PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Namiştain vs. Başaran



crazyngagerz
09-04-2018, 01:10
Aracıma coilover düşünüyorum, bu işi yapan iki firma öne çıkıyor.

Sizce hangisi? Namiştain-Başaran

Kullanan arkadaşlardan görüşlerini bekliyorum.

Saygılarımla.

MertSerhanÖ.
09-04-2018, 01:13
ikiside custom olarak kaliteli iş yapmaya özen gösteriyor.

Ama tecrübe olarak nam bir adım çıkar öne.

crazyngagerz
09-04-2018, 01:16
ikiside custom olarak kaliteli iş yapmaya özen gösteriyor.

Ama tecrübe olarak nam bir adım çıkar öne.

İki firmada özenli iş yapıyor, ama kullanıcı deneyimi sonucu öne çıkan firma hangisi olur ona göre tercihimi yapacağım.
Teşekkür ederim.

_opeth
17-04-2018, 12:54
bir de şakiristein var. (söyledikçe gülme geliyor)

heralde bir daha amortisör patlatırsam bu şekilde coillere geçebilirim. kyb amrtisörlerimin fiyatları arşa değmeye başlamış. 200TL'ye aldığım amortisörler 340TL olmuş.

fiyatlar da 750-1000TL civarında sanırım. kullanan arkadaşlar varsa sevinirim. ben de böyle bir konu açmaya gelmiştim.

PiscocuK
17-04-2018, 13:11
Gerçekten bu ürünleri kullanıp memnun olan varmı?
Bakın güvenlik durumu pek tartışmaya açık bir durum değil kimse bana orjinalden farkı yok vs anlatmasın.
Sadece merak ettiğim şu eski accorduma yaptırmıştım yaklaşık 3 kere daha gittim hep bi ayar bi kontrol bi patlama (5 sene önce) tabi ozaman bukadar yaygın değil yeni yeni gelişiyordu.Arka tarafı ön taraf ile uyumlu basınca kapalıkasa minibüs gibi arkası çok sekiyordu

şimdi gelinen durum nokta ne? 6-7 bin TL kw ye verilirmi yoksa 1000 tl civarı bu tarz bir coil alınırmı?
amaç arabayı yerli bir yapmak değil.Sadece daha dik bir duruş daha iyi yol tutuş vs

HaKo
17-04-2018, 13:12
bunları korkmadan nasıl takıyosunuz arabanıza , araç bunların üstünde gidiyor sonuçta.

EmrahERKAN
17-04-2018, 13:14
Başaran Amortisörden 5 yıl önce alınmış halen ilk günki gibi kullandığımız coilover var. O yüzden başarandan şaşmayın sorun yaşamazsınız kesinlikle. Basıklığı sertliği nasıl olsun isterseniz ona göre yapar gönderir.

kelalper
17-04-2018, 13:16
Benim beynim yanıyor insanlar arabaya bunları neden takarlar diye düşündüğüm zaman.

Met
17-04-2018, 16:58
Bir de şu açıdan düşünelim, benim aracım 207. Araba zaten 30-40 lira bandında. Bu araca 5-6 liraya coilover almak ne kadar mantıklı ?

80-100 lira bandında bi aracım olsa o zaman bende zaten 700 liralık coil almam.

Bu arada 2 aracımda da başaran coil kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Tabi bu coillerle piste çıkıp aracın sınırlarını zorlamıyorum. Custom coili pistte tecrübe etmek bence de pek mantıklı değil.

mikelazi
17-04-2018, 17:12
kullanılan yaylar sonuçta gene inşaat demiri değilmi...

PiscocuK
17-04-2018, 17:19
Bir de şu açıdan düşünelim, benim aracım 207. Araba zaten 30-40 lira bandında. Bu araca 5-6 liraya coilover almak ne kadar mantıklı ?

80-100 lira bandında bi aracım olsa o zaman bende zaten 700 liralık coil almam.

Bu arada 2 aracımda da başaran coil kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Tabi bu coillerle piste çıkıp aracın sınırlarını zorlamıyorum. Custom coili pistte tecrübe etmek bence de pek mantıklı değil.

