Orijinalini görmek için tıklayınız : Semi-Slick lastik ile günlük kullanım hakkında
Goktug Bulbul
13-04-2018, 22:52
Herkese selam.
***** pist sezonu başladı, önümüzdeki tüm pist günlerine katılmayı düşünüyorum. Ancak lastik konusunda bi kaç merakım var.
Nankang AR-1 Semi Slick lastikler ile pist sezonunu tamamlama hedefim var.
Günlük kullanımda semi slick lastiklerin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Konfor-Tutuş-Performans-Kullanım Ömrü vs.
Bu konuda bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlar bizimle paylaşabilir mi?
Benim pek bilgim yok lakin ön bilgi olması adına bildiklerimi yazayım. Hamurları yumuşak olduğu için günlük kullanımda lastikleriniz çabuk biter ve kullananlar özellikle tozlu asfalt ve yağmurlu günlerde büyük tehlikelere sebep olduğundan bahsediyordu.
turboman
13-04-2018, 23:15
Archiles marka kullanmıştım günlük dezavantajı normalde kayması
Kuru asfaltta bile kayıyordu yollar tozlu ve düzgün asfalt olmadığı için yol tutuşu iyi olması için lastiği ısıtmanız gerek zaten bu lastiklerin özelliği geç ısınması heleki bi yağmurlu havada kabak lastik nasıl kayarsa öyle kayıyor.
Tabi bu saydıklarım benim kullanmama engel olmadı tabi kişiden kişiye değişir bu lastikten beklentiler
Ben mesela lastiğin tüm dişleri bitene kadar kullanırım başkasıda 2 sene geçtimi lastiklerini değiştirir.
Grimlord
13-04-2018, 23:16
Yaklaşık 3-4 bin km Syron semi slick lastik kullandım.
Isınmadan yol tutuş epey düşük, ıslakta acaip tehlikeli hale geliyor. Yağmur yağdığı bir gün arabayı test etmek için boş pazar yerinde ani hareketler denedim, hiç güven vermedi :D
Benim lastik yaklaşık 10 bin km falan yapmış toplamda, bitik haldeydi. Söktüğüm zaman ön lastiklerin birinin boyu diğerinden neredeyse 1-2 cm kısaydı, yumurta haline gelmiş.
Konfor olarak pek bir fark yoktu, yol sesi diğer lastiklerle aynıydı.
Cup2 yada trofeo kullanabilirsiniz ama gunluge yazik...
ıslak zeminde çok değil, acayip çok tehlikeli!
Hocam tüm pist günlerine katılacaksan olay basit, alacaksın siyah sac jantları takacan üzerine semi slick leri yürüyecen ,işin bitincede sökeceksin jantları ,aksi taktirde sonuçlarına katlanacaksın ama karşı tarafı da düşün lütfen...
rahmitanir
14-04-2018, 08:07
Nankang Ar1 üzerinden neredeyse hiç su tahliye kanalı bulunmayan, direkt pist kullanımına odaklı bir lastiktir. Lastiği ısıtmak bir yana, yağmurda aquacoupling riski fazladır.
Eğer illa Nankang diyorsan, NS2R yol & pist birlikte kullanıma daha uygundur. Ama tabi AR1'in pist performansı, NS2R'dan daha iyidir. NS2R'ın bir başka güzelliği ise, kolay kolay bitmez, pistte bile uzun ömürlüdür.
Semi slick lastiklerin yanakları gerçekten çok serttir. O sebeple aracın konforunu ciddi azaltır, çukura falan girildiğinde jant ve ön takıma zarar verme ihtimali yüksektir. Yoldan alınan darbeyi direkt janta ilettiğinden, günlük kullanımda ekstra dikkat gerektirir.
Ben geçen sene yazın çok ince yanaklı olan 205/40/17 NS2R'ı yaklaşık 2-3 ay günlük ve pistte karışık kullandım. Yazın hava zaten sıcak olduğundan güvenlik açısından hiç bir sorun yaşamadım. Yaklaşık 1 ay öncesinde, yaklaşık 2 hafta aynı lastikleri tekrar kullandım. O esnada yağmura da denk geldim, fakat ekstra temkinli gittiğimden bir sıkıntı yaşamadım.
Nankang'lar bitince, ben de Kumho KU36'ya geçmeyi düşünüyorum. KU36'da çok net yağmur olukları da olduğundan, günlük kullanımda minimum sıkıntı yaratır gibi duruyor.
Su yanılgıyı duzelteyımösemı slıck yanakları serttır yada semıslıck konforu dusurur....
Tam tersı,semı slıck yumusak hamurdur,yanak koruması yoktur,taktıgınızda aracınıza konfor gelır ama cabuk balon yapabılır vs vs....
Su drenajı olan cup2 yada trofeo kullanabılırsınız,artık havalar ısındı. Ancak saban bıraz yol yapmadan abartmayın,soguk dıye de buz ustunde gıdıyormus hıssı olmaz. Ben ss araclarımda uzunn yıllardır trofeo kullanıyorum,bılerek kullandıgım ıcın hıc sorun yasamadım....
