PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu bir Yardım Çağırısıdır.Bilgisi olan olmayan herkesi rica edicem konuya bekliyorum.



MertSerhanÖ.
08-04-2018, 23:22
Selamlar herkese.

Çok acayip bir sorunla karşı karşıyayım.Manyak oldum,kafayı yedim.

Aracım Clio 172 rs.Yaklaşık 3 hafta önce araçta bir problem meydana geldi.Aracın deviri düşüyor ve motor inanılmaz sarsıntılı çalışıyordu.Aracın hemen sentesine baktık problem yoktu.

o2 sensörünü değiştirdim gene düzelmedi.

rölanti valfini değiştirdim yine düzelmedi.

dedikki ateşlemedemi bi sorun var bujileri vs değiştirdim düzelmedi.

Sorunu hiçbi şekilde bulamıyorum.sırada ısı müşürüyle map sensörünü değiştirmek kaldı.

Sorun şurdaki ilk çalıştırdıgımda araç soğukken hiçbir problem yok saat gibi çalışıyo.Ancak bi sürr sonra veya gaza birkere basıp çektikten sonra devir yavaş yavaş düşüyor belli bir seviyeden sonrada araba tir tir titriyo.

Gaz pedal hissiyatı bi garip,gaz ayağımdan gidiyor bazen gaz yemiyo gibi oluyo.Sabit uzun yolda gidiyorkende araç aşırı değil ama böyle kerkinerek gidiyo öne geri.

Emin olmasanız dahi fikirlerinizi beyan ederseniz çok mutlu olurum.teşekkür ederim

300E
08-04-2018, 23:34
Aklıma benzin pompası veya enjektörler geldi ama.

MertSerhanÖ.
08-04-2018, 23:44
Aklıma benzin pompası veya enjektörler geldi ama.

dip gazda falan en ufak bir sorun yok ama.Birde benzin pompası falan neden devir düşürsün ki:/

Birkan61
09-04-2018, 00:18
Serhanım bahsttiğin aracı ilk çalıştırmada sıkıntı yok kısa süre sonra araç titreyerek çalışıyor ve gaz yemesi değişiyor sorununu ben e39 aracımda yaşadım

Benzin pompası be rölesini yenileyip bu sorunu aşmıştım. Kesin odur diyemicem aracının motorunu tanımıyorum ama fikir olsun

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 00:27
Serhanım bahsttiğin aracı ilk çalıştırmada sıkıntı yok kısa süre sonra araç titreyerek çalışıyor ve gaz yemesi değişiyor sorununu ben e39 aracımda yaşadım

Benzin pompası be rölesini yenileyip bu sorunu aşmıştım. Kesin odur diyemicem aracının motorunu tanımıyorum ama fikir olsun

Hacım teşekkür ederim her fikir çok değerli ve önemli şuan benim için.Aynen sogukken bişey yok ısınınca saçmalamaya başlıyor.Benzin pompası yorumu 2 oldu.Bi yoğunlaşayım bakayım umarım düzelir en kısa zamanda:(

Grimlord
09-04-2018, 00:29
Pompa yada enjektör diye düşünüyorum ben de aynı şekilde. Gerçi bizim arabaların pompaları sağlam, kolay bozulmaz diye biliyorum ama olur olur tabii.

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 00:32
Pompa yada enjektör diye düşünüyorum ben de aynı şekilde. Gerçi bizim arabaların pompaları sağlam, kolay bozulmaz diye biliyorum ama olur olur tabii.

pompa 3 oldu.İşin ilginci pompa veya enjektörse neden dip gazda hiç kesmez ki araç?

Atilla
09-04-2018, 00:45
mercedes aracımda benzer birşey yaşamıştım ve bulamamıştık sorunu başka birşey için sökerken usta gördü. bir hortumda yırtık vardı değişince düzeldi.

