PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Diferansiyeli Kaynatmak İçin Usta Önerisi



demirciy
01-05-2018, 14:31
Merhabalar, 93 model 3.20 aracım var. Diferansiyeli kaynatmak istiyorum ancak bikaç tane sanayi gezmeme rağmen usta bulamadım. Sanırım kaynak yapan sayısı az. Çamlıca-Libadiye'de oturuyorum. İstanbul içi herhangi bi yer olabilir. Benim için fiyattan önce işçilik önemli. Yani işçiliğine güvendiğiniz bir ustayı önerebilirseniz çok sevinirim. 200-300 fazla vermişiz bunlar dert değil.

Emrecan-R
01-05-2018, 14:40
araç nedir?

livaneli
01-05-2018, 15:06
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/99879-difransiyel_doldurma_kaynatma_vs.html

Günkut
01-05-2018, 16:39
Merhabalar, 93 model 3.20 aracım var. Diferansiyeli kaynatmak istiyorum ancak bikaç tane sanayi gezmeme rağmen usta bulamadım. Sanırım kaynak yapan sayısı az. Çamlıca-Libadiye'de oturuyorum. İstanbul içi herhangi bi yer olabilir. Benim için fiyattan önce işçilik önemli. Yani işçiliğine güvendiğiniz bir ustayı önerebilirseniz çok sevinirim. 200-300 fazla vermişiz bunlar dert değil.


araç nedir?


Merhabalar, 93 model 3.20 aracım var. Diferansiyeli kaynatmak istiyorum ancak bikaç tane sanayi gezmeme rağmen usta bulamadım. Sanırım kaynak yapan sayısı az. Çamlıca-Libadiye'de oturuyorum. İstanbul içi herhangi bi yer olabilir. Benim için fiyattan önce işçilik önemli. Yani işçiliğine güvendiğiniz bir ustayı önerebilirseniz çok sevinirim. 200-300 fazla vermişiz bunlar dert değil.

b.arica
01-05-2018, 17:07
Merhabalar, 93 model 3.20 aracım var. Diferansiyeli kaynatmak istiyorum ancak bikaç tane sanayi gezmeme rağmen usta bulamadım. Sanırım kaynak yapan sayısı az. Çamlıca-Libadiye'de oturuyorum. İstanbul içi herhangi bi yer olabilir. Benim için fiyattan önce işçilik önemli. Yani işçiliğine güvendiğiniz bir ustayı önerebilirseniz çok sevinirim. 200-300 fazla vermişiz bunlar dert değil.

Tamam kızma abisi görmemiştir arkadaş :)

Günkut
01-05-2018, 17:21
Merhabalar, 93 model 3.20 aracım var. Diferansiyeli kaynatmak istiyorum ancak bikaç tane sanayi gezmeme rağmen usta bulamadım. Sanırım kaynak yapan sayısı az. Çamlıca-Libadiye'de oturuyorum. İstanbul içi herhangi bi yer olabilir. Benim için fiyattan önce işçilik önemli. Yani işçiliğine güvendiğiniz bir ustayı önerebilirseniz çok sevinirim. 200-300 fazla vermişiz bunlar dert değil.


Tamam kızma abisi görmemiştir arkadaş :)

Kızmak değil,hatta haddime bile değil ama sizde farkında mısınız bilmiyorum, toplum olarak okumayı,incelemeyi, dikkat etmeyi atlıyoruz ve her yerde aceleciyiz :)

Neyse araç 3.20 :)

b.arica
01-05-2018, 17:52
Kızmak değil,hatta haddime bile değil ama sizde farkında mısınız bilmiyorum, toplum olarak okumayı,incelemeyi, dikkat etmeyi atlıyoruz ve her yerde aceleciyiz :)

Neyse araç 3.20 :)

Kesinlikle katılıyorum bu konu da size :)

turboman
01-05-2018, 18:29
Baştan söyleyim kaynatmak zararlı detaya girmeme gerek yok
Kaynak makinası olan herkes yapabilir ustaya gerek yok
Defransiyeli açın ayna dişlisinin içinde 4 tane küçük dişli var bunları birbirine kaynatın bu kadar
Tanıdık bi tamirciniz varsa eli kaynak tutan birini çağırın kaynatır
Öyle bi defransiyel parası isteyen olursa aklınızda olsun diye detaya girdim.

gökberk
01-05-2018, 19:21
Kaynaklı dif. olan araç kullanmadıysanız eğer bir kullanın derim. Eğer beğenirseniz öyle yaptırın.
İşçilik kısmı önemli değil. Turboman'ın dediği gibi ilerliyor süreç.

300E
01-05-2018, 22:30
E36 da kilitli diferansiyel bulmak kolay, bence bozacağınız akis, diferansiyel vs vs parasına çok rahat kilitli diferansiyel alınır.

