hıyar bir cnc ci yüzünden disk çok az eğrildi milim şekilde ama frenajda çok büyük bir hata olduğunu anladım

Şimdi daha teknolojik araçlar var su jeti geçen jant yaparken izledim mükemmel

Eğer birebir çizimle kesilirse su jeti ile min micronlu kılcal çizikle atlatılabilir oda çok fazla sıkıntı yaratmaz

Ama araç piste çıkacaksa ben ellemezdim

Günlük kullanımda ise bir sıkıntı çıkmaz güzel bir işçilikle

0M42
20-03-2018, 15:44
tel erezyon yöntemi cncye göre daha başarılı olur kılcal çatlaklar için.

Allah aşkına tel erezyonun diğer alternatiflere göre artısı nedir bir açıklarmısın? Ne konuda başarıdan bahsediyorsun paylaşırsan sevinirim...

Ormanci
20-03-2018, 15:59
Kalıptan delikli çıkmıyor diskler. Bu konuda Hi-Spec ve Compbrake gibi İngiliz fren kiti üretici firmalar disklerini plain dedikleri dümdüz şekilde üretir. Ve çok popüler ürünler dışında stokları hep düz tutarlar. Sipariş üstüne delerler yada kanal açarlar. Bir kaç kere sipariş ettim oradan biliyorum. Ki ben fren sistemlerden oldukça anlarım. Kendi fren kitlerimi tasarlamış ve yurt dışına bile retrofit kiti satmışlığım var. Kendiniz güvenli bulmazsınız yaptırmazsınız birşey diyemem. Ama burada teknik olarak verilen işin olabilitesini ve dikkat edilmesi noktaları içeren tavsiyelere muhtemelen diye emin olmadığınız bilgiler ışığında aksi fikri "Ne var ki" gibi nükteli şekilde belirtmek doğru değil. Burası TechTurkey. 100 hp motorların 500 hp ye nasıl artırılabileceğinin konuşulduğu teknik bir platform. Ki bu yay kasmak yada yay press ile aynı kefeye koyulmamalı.



Diskler tavlanıyor. Özellikle Brembo HC serisi. High Carbon dediğimiz yüksek karbon alaşımlı diskler daha da farklı şekilde tavlanıyor.

Eyvallah, en nefret ettiğim şeyi yapmışım aslında, komple yanlış anlamışım, özür dileyip çekiliyorum :)

Schumi
20-03-2018, 20:26
Eyvallah, en nefret ettiğim şeyi yapmışım aslında, komple yanlış anlamışım, özür dileyip çekiliyorum :)

Rica ederim. Anlaşabildiğimize sevindim. :)

Schumi
20-03-2018, 20:29
tel erezyon yöntemi cncye göre daha başarılı olur kılcal çatlaklar için.

Telin girmesi için delik delmeniz lazım. E her delik için tekrar tekrar deliceksin. :) Çünkü bunu bir desen gibi delikten deliğe gidemezsin.

srkns
04-03-2021, 10:13
ayrı konu açmak istemedim.

instagram da sürekli reklamına denk geldiğim tüm marka araçlar için spor delikli disk ve delikli balata takımı satan bir satıcı var,
aramızda kullanıp deneyimleyen oldu mu acaba? resimlerden marka göremedim, bir kaç fotoda braxis ve ferodo kutusu var etrafta sadece

seref1
04-03-2021, 12:14
ayrı konu açmak istemedim.

instagram da sürekli reklamına denk geldiğim tüm marka araçlar için spor delikli disk ve delikli balata takımı satan bir satıcı var,
aramızda kullanıp deneyimleyen oldu mu acaba? resimlerden marka göremedim, bir kaç fotoda braxis ve ferodo kutusu var etrafta sadece

braxis markasının delikli disk üretimi yok.muhtemelen kendileri deliyorlar. araç ne bilmiyorum ama şuan walburg adında bir marka delikli disk üretmeye başladı.fiyatlarıda makul piyasada tutunmak için.onlara bakabilirsin

srkns
04-03-2021, 13:20
bana da yerli üretim ya da kendileri delik açıyor gibi geldi
focus mk2 aracım için fiyat istedim ön/arka 600/750 dediler

ghibli06
04-03-2021, 16:27
bana da yerli üretim ya da kendileri delik açıyor gibi geldi
focus mk2 aracım için fiyat istedim ön/arka 600/750 dediler

ben de 1-2 kere mesajlaştım bu kişiyle ama açıkçası sanal alemdeki 'adamsın, adamın dibisin, esnafın kralısın' tarzı paylaşımlar bana pek güven vermiyor...