Beni sakın yanlış anlama lütfen ama 30-40 liralık arabaya ne maksatla coil takıyorsun?
Ya coilin iyisini tak yada takma yay tak.Konunun senin malının fiyatıyla alakası yok kardeşim senin canın önemli burada Allah korusun X süratle coillerden biri cortlar sen ne olduğunu anlayamadan kendini bariyerde bulursun
Sonuçta 6-7 lira olan coillerde ciddi bir arge test deneme yanılma bile yapılmıştır.Ama bizde yapılan ürünler al 10 cm bastı tamamla bitiyor.

Senin açına dönecek olursa takma aracına coil bırak orjinal kalsın yada en kötü yay.
Son olarak bu demek değilki kw de alsan sorun çıkmayacak illaki çıkar ama % ye vurunca devede kulak kalır
Kazasız belasız sorunsuz sürüşler

srkns
17-04-2018, 19:29
neden coil veya air sistem ihtiyacı duyulur? ya da yay presletmek?

amaç daha iyi bir yol tutuşu ise; eibach, h&r, kw, vogtland vs. gibi kalitesi belli spor yay (bütçeye göre koni amortisör kombinasyonu ile) bu sürüş dinamiği artırılması yeterli değil mi?

dip basıklığın görsel şölen dışında bir faydası artısı var mıdır?

berkay59
17-04-2018, 19:58
Bence şakiriştain

Boldenon
17-04-2018, 20:30
Baraşaran derim her türlü. Iki tarafında yaptığı birebir aynı iki araca bindim. basıklıklarıda eşit. Başaranın yaptığı bariz konforlu ve sekmiyordu.

CagkaN
17-04-2018, 20:39
pekala şu durumda yorumlarınızı merak ediyorum.

Aracımda Eibach yaylar var orj amortisör üzerinde ve tabi ki amortisörler patlak

amortisörün milini yaya göre kısaltacak ve içindeki yağı yaya uygun biraz daha kalın bir yağ ile değiştirecek olsak bunu kim yapar ve düşünceleriniz neler olurdu?

Leonardo
17-04-2018, 22:04
Basaran kullaniyorum cok sert geliyor acikcasi kotulemek amacli demiyorum ancak gicirti geliyor birde kullanici deneyimi olarak gorun . Gidip baktirmadim baktircam yakinda :)

turboman
17-04-2018, 22:08
pekala şu durumda yorumlarınızı merak ediyorum.

Aracımda Eibach yaylar var orj amortisör üzerinde ve tabi ki amortisörler patlak

amortisörün milini yaya göre kısaltacak ve içindeki yağı yaya uygun biraz daha kalın bir yağ ile değiştirecek olsak bunu kim yapar ve düşünceleriniz neler olurdu?
Biz bu dediğini yaptık amortisörü alttan delip somun kaynattık içinden çıkan yağ kadar daha kalın yağ koyduk biraz eskisinden iyi oldu
Eğer spor bir sürüşe uygun olacaksa gazlı amortisör olmalı

crazyngagerz
17-04-2018, 23:33
Fiyatlar 650 lira civarı her iki firmada...

crazyngagerz
17-04-2018, 23:34
Şu an yapılan açıklamalar eskiye oranla sekme ve konfor kaybı gibi sorunların ortadan kalktığı doğrultusunda.

crazyngagerz
17-04-2018, 23:35
bir de şakiristein var. (söyledikçe gülme geliyor)

heralde bir daha amortisör patlatırsam bu şekilde coillere geçebilirim. kyb amrtisörlerimin fiyatları arşa değmeye başlamış. 200TL'ye aldığım amortisörler 340TL olmuş.

fiyatlar da 750-1000TL civarında sanırım. kullanan arkadaşlar varsa sevinirim. ben de böyle bir konu açmaya gelmiştim.