Emrecan-R
01-05-2018, 22:53
Aslında okumuştum gözümden kaçmış, araç şahin falan değilse kilitli dif. takın dicektim zaten yazılmış, ben araştırmıştım park ederken falan sıkıntı yaratıyormuş,sağlıklı işlem değil

jRMix
01-05-2018, 22:54
Dif değişin derim. Kaynaklıda sıkıntılar çekebilirsiniz. Özellikle geri manevrada önler acayip kasıyor.

Apocaltique
06-05-2018, 23:26
e36 3.20i coupe aracimizda 1 yildir kullaniyoruz aktif olarak welded diffi (uzun yol,yagmur camur dahil) eksilerini henuz gormedik, daha bir sey kirmadik, bozmadik.. sadece ufak capli donuslerde lastik sariyor o ses yapiyor biraz, yeni aldigim 3.18is coupe aracima da yapacagim muayeneden sonra

OMTechJr.
07-05-2018, 10:18
caninin kiymeti varsa kaynatma kaynattirma.

kelalper
07-05-2018, 10:32
cehalete devam. Yaptım bişey olmadı yine yaparım. Türküz biz bişey olmaz. Kaynat gitsin. Bi yere sarıldığın zaman dersin araba neden kontrolden çıktı anlamadım.

Rew
07-05-2018, 10:50
Arkadaş konuyu açmış gitmiş...

kalipson
07-05-2018, 11:23
Ya bu ne kalitesiz bi olay ya. Kaynatmak da nedir? Tövbe tövbe

0M42
07-05-2018, 16:23
Aracın için kilitli dif zebil neden böyle bir yönteme başvuruyorsun ki? Üstelik bu işlemin uzun vade de aracına zararı da var.Yinede kaynattırmak istiyorsan yardımcı olurum özelden iletişime geçebilirsin.

free-hifi
07-05-2018, 16:28
Kızmak değil,hatta haddime bile değil ama sizde farkında mısınız bilmiyorum, toplum olarak okumayı,incelemeyi, dikkat etmeyi atlıyoruz ve her yerde aceleciyiz :)

Neyse araç 3.20 :)

İlanda aracım var ilan başlığında ve açıklamasında büyük punto ile yazmama rağmen arayanların veya mesaj atanların çoğu kaza boya değişen hasar kaydı var mı diye soruyor.

İstasyonun yıkama bölümünde yazmama rağmen "aynı anda köpük ve suya para atmayın" orada personel olmayınca müşteriler mutlaka aynı anda para atıyor

dediğin gibi ya görmüyoruz ya gördüğümüzü anlamıyoruz.

Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu bulandırdık :D

Günkut
07-05-2018, 21:49
İlanda aracım var ilan başlığında ve açıklamasında büyük punto ile yazmama rağmen arayanların veya mesaj atanların çoğu kaza boya değişen hasar kaydı var mı diye soruyor.

İstasyonun yıkama bölümünde yazmama rağmen "aynı anda köpük ve suya para atmayın" orada personel olmayınca müşteriler mutlaka aynı anda para atıyor

dediğin gibi ya görmüyoruz ya gördüğümüzü anlamıyoruz.

Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu bulandırdık :D

Gibi gibi örnekler çoğaltılabilir abi fakat dediğim gibi ben çok dikkat ediyorum ülke olarak psikolojimiz bozuk bizim. İşimiz sıfır araç satışı müşteri geliyor bu para olurmu, e abi zam geldi. Neden ? Abi kur . E almıyorum o zaman. Bir video var ya göbekli dayı diyor tatiliniz mi bitti ?, banane mk :D Aynısını içimden diyorum almayın bilader , 3 ay sonra bu paraya bıraktın keşke alsaydık diyor olucaksınız :)

Çok dolmuşum ben :) :)

Apocaltique
08-05-2018, 18:17
cehalete devam. Yaptım bişey olmadı yine yaparım. Türküz biz bişey olmaz. Kaynat gitsin. Bi yere sarıldığın zaman dersin araba neden kontrolden çıktı anlamadım.

