PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüke binince titreme sorunu Countryman ALL4



207_TR
25-04-2018, 20:58
Arkadaşlar merhaba
Mini Cooper Countryman aracımda 100 150 km aralığında araç yükteyken yani gaza basınca titreme oluyor.

Düşük hızlarda titreme yok yada yüksek hızda sabit giderken de yok.

Yük durumumda titriyor.

Buji den diye düşünüp değiştirdim geçmedi.

Neden kaynaklanabilir.

Seven7
25-04-2018, 21:19
İlk aklıma gelen motor ya da şanzıman kulakları oldu.

ruudvan
25-04-2018, 21:27
direksiyon titriyosa lastik jant balansındandır.

207_TR
25-04-2018, 21:50
Lastik jant balanstan bugün çıktı. Bende balans diye düşünmüştüm.

Motorda sarsıntı yok rölanti yada farklı hızlarda sarsıntı yok

207_TR
25-04-2018, 21:51
direksiyon titriyosa lastik jant balansındandır.

Direksiyon da bariz bir titreme yok

Kadyr
25-04-2018, 21:55
Araba yüklü iken kafa sallayarak titriyorsa aks oluyor

207_TR
25-04-2018, 22:04
100-150 arası yapması ilginç geliyor bana.

snrk
26-04-2018, 00:04
lastik değiştirdiğim gün birebir aynısı başıma geldi. balansı düzgün yapmamışlar. arka lastiklerinizin balansı bozuk.

207_TR
26-04-2018, 07:45
100 - 150 arası sadece gaza bastığımda titremesi balans kaynaklı olabilir mi ?

dkaya87
26-04-2018, 08:33
sadece belli hızda yapması ve rölantide vs prb olmaması bana da lastik balans sorunu gibi geldi.

Burak Mehmet
26-04-2018, 10:07
Araba yüklü iken kafa sallayarak titriyorsa aks oluyor

cevap bu büyük ihtimalle.. yoksa şartta olabilir

Kadyr
26-04-2018, 17:48
Kendi aracimdan biliyorum. Puntoda klasik. Yavaş iken hızlandıkça kafa sallıyor. Benimki azıcık sallıyor ama yüksek hızlarda ise bir şey gaza bastıkça titriyor hissettiriyor

GuNeS
26-04-2018, 19:02
Şaft takozu cevap hakkımı kullanıyorum.

KoramiraL
26-04-2018, 19:25
aracın 4 çeker sistemini zorladınız yada deneme yaptınız mı 4 çeker araçlarda ilk hareket ve ani hızlanmalarda arkaya yük bindirir sonra ön tarafa aktarım yapar şaft ve aktarım sistemine bir baktırın normal bir durum değil...

207_TR
26-04-2018, 20:56
Şaft takozu cevap hakkımı kullanıyorum.

Şaft olsa ses ve vuruntu yapar diye düşünüyorum ve yüksek hızlarda artan bir vibrasyon olur diye düşünüyorum.

Yarın farklı rot balansçıya götüreceğim.

Düzelmezse alt takım ve aks ı bakımdan geçireceğiz.

gökan
26-04-2018, 21:56
aks direk ....

GuNeS
26-04-2018, 22:49
Şaft olsa ses ve vuruntu yapar diye düşünüyorum ve yüksek hızlarda artan bir vibrasyon olur diye düşünüyorum.

Yarın farklı rot balansçıya götüreceğim.

Düzelmezse alt takım ve aks ı bakımdan geçireceğiz.

Eğerki benim tahminimse ilerleyen zamanlarda ses ve vuruntuda yapmaya başlar. Başlarda titresim olarak hissettirir kendini. Plastik bir parça zaten o titreşimi azaltmak için kullanılıyor. Eğerki aşınma varsa yüke bindiğinde hissettirir normal kullanımda hissettirmez ilerlemediyse tabiki. Maliyeti yüksek bir parça değil. İnşallah büyük bir şey değildir.

suk3b3
26-04-2018, 23:09
Yüke binince yapıyorsa şaft askısı yada takozu olabilir. Aracı kaldırıp havadayken hizlanin. Saft balans yapiyor olabilir

GokhanRS
27-04-2018, 02:22
4 çeker sevdalısı olarak bende saft sistemiyle alakalı diyorum.

Saft masrafı çok aşırı pahalıya mal olabildiğinden bir an önce balansina askisina takozuna baktirin. Zamanında Subaru da servis araba parası fiyat vermişti de neyseki saft değilmiş dediklerinde yüreğim rahatlamıştı.

MCN21
27-04-2018, 02:53
100 - 150 arası sadece gaza bastığımda titremesi balans kaynaklı olabilir mi ?

Olabilir lastik balansı belli frekansta olur. Mesela 150 den sonra kesilebilir veya hissedemeyeceğiniz kadar azalabilir.

Diğer seçenek yürüyen aksam parçalarını kontrol ettirin :)