Orijinalini görmek için tıklayınız : Rpm/Tork sorusu. anlayan arkadaşlar..
Merhaba,
Arkadaşlar Fr'da şöyle bir veri var.
1.4 Tsi Fr
150 hp (110 kw) / 5.000 rpm
250 Nm / 3.500 rpm
1.4 EcoTsi Fr
150 hp (110 kw) / 6.000 rpm
250 Nm / 1.500 rpm
Bu rpm olayı nedir?
ilk araç 3500 devire kadar mı alıyor bütün torku yoksa 3500'den sonra mı başlıyor?
1.4 Tsi Fr
150 hp (110 kw) / 5.000 rpm : En yüksek gücü 5000 devirde veriyormuş motor (150hp)
250 Nm / 3.500 rpm : En yüksek torkuda 3500 devirde vermiş (250nm)
Örnek bir dyno verisinde gösterelim:
alttaki rakamlar devir
sol dikine rakamlar güç
sağ dikine rakamlar tork
Kırmızı çizgi tork eğrisi
Mavi çizgi beygir (kw) eğrisi
yani aracın motoru 4600 ile 5400 devir arası EN YÜKSEK 900nm tork üretmiş
ve 6700 devir gibide EN YÜKSEK 720hp güç üretmiş
https://www.ptext.de/sites/default/files/1109/TECHART_GTStreet_RS_auf_Basis_Porsche_911_GT2_RS-95629_1.jpg
Paylasilan guc ve tork degerleri, motordan ölçüm sirasinda elde edilen en yüksek değerlerdir. Yanindaki rpm bilgisi ise bahdedilen gücün veya torkun hangi devirde elde edildiği bilgisini verir.
Yani eco tsi fr icin konusursak. 150 hp olarak aldiginiz arac sadece 6000 devirdeyken 150hp uretir. Devir arttikca veya azaldikca bu guc azalmaya baslar.
mikelazi
16-03-2018, 07:16
tsi fr maksimum torku 3500de verirken
ecotsi fr aynı torku nasıl 1500de verebiliyor.
sonuçta hp ler aynı,hacim aynı,bildiğim motorda aynı
Manettino
16-03-2018, 07:34
tsi fr maksimum torku 3500de verirken
ecotsi fr aynı torku nasıl 1500de verebiliyor.
sonuçta hp ler aynı,hacim aynı,bildiğim motorda aynı
Tahminimce daha küçük bi turbo kullanılarak turbonun daha erken dolması sağlanmış
bende genel tork eğrisini soruyor sandım
1.4 EcoTsi Fr
çok daha erken devirde (1500) maximum torku verebiliyor
demekki diğerine göre çok daha teknolojik bir turbo ve yöntemler kullanılmış
çok erkenden en yüksek torku verebildiği içinde siz daha az gaza basarak daha yüksek viteste daha hızlı gidebiliyorsunuz
bu da yakıt ekonomisi sağlar
zaten aracın ismide 1.4 EcoTsi Fr
edit:
ama bu gibi durumlarda modifiye tarafında şöyle sonuçlar çıkar
bu da bazı insanların hoşuna gitmez.
3500 de max torku veren araç yazılım sonrası +60hp güç çıkaracak (stage 1)
daha ekonomik, daha az yakan max torkunu 1500 devirde verenden ise belkide +20hp alabileceksin
(değerler tamamen tahmin)
mikelazi
16-03-2018, 10:03
eco tsi da sc mi var acaba diye düşündüm.
daha küçük turbo koysalar 6000de 150hp çıkmazdı bence.
eco tsi dyno çıktısını görmedim.. ama eldeki verilerle az yakar, çok kaçar gibi :)
1500 devirde 250 NM torq gayet güzel bir rakam
tolga_55
19-03-2018, 09:34
1500 devir 250nm tork dizel sandım
tsi fr maksimum torku 3500de verirken
ecotsi fr aynı torku nasıl 1500de verebiliyor.
sonuçta hp ler aynı,hacim aynı,bildiğim motorda aynı
ecotsi 1500 deviri geçtikçe peki torkta azalma gibi bir durum söz konusu olur mu?
Diğer arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim :)
ecotsi 1500 deviri geçtikçe peki torkta azalma gibi bir durum söz konusu olur mu?
Diğer arkadaşlara da ayrıca teşekkür ederim :)
Tabiki olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.