Orijinalini görmek için tıklayınız : Ankara ROT BALANS tavsiyesi ?
Ankara'da Hunter marka rot ayar makinası kullanan , ve rot ayarından sonra direksiyon açı sensörünü de sıfırlamak için cihazı olan bir rotçu arıyorum var mı böyle biryer ?
Daha önceki araçlarımla gittiğim ama memnun kalmadıklarım ;
Erdemler rot balans
Karaca rot balans
Rot ayarından sonra direksiyon ip gibi olmalı , gittiğim çoğu yer tamam abi deyip gönderiyor bakıyorum direksiyon yine aynı , sonra bi daha gidiyorum olmamış bak diye yine yapıyor yine olmuyor bunların cihazının kalibrasyonu bozuk bence , parasında değilim sadece tek seferde ip gibi yapsın , başka birşey istemiyorum
Rot-An Tevfik ya da zünbül kardeşler'e gidebilirsiniz.
Rot ayarı sadece makıneye baglı degıl
bazen lastık kaynaklı da aracınız saga sola cekebılıyor
Ankara da bu işi tek kelime ile hakkı ile yapan
Dayı rot balans Mustafa usta dır
0535 943 10 15
benım referansımı ıletırsenız her sekılde yardımcı olur sıze
altugkocer
12-04-2018, 17:40
Rot ayarı sadece makıneye baglı degıl
bazen lastık kaynaklı da aracınız saga sola cekebılıyor
Ankara da bu işi tek kelime ile hakkı ile yapan
Dayı rot balans Mustafa usta dır
0535 943 10 15
benım referansımı ıletırsenız her sekılde yardımcı olur sıze
+1 Katiliyorum. İsciligi ve esnafligi on numaradir
Rot ayarı sadece makıneye baglı degıl
bazen lastık kaynaklı da aracınız saga sola cekebılıyor
Ankara da bu işi tek kelime ile hakkı ile yapan
Dayı rot balans Mustafa usta dır
0535 943 10 15
benım referansımı ıletırsenız her sekılde yardımcı olur sıze
Lastikler yeni hocam olay rot ayarında .... dayı'nın açı sensörünü sıfırlamaya yarayan cihazı var mı ? sanmıyorum ??
Lastikler yeni hocam olay rot ayarında .... dayı'nın açı sensörünü sıfırlamaya yarayan cihazı var mı ? sanmıyorum ??
gerekli tum cıhazlar bende mevcut gerekırse ben gelır sıfırlamaya yardımcı olurum
yenı lastık olsa bıle ıc dıs sag sol yapmak gerebılıyor..
menun kalmazsan rot ayar parasını ben karsılarım
o kadar emınım yaptıgı ısten
ghibli06
13-04-2018, 09:20
gerekli tum cıhazlar bende mevcut gerekırse ben gelır sıfırlamaya yardımcı olurum
yenı lastık olsa bıle ıc dıs sag sol yapmak gerebılıyor..
menun kalmazsan rot ayar parasını ben karsılarım
o kadar emınım yaptıgı ısten
Mertcan yeri nerde bu dükkanın?
Mertcan yeri nerde bu dükkanın?
Nevzat abı koç eksozun ıkı dukkan yanı Bülent abi
evolution_9
13-04-2018, 10:53
dayı rot balans yada kapan kardeşler 2 side iyidir
rain man
13-04-2018, 12:26
dayı rot balans yada kapan kardeşler 2 side iyidir
Ankarada ihtiyaç oldu, dayıya yönlendirdiler cihazda sorun varmış o gün, yapamadık. Alternatif sorduk kapan kardeşleri önerdiler. Jant düzeltme - rot - balans ip gibi çıkmıştık. Ben de tavsiye ederim kapan kardeşleri.
gerekli tum cıhazlar bende mevcut gerekırse ben gelır sıfırlamaya yardımcı olurum
yenı lastık olsa bıle ıc dıs sag sol yapmak gerebılıyor..
menun kalmazsan rot ayar parasını ben karsılarım
o kadar emınım yaptıgı ısten
Hocam cihaz varsa sende yardımını isterim rottan sonra bu cumartesi günü gideyim bakalım dayı rota
Hocam cihaz varsa sende yardımını isterim rottan sonra bu cumartesi günü gideyim bakalım dayı rota
Araç nedir sizin ?
Araç nedir sizin ?