Fiyatlar 650 lira civarı her iki firmada...

crazyngagerz
17-04-2018, 23:38
neden coil veya air sistem ihtiyacı duyulur? ya da yay presletmek?

amaç daha iyi bir yol tutuşu ise; eibach, h&r, kw, vogtland vs. gibi kalitesi belli spor yay (bütçeye göre koni amortisör kombinasyonu ile) bu sürüş dinamiği artırılması yeterli değil mi?

dip basıklığın görsel şölen dışında bir faydası artısı var mıdır?

3.5 cm lik vogtland marka yay kullandım fakar çok sert her darbe aracın içinde hissediliyor. Coiloverlarda istenildiği zaman ayarlama yapıldığı için cazip geliyor.

crazyngagerz
17-04-2018, 23:40
neden coil veya air sistem ihtiyacı duyulur? ya da yay presletmek?

amaç daha iyi bir yol tutuşu ise; eibach, h&r, kw, vogtland vs. gibi kalitesi belli spor yay (bütçeye göre koni amortisör kombinasyonu ile) bu sürüş dinamiği artırılması yeterli değil mi?

dip basıklığın görsel şölen dışında bir faydası artısı var mıdır?

Amacım dip basık gezmek değil fakat orjinal haliyle de hoş durmuyor. Vogtland spor yay kullandım inanın çok sert ve konfor diye birşey kalmıyor ayrıca istenildiği zaman müdahale etme şansınız olmuyor.

Leonardo
18-04-2018, 00:12
cRazygagerz Konunuza salca olmak istemiyorumda voglant konforuyla unlu bir marka konforu bozmuyor diye basaran bile demiyor kesinlikle bozuluyor konforlu falan degil kimsede inkar etmiyor ben leon aracimda eibach 5 lik kullaniyordum o buna kiyasla baya konforlu yalnis anlasilmasin firmayi kotulemiyorum bir sikinti acmadi basima ancak beklentiniz konfor ise onermem kesinlikle

crazyngagerz
18-04-2018, 00:26
cRazygagerz Konunuza salca olmak istemiyorumda voglant konforuyla unlu bir marka konforu bozmuyor diye basaran bile demiyor kesinlikle bozuluyor konforlu falan degil kimsede inkar etmiyor ben leon aracimda eibach 5 lik kullaniyordum o buna kiyasla baya konforlu yalnis anlasilmasin firmayi kotulemiyorum bir sikinti acmadi basima ancak beklentiniz konfor ise onermem kesinlikle

Kullanıcıların çoğu Eibach ve Vogtland kıyaslamasında Eibach bir adım daha önde diyor.
Araca ve kişiye göre bu veriler değişebilir.

AliGizda
18-04-2018, 07:30
Ben bundan önceki 5 aracımada Başaran' da Coilover-Press işlemi yaptırdım. Kar lastikli aracımla 180+ hızlara da çıktım ne bir saçmalama, ne bir sekme kesinlikle yaşamadım. Hatta 2012 i20' me yaptırmıştım, orjinal halini bilenler vardır yol tutuşu namına hiç bir şey olmayan araç gerçekten güven vermeye başlamıştı aynı lastiklerle. Bir kere kayma, yoldan çıkma, sekme derdi yaşamadım ki çoğu zaman en dipte gidiyordum :)
Sen gidip arabama 7 cm press istiyorum dersen adamlar yapmıyor, ölçüyorlar ve yayın imkan verdiği ölçü kadar press yapıyorlar, ve adamlar gerçekten her tarz arabaya çalışıyorlar.
Ben kullandığım için Başaran' ı tavsiye ederim, işçilikleri güzel ve ürünlerinin arkasında duruyorlar.

onurc
18-04-2018, 07:55
Her ikisinide yaptırdım,pişmanım.Kesinlikle bir daha asla işim olmaz.Bilmemezlik,cahillik yaptık zamanında.İsterseniz 34065345903459 tane referans gösterin.

mr.korhan
18-04-2018, 08:06
coilover konusuna karışmam ,lakin , amortisörcü olarak bilgi, beceri ve tecrübe sahibi kısımlarını incelediğimde sorun çözmede başaran üzerine tanımam.

clv2lGl
18-04-2018, 08:30
Bence Frankeştayn.