Atilla
09-04-2018, 00:48
Sanırım turbo hortumu idi hatırlamaya çalışıyorum da

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 00:50
Sanırım turbo hortumu idi hatırlamaya çalışıyorum da

valla benim garibimin bi su hortumu var bide emme havalandırma.Başkada yok ki:)

Atilla
09-04-2018, 00:52
Kusura Bakmayın aracınızı çok bilmiyorum Mert 172 hp Turbo varsa belki faydam olur diye şeyttim :)

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 00:57
Kusura Bakmayın aracınızı çok bilmiyorum Mert 172 hp Turbo varsa belki faydam olur diye şeyttim :)

yok abi ne kusuru:)Teşekkür ederim her bi cevap fikir değerli benim için.Benim gariban Atmosferik ama malesef:)

Grimlord
09-04-2018, 01:57
pompa 3 oldu.İşin ilginci pompa veya enjektörse neden dip gazda hiç kesmez ki araç?

Valla bilemiyorum ki, istersen würth enjektör temizleyici atıp dene bi. Düzelme olursa sıkıntıyı bulmuş olursun. Bulamazsan bile enjektörü temizlemiş olur

bkaraca
09-04-2018, 07:11
Kablolardan birisi ısındıkça esneyip şaseye felan akım veriyor olabilir. İyi bi elektrikçiye gösterin . Benim c4 vts de bire bir aynısı oldu ve dediğiniz parçaların hepsini pompa dahil denemiştim . Motorun orada kabloda hafif kopukluk varmış ısınınca plastik kendini salıp değiyormuş şaseye .

Maxi
09-04-2018, 07:34
bu gibi sorun ateşleme bobinlerinden çıkar daha çok
test cihazı arıza falan vermiyormu baktınızmı?

CenKeR
09-04-2018, 08:19
gaz kelebeğine hiç baktın mı kanka rolanti valfini zaten halletmişsin
pompa acaba olabilirmi diye düşünüyorum bende

aykutsafakyaman
09-04-2018, 08:39
Kelebekle emmeye bak bi o2 sensörüyle ile rolanti valfini yenilemişin . Bi de dediklerime bak.

McKrop
09-04-2018, 10:49
Daha basit dusunursek motor kulaklarinada bakmak lazim bir tanesi kirilsa yine sarsar

_opeth
09-04-2018, 11:01
subaplar gidici olabilir mi acaba? sorunsuz haline bağlı olarak performans farkı var mıdır?

motor soğukken genleşmemiş subaplar motor ısınınca genleşip boşluk yaratıyor olabilir.

Motor sıcakken bi kompresyon testi yaptırın derim.

GokhanRS
09-04-2018, 13:42
bence ya elektrik arızası var, yada emme contalarından biri özelliğini yitirdi ısınınca hava sızdırıyor. clio rsler en ufak bir sızdırmada saçma sapan hareketler yapabiliyor. bence önce hava kaçırma olayına bir odaklan. sonrada elektrikle ilgili kabloların hepsine el ve göz testi yap var mı bir yırtık pırtık diye.

tabi böyle sorunlarda çok alakasız yerlerden de çıkabiliyor problem. kesin budur diye bir odaklanmak doğru değil. selçuğu bir ara telefonda detaylı anlat bence. her türlü soruna şahit olmuşluğu var clio çevresinden dolayı.

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 13:51
Kablolardan birisi ısındıkça esneyip şaseye felan akım veriyor olabilir. İyi bi elektrikçiye gösterin . Benim c4 vts de bire bir aynısı oldu ve dediğiniz parçaların hepsini pompa dahil denemiştim . Motorun orada kabloda hafif kopukluk varmış ısınınca plastik kendini salıp değiyormuş şaseye .


bu gibi sorun ateşleme bobinlerinden çıkar daha çok
test cihazı arıza falan vermiyormu baktınızmı?


gaz kelebeğine hiç baktın mı kanka rolanti valfini zaten halletmişsin
pompa acaba olabilirmi diye düşünüyorum bende


subaplar gidici olabilir mi acaba? sorunsuz haline bağlı olarak performans farkı var mıdır?

motor soğukken genleşmemiş subaplar motor ısınınca genleşip boşluk yaratıyor olabilir.