2015 kia ceed
gerekli tum cıhazlar bende mevcut gerekırse ben gelır sıfırlamaya yardımcı olurum
yenı lastık olsa bıle ıc dıs sag sol yapmak gerebılıyor..
menun kalmazsan rot ayar parasını ben karsılarım
o kadar emınım yaptıgı ısten
Hocam gittim dayı rot balansa ancak olmadı gitmeden önce direksiyon düz konumdayken sağa çekiyordu araba , sonra ayar yaptı bu sefer direksiyon düz iken sola çekmeye başladı , tekrar testten döndüm tekrar düzlemeye çalıştı bu sefer tekrar sağa çekmeye başladı , ilk pozisyonuna geldi yani , zamanım kalmadığı için neyse dedim sonra uğrarım , ertesi hafta yine gittim hadi dedim bu sefer olur inşallah dedim yine ayarını yaptı bu sefer yine sola çekiyor hafiften ortasını bi tutturamadı :( açıkcası çok memnun kaldığımı söyleyemeyeceğim şuanda direksiyon tam düz iken sola çekiyor , sizin tavsiyeniz ile gittim ama hüsran oldu piyasadan da yüksek yapıyor 50 TL verdim bilginize ...
Hocam gittim dayı rot balansa ancak olmadı gitmeden önce direksiyon düz konumdayken sağa çekiyordu araba , sonra ayar yaptı bu sefer direksiyon düz iken sola çekmeye başladı , tekrar testten döndüm tekrar düzlemeye çalıştı bu sefer tekrar sağa çekmeye başladı , ilk pozisyonuna geldi yani , zamanım kalmadığı için neyse dedim sonra uğrarım , ertesi hafta yine gittim hadi dedim bu sefer olur inşallah dedim yine ayarını yaptı bu sefer yine sola çekiyor hafiften ortasını bi tutturamadı :( açıkcası çok memnun kaldığımı söyleyemeyeceğim şuanda direksiyon tam düz iken sola çekiyor , sizin tavsiyeniz ile gittim ama hüsran oldu piyasadan da yüksek yapıyor 50 TL verdim bilginize ...
bence siz rot cu ya değil bi şase ci ye gidin ilk önce
bence siz rot cu ya değil bi şase ci ye gidin ilk önce
Ne şasesi hocam araba sıfır hata , böyle bir cevap vermeniz hiç hoş olmadı , öve öve biteremediğiniz yer yapamadı işte bu kadar basit kaç kere daha gideceğim ?
altugkocer
08-05-2018, 09:16
Hocam bu gittiğiniz 3. dükkan sanırım (en az) Eğer 3 ü de yapamamışsa bence sıkıntı başka bir yerde. Jant, lastik, direksiyon kutusu, diskler, şasi vs....
Jantlarınız orijinal mi, lastiklerinizin markası ve üretim tarihi ne, diskler ve balatalar ne zaman değişti? Bunlara bakılmalı bence.
Hocam bu gittiğiniz 3. dükkan sanırım (en az) Eğer 3 ü de yapamamışsa bence sıkıntı başka bir yerde. Jant, lastik, direksiyon kutusu, diskler, şasi vs....
Jantlarınız orijinal mi, lastiklerinizin markası ve üretim tarihi ne, diskler ve balatalar ne zaman değişti? Bunlara bakılmalı bence.
3. dükkan değil arkadaşım , bu bu arabamla gittiğim ilk dükkan .. yanlış anladınız daha önceki araçlarımda da rotu doğru düzgün yapan olmadı , ilk mesajımda onun için öyle yazdım
Lastiklerim yeni CP5 , balatalar 1 ay önce sıfır takıldı , disklerin durumu gayet iyi , burada önemli nokta direksiyonun tam düz olması belki başkası benim arabaya binse düz abi işte diyecek ama öyle değil , onu kullanan daha iyi anlıyor , şimdi bu gittiğim arkadaş ilk ayarı yaptı ama tam ortayı tutturamadı , sağa çekiyordu yaptığı ayardan sonra sola çekmeye başladı çok büktü anahtarla belki , sonra yaptığım derecenin yarısını yapacağım abi düzelecek şimdi dedi bu sefer tekrar sağa çekmeye başladı , şase de masede eğiklik olsa araba devamlı aynı yöne çeker güldürmeyin insanı yapılacak en son yorum şase ile alakalı :)) , lastiklerimde en ufak sorun yok bu yaz taktırırken kontrol edildi balansı bile 5gr lık kurşunla tuttu ... tüm mesele ayarı tam yapamaması , cihazda sıkıntı var bence ...