CenKeR
18-04-2018, 08:43
ben şakirştainciyim airdede haylower ikiside bence işinde gayet iyi hem yardım edio hemde arabana göre yapıyorlar ne istersen ister basık ister konfor tavsiye ederim şakirirştaini

tolga_55
18-04-2018, 08:44
2015 te coil taktım aracıma başaran dan ne sert nede konforlu. Ama şakiri çok övüyolar arkadaşlar. Denemek lazm.

kelalper
18-04-2018, 09:57
arkadaşlar amortisörün bound ve rebound değerleri var. O yağların viskoziteleri ona göre hesaplanıp konuluyor. Tamam sert yağ koydun sertleşti ama araba ani bir sekmeyle yere bastı amortisörün rebound gücü kalmazsa o an için ikinci bir sekmeyi tolere edemeyeceği için artık amortisörün yok demektir o an için. Sektiğin anda da bittin demektir. Yay içinde aynı şeyi söylüyorum. Adamlar o arabaya optimum yol tutuş için dünya kadar sistem deneyip takıyorlar. Yere yaklaştırcam diye amortisörün bütün çalışma aralığını çöpe atıyorsun hissizleştiriyorsun.

ufuksaracci
18-04-2018, 10:07
arkadaşlar amortisörün bound ve rebound değerleri var. O yağların viskoziteleri ona göre hesaplanıp konuluyor. Tamam sert yağ koydun sertleşti ama araba ani bir sekmeyle yere bastı amortisörün rebound gücü kalmazsa o an için ikinci bir sekmeyi tolere edemeyeceği için artık amortisörün yok demektir o an için. Sektiğin anda da bittin demektir. Yay içinde aynı şeyi söylüyorum. Adamlar o arabaya optimum yol tutuş için dünya kadar sistem deneyip takıyorlar. Yere yaklaştırcam diye amortisörün bütün çalışma aralığını çöpe atıyorsun hissizleştiriyorsun.

Bound, rebound falan niye boşa konuşuyorsun ki, bak adamlar isteğe göre konfor, yol tutuş ya da basıklık verebiliyor. AR-Ge'nin dibi. İstersen yer çekimsiz ortamda muz gibi ama çilek tadında bile oluyor.

Mehmetmert
18-04-2018, 10:25
Ben cidden yazilanlarin cogunu kanim donarak okudum...

Amortisorun kendi agirligi, yay katsayisi, calisma frekansi,ortam sicakligi, yag viskositesi,aracin agirligi,yollardan gelen darbeler...vs bunlardan bir tanesinin degismesi bile tum degerleri degistirip alt ust ederken custom bir seyi övmek...

onurc
18-04-2018, 10:42
Bir yazı vardı,bulabilir mi arkadaslar .

Amörtisör açıldığı zaman tüm özelliğini kaybediyor diye.
Adamlar fabrikada kendi özel yağlarnı koyuyor bilmem kaç - / + derecede rahat calısabilmesi için
sanayide x usta yudum ayçiçek yağı koyuyor belki,nerden biliyoruz.

Sekme konusunda Alper abi çok haklı,mesala benim yaptırdıgımda yay yumuşak amortisör sert kalmış.araba plastik tümseğe girerken güzel inerken bam diye düşüyordu. Uzak dursun bu saatten sonra.Töbe.

mikelazi
18-04-2018, 11:04
pekala şu durumda yorumlarınızı merak ediyorum.

Aracımda Eibach yaylar var orj amortisör üzerinde ve tabi ki amortisörler patlak

amortisörün milini yaya göre kısaltacak ve içindeki yağı yaya uygun biraz daha kalın bir yağ ile değiştirecek olsak bunu kim yapar ve düşünceleriniz neler olurdu?