seref1
04-03-2021, 17:25
bana da yerli üretim ya da kendileri delik açıyor gibi geldi
focus mk2 aracım için fiyat istedim ön/arka 600/750 dediler

sistemden baktım walburg disk olarak ön disk delikli olarak üretmiş.arka disk yok ama.parçaçılardan bulabilirsin

mikelazi
04-03-2021, 17:27
bana da yerli üretim ya da kendileri delik açıyor gibi geldi
focus mk2 aracım için fiyat istedim ön/arka 600/750 dediler

cnc tezgahı olan bir kardeşim yapıyor.

sıfır kutusunda diski yolluyorsunuz.istediğiniz şekilde,olabilicek şartlarda işlem yapıyor

Schumi
07-03-2021, 23:02
cnc tezgahı olan bir kardeşim yapıyor.

sıfır kutusunda diski yolluyorsunuz.istediğiniz şekilde,olabilicek şartlarda işlem yapıyor

Tanıdığımız birisi mi ? Bende forumdan bir arkadaşımıza yaptırdım çoooook ta güzel oldu ama yoğun olduğu için dışarı yapar mı bilemedim.

berkay_aydin
08-03-2021, 13:03
ayrı konu açmak istemedim.

instagram da sürekli reklamına denk geldiğim tüm marka araçlar için spor delikli disk ve delikli balata takımı satan bir satıcı var,
aramızda kullanıp deneyimleyen oldu mu acaba? resimlerden marka göremedim, bir kaç fotoda braxis ve ferodo kutusu var etrafta sadece


Kullanıp menun kalmayan 10kişi bulabilirim malesef...

mikelazi
08-03-2021, 14:51
Tanıdığımız birisi mi ? Bende forumdan bir arkadaşımıza yaptırdım çoooook ta güzel oldu ama yoğun olduğu için dışarı yapar mı bilemedim.

tanıcanı sanmıyorum.pendikte bir kardeşimiz.

msn foto.atarım istersen.

Oznsrl
08-03-2021, 21:15
Şimdi bu disk i delince ne gibi faydası oluyor tamam soğumasını sağlıyorda şehiriçi kullanımda disk in soğumasına ihtiyaç duyucak kadar ısınıyor mu disk hadi diyelim ısınıyor bu delikli disklerin orjinalinde olduğu arabalarda önden gelen bir hava kanalı gibi birşey olmuyor mu sadece delik açınca soğuyor mu. Standart arabalarda biraz saçma geldide nedir bu işin doğrusu

mikelazi
10-03-2021, 09:42
Şimdi bu disk i delince ne gibi faydası oluyor tamam soğumasını sağlıyorda şehiriçi kullanımda disk in soğumasına ihtiyaç duyucak kadar ısınıyor mu disk hadi diyelim ısınıyor bu delikli disklerin orjinalinde olduğu arabalarda önden gelen bir hava kanalı gibi birşey olmuyor mu sadece delik açınca soğuyor mu. Standart arabalarda biraz saçma geldide nedir bu işin doğrusu

büyük jant.en güncel soğutma şekli.
bunu en iyi çözümleyenlerdensindir :)

ghibli06
10-03-2021, 14:27
https://www.frictionmaster.com/wp-content/uploads/2017/07/Cross-drilled-brake-rotor.jpg

zaten disklerin büyük çoğunluğu artık havalandırmalı yani dolu disk değil... dolu diski delmenin hiç bir anlamı da yok, yüzeyden delindiğinde ısı daha rahat dışarı atılıyor ve de balata tozu diske yapışmıyor...

Schumi
10-03-2021, 15:58
Fren balatası disk ile temas edince ısı ile beraber bir gaz çıkıyor. Bu gazı tahliye edilmesini kolaylaştırmak için deliniyor genelde. Soğutma bence ikinci planda. Çünkü dönerken zaten iç hava kanalları içinden ısı transferi ile soğutma için hava geçiriyor.