altugkocer
08-05-2018, 09:22
3. dükkan değil arkadaşım , bu bu arabamla gittiğim ilk dükkan .. yanlış anladınız daha önceki araçlarımda da rotu doğru düzgün yapan olmadı , ilk mesajımda onun için öyle yazdım
Evet yanlış okumuşum. Umarım sorununuzu halledersiniz. İsterseniz bir de yetkili servise danışın.
golgeoyunu03
08-05-2018, 10:03
ön lastiklerinizin yerlerini arkadakiler ile değiştirmeyi denediniz mi?
ayrıyetten dayıya +1 benden
ön lastiklerinizin yerlerini arkadakiler ile değiştirmeyi denediniz mi?
ayrıyetten dayıya +1 benden
Yazlıklar takılırken değiştirildi , bunların hiçbiri ile alakası yok , tamamen hassas ayar ile ilgili ...
Ankara da dayı rot balans kadar hasas ayar yapan bı yer daha var Conker rot balans ıvedık te ıstersenız oraya gosterın ama
dayı rot balansa sayısız araba ayarlattık
hatta pıste cıkan FK8 2017 model aracın camber caster toe ayarlarını mustafa usta yapıyor
bence sız aracınızda sorun desenızde problem sızın aracınızda
ben sıfır bayıden cıkan aracın alt traversının kacık oldugunu gordum
sıfır alınan doblonun devamlı sola cektıgını gordum
bı problem olabılır sasecıye gıdıp tam olcumlerını yaptırın sıze en dogru sonucu o verır bosuna rotcu rotcu gezmeyın
Bu cumartesi son bir defa daha uğrayacağım dayıya , çooook hafif sağa doğru ayarlamasını isteyeceğim , şuanda düz iken sola doğru çekiyor , ortasını bulacağız inşallah , yoksa arkadaş ilgileniyor
ghibli06
10-05-2018, 08:38
en az 10 yıldır Conker'e giderim ben de, memnun eder bizi Murat usta ama arkadaşımız Dayı'dan memnun kalmadı Conker'e gitsin de diyemem, Mertcanın dediği gibi araçta ufak bir kaçıklık olabilir... şaseci denildiğinde insanın aklına hemen kazalı aracın şahkülünün düzeltildiği geliyor ama bu büyük bir hata, travers yol şartlarından bile kaçabilir ya da üretimden gelen 2 mm size yolda hafif çekme olarak dönebilir...
Selamlar en son Dayı rot balansın yaptığı ayar ile biniyorum ama yine çok hafif sola çekme var , Dayı rot balans aracı stop ettirdikten sonra rotu ayarlıyor halbuki elektrikli direksiyona sahip araçlarda motor stop ettirilmeden çalışır vaziyette sabitleme çubuğu tam düz noktada iken ayar yapılıp , ondan sonra Direksiyon açı sensörünün sıfırlanması gerekiyormuş Bizim Kia Ceed araçlarda ve diğer elektrikli direksiyona sahip araçlarda .. Dayı rot balansa ayar tutmadığı için belki 10 kere gitmişimdir sağolsun Mustafa usta her gittiğimde ilgilendi ancak bu detayı atladı , Bir de dayı'da Sensörü sıfırlamaya yarayan alette yok , kısaca Yapılması gerekenler şöyle olmalı ;
Ceedclub Forumdan Ergin bey'in mesajından alıntıdır ;
Bizim Cee'd'lerin Rot ayarının nasıl yapılması gerektiğini ayrıntılı olarak aşağıya yazıyorum; 2 nokta kritik.
