Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW B38 - Yorumlar ve Tune
Mevcut kullandığım A3 Cabrio aracımı değiştirme kararı aldım ve daha büyük/kullanışlı bir araç ararken. Güncel 3/4.18i'ler fiyat ve aksesuar açısından mantıklı gelmeye başladı.
Ancak internette yaptığım araştırmalar üzerine olarak bu B38 bloğu hakkında herkesin genel düşüncesi ya çok kötü olduğu ya da çok iyi olduğu konusunda olup hiç eleştirel bir kullanıcı yorumu ve tune edilmiş bir araç bulamadım. (tech'te de aramış olmama rağmen bulamadım, ancak varsa konuyu kaldırabilirsiniz)
Ayrıca, BMW'nin 360 HP civarında güç üreten Hybrid aracı İ8'de aynı blok ve şanzımanın kullanıldığını sadece turbo ve yazılımsal farklılıklar olduğunu duymuştum.
Özellikle egzoz sesi açısında beni mükemmel derecede cezbeden bu araca; 150 HP - 4 silindirden, 136 HP - 3 silindire geçmenin biraz performans açısından beni memnun edeceğini açıkçası çok düşünmüyorum. Yabancı forumlarda olsun Türkiye'deki forumlarda bu aracın sadece software ile yürüyen haliyle karşılaşabiliyorum ve paylaşılan verilerde 160'tan 180'e arası güçlerden bahsediliyor.
Sormak istediğim; sizlerin bu motor hakkındaki spesifik yorumları nelerdir ?
İ8 gibi aynı bloğa fakat farklı turboya sahip bu aracın, 4 silindirli versiyonlarının Hybrid turbo hallerini bile görebilirken, şu ana kadar 3 silindir versiyonlarının yüklenmiş halini görememizin özel bir sebebi var mıdır ?
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/205822-yeni_418i_bmw-18.html
çok konuşuldu bu konuda müsait zamanında baştan sona oku
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/205822-yeni_418i_bmw-18.html
çok konuşuldu bu konuda müsait zamanında baştan sona oku
Evet, okudum. İlk araç ortaya çıktığı açılan konu... Siz atınca tekrar okudum.
Ancak konu; TT vs. 335, fiyat/performans, titreşim, 6cyl./2=3cyl. ve bir kaç stock ilk sürüş deneyimleri/sorunları ve yakıt tüketimi hakkında.
Sorduğum sorularla ilgilendiren 18 sayfadaki tek yorum Burger Tuning'nin yaptığı software ile stage 2 tune ve verilen değerlerin bütün sayfalarda 4 silindirle karıştırdıklarına düşünülmüş ki Burger Tuning'in de B38 - Stage 2 sayfasına ulaşılamıyor.
Konu üzerinden 3 sene geçtiği için daha güncel ve yüklemeye yönelik yorumlar arıyordum, teşekkürler.
Konuyu takipteyim. Yakın zamanda ben de B38 motorlu bir araç aldım ama aynı şekilde hiç bir şekilde yüklenmiş hallerinin kullanıcı yorumlarına ve sağlamlığıyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım, merak içindeyim açıkçası.
8.000rpm
19-04-2018, 22:38
Konunun içeriğinden bağımsız olarak , üslubunuzu takdir ettiğimi belirtmek isterim. Rs6
Konuyu takipteyim. Yakın zamanda ben de B38 motorlu bir araç aldım ama aynı şekilde hiç bir şekilde yüklenmiş hallerinin kullanıcı yorumlarına ve sağlamlığıyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım, merak içindeyim açıkçası.
Kesinlikle ve konunun bu kadar yanıtsız kalması da ilginç
Konunun içeriğinden bağımsız olarak , üslubunuzu takdir ettiğimi belirtmek isterim. Rs6
Çok teşekkür ederim, saygılar. :o
Piston segmanları stok halde zayıf olduğunu duydum yüklenince kırılan olmuş ı yüzden kullananlarda pek yanaşmıyor stage 2 ye
Motor içine girmeden yükleme tavsiyemdir
Yanlış hatırlamıyorsam blok aynıydı sadece turbo farkı yoktu kol pistonda dayanıklılık farklarıda vardı. Üzerine çok çalışılan bir proje değil. O yüzden pek bilgi mevcut değil :)
ghibli06
23-04-2018, 07:36
öncelikle İ8 hybriddir, hybrid turbo değil, yani gücün 360 hp olmasının B38 le bir alakası yok... bu motor tamamen sıkı emisyon kuralları ve yakıt ekonomisi için üretilmiş ve de model baz motoru yerine geçmiştir, yüklerim gazlarım hayalleri kurulacak bir motor değildir, sıkıştırması 11:1 dir yani yüksektir, basınç açmaya gelmez, 3 silindir olduğu için araç hiç bir zaman 4 ya da 6 silindirli gibi stabil çalışmaz, 3 silindir senkronu zor olduğu için yağına suyuna bakılmayan motorlar hemen yatak sarma eğilimindedir, sakın Borusan'ın uzun yağ değiştirme periyoduna kanmayın, gerekirse kendiniz değiştirin...