şuan 3cm H&R kullanıyorum.amortisörlerimde milden 2.5cm kısa.
bu ismi geçen firmalarla konuştum.biz yapamayız,coilcıyız biz dediler.

bende yeni gazlı oem amortisörle bu şekilde mutluyum.

kelalper
18-04-2018, 11:43
Adaşın söylediği gibi yay kesme, gereksiz yay takma, yay presleme, amortisörden coil yapma bizde atasporu.

aposport
18-04-2018, 13:49
500 - 1000 liralık Coilover lar
Isıtılmış - kesilmiş yaylar
Ucuz yollu lastikler
Replika jantlar
Yan sanayi fren disk ve balataları

Arabayı yoldan çıkarmak için gereken her şeyi yapıyoruz dostum...

Sanırım biz Türkler heyecanı, atraksiyonu seviyoruz :D

_opeth
18-04-2018, 22:21
akıllar güzel ama cebimizdeki para ile olan bu kadar oluyor demek daha doğrusu bence. 1 yaşında arabalara 5000$ vereceğimiz zamanlar gelirse (günümüz kurunu düşünerek yazdım) dışarıdan gelen başka parçalara aksesuarlara daha da kolay ulaşırız.

crazyngagerz
19-04-2018, 00:18
akıllar güzel ama cebimizdeki para ile olan bu kadar oluyor demek daha doğrusu bence. 1 yaşında arabalara 5000$ vereceğimiz zamanlar gelirse (günümüz kurunu düşünerek yazdım) dışarıdan gelen başka parçalara aksesuarlara daha da kolay ulaşırız.

Asıl soruna parmak basmışsınız, Türkiye'nin acı gerçekleri bunlar...

clv2lGl
19-04-2018, 08:26
Bütçe yoksa hiç birşey yapmamak daha mantıklı. Canınızdan ya da malınızdan olduktan sonra iş işten geçer. İlla yapacağım diyorsanız da bütçenizin bir tık altı bir araç alıp, yapmak istediğiniz şeylere de bütçe bırakmalısınız.

kelalper
19-04-2018, 13:17
arabayı yere vermek terimini yay keserek vs işlemler yaparak gerçekleştirdiğiniz hataları döviz kurlarına mı bağlıosunuz. 25 yıldır arabalarla ilgileniyorum 25 yıldır bu işlemler her arabaya yapılıyor. Dolar 1 lirayken e yapılıyordu.

_opeth
19-04-2018, 13:49
Bütçe yoksa hiç birşey yapmamak daha mantıklı. Canınızdan ya da malınızdan olduktan sonra iş işten geçer. İlla yapacağım diyorsanız da bütçenizin bir tık altı bir araç alıp, yapmak istediğiniz şeylere de bütçe bırakmalısınız.

zaten şu an orjinal kullanıyorum ama bu konunun başında yazdığım gibi ve 2 kere amortisör patlatmış biri olarak 3. değişime 340x2=680TL kyb amortisöre para vermek yerine bu firmalara gitmeyi düşünebilirim.

bilindik marka yay/coilover'a girmedim daha düşünün.

crazyngagerz
19-04-2018, 23:15
arabayı yere vermek terimini yay keserek vs işlemler yaparak gerçekleştirdiğiniz hataları döviz kurlarına mı bağlıosunuz. 25 yıldır arabalarla ilgileniyorum 25 yıldır bu işlemler her arabaya yapılıyor. Dolar 1 lirayken e yapılıyordu.

Dolar 1 lirayken de alım gücü düşüktü dolar 4 lira oldu yine alım gücü düşük. Kıstas bu değil, ama insanlar araçlarını kişiselleştirmek için bir şeyler yapmaya çalışıyor. Doğru ya da yanlış yapılıyor bu tartışılır ama herkes imkanları doğrultusunda bir şeyler yapmaya çalışıyor.

dragstar
23-04-2018, 18:47
namiştain ile yakın çevremde sorun yaşayanlar oldu, başarını bilmem ama bence hiç birine yaptırmayın gidin mühendislikle hesap kitap yapılarak tasarlanıp yapılmış marka coilover alın, sonra e5 te sekip sağa, sola vurup takla atmayın

crazyngagerz
24-04-2018, 16:51
namiştain ile yakın çevremde sorun yaşayanlar oldu, başarını bilmem ama bence hiç birine yaptırmayın gidin mühendislikle hesap kitap yapılarak tasarlanıp yapılmış marka coilover alın, sonra e5 te sekip sağa, sola vurup takla atmayın