Elektrikli direksiyonlu ve tam bağımsız süspansiyonlu araçların (Cee'd gibi) rot ayarlama süreci:
1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Çoğu usta normal hidrolikler gibi motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS aletine bağlanarak sıfırlanması (Resetlenmesi) gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
Elektrikli direksiyonlarda direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
Sonuç olarak yukardaki hususları harfiyen yerine getirebilecek biryer arıyorum Ankara'da
Özgür Güneş
17-11-2018, 20:51
Selamlar en son Dayı rot balansın yaptığı ayar ile biniyorum ama yine çok hafif sola çekme var , Dayı rot balans aracı stop ettirdikten sonra rotu ayarlıyor halbuki elektrikli direksiyona sahip araçlarda motor stop ettirilmeden çalışır vaziyette sabitleme çubuğu tam düz noktada iken ayar yapılıp , ondan sonra Direksiyon açı sensörünün sıfırlanması gerekiyormuş Bizim Kia Ceed araçlarda ve diğer elektrikli direksiyona sahip araçlarda .. Dayı rot balansa ayar tutmadığı için belki 10 kere gitmişimdir sağolsun Mustafa usta her gittiğimde ilgilendi ancak bu detayı atladı , Bir de dayı'da Sensörü sıfırlamaya yarayan alette yok , kısaca Yapılması gerekenler şöyle olmalı ;
Ceedclub Forumdan Ergin bey'in mesajından alıntıdır ;
Bizim Cee'd'lerin Rot ayarının nasıl yapılması gerektiğini ayrıntılı olarak aşağıya yazıyorum; 2 nokta kritik.
Elektrikli direksiyonlu ve tam bağımsız süspansiyonlu araçların (Cee'd gibi) rot ayarlama süreci:
1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Çoğu usta normal hidrolikler gibi motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS aletine bağlanarak sıfırlanması (Resetlenmesi) gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
Elektrikli direksiyonlarda direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
Sonuç olarak yukardaki hususları harfiyen yerine getirebilecek biryer arıyorum Ankara'da
Merhaba,
Mustafa abi iyidir(dayı) ama herkesi memnun edecek diye kural yok tabi. İşçiliklerini beğenmesem de otopratikte cihazlar çok iyi, sözünüzü geçirebilirseniz dediğiniz şekilde yaparlar ayarları. Ellerinde hunter marka rot cihazı var. Dayıya sayısız arkadaşımı gönderdim, kendim gittim, rot ve jant düzeltme için sorun yaşamadım ama balans ayarı zayıf, finish illa geçmesi gerekiyor. Lastik değişim-balans-depolama için Alacaatlı Serans’a gidiyorum, rot yok ellerinde, rot için dediğim gibi cihazlarından dolayı Otopratik tavsiye ederim, adamlarla konuşun, memnun kalırsam ödeme yaparım diyin.
Merhaba,
Mustafa abi iyidir(dayı) ama herkesi memnun edecek diye kural yok tabi. İşçiliklerini beğenmesem de otopratikte cihazlar çok iyi, sözünüzü geçirebilirseniz dediğiniz şekilde yaparlar ayarları. Ellerinde hunter marka rot cihazı var. Dayıya sayısız arkadaşımı gönderdim, kendim gittim, rot ve jant düzeltme için sorun yaşamadım ama balans ayarı zayıf, finish illa geçmesi gerekiyor. Lastik değişim-balans-depolama için Alacaatlı Serans’a gidiyorum, rot yok ellerinde, rot için dediğim gibi cihazlarından dolayı Otopratik tavsiye ederim, adamlarla konuşun, memnun kalırsam ödeme yaparım diyin.
Otopratiği biliyorum hocam daha önce oraya pederin aracını götürmüştük memnunda kalmıştık , ama sonradan el değiştirdi sanırım , ama uğramakta yarar var makinelerini bende tutmuştum
Son mesajlarınızı okuyunca durumu biraz araştırmak istedim.Yeni araçlarda böyle bir şey varmış,onu da öğrenmiş oldum.Yalnız bu durumu işi yapan bilmezse, anlamazsa kullanıcı için gerçekten sinir bozucu olur.
Daha iyi anlatılabilirdi ama konuya yabancı olan varsa aşağıdaki video durumu açıklıyor. Konu sahibinin talebi de bu gibi bir işlem.
https://www.youtube.com/watch?v=mduAAc9MCL8
Yeni arabalarda bu gibi durumları görünce hiç huzur bulamayacakmış gibi hissediyorum. :)
Özgür Güneş
18-11-2018, 19:28
Otopratiği biliyorum hocam daha önce oraya pederin aracını götürmüştük memnunda kalmıştık , ama sonradan el değiştirdi sanırım , ama uğramakta yarar var makinelerini bende tutmuştum
Otopratik Sabancı’nın diye biliyorum. El değiştiğini o yüzden sanmıyorum. Sadece fiyatları anlamsız pahalı, artık gitmiyorum. Son gittiğim zaman da rot ayarımı yapamadılar, rot kolu sıkışmış, değişelim dediler, usta yaklaştı, abi sen bunu ısıttır gel ayarlayayım dedi. Yani yapamadıkları rota da para aldılar. Sizin arabanız yeni olduğu için sıkıntı yaşamazsınız. Son gittiğimde 400 tl bayıdlım, hala şokunu üstümden atamadım(lastik falan satın almadım)
Son mesajlarınızı okuyunca durumu biraz araştırmak istedim.Yeni araçlarda böyle bir şey varmış,onu da öğrenmiş oldum.Yalnız bu durumu işi yapan bilmezse, anlamazsa kullanıcı için gerçekten sinir bozucu olur.