Su yanılgıyı duzelteyımösemı slıck yanakları serttır yada semıslıck konforu dusurur....
Tam tersı,semı slıck yumusak hamurdur,yanak koruması yoktur,taktıgınızda aracınıza konfor gelır ama cabuk balon yapabılır vs vs....
Su drenajı olan cup2 yada trofeo kullanabılırsınız,artık havalar ısındı. Ancak saban bıraz yol yapmadan abartmayın,soguk dıye de buz ustunde gıdıyormus hıssı olmaz. Ben ss araclarımda uzunn yıllardır trofeo kullanıyorum,bılerek kullandıgım ıcın hıc sorun yasamadım....
Senden Trofeo almıştım abi Cooper S'e takmıştım hatırlarsan, ben de hiç öyle "tehlikeli" bir durumla karşılaşmadım yağmura veya çiğli zemine vs. yakalansam da insan kendini bildikten sonra hiçbir problem yaşanmıyor
Hiç piste çıkmak nasip olmadı, ama TEM otobanındaki keyfi paha biçilemez. :D
redbull35
14-04-2018, 10:39
Bir sene kadar Cupra da Cup2 kullandım bi sıkıntı yaşamadım.
rahmitanir
14-04-2018, 12:28
Su yanılgıyı duzelteyımösemı slıck yanakları serttır yada semıslıck konforu dusurur....
Tam tersı,semı slıck yumusak hamurdur,yanak koruması yoktur,taktıgınızda aracınıza konfor gelır ama cabuk balon yapabılır vs vs....
Su drenajı olan cup2 yada trofeo kullanabılırsınız,artık havalar ısındı. Ancak saban bıraz yol yapmadan abartmayın,soguk dıye de buz ustunde gıdıyormus hıssı olmaz. Ben ss araclarımda uzunn yıllardır trofeo kullanıyorum,bılerek kullandıgım ıcın hıc sorun yasamadım....
Murat abi, sen bu şekilde yazınca biraz daha araştırdım şimdi. Sanırım yan duvarlarda extra sertlik sağlayan bileşenlerin kullanımı markadan markaya değişiyor.
Örneğin, Syron'un (http://www.syron.eu/en/passenger-semi-slick/) kendi sitesinde tam olarak aşağıdaki ifade geçiyor:
They offer a relatively low comfort. This is because the steel-reinforced sidewall that provides optimum stability in the track.
Yine şu sitede de (http://trackdays.ie/track-day-tyres/) nankang NS2R'ın yan duvarlarının sertliğinden bahsediyorlar. Beim kullandığım lastiklerde de aynı durumu birebir tecrübe ettim.
Sanırım günü sonunda iş para çokemel ilişkisine geliyor:) Cup2 veya Trofeo ile tutuş (hem de en iyisinden) ve konfor birlikte gelirken, bunların yarı fiyatından bile daha ucuz olan diğer alternatifler genellikle taş spek oluyor.
Bu noktada, Nankang NS2R ile Kumho KU36'yı kıyaslayabilecek şekilde deneyimleyen olmuş mudur diye sormak isterim. Buna göre Kumho'ya geçişi ciddi şekilde düşünmekteyim.
dragstar
14-04-2018, 13:36
eski arabamda ns2-r'ın 120 treadwear olan track versiyonunu kullandım, gündelik kullanmadı yanaklarının çok sert olmasından dolayı konfor sorunu dışında sorun yaşamadım.
Su tahliyesi az olan bir lastik olduğu için normal arabaların 120 ile gittiği yağmurlu havalarda 80 i geçmiyordum. Ayrıca en ufak su birikintisinde aquaplanning oluyor.
Tekrar kullanırmıyım, kesinlikle evet. Hatta AR-1 alırım
onursumer
14-04-2018, 14:38
ben günlükte kullanabiliyim diye kumho v70a aldım v700 diyede geçiyor sanırım , semi slick diye pistteki gibi gazlamadığın surece sorun yaşama ihtimali gormuyorum
bahadı-R
14-04-2018, 15:12
Yıllarımı verip özenle hazırladığım termostat oringine kadar orijinal aldığım s3 yağmurlu bir yaz akşamında semi slickler yüzünden pert oldu.
kelalper
14-04-2018, 15:54
Sonuçta kullandığınız zaman aklınızın bir ucunda semi slick lastik olduğu ve tam ısınmadan performans vermediği aklınıza geleceği için daha dikkatli araba kullanır hale geleceksiniz. Bi yararı da o
Goktug Bulbul
14-04-2018, 16:21
Herkese cevapları için teşekkürler. Anladığım kadarıyla günlük kullanırken ekstra dikkatli olunursa problem yaşanmıyor. Ancak tabi ki tehlike unsuru yok değil.
Bu konu hakkında fikir danışmamın sebebi, kış sezonu kapandığı için kış lastiklerini depoya koymak istiyorum. Çünkü şu sıcak havalarda kış lastiğinin ömründen ömür gidiyor. Yaz lastiğimi geçen Kasım ayındaki pist günlerinde çöp ettim. Haliyle yaz lastiği de almam gerekiyor.
Diğer bir sebep ise; Kaliteli sıfır yaz lastiği aldıktan sonra pist günlerine çıktığımda kafamda " lastiğin ömrünü uzun tutmalıyım " gibi bir düşünce olsun istemiyorum. Nankang AR-1 için hatrı sayılır bir fiyat aldım tanıdık bayiden.
Günlük kullanım + doğru basınçla pist kullanımıyla beraber ( tabi ki sürüşten sürüşe değişiyor ) ortalama 20.000 KM yapar mı dersiniz?
Normalde hadi neyse de yağmurlu ve ıslak zeminde aşırı kötü ve kullanışsız. Günlük kullanımda tavsiye etmem.
Yagmurda,standart lastık gıbı gıdersenız tabıkı sorun yasanır.
Ben 2002 den berı kullanıyorum,ufak tefek sorunlar harıc “keyıfle” kullandım..
Ucuz semıslıckler uretım proseduru yuzunden boyle. Yanı uretım malıyetlerı ve malzeme dusuk oldugu ıcın,gayet normal.
Zaman yapma kaygınız yoksa bu markalar kullanılabılır....
Ku36 caddede kullanılabilir, soğuk tutunması ortalama bir lastik kadar, yağmurda çok kötü değil. konfor max yüzde 20 filan azalır. ömrü tabiki daha kısa ama abartılacak kadar değil.
Ben s2000imde uzun suredir Hankook RS3 ve 4 kullaniyorum. Kisin tabikide abartmadikca hic bir sorun yok ama yazin keyfi cok farkli ozellikle guzel dag yollarinda.
Ayrica Threadwear oranida cok onemli. her 6-7 ayda bir lastik almak istemiyorsan normal lastikle dolasmani tavsiye ederim
dragstar
15-04-2018, 20:59
Semi slick lastikle kullandıkdan sonra aklıma gelen konu gündelik kullanımda hafif diş açılmış slick lastik kullanımı nasıl olur acaba?
Herkese cevapları için teşekkürler. Anladığım kadarıyla günlük kullanırken ekstra dikkatli olunursa problem yaşanmıyor. Ancak tabi ki tehlike unsuru yok değil.
Bu konu hakkında fikir danışmamın sebebi, kış sezonu kapandığı için kış lastiklerini depoya koymak istiyorum. Çünkü şu sıcak havalarda kış lastiğinin ömründen ömür gidiyor. Yaz lastiğimi geçen Kasım ayındaki pist günlerinde çöp ettim. Haliyle yaz lastiği de almam gerekiyor.
Diğer bir sebep ise; Kaliteli sıfır yaz lastiği aldıktan sonra pist günlerine çıktığımda kafamda " lastiğin ömrünü uzun tutmalıyım " gibi bir düşünce olsun istemiyorum. Nankang AR-1 için hatrı sayılır bir fiyat aldım tanıdık bayiden.
Günlük kullanım + doğru basınçla pist kullanımıyla beraber ( tabi ki sürüşten sürüşe değişiyor ) ortalama 20.000 KM yapar mı dersiniz?
Sanmam :)
O kadar uzun süre semi slick kullanmadım, kullananlar net rakam verir ama ben Toyo Proxes 4'ten örnek verebilirim. Normal desenli performans lastiğidir ama kuruda muhteşem yol tutardı. Polo'da kullanmıştım 215/35/18 ebadında, hiç normal gitmezdim yıl 2012 o kadar feci trafik yok her yere abartı makas atarak gider gelirdik :D Bir gün hep döndüğüm TEM bağlantı yoncalarından birinde lastikler "Allahaısmarladık" dediğinde 17.000 km olmuştu :)
Semislicklerle 10bin max diye tahmin ediyorum pist + günlük
rahmitanir
30-04-2018, 09:54
Konuyu tekrar canlandırayım.
Hafta sonu eskiyen mişi PS4'leri kumho KU36 semi slick'ler ile değiştirdim.
Bu lastiklerin yan duvarlarında ekstra güçlendirme olayı yok. taktığım ebat da 225/45/17 olunca, araba acayip konforlu oldu. Tabi konfor olayı göreceli ama, Mito böyle konfor görmemiştir:)
Yaklaşık 350km yol yaptım hafta sonu, otoban, şehir içi, yol çalışması olan bozuk yol falan hepsini gördüm. Özellikle otobanda lastikler ısınmışken 2. vitese kadar düşüp dip gaz yaptım, asr veya pati gibi şeyler olmadı.
Lastikler bu kadar yumuşak ve konforlu olunca, pistte çabuk biter mi şüphesi de oluştu ama, onun için izmir pistinin tadilatının bitmesini bekleyeceğiz...
Merhaba ben 2 yıldır kumho semi slick kullanıyorum. Gündelikde şuan için bir sıkıntı yaşamadım + bu sene kar kış görmeyince kışında sökmedim
Araç pd 130 2260 setup
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.