Orijinalini görmek için tıklayınız : Üst kapak yağ kaçırma sorunu
selam,
araçta üst kapaktan yağ kaçırdığını gözlemledim.
fazlasıyla temizledikten sonra motorun o yağlı kısımlarını yine yağ oldu, üst kapağın altında conta var sanırım ve o biraz büyük duruyor acaba motorun orijinal contası değil mi? merak ediyorum doğrusu.
yağ kaçırma olayı neden olur? sorun açar mı ileri zamanlarda? yaklaşık o conta ile 5-6 senedir biniyoruz.
acaba, su-yağ karıştırır mı? bilen değerli kişilerden yorum bekliyorum.
Emrecan-R
25-04-2018, 12:33
guess who is back
selam,
1.6 karbüratörlü tempra araçta üst kapaktan yağ kaçırdığını gözlemledim.
fazlasıyla temizledikten sonra motorun o yağlı kısımlarını yine yağ oldu, üst kapağın altında conta var sanırım ve o biraz büyük duruyor acaba motorun orijinal contası değil mi? merak ediyorum doğrusu.
yağ kaçırma olayı neden olur? sorun açar mı ileri zamanlarda? yaklaşık o conta ile 5-6 senedir biniyoruz.
acaba, su-yağ karıştırır mı? bilen değerli kişilerden yorum bekliyorum.
orası üst kapak değil
külbütor kapağı denir, motorun en üst tarafındaki kapak
yapılacak şey belli, contası değişecek
orası üst kapak değil
külbütor kapağı denir, motorun en üst tarafındaki kapak
yapılacak şey belli, contası değişecek
silindir kapağı diye biliyorum? doğru mu yoksa yanlış mı biliyorum abi?
sanırım külbütör kapağının altında ki contanın altında silindir kapağı oluyor dimi? bir de, bu conta külbütör kapağından 1.5 cm kadar genişte duruyor. bunu kapağın sağ tarafına baktığımda anladım. bu normal mi? conta mı farklı yoksa?
guess who is back
boş yorumlar atmaya gerek yok, genel teknik konusunda yaşadığım sorunun çözümünü edinmek için konu açtım sadece bu. boş yorumlarınızı kendinize saklayın.
civataları sök.kapagı cıkart.contayı kaldır altını temızle.contadan kalıp alarak şambrel kes geri montajla.buda olmazsa sac levhadan denersın.dırek çelik conta olmus olur.
motor bloğu siyah renkse kırmızı sıvı conta öneriyorum bas iyice taşsın
Emirhancakir
25-04-2018, 16:47
Külbütör kapak contası diye arattır, ucuz parça zaten. Sipariş ver gelsin. Kapağı civatalarından sök, balata spreyi ile hem kapağın içini ve conta basan yerlerini, hem de silindir kapağına bastığı yerleri balata spreyi ile güzelce kupkuru yapıp temizle. Contanın bastığı yerlere herhangi bir sıvı contayı sür ve normal contayı yerleştir. Kapağı fazla sağa sola oynatmadan oturt ve sık.
En fazla 30 dk nı alır aşırı titiz çalışırsan. Bir daha da uzun süre kaçırma yapmaz. İnce yağ kullanma, her motorun kendi keçe ve contalarının sızdırmayacağı bir yağ kalınlığı vardır. Motor'a uymayan incelikte yağ kullanırsan krank keçesi, karter contası vs.. yağ kaçırmaya başlar.
Kolay gelsin.
framoch
bu tip işlerden anlamıyorsan-tecrüben yoksa-takım alet kullanmayı bilmiyorsan uzak dur kardeşim
yoksa basit bir işlem bile çok acıklı bitebilir
bilen için kolay gelebilir ama acemi biri çok büyük hatalar yapabilir, en basitinden vidaları çok sıkar ve yalama olur
çünkü bir vidayı ya tork metre ile torkunda sıkacaksın veya el alışkanlığı olacakki ne yaptığını bilesin
yoksa al başına bela
hocam sen git bir usta bul sanayide söyle derdini o sana contayı değiştirir
bak tekrar yazıyorum
silindir kapak contası başka birşey, senin yağ kaçıran üst kapak contası yada külbütor kapağıda denir ona.
senin conta bu olmalı (%100 emin değilim)
Tempra Ust Kapak Contası Motor Aksamı Lancia 7797034 (https://www.kirazcioglu.com/U14393,2707,tempra-ust-kapak-contasi-motor-aksami-lancia-7797034.htm)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.