Daha iyi anlatılabilirdi ama konuya yabancı olan varsa aşağıdaki video durumu açıklıyor. Konu sahibinin talebi de bu gibi bir işlem.
https://www.youtube.com/watch?v=mduAAc9MCL8
Yeni arabalarda bu gibi durumları görünce hiç huzur bulamayacakmış gibi hissediyorum. :)
Ben bu durumu hiç araştırmadan böyle olması gerektiğini zaten tahmin ediyordum hocam , elektrikli direksiyonlar çok hassas hidrolikler gibi değil , mesela şunu deneyin aracı tam stop ettirirken direksiyonu çok hafif sağa ya da sola çevirin o anda bir sarsılma oluyor direksiyonda , o yüzden stop ettirirken bile müdahale etmemek gerek , ki bunun önüne geçmek için araç çalışır vaziyette iken yapmak en doğrusu , hatta şu linkteki aparatı alıp direksiyon sıfır konumdayken direksiyon kilidini takıp öyle ayara başlanması gerekiyor ;
BGS Tools Steering Wheel Level 9977 | eBay (https://www.ebay.co.uk/itm/BGS-Tools-Steering-Wheel-Level-9977-/231205555660)
Bu video'da Direksiyon açı sensörünü sıfırlıyor işte , bizim Ceed'lerde servise gitmeden nasıl hallederim diye düşünüyorum
Hunter'ın sitesinde Codelink cihazı ile açı sensörü sıfırlama işlemini anlatıyor ;
https://www.youtube.com/watch?v=K91Ty7rKKts
https://www.youtube.com/watch?v=EFOGrr1Y8aw
Benim aracımda bir türlü düzen tutmadı. Hep dayı rot balansa giderim, tanırımda. Ama bir türlü tamam oldu diyemedim. Ya sağa çeker ya sola. Lastikten yapıyor diyorlar yer değiştiriyoruz gene aynı. Yazlık lastik jantı takarız gene çekme var. Yani düzen tutmadı. Bende ankarada başka bir tavsiye istiyorum hunter makinası olan. Takıntı haline geldi ve sinir bozmaya başladı. 50 tl 50 tl vere vere bi hal oldum.
Özgür Güneş
24-01-2019, 12:33
Yav dayıdan çok memnundum, beni de memnun edemiyor artık. Lastiğe suç atıyor ama emin değilim. Ayar yapıyor, ya sağa ya da sola çekiyor araba, az buzda çekmiyor, 3 saniye içinde direksiyona dokunmadan şerit değiştirme yeteneğine sahip artık 2 arabamda :D Diğer arabamda ok gibiydi, kaşındım, ayar yaptı, sol süspansiyonun yamuk dedi, sağa-sola çekmeye başladı. Bende bu ara rotçu aramaya başladım. Balanscım başka yerde o iyi.
Yav dayıdan çok memnundum, beni de memnun edemiyor artık. Lastiğe suç atıyor ama emin değilim. Ayar yapıyor, ya sağa ya da sola çekiyor araba, az buzda çekmiyor, 3 saniye içinde direksiyona dokunmadan şerit değiştirme yeteneğine sahip artık 2 arabamda :D Diğer arabamda ok gibiydi, kaşındım, ayar yaptı, sol süspansiyonun yamuk dedi, sağa-sola çekmeye başladı. Bende bu ara rotçu aramaya başladım. Balanscım başka yerde o iyi.
Aynen lastikten dedi benim içinde. Sonra sol porya eğri ama şimdi yaptırmayalım bozarlar falan dedi. Araç geziyor resmen bi sağa bi sola.. Araçta coil var belki ondan dicem ama daha önce sorun yoktu.. Otopratik nasıldır biraz pahalıcaymış sanırım..
rot ayarı yapılırken siz mi bir değer verip bunu yap diyorsunuz yoksa cihazdaki değerlere göre mi yapıyorsunuz.7
cihaza en son ne zaman kalibrasyon yapılmış ?
Şahsen ben bir değer söylemiyorum kendisi yapıyor. Kalibrasyon ne zaman yapılmış yada yapılmamış mı orasını bilemicem.. Başka bir yerde daha yaptırıp ordaki durum ile karşılaştırmak gerek.
Özgür Güneş
24-01-2019, 18:40
Aynen lastikten dedi benim içinde. Sonra sol porya eğri ama şimdi yaptırmayalım bozarlar falan dedi. Araç geziyor resmen bi sağa bi sola.. Araçta coil var belki ondan dicem ama daha önce sorun yoktu.. Otopratik nasıldır biraz pahalıcaymış sanırım..
Otopratik in cihazlar iyi de ustalar zayıf... Dayının da ustalığı iyi cihazları çok zayıf.
konu açılmışken sormak isterim aracım civic 99 hb aracın tüm alt takım rot rotil z rotu fişek vs hepsini sıfırladım rot ayarıda yapıldı direksiyon düz araçta dumduz gıdıyor ama sorunum sokak aralarında sağa yada sola dönünce direksiyon kendini toplamıyor eskiden şak diye toplardı izmirde hangi üstaya rotçuya gittiysem yeni ürünler böyle biraz zaman lazım dıyor ama canımı sıktı 2 gündür
Bilgi hastanesinin karşısında karaca rot balans burayı önerdi bir abim doğuş otodan ayrılmaymış bir uğrayacağım.
yapılan işlerin bir çıktısı var mı ??
yapılan işlerin bir çıktısı var mı ??
Yok malesef..
Yalniz atlanan bi konu var videodaki e60 dynamic drive yani adaptif suspansiyon/denge cubuklari ve adaptif direksiyon var.
Orda yaptigi sifirlama bizim standart bindigimiz arabalarin direksiyon acisi ayarlamasi degil
Direksiyonun elektronik veya hidrolik olmasi bisey degistirmez.
Direksiyon goz karari duz duruyorsa geri kalan direk mekanik olarak tekerdeki rot ayarina bagli
Benim eski tiguan 266binde direksiyon arizasi vermisti aci hatasi cikmisti 6-7 yil sonrasi 3.5 derece kacikligi fark edip servis kilavuzuna gore siralamasi bu sekildeydi
-gorsel olarak direksiyonu duz konuma getir
-direksiyonu en sol en saga 3 kere cevir her durma noktasinda 10 saniye bekle
-mekanik rot ayarini yap
-eger rot ayari ve gorsel tamamsa aciyi resetle yani sifirdan baslama noktasina getirme
-tekrardan direksiyonu 10 saniye en sol en sag beklet
Tabi bu yazdigim adaptasyon epey hor kullanilmis 6-7 yilda 260bin binilmis ve 3.5 derece ayari kacmis bi tiguana ait
Eger gorsel ve mekanik ayar tamamsa elektronik ayarla oynamak epey riskli
İsin sonunda szl abs beyni ve pompanin bozulma riski var
bundan sonraki ölçümlerde
ölçüm değerleri gerek.
ayarlamalar yapılmadan ve yapıldıktan sonraki değerler gerekmekte ki neyi yapamamışlar anlamayı kolaylaştıracaktır.
sektörün göbeğinde birisi olarak kendi aracıma bile tekerlekler ile ilgili bir şeyler yaptırırken hep fazla dikkat ediyorum.
denerseniz göreceksiniz ki;
balansı yapılmış bir tekerleği cihazdan söküp yeniden balans ayarı için cihaza takın sıfır değeri vermeme ihtimali çok fazla.
dikkat etmeniz gerekenler cihazın ölçü birimi
derece mi radyan mı?
açıklık değerlerini mm mi ölçüyor yoksa açı ile mi. eğer mm ölçüyorsa ve jant ölçülerini aracın üzerindeki ölçüleri belirtmeden yapıyorsa toe yanlış çıkar. bu da sağa veya sola çekme yapar.
bir ölçüm çıktısı her soruyu cevaplar..
Sanırım hala ankara da direksiyon açı sensörünü de sıfırlayan hunter makine sahibi yok ?
Merhabalar arkadaşlar ankara veya adanada hondaya arka kamber ayarını isteğimize göre yapabilecek biraz nazımızı çekecek rot ayarını hakkıyla yapacak usta aranıyor. Önerileriniz var mı?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.