Motor sıcakken bi kompresyon testi yaptırın derim.


bence ya elektrik arızası var, yada emme contalarından biri özelliğini yitirdi ısınınca hava sızdırıyor. clio rsler en ufak bir sızdırmada saçma sapan hareketler yapabiliyor. bence önce hava kaçırma olayına bir odaklan. sonrada elektrikle ilgili kabloların hepsine el ve göz testi yap var mı bir yırtık pırtık diye.

tabi böyle sorunlarda çok alakasız yerlerden de çıkabiliyor problem. kesin budur diye bir odaklanmak doğru değil. selçuğu bir ara telefonda detaylı anlat bence. her türlü soruna şahit olmuşluğu var clio çevresinden dolayı.

hepinize çok teşekkür ediyorum öncelikle.

gaz kelebeğini bugün tekrardan açıp kontrol ettim.Temizliğini yaptım fakat düzelme yok.

benzin pompası deneyeceğim fakat ısınınca yapan şey soguğunca neden yapmıyor?

Subap olayını bir usta daha söyledi.O hep aklımda fakat her ihtimali denemeden kapak açmak istemiuorum.

Bugün map ve ısı sensörünü değiştirip deneyeceğim.

Emme hava olayına gelince evet rs lerde çok yaşanıyor fakat emme kelebek hava alsa düşk yerine yüksek çalışmazmı araç?

Gelişmeleri aktarıcam.Önerilerinizi yardımlarıjızı bekliyorum

_opeth
09-04-2018, 14:10
kapak açmana gerek yok kompresyon testi subaplar için yorum yaptıracaktır. 5 dk'lık iş

cembasmaci
09-04-2018, 14:23
1. Manyetik kaptör veya diğer adıyla krank okuyucu olabilir
2. Daha önce başıma geldi. Sıfır o2 sensörü bozuk çıktı. Sagem markaydı. Gidip bosch marka aldım kendine geldi.
3. Bobin olabilir

Yukarıdaki üçü dışında pek ihtimal vermiyorum ama aracı incelemek lazım...

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 16:22
Teşekkür ettim yorumlar için.

cem abi o2 nin fişinide çektiğimde durum yine değişmiyor.
Manyetik kaptördede genelde stop etme sorunu yapıyor bende hiç yok stop etme falan.

Güncel olarak map ve ısı yıda denedim araç gene düzelmedi:/

ahmet3425
09-04-2018, 16:49
map sensorunun soketinin kaplosunu takip et ve sağlam olup olmadıgından bir deformasyon olup olmadıgından emin ol... bunun dısında banada elektrik aksamı gibi geliyor motor tesisatını iyice bi kontrol edin kopuk ezik yanık vs birsey cıkabilir...

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 17:30
herkes ona yoğunlaşmamı söyledi bugün.Bakalım bi elektrikçiye gidicem artık.

MKT
09-04-2018, 17:32
Mert köpüklü su ile emme ve kelebeğin etrafına enjektorlerin yuvalarına araba çalışırken kopüklü su yapıp denermisin.

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 17:34
Mert köpüklü su ile emme ve kelebeğin etrafına enjektorlerin yuvalarına araba çalışırken kopüklü su yapıp denermisin.

conta kaçakları içinmi abi?Olur denerim tabi

Cliosportve
10-04-2018, 15:32
Cem Abi'ye katılıyorum ;
1 - Krank sensörü + orjinal soketi ile değişim yapılmalı ( bire bir bu sorunu yaşayan birisine yardımcı olmuştum )
2- Bobin headersın orda senelerdir sıcaklıga maruz kalıyor bu sebeple görevini yüzde 100 yapamıyor olabilir ısınınca
3-Enjektörlerin soket kısımlarına baktın mı ? Genelde soket diplerinden çatlama yapıyor.
4-TPS sensörü dalgalı okuma yapıyor olabilir.
Bunları denemeni tavsiye ederim
Ayrıca RS tuner log alma durumun varsa bu sarsıntıyı yaparken log değerlerini alıp bana yollayabilirsen detaylıca okuyup sorunu söyleyebilirim sana

drago
11-04-2018, 10:20
Bir yerden hava alıyor olabilir mi? Soğuk çalışmada rölanti zaten yüksek, e dip gazda da sorun yok; araç rölantideyken motoru aççıp sağına soluna su dökün bakalım nasıl tepki verecek

YsfTzcn
11-04-2018, 15:15
Bence sensörleri tek tek değiştirmek yerine, RSTuner ile bağlanıp log alman daha iyi olur. Yakıt pompasındaki değerleri de görmüş olursun.