Aptallik yapmadigin surece, girilmesi gereken hizin haddinden fazlası hizla girmedigin surece, viraja girmeyi bildigin surece, araba seni aptal saptal yerlere firlatmaz, salak salak davranmaz, welded diffi bu kadar buyutmeyin, araba kontrolden gereksiz, kafasi esince cikmiyor, b25 ve emsali gucteki araclara ve daha guclu araclara haram evet, ama 1.8is b20 vs araclarda, islakta yagmurda virajda yaptim, gazladim da,uzun yolda yaptim, yanladim da, buyutme bu kadar cehaletmis, ulkede ne kadar cahil var biliyor musun? Diffini kaynatan mi cahil guldurme abi..

ghibli06
08-05-2018, 20:46
Aptallik yapmadigin surece, girilmesi gereken hizin haddinden fazlası hizla girmedigin surece, viraja girmeyi bildigin surece, araba seni aptal saptal yerlere firlatmaz, salak salak davranmaz, welded diffi bu kadar buyutmeyin, araba kontrolden gereksiz, kafasi esince cikmiyor, b25 ve emsali gucteki araclara ve daha guclu araclara haram evet, ama 1.8is b20 vs araclarda, islakta yagmurda virajda yaptim, gazladim da,uzun yolda yaptim, yanladim da, buyutme bu kadar cehaletmis, ulkede ne kadar cahil var biliyor musun? Diffini kaynatan mi cahil guldurme abi..

yolda şartların yüzde kaçını kendiniz belirleyebiliyorsunuz?

kalipson
08-05-2018, 20:54
Diff kaynatmak, benim kafama göre arabaya gardırop kadar spoiler takmakla eşdeğer. Apaçilik açısından yani.

kelalper
08-05-2018, 23:14
Aptallik yapmadigin surece, girilmesi gereken hizin haddinden fazlası hizla girmedigin surece, viraja girmeyi bildigin surece, araba seni aptal saptal yerlere firlatmaz, salak salak davranmaz, welded diffi bu kadar buyutmeyin, araba kontrolden gereksiz, kafasi esince cikmiyor, b25 ve emsali gucteki araclara ve daha guclu araclara haram evet, ama 1.8is b20 vs araclarda, islakta yagmurda virajda yaptim, gazladim da,uzun yolda yaptim, yanladim da, buyutme bu kadar cehaletmis, ulkede ne kadar cahil var biliyor musun? Diffini kaynatan mi cahil guldurme abi..

superman gözlerine mi sahipsin hızla girdiğin virajın içerisinde su birikintisi varsa seni örümcek adam hislerin mi uyaracak sanıosun. Otomobil üreticierli kilit koyarken neden bunu oranlı yapıyorlar hiç düşündün mü?

turboman
08-05-2018, 23:27
Kaynak işi yapılır olmaz değil
Eğlence amaçlı
Şow amaçlı
Sanayide dönme amaçlı
Bu saydıklarımın dışında bi kullanım amacınız varsa şöyle bi örnek vereyim
2 tane aynı araç 3.20 ikiside biri kaynaklı biri kaynaksız diff ıslak yağmurlu bir hava ufak gazlamalı olsun
Viraja geldiniz önde kaynaklı olan var ilk o girdi viraja ayağını gazdan çekti temkinli girecek yaa
Arkadaki de kendinden emin sıkıştırıyor öndekini o virajda neler olabileceğini tahmin edebilecek bi medyum kahin
Değilseniz olacak şeyleri tahmin etseniz bile viraj çıkışı kendinize ya bariyer ya da kaldırım beğenmelisiniz...
Allah bilir tabi neyin ne olacağını ama
Tedbirsiz hacet gören domala domala taş ararmış diyip birkez daha kaynak olayını düşünün derim ben :)

Rew
08-05-2018, 23:52
Günlük bineyim falan diyorsanız sıkıntı yaşarsınız ustam. En basiti otoparkta park ederken bile arabaya eziyet ettiğinizi anlıyorsunuz ya da örneğin günlük kullanıyorsunuz virajın ıslak olduğunu görüp gazı bıraksanız bir saniye bile olsa kompresyona binen motor yine arka tarafın dengesini bozacaktır.

Apocaltique
09-05-2018, 01:11
superman gözlerine mi sahipsin hızla girdiğin virajın içerisinde su birikintisi varsa seni örümcek adam hislerin mi uyaracak sanıosun. Otomobil üreticierli kilit koyarken neden bunu oranlı yapıyorlar hiç düşündün mü?

Hizla girdigin virajda su birikintisi varsa %90 gecmis olsun zaten, kilitli kilitsiz kaynakli fark etmez.. Gerisi soforlugunuze ve sansiniza kalmis, sansa inanmiyorsaniz kilitsiz bir arabanin bile arkasini saniyeler icinde bozulacagini ve toplamanin, kurtarmanin daha zor olacagini bilirsiniz..

Apocaltique
09-05-2018, 01:13
yolda şartların yüzde kaçını kendiniz belirleyebiliyorsunuz?

Araci kullaniyorsaniz yoldaki sartlarin %100unu siz belirlemelisiniz..