Piston segmanları stok halde zayıf olduğunu duydum yüklenince kırılan olmuş ı yüzden kullananlarda pek yanaşmıyor stage 2 ye
Motor içine girmeden yükleme tavsiyemdir
Eğer ki durum onu gösteriyorsa, proje maliyeti de yüksekliyor. Şu anda maalesef 3/4.18'in fiyatları belli; 2.0 TFSI bir araç almak daha akıl kârı kalıyor o zaman.
Yanlış hatırlamıyorsam blok aynıydı sadece turbo farkı yoktu kol pistonda dayanıklılık farklarıda vardı. Üzerine çok çalışılan bir proje değil. O yüzden pek bilgi mevcut değil :)
öncelikle İ8 hybriddir, hybrid turbo değil, yani gücün 360 hp olmasının B38 le bir alakası yok... bu motor tamamen sıkı emisyon kuralları ve yakıt ekonomisi için üretilmiş ve de model baz motoru yerine geçmiştir, yüklerim gazlarım hayalleri kurulacak bir motor değildir, sıkıştırması 11:1 dir yani yüksektir, basınç açmaya gelmez, 3 silindir olduğu için araç hiç bir zaman 4 ya da 6 silindirli gibi stabil çalışmaz, 3 silindir senkronu zor olduğu için yağına suyuna bakılmayan motorlar hemen yatak sarma eğilimindedir, sakın Borusan'ın uzun yağ değiştirme periyoduna kanmayın, gerekirse kendiniz değiştirin...
İ8'in B38K0 diğerlerinin ise B38A0 diye geçiyordu. Motor aynı olmasına rağmen üst kapağında egzoz manifoldunun çıkışından dolayı olan farklılıklar mevcutmuş. İ8'de daha yüksek basınçlarda yürüyen bir turbo kullanırken, diğerinde zıttı kullanıyormuş. Hybrid turbo olarak bahsettiğim bir önceki 4 silindir - 136 HP'lik BMW versiyonlarında Stage 3 projelerinde kullanılan turbo çeşidi olarak bahsetmiştim. Yani gücün gelişinin B38'den olmadığının farkındayım. :) Ancak yine de 131 HP elektrik + 231 HP benzinli bloktan gelen güç yine B38 için 230 HP gerçekten çok sempatik bir rakam.
Ancak sıkıştırma oranı ve senkronu zorluğunu şu an ilk kez duyuyorum. Eğer ki yönelirsem dediklerinize dikkat edeceğimden emin olabilirsiniz. O zaman genel bir değerlendirme yaptığımda; B38K0'da farklı turbo, üst kapak ve manifold gibi farklı internals'ın yarattığı farklı bir sıkıştırma oranı elde edilip, daha fazla basınç açılabiliyorsa; B38A0 içinse bu basınçlara ulaşabilmek için gerçekten sağlam bütçeli bir projeye kalkınmak gerekecek ve yine de önü görülemeyen sorunların olabileceği muhtemel yani :(
Yakın arkadaşımda f20 lci 118i mevcut 3 silindir 136hp
Paşaoğlu yazılım, k&n kutu içi,iskender dp ve son susturucu iptali ile müthiş sesler patlamalar çatırdamalar aldık çok eğlenceli
popcorn olmamasına rağmen çok zevkli bi araba oldu, gidişatı aşırı tatmin edici değil ama ortalamanın altında da hiç değil.
Bu güne kadar en ufak bi sorunla karşılaşmadı.
merhabalar, konuyu takipteyim. ben de b38 motora sahip 318i aldım. yazılım konusunda çok fazla aydınlatıcı bilgiye ulaşamadım açıkcası. aşırı yürümesi gibi bir beklentim yok ama 165 hp gibi değerlerde sağlıklı olduğunu söyliyenler var. Eski gönderilerde yazılım sonrası gazlarken arada kesme yapıyormuş vs. şeyler duydum. uzun süreli kullanım deneyimleri olanlar bizimle paylaşsın lütfen. soft bi yazılım ile 335i intercooler taksam (orijinal 600 tl civarı) lüzümsuz mu olur?
i-vtec07
27-04-2019, 23:26
Benim de ilgimi çekiyo bu motor , özellikle sesi bence çok güzel.
Gidişini bende merak ediyorum antalyada varsa yazılımlı veya yazılımsız 318i/118i 140 lık stock fr ım ile deneyip görebiliriz giderini.Burda paylaşırız sonucu. Az çok fikir sahibi oluruz böylelikle.
Benim de ilgimi çekiyo bu motor , özellikle sesi bence çok güzel.
Gidişini bende merak ediyorum antalyada varsa yazılımlı veya yazılımsız 318i/118i 140 lık stock fr ım ile deneyip görebiliriz giderini.Burda paylaşırız sonucu. Az çok fikir sahibi oluruz böylelikle.
Kendimde proje yapmak icin aldigim 318i B38 araç mevcut. Stage 1 2 3 olarak herşeyi projelendirdim. Şu an stage 2 olarak 195 HP 300 NM Günlük 95 oktan biniyorum. Aklınıza takilan birsey olursa cevaplayabilirim. 24 bin km dir kullaniyorum
i-vtec07
28-04-2019, 09:15
Kendimde proje yapmak icin aldigim 318i B38 araç mevcut. Stage 1 2 3 olarak herşeyi projelendirdim. Şu an stage 2 olarak 195 HP 300 NM Günlük 95 oktan biniyorum. Aklınıza takilan birsey olursa cevaplayabilirim. 24 bin km dir kullaniyorum
Süper değer hocam instagramdan takip ediyorum sizin yazılım sayfasını, sanırım paylaşmıştınız hızlanma değerlerini elinize sağlık. Konu sahibi arkadaşa tavsiyem stock binmicekse bence tercih edilir bi motor bu.:)
Bu arada konuyla alakasız şekilde 140 lık act siz fr da en iyi eksoz setup ı nasıl olmalı ? İllaki deneme yanılma yapmışsınızdır. Yazılım ileri vadede olucak o yüzden catback bi sistemde custom olarak ne yapmalıyım? Boru çapı ne olmalı sizce ? Sadece ortaya spor susturucu koysak devamı düz boru olsa gerilermiyiz. ? Maksat yavaşlamayalım.:) Tsi da güzel işler çıkartıyosunuz o yüzden soruyim dedim. Teşekkürler şimdiden.:)
Kendimde proje yapmak icin aldigim 318i B38 araç mevcut. Stage 1 2 3 olarak herşeyi projelendirdim. Şu an stage 2 olarak 195 HP 300 NM Günlük 95 oktan biniyorum. Aklınıza takilan birsey olursa cevaplayabilirim. 24 bin km dir kullaniyorum
hocam merhabalar, yazilimi nerede yaptirdiniz acaba? benim beklentim 170 hp civari sikintisiz kullanmak. stage 1 işim igörecek gibi. stage 2 icin ekstradan neler eklediniz acaba? 335i intercooler ve stage 1 dusunuyorum ben aickcasi. ve 24 bin km dir kullanim tarziniz nasil acaba. cok gazladiniz mi? acikcasi motor kirmaktan cok korkuyorum. motor fiyatlari cok ucuk cikiyor biliyorsunuz ki... bobin, pompa vs. o tarz agrizalar gözümü korkutmuyor. yeter ki motor kirmasin arac:) tesekkurler
Yazilimi kendim yaptim :). Aracinizdaki cooler gayet yeterli. Stage 2 icin 200 cell spor kat ile destekledim. Boru caplarini 63 mm ye cevirdim.
Benim de ilgimi çekiyo bu motor , özellikle sesi bence çok güzel.
Gidişini bende merak ediyorum antalyada varsa yazılımlı veya yazılımsız 318i/118i 140 lık stock fr ım ile deneyip görebiliriz giderini.Burda paylaşırız sonucu. Az çok fikir sahibi oluruz böylelikle.
Bugün 318i aracımının sürelerini ölçtüm.
100-180 = 28 sn civarı
Daha önce Leon 140 Fr sahibi olmuştum. Aynı yolda yaptığım ölçümde
100-180 = 18.5 sn civarı
iki araç da stock. ölçüm yapılan yol aynı.
318i stock hiç yürümüyor. F30 316i aracım da oldu. Aynı yoldaki ölçümde
100-180 süresi 21.8 civarı.
iki araç da sözde 136 beygir :)
i-vtec07
30-04-2019, 23:12
Bugün 318i aracımının sürelerini ölçtüm.
100-180 = 28 sn civarı
Daha önce Leon 140 Fr sahibi olmuştum. Aynı yolda yaptığım ölçümde
100-180 = 18.5 sn civarı
iki araç da stock. ölçüm yapılan yol aynı.
318i stock hiç yürümüyor. F30 316i aracım da oldu. Aynı yoldaki ölçümde
100-180 süresi 21.8 civarı.
iki araç da sözde 136 beygir :)
Malesef baya yavaş mış :( teşekkürler bilgi için:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.