Gokmen Erbas
10-03-2021, 16:09
Bülent abi o delikler kilcal çatlaklara sebep oluyor diye biliyorum zamanla zorlandıkça.

Oznsrl
10-03-2021, 16:21
büyük jant.en güncel soğutma şekli.
bunu en iyi çözümleyenlerdensindir :)

aynen abi ferah ferah takılıyor disk balata orda :D

ghibli06
10-03-2021, 16:43
Bülent abi o delikler kilcal çatlaklara sebep oluyor diye biliyorum zamanla zorlandıkça.

çatlamayanını görmedim daha... illa ki kılcal çatlak oluyor...

Schumi
10-03-2021, 22:36
Bülent abi o delikler kilcal çatlaklara sebep oluyor diye biliyorum zamanla zorlandıkça.

Mercedes'in oem olarak delikli olanları bile çatlıyor. Zaten artık spor disk kavramında aftermarket fren üreten firmalar bile çizikli tercih ediyor. Hatta artık tam çizik yerine farklı desenleri kullanıyorlar. Brembo Type III yada Alcon J hook, AP Racing J hook gibi.

ghibli06
10-03-2021, 22:52
Mercedes'in oem olarak delikli olanları bile çatlıyor. Zaten artık spor disk kavramında aftermarket fren üreten firmalar bile çizikli tercih ediyor. Hatta artık tam çizik yerine farklı desenleri kullanıyorlar. Brembo Type III yada Alcon J hook, AP Racing J hook gibi.

çizdirebiliyor muyuz peki? nedir bu desenler Şuayip hocam merak ettim...

Schumi
10-03-2021, 23:46
çizdirebiliyor muyuz peki? nedir bu desenler Şuayip hocam merak ettim...

Forumdan CNC sahibi bir arkadaşımıza yaptırdım ben rica minnet ile. Sıfır aldığım 366x30 diskleri kendisine yolladım. Oda bu işin karşılığında lafı bile edilmeyecek cüzzi bir ücrete karşılık Brembo Type III desenini işledi disklere. Bence şahane oldular. Ama dışarı bu işi yapmaz sanırım.

https://i.imgur.com/PPlXkoO.jpg
https://i.imgur.com/Gg2Sc8y.png
https://i.imgur.com/Hrd1asC.png
https://i.imgur.com/XDHuuEG.jpg
https://i.imgur.com/ATD3v8O.jpg
https://i.imgur.com/7JlVqMD.jpg
https://i.imgur.com/jBx6iru.jpg
https://i.imgur.com/Zj2sMQL.jpg

mikelazi
11-03-2021, 11:25
Schumi

delikmi-desenmi???

aradaki fark ne???

punto_multijet
11-03-2021, 11:31
Schumi

delikmi-desenmi???

aradaki fark ne???

Brembonun sitesinden alıntı (https://www.brembo.com/en/company/news/fren-diskini-delikli-oluklu-brembo)



Oluklu disk kimler için ​
​​

Oluklu disk, genel olarak, diski daha “uç koşullarda” kullanmayı tercih edenler için önerilir. Özellikle delikli ve oluklu disklerde olduğu gibi frenleme bandında makineyle işlemeye sahip olanlar olmak üzere tüm fren diskleri tipleri için, Brembo, frenleme sisteminin performans ve termal-mekanik gereksinimlerini mümkün olan en geniş işletim koşulları aralığında karşılamak üzere çok sayıda tezgah ve yol testi gerçekleştirir. ​



Bu, hem delikli hem de oluklu diskler için çatlak oluşması riskini önler. Ancak, yarış koşullarında olabileceği gibi uç şartlarda kullanımla sınırlı olmak üzere veya basit bir şekilde pist oturumları için bile, oluklu disk, delikli diske kıyasla daha iyi mekanik dirence sahiptir ve bu yüzden tercih edilmelidir.​



Dolayısıyla, olukları, çatlaklara karşı daha iyi dayanıklılık sağlamanın yanında -yalnızca yarış gibi uç koşullarda olsa da- diskin değişim vaktinin geldiğini anlamak için geçerli bir araç da sunduğundan, Brembo Max diskleri, maddeye önem verenler için daha uygun olabilir. ​



​Performans bakımından farklılıklar, yine de yolda olmakla birlikte sportif kullanımı dikkate alırsak, temel olarak mevcut değildir. Yanlış kullanımı önlemek ve dolayısıyla gereksiz harcamaların önüne geçmek için, pistte kullanımın, özel olarak yarış için tasarlanmış olan başka türde bir ürün gerektirdiğine dikkat çekmemiz gerekmektedir. ​

Delikli disk kimler için ​
​​​

Diğer yandan, fren disklerini uç işletim koşullarına maruz bırakmayı beklemeyenler için, bu sürümün faydalarından biri, daha iyi soğutma kapasitesi sağlaması olduğundan, “delikli disk” seçeneği tercih edilir. ​



Hem delikler, hem de oluklar, standart disklere kıyasla üstün ısı dağılımını garanti etmek için özel olarak tasarlanmıştır. Bununla birlikte, deliklerin varlığı, frenleme sırasında oluklu diskleri karakterize eden oluklarla garanti edilene kıyasla daha iyi bir ısı dağıtımı kapasitesine işaret eder. ​

Schumi
12-03-2021, 21:08
Schumi

delikmi-desenmi???

aradaki fark ne???

Desenli...

AvcI
13-03-2021, 16:43
Desenli...

bir kullan bakalım, balans olacakmı merak ettim ?

Schumi
16-03-2021, 09:08
bir kullan bakalım, balans olacakmı merak ettim ?

Daha kullanmadım ama önce balanslamaya götürücem. Evime yakın zaten krankları volanları götürdüğümüz yer.

aaygen
01-07-2021, 16:12
Konuda hep disk üzerine soğutma amacıyla desen olarak delik açmak konuşulmuş ancak benim merak ettiğim başka bir konu var. Uygun çap ve kalınlıkta ve doğru bijon aralığında disk bulamadığım bir durum söz konusu, bu durumda aralıkları şu an sallıyorum ama 5x100 bir diski CNC'de işleyerek 4x100'e çevirmenin diskin yapısal bütünlüğüne aşırı derecede olumsuz bir etkisi olur mu? Yurtdışında bunu yapanları gördüm ama sağlıklı olur mu emin olamadım, teknik açıdan bu işin mühendisliğini vs. bilen ve yorum yapabilecek birileri illa ki aramızda vardır.

Schumi
02-07-2021, 09:57
Konuda hep disk üzerine soğutma amacıyla desen olarak delik açmak konuşulmuş ancak benim merak ettiğim başka bir konu var. Uygun çap ve kalınlıkta ve doğru bijon aralığında disk bulamadığım bir durum söz konusu, bu durumda aralıkları şu an sallıyorum ama 5x100 bir diski CNC'de işleyerek 4x100'e çevirmenin diskin yapısal bütünlüğüne aşırı derecede olumsuz bir etkisi olur mu? Yurtdışında bunu yapanları gördüm ama sağlıklı olur mu emin olamadım, teknik açıdan bu işin mühendisliğini vs. bilen ve yorum yapabilecek birileri illa ki aramızda vardır.

Hiçbir sıkıntı olmaz. Deldirebilirsin. Diğer ölçülerin tuttuğundan emin olun.

OmerRS
02-07-2021, 21:02
Konuda hep disk üzerine soğutma amacıyla desen olarak delik açmak konuşulmuş ancak benim merak ettiğim başka bir konu var. Uygun çap ve kalınlıkta ve doğru bijon aralığında disk bulamadığım bir durum söz konusu, bu durumda aralıkları şu an sallıyorum ama 5x100 bir diski CNC'de işleyerek 4x100'e çevirmenin diskin yapısal bütünlüğüne aşırı derecede olumsuz bir etkisi olur mu? Yurtdışında bunu yapanları gördüm ama sağlıklı olur mu emin olamadım, teknik açıdan bu işin mühendisliğini vs. bilen ve yorum yapabilecek birileri illa ki aramızda vardır.

Bijon aralığını değiştirmek için delebilirsin sorun olmaz. O şekilde bikaç uygulama yapmıştım.

Bu arada nasıl bir disk lazım ben yardımcı olabilirim belki.