Teşekkür ederim

BARR
25-04-2018, 09:04
Arabayı yere basıcaksın aga, araba dibi görücek it gibi yol tutar. Deneyim burada önemli olan. Ayrıca özel sistemle ısıtıp yapıyorlar ekstra yol tutuş katıyor, zaten bu iş bilek işi 3 şerit direksiyon çekiyoruz bana mısın demiyor. E5'te bilen bilir.

PiscocuK
25-04-2018, 09:08
Arabayı yere basıcaksın aga, araba dibi görücek it gibi yol tutar. Deneyim burada önemli olan. Ayrıca özel sistemle ısıtıp yapıyorlar ekstra yol tutuş katıyor, zaten bu iş bilek işi 3 şerit direksiyon çekiyoruz bana mısın demiyor. E5'te bilen bilir.

Orjinalinden daha konforlu olmuyor mu?Atladın her halde yazmayı

Grimlord
25-04-2018, 09:12
Orjinalinden daha konforlu olmuyor mu?Atladın her halde yazmayı

Asla sekme- vurma yapmaz
Orjinalden daha konforlu
Beğenme garantili
Dibbbb basıkkk

BARR
25-04-2018, 09:13
Aynen kanka biliyorsun senin Golfu dip bastık orjinalinden daha konforlu oldu. Zaten arabayı yasal sebeplerden yüksek yapıyorlarmış bize Nam'da öle dediler yoksa fabrikadan da basık çıkacak. İşi bilen hemen basıyor tabiki.

KGüneyli
25-04-2018, 10:06
Ben kesinlikle şakiriştain derim.
2 aracımada orda yaptırdım coilleri. ben öyle deli gibi viraj kasan piste cıkıp hayt höyt yapan biri değilim. Görsellik amacıyla yapıyorum bu işi. Dip basık halde orta sınıf sekme yasıyorum ben. öyle yukarda söylenenler gibi cok asırı zıplama hoplama olayı yok.

Sen nasıl istersen öyle yapıyor coil'i. ben tam düşsün araba dedim.Coil i en yukarı aldıgımda bile 5 cm yay var gibi araba :D

clv2lGl
25-04-2018, 11:25
Amortisörün patlaması genel birşey değildir. Türkiye'de yolların durumu ***** oldukça özenilerek yapıldığından mezar tipi çukurlara aniden yakalanmak içten bile değil. Bu orjinal amortisör ya da coilover olmuş sonucu çok değiştirmiyor o nedenle. En basit kıstası şu şekilde alabilirsiniz. Örnek olarak KW ürünlerinin TÜV belgesi mevcut ve muayene ile ilgili problem yaşamazsınız. Peki ya custom coilover denilenler ?

PiscocuK
25-04-2018, 11:33
Amortisörün patlaması genel birşey değildir. Türkiye'de yolların durumu ***** oldukça özenilerek yapıldığından mezar tipi çukurlara aniden yakalanmak içten bile değil. Bu orjinal amortisör ya da coilover olmuş sonucu çok değiştirmiyor o nedenle. En basit kıstası şu şekilde alabilirsiniz. Örnek olarak KW ürünlerinin TÜV belgesi mevcut ve muayene ile ilgili problem yaşamazsınız. Peki ya custom coilover denilenler ?

Ya Burç sen ne anlarsın iki tane dandik kw ürünü sattın diye neden Türk malı sanayi işi orjinalinden daha iyi olan ürünleri bokluyorsun
Tüv de neymiş hem kw dediğin ürün xxx abimin yaptığı kadar arabayı basmıyor

OKUMADIK SÜRÜNÜYORUZ başlığı açmak istiyoruz biz bize KW yi savunma burda:Deli::Deli::Deli:

BARR
25-04-2018, 12:06
KW daha iyiyse neden daha fazla basamıyor sorarım? Dip basıyoruz arabayı sanki pamuk gibi geçen peder bindi inşaat işinde o da ne olmuş bu arabaya inanılmaz rahat diye tebrik etti beni. Biz de inşaat işindeyiz bu arada.

clv2lGl
25-04-2018, 12:35
Ya Burç sen ne anlarsın iki tane dandik kw ürünü sattın diye neden Türk malı sanayi işi orjinalinden daha iyi olan ürünleri bokluyorsun
Tüv de neymiş hem kw dediğin ürün xxx abimin yaptığı kadar arabayı basmıyor

OKUMADIK SÜRÜNÜYORUZ başlığı açmak istiyoruz biz bize KW yi savunma burda:Deli::Deli::Deli:

Yerlanbir olmak isteyenler FAV. :))))

AlwaysFast
27-04-2018, 13:04
Ben bir hata yapıp şakiristaindan coil yaptırmıştım. 1 hafta kullanmadan söktürdüm. Olan cebimdeki paraya oldu. Şakir esnaf ve iyi niyetli bir arkadaş hakkını yemeyeyim ama yanındakilere diyecek kelime yok, cehaletleri de cabası.

dkaya87
27-04-2018, 14:23
ucuz mal alacak kadar zengin değilim demiş eskiler. çakma coillere güvenip de yol yapmak büyük cesaret.

Emrecan-R
27-04-2018, 20:51
güvenip nasıl takıyorlar anlamıyorum sonuçta mühendis işi değil

Grimlord
27-04-2018, 20:58
güvenip nasıl takıyorlar anlamıyorum sonuçta mühendis işi değil

http://g1.milliyet.com.tr/Detail/2012/06/07/olume-ramak-kala--klimacilar-klima-tamiri-1313550.jpg

Sana şu fotoğrafla Türkiye'yi özet geçeyim. Bu ülkede mühendislik değil iman gücü ve kendine güven ön plandadır.

Deepblue
28-04-2018, 13:41
Başaran'ı öneriririm arkadaşım vtec2 sinde 1.5 senedir kullanıyor daha sorun yaşamadı ve memnun.

KaraniC
02-06-2018, 11:35
Kimseye laf çarpıtmak ve iğnelemek değil amacım öncelikle bunu belirtmek istiyorum. 1 ABD doları şuan 4.65xxx Türk Lirasına denk geliyor. KW nin en basic modelini bile alsak 1000$ dan aşağı olacağını zannetmiyorum. 4500 küsür TL yapar. 30-40-50 xx gamındaki bir araca 5 bin liralık iki adet amortisör hangimiz takıyoruz da burada x firmanın ürünlerini eleştiriyoruz. Konunun asıl sorusuna gelirsek şu sıralar ben de Nam amortisörün methini çok duymaya başladım, değerlendirilebilir.

MCN21
02-06-2018, 12:07
Kimseye laf çarpıtmak ve iğnelemek değil amacım öncelikle bunu belirtmek istiyorum. 1 ABD doları şuan 4.65xxx Türk Lirasına denk geliyor. KW nin en basic modelini bile alsak 1000$ dan aşağı olacağını zannetmiyorum. 4500 küsür TL yapar. 30-40-50 xx gamındaki bir araca 5 bin liralık iki adet amortisör hangimiz takıyoruz da burada x firmanın ürünlerini eleştiriyoruz. Konunun asıl sorusuna gelirsek şu sıralar ben de Nam amortisörün methini çok duymaya başladım, değerlendirilebilir.

1000 dolar senin ve aracina binenlwrin hayatindan degerli mi?

Cevabin : hayir ama o kadar parayi 50k tl lik arac alan nasil versin ise eger. Vermesin tabiki gidip spor yay alsin yada orjinal binsin. Param yok bu yuzden el yapimi coillere yoneldim kismini mantikli bulmuyorum.
Sonucta mecburi bir harcama degil.

Malesef kur o kadar artti ki herhangi bir parcayi alirken 2-3 defa dusunup cogu zaman vaz geciyoruz.