Apocaltique
09-05-2018, 01:15
Kaynak işi yapılır olmaz değil
Eğlence amaçlı
Şow amaçlı
Sanayide dönme amaçlı
Bu saydıklarımın dışında bi kullanım amacınız varsa şöyle bi örnek vereyim
2 tane aynı araç 3.20 ikiside biri kaynaklı biri kaynaksız diff ıslak yağmurlu bir hava ufak gazlamalı olsun
Viraja geldiniz önde kaynaklı olan var ilk o girdi viraja ayağını gazdan çekti temkinli girecek yaa
Arkadaki de kendinden emin sıkıştırıyor öndekini o virajda neler olabileceğini tahmin edebilecek bi medyum kahin
Değilseniz olacak şeyleri tahmin etseniz bile viraj çıkışı kendinize ya bariyer ya da kaldırım beğenmelisiniz...
Allah bilir tabi neyin ne olacağını ama
Tedbirsiz hacet gören domala domala taş ararmış diyip birkez daha kaynak olayını düşünün derim ben :)

Ondeki kaynaklı gazi birakirsa temkinli girmek icin istedigi bariyeri, kaldirimi begenir dediginiz gibi, bir cok viraj alma teknigi var, en basiti aracin kicinin kontrolunuz disi atmasini engelleyecek olan heel&toe... Aracim kilitsiz ve biliyorsunuz debriyaji cekerek bile arkanin onunuze gelmesi saniyeler aliyor..

OMTechJr.
09-05-2018, 09:30
Ondeki kaynaklı gazi birakirsa temkinli girmek icin istedigi bariyeri, kaldirimi begenir dediginiz gibi, bir cok viraj alma teknigi var, en basiti aracin kicinin kontrolunuz disi atmasini engelleyecek olan heel&toe... Aracim kilitsiz ve biliyorsunuz debriyaji cekerek bile arkanin onunuze gelmesi saniyeler aliyor..

Madem surus tekniklerine, teknik terimlere heel&toe'ye falan giriyoruz, adini welded diff deyince daha havali oldugu dusunulen bildigimiz kara kaynakli diferansiyel mevzusu sra ve irs araclar icin iyi incelenmeli. ben kontrollu girdim arkasi kopmadi demek bu isi mantikli yada saglikli bir islem yapmaz. bindiginiz arac sahin degil. parcasi olan, ustasi olan otomobil tarihine yon vermis markalardan biri. ultimate driving machine etiketini kazanmak icin yillarca hesap kitap yapmis bir firmanin yaptiklarini bir koseye koyup "yagmurda da gazladim camurda da" deyip kestirmek bu isi dogru yapmaz. sen pilotajina guveniyor olabilirsin ama karsinda, tavsiye isteyen adamin vebaline giremezsin. o adam senin lafina itimat edip "welded diff" yaptiginda duvara, direge sarilirsa sen karsilamayacaksin masrafini. arti bahsettigin pist ve yaris terminolojisine ve vizyonuna sahip hic kimse gidipte diferansiyel kaynattirmaz. icteki teker distaki tekerle ayni hizda dondugu ve yol aldigi surece virajda verim alamazsin. heel and toe dedigin mevzunun da kilitle cok bir alakasi yok, oncelikle agirlik transferini en aza indirmek ve yurur organi korumak icin yapilir dear apokaltik.

kelalper
09-05-2018, 13:58
beyler dağılın arkadaş yoldaki bütün şartları kendisi belirliyormuş. Kendisi giderken önden yol temizleme aracı yolluyor perde kurduyor yer pislenmesin yağmur yağmasın diye. Yaptığı yanlışın farkında değil ve hala inatlar iyidir bişey olmaz diye inat ediyor. Tartışmaya bile gerek yok bu tip adamlara bişey öğretemezsiniz. Islak viraja giren ve bir lastiği suya giren herkes kaza yapıyor zaten.

Apocaltique
09-05-2018, 14:23
beyler dağılın arkadaş yoldaki bütün şartları kendisi belirliyormuş. Kendisi giderken önden yol temizleme aracı yolluyor perde kurduyor yer pislenmesin yağmur yağmasın diye. Yaptığı yanlışın farkında değil ve hala inatlar iyidir bişey olmaz diye inat ediyor. Tartışmaya bile gerek yok bu tip adamlara bişey öğretemezsiniz. Islak viraja giren ve bir lastiği suya giren herkes kaza yapıyor zaten.

Emin ol abi, beni bilgilendirici veya ogretici bir sey duysaydim agzindan, igneliyici laflar etmek yerine, ben cevresinde ogrenmeyi seven biriyim cunku taniyan bilir, bu soylediklerimin %90’i kendi tecrubelerim %10’u okuduklarim.. Yaptigim surekli kaza riski tasiyan bir sey degil bunu anlayalim lutfen.. inat etmek hic huyum degil, ben zaten yapmisim o sekilde biniyorum, siz nasil yapma bu boyle boyle dediniz, bende yap bu boyle boyle dedim, yok cehalet, yok inat, yani bunu yuzyuze konussak gulup gecicez tartisirken, nasil bir ifadeye burunuyorsunuz.. Bu tip adamlar genellemenizi de ustume almiyorum, aynen iade ediyorum... kaynakli kilidi olup her viraja giren bir yere sariliyor zaten..

Apocaltique
09-05-2018, 14:31
Madem surus tekniklerine, teknik terimlere heel&toe'ye falan giriyoruz, adini welded diff deyince daha havali oldugu dusunulen bildigimiz kara kaynakli diferansiyel mevzusu sra ve irs araclar icin iyi incelenmeli. ben kontrollu girdim arkasi kopmadi demek bu isi mantikli yada saglikli bir islem yapmaz. bindiginiz arac sahin degil. parcasi olan, ustasi olan otomobil tarihine yon vermis markalardan biri. ultimate driving machine etiketini kazanmak icin yillarca hesap kitap yapmis bir firmanin yaptiklarini bir koseye koyup "yagmurda da gazladim camurda da" deyip kestirmek bu isi dogru yapmaz. sen pilotajina guveniyor olabilirsin ama karsinda, tavsiye isteyen adamin vebaline giremezsin. o adam senin lafina itimat edip "welded diff" yaptiginda duvara, direge sarilirsa sen karsilamayacaksin masrafini. arti bahsettigin pist ve yaris terminolojisine ve vizyonuna sahip hic kimse gidipte diferansiyel kaynattirmaz. icteki teker distaki tekerle ayni hizda dondugu ve yol aldigi surece virajda verim alamazsin. heel and toe dedigin mevzunun da kilitle cok bir alakasi yok, oncelikle agirlik transferini en aza indirmek ve yurur organi korumak icin yapilir dear apokaltik.
Daha havali oldugu icin yazmiyorum abi, “ kaynakli diff” hakkinda gunluk kullanim icin bir yazi var, tarafsiz bir yazi, isteyen gitsin okusun, aklina yatarsa yapsin, istedigini yapar, burda herkes yaptirma demis, ben 1 yildir problem yasamadigim icin, hicbir parca kirmadim, bu olay akslari nerdeyse birbirine bagliyor, ona gore kullanicak falan filan neyse, ben burda yaptirdim memnunum dedim, herkes aklina yatani yaptirir, kaza yapmasi icin tavsiye vermiyorum, ultimate driving machine etiketini kazanmak icin hesap kitap yapilan bir arac degil bizimkiler, once onuda bir algılasaniz ne guzel olur, adam zaten koymus kafaya usta ariyor, bu yapilan sey dunyanın sonu degil, yok vebaline girmek falan.... Ben yanlis anlasildim galiba kimse kaynakli diffli araba ile piste girmeyecek hocam.. Bunu soran adam ya eglence amacli yapiyordur ya da merak ediyordur, virajda kasmayacak eminim yavas kullanacak, ama piste girmeyecek, kaynakli diffte iki teker esit hızda dondugu icin viraj biraz farkli oluyor evet.. Ama ben 1 yildir gunluk kullanıyorum bu araci, her sekilde.. Onu yazmak istedim, konu farkli yerlere gitti

kelalper
11-05-2018, 10:11
Emin ol abi, beni bilgilendirici veya ogretici bir sey duysaydim agzindan, igneliyici laflar etmek yerine, ben cevresinde ogrenmeyi seven biriyim cunku taniyan bilir, bu soylediklerimin %90’i kendi tecrubelerim %10’u okuduklarim.. Yaptigim surekli kaza riski tasiyan bir sey degil bunu anlayalim lutfen.. inat etmek hic huyum degil, ben zaten yapmisim o sekilde biniyorum, siz nasil yapma bu boyle boyle dediniz, bende yap bu boyle boyle dedim, yok cehalet, yok inat, yani bunu yuzyuze konussak gulup gecicez tartisirken, nasil bir ifadeye burunuyorsunuz.. Bu tip adamlar genellemenizi de ustume almiyorum, aynen iade ediyorum... kaynakli kilidi olup her viraja giren bir yere sariliyor zaten..

biz sana yapmanın doğru olmadığını söylüyoruz sende ben kullanıyorum bişey olmuyor diyosun. Sana hızlı kullandığın zaman viraj içerisinde görmediğin suya bir lastiğin girerse ne olur diyoruz sen zaten hızlı girersen patlarsın diyorsun sonrada bütün şartları sürücü belirler gibi komik bir yorumda bulunuyorsun. Senin başına bişey gelmemesi doğru olduğu anlamına gelmiyor. Aids virüsü olan kadınla birlikte olan her erkekte aids olmuyor ona bakarsan.

demirciy
11-05-2018, 15:25
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/99879-difransiyel_doldurma_kaynatma_vs.html

Sanırım sitenin arama algoritmasında sorun var. 5-10 tane anahtar kelime denedim ama hep aynı sonuçlar çıktı. O yüzden bu gönderiye erişememiştim. Teşekkürler hemen inceliyorum.

demirciy
11-05-2018, 15:50
Tekrardan merhaba,

Siz tartışa durun ben dif i kaynattım bile :) Öncelikle kasma, istemsiz arkayı savurma vs vs bunların hepsinden haberim merak etmeyin. Yani bunların hepsini göze aldım. Aslında uzun vadede amacım drift sporunu öğrenip hünerlerimi pistte sergilemek. Bu yüzden ya kilit yada kaynağa ihtiyacım vardı. Aracıma uygun kilitler piyasada pahalı ve zor bulunuyordu. Şimdilik kaynağı deniyim zaten olmadı bi kilit bulur değişirim kafasındaydım. O yüzden geçici bir süre için kaynağı seçtim. İsterseniz farkları yazıyım, olur da kaynatmak isteyen arkadaşlara yardımımız olsun.

Öncelikle 2 teker aynı anda dönmeye çalıştığı için düşük hızlarda tam sağ ve sol yaparken(özellikle parkederken) biraz katır kütür sesler geliyor. Ancak bu kesinlikle büyük bi sorun değil. Zaten aracı parketmek 10-15 saniye sürüyor. Abartıldığı kadar fazla ses gelmiyor.
Daha ciddi bi sorun ise yüksek hızlarda viraja girmek. Ben kimseye zarar vermeden trafiksiz ortamlarda denemeler yapıyorum ve doğal olarak spin de atıyorum. Arabanın hangi durumda arkayı bırakacağını az çok anlıyorum. Bu yüzden virajlara hangi hızda girersem kaymadan giderimi tahmin edebiliyorum. Tabiki burda elimizde olmayan sebeplerden bi viraja çok hızlı girebiliriz bu işin riski de bu. Kısaca kaynatmadan önce boş bi alanda (mümkünse yerler ıslak olsun) gazı ne kadar kökleyip direksiyonu ne kadar kırarsam araba arkayı savurur olayını bi deneyin. Ondan sonra virajlara girilmesi gerektiği gibi girersiniz bi sıkıntı olmaz.
Arabanın virajı dönüşü ve kalkışı bariz bi şekilde arttı. Virajları daha rahat alıyor. Kalkışta ise boşa dönen teker olmadığı için seri kalkış yapılabiliyor. Ama ustanın dediğine göre seri kalkışlarda aks kırılabilirmiş, dikkatli olmak lazım.

Kaynağın gereğinden fazla kötülendiğini düşünüyorum. Tamam arabaya zarar veriyorsun, aks kırabilirsin, kaza yapabilirsin vs vs ama bunlar gereksiz abartılıyor. Hangi durumda arabanın arkayı salacağını bildikten sonra yağmurlu havada bile rahat rahat kullanabilirsiniz. Ki şansıma dif i kaynattığım gün hava baya yağmurluydu :)

Not: Ümraniye oto sanayide BMW'ci Vedat Usta var. Sökme/takma işlemlerini onlar yaptı. Kaynağı başka bir dükkanda yaptırdılar. Sökme/Takma ve kaynak işlemlerine toplam 400 lira verdim.

Bu arada İstanbul içinde antreman yapılabilecek boş arazi veya bir otopark varsa özelden veya burdan söyleyebilirseniz çok sevinirim. Malesef İstanbul Park'ın karşısındaki otopark alanını kazıp, bozmuşlar.

demirciy
11-05-2018, 16:00
Tekrardan merhaba,

Siz tartışa durun ben dif i kaynattım bile :) Öncelikle kasma, istemsiz arkayı savurma vs vs bunların hepsinden haberim merak etmeyin. Yani bunların hepsini göze aldım. Aslında uzun vadede amacım drift sporunu öğrenip hünerlerimi pistte sergilemek. Bu yüzden ya kilit yada kaynağa ihtiyacım vardı. Aracıma uygun kilitler piyasada pahalı ve zor bulunuyordu. Şimdilik kaynağı deniyim zaten olmadı bi kilit bulur değişirim kafasındaydım. O yüzden geçici bir süre için kaynağı seçtim. İsterseniz farkları yazıyım, olur da kaynatmak isteyen arkadaşlara yardımımız olsun.

Öncelikle 2 teker aynı anda dönmeye çalıştığı için düşük hızlarda tam sağ ve sol yaparken(özellikle parkederken) biraz katır kütür sesler geliyor. Ancak bu kesinlikle büyük bi sorun değil. Zaten aracı parketmek 10-15 saniye sürüyor. Abartıldığı kadar fazla ses gelmiyor.
Daha ciddi bi sorun ise yüksek hızlarda viraja girmek. Ben kimseye zarar vermeden trafiksiz ortamlarda denemeler yapıyorum ve doğal olarak spin de atıyorum. Arabanın hangi durumda arkayı bırakacağını az çok anlıyorum. Bu yüzden virajlara hangi hızda girersem kaymadan giderimi tahmin edebiliyorum. Tabiki burda elimizde olmayan sebeplerden bi viraja çok hızlı girebiliriz bu işin riski de bu. Kısaca kaynatmadan önce boş bi alanda (mümkünse yerler ıslak olsun) gazı ne kadar kökleyip direksiyonu ne kadar kırarsam araba arkayı savurur olayını bi deneyin. Ondan sonra virajlara girilmesi gerektiği gibi girersiniz bi sıkıntı olmaz.
Arabanın virajı dönüşü ve kalkışı bariz bi şekilde arttı. Virajları daha rahat alıyor. Kalkışta ise boşa dönen teker olmadığı için seri kalkış yapılabiliyor. Ama ustanın dediğine göre seri kalkışlarda aks kırılabilirmiş, dikkatli olmak lazım.

Kaynağın gereğinden fazla kötülendiğini düşünüyorum. Tamam arabaya zarar veriyorsun, aks kırabilirsin, kaza yapabilirsin vs vs ama bunlar gereksiz abartılıyor. Hangi durumda arabanın arkayı salacağını bildikten sonra yağmurlu havada bile rahat rahat kullanabilirsiniz. Ki şansıma dif i kaynattığım gün hava baya yağmurluydu :)

Not: Ümraniye oto sanayide BMW'ci Vedat Usta var. Sökme/takma işlemlerini onlar yaptı. Kaynağı başka bir dükkanda yaptırdılar. Sökme/Takma ve kaynak işlemlerine toplam 400 lira verdim.

Bu arada İstanbul içinde antreman yapılabilecek boş arazi veya bir otopark varsa özelden veya burdan söyleyebilirseniz çok sevinirim. Malesef İstanbul Park'ın karşısındaki otopark alanını kazıp, bozmuşlar.

2 bişi eklemeyi unutmuşum,

Açık dif de araba kayarken toplaması zordu. Yani araba sadece kayıyordu. Gaz veriyorsun ama tam anlamıyla yemiyordu. Kaynaktan sonra araba kayarken verdiğin gazı yiyor ve daha rahat toparlayabiliyorsun. Arabanın yere oturduğunu hissediyorsun.
Eğer arabam e36 3.28 veya e39 5.30 falan olsaydı tabi ki kaynak yerine paraya kıyıp kilit alırdım. Hem 3.20 oluşundan hem de merakımdam biraz kaynağı denemek istedim.

demirciy
11-05-2018, 16:05
E36 da kilitli diferansiyel bulmak kolay, bence bozacağınız akis, diferansiyel vs vs parasına çok rahat kilitli diferansiyel alınır.

3.20 nin stock dif oranı 3.45 ancak internette bu orana sahip sadece 1 tane kilitli dif buldum. O da ankaradaydı ve 2.250 fiyat çektiler. Sanayide birkaç ustaya sordum onlar da 3.45 oranının zor bulunduğunu söylediler. 3.45 dışında bir oran taksak bir sorun olur mu ve kiliti şurda bulursun dediğiniz bir web sitesi veya dükkan var mı?

demirciy
11-05-2018, 16:14
e36 3.20i coupe aracimizda 1 yildir kullaniyoruz aktif olarak welded diffi (uzun yol,yagmur camur dahil) eksilerini henuz gormedik, daha bir sey kirmadik, bozmadik.. sadece ufak capli donuslerde lastik sariyor o ses yapiyor biraz, yeni aldigim 3.18is coupe aracima da yapacagim muayeneden sonra

Kaynak dif muayenede bi sıkıntı çıkarıyor mu? Henüz bi aracı muayeneye sokmadım, soru saçmaysa amatörlüğüme verin :)

arm
11-05-2018, 16:33
Kaynak dif muayenede bi sıkıntı çıkarıyor mu? Henüz bi aracı muayeneye sokmadım, soru saçmaysa amatörlüğüme verin :)

Muayenede karpuzun içini göremeyeceği için kaynak olduğunu kimse anlamayacaktır.

kelalper
11-05-2018, 16:40
Tekrardan merhaba,

Siz tartışa durun ben dif i kaynattım bile :) Öncelikle kasma, istemsiz arkayı savurma vs vs bunların hepsinden haberim merak etmeyin. Yani bunların hepsini göze aldım. Aslında uzun vadede amacım drift sporunu öğrenip hünerlerimi pistte sergilemek. Bu yüzden ya kilit yada kaynağa ihtiyacım vardı. Aracıma uygun kilitler piyasada pahalı ve zor bulunuyordu. Şimdilik kaynağı deniyim zaten olmadı bi kilit bulur değişirim kafasındaydım. O yüzden geçici bir süre için kaynağı seçtim. İsterseniz farkları yazıyım, olur da kaynatmak isteyen arkadaşlara yardımımız olsun.

Öncelikle 2 teker aynı anda dönmeye çalıştığı için düşük hızlarda tam sağ ve sol yaparken(özellikle parkederken) biraz katır kütür sesler geliyor. Ancak bu kesinlikle büyük bi sorun değil. Zaten aracı parketmek 10-15 saniye sürüyor. Abartıldığı kadar fazla ses gelmiyor.
Daha ciddi bi sorun ise yüksek hızlarda viraja girmek. Ben kimseye zarar vermeden trafiksiz ortamlarda denemeler yapıyorum ve doğal olarak spin de atıyorum. Arabanın hangi durumda arkayı bırakacağını az çok anlıyorum. Bu yüzden virajlara hangi hızda girersem kaymadan giderimi tahmin edebiliyorum. Tabiki burda elimizde olmayan sebeplerden bi viraja çok hızlı girebiliriz bu işin riski de bu. Kısaca kaynatmadan önce boş bi alanda (mümkünse yerler ıslak olsun) gazı ne kadar kökleyip direksiyonu ne kadar kırarsam araba arkayı savurur olayını bi deneyin. Ondan sonra virajlara girilmesi gerektiği gibi girersiniz bi sıkıntı olmaz.
Arabanın virajı dönüşü ve kalkışı bariz bi şekilde arttı. Virajları daha rahat alıyor. Kalkışta ise boşa dönen teker olmadığı için seri kalkış yapılabiliyor. Ama ustanın dediğine göre seri kalkışlarda aks kırılabilirmiş, dikkatli olmak lazım.

Kaynağın gereğinden fazla kötülendiğini düşünüyorum. Tamam arabaya zarar veriyorsun, aks kırabilirsin, kaza yapabilirsin vs vs ama bunlar gereksiz abartılıyor. Hangi durumda arabanın arkayı salacağını bildikten sonra yağmurlu havada bile rahat rahat kullanabilirsiniz. Ki şansıma dif i kaynattığım gün hava baya yağmurluydu :)

Not: Ümraniye oto sanayide BMW'ci Vedat Usta var. Sökme/takma işlemlerini onlar yaptı. Kaynağı başka bir dükkanda yaptırdılar. Sökme/Takma ve kaynak işlemlerine toplam 400 lira verdim.

Bu arada İstanbul içinde antreman yapılabilecek boş arazi veya bir otopark varsa özelden veya burdan söyleyebilirseniz çok sevinirim. Malesef İstanbul Park'ın karşısındaki otopark alanını kazıp, bozmuşlar.

Bu yazdığın sence çelişmiyor mu? Evet kaza yapabilirsin ama abartılıyor ne demek? Kilit almamak için 400 lira verdin kaynak yaptırdın kilide verecektin 2000 lira. Kaza yaptığın zaman karşına çıkacak hastane masrafını mı söyliim arabanın masrafını mı? Karşı taraftakine bişey olursa onun sonunda ne kadar paran olursa olsun başına açılacak dertlerden kurtulamamandan bahsetmiyorum bile.

kelalper
11-05-2018, 16:44
İnsan ilk önce şunu düşünür 600-700 hp spor araba üreten adamlar acaba neden oranlı kilit koyarak maliyetlerini arttırıyorlar neden 100% kilitli difransiyel kullanmıyorlar diye bi sorgular.

arm
11-05-2018, 16:47
İnsan ilk önce şunu düşünür 600-700 hp spor araba üreten adamlar acaba neden oranlı kilit koyarak maliyetlerini arttırıyorlar neden 100% kilitli difransiyel kullanmıyorlar diye bi sorgular.

Onlar salak boşver :)

demirciy
11-05-2018, 16:59
Çelişkili dediğiniz cümle benim gibi ufak dönüşlerde düşük hızlarda drift yapmak isteyenler için geçerli. En fazla tamponu kaldırıma dokunduracak veya fark kıracak olaylar. Ayrıca yazıda belirttiğim gibi trafikte, insanların olduğu yerlerde, dönüşten sonrasını göremediğim yollarda bu tarz hareketler yapmıyorum.

Tabiki kilidin daha kaliteli bir ürün olduğunu biliyorum ancak şartlarımı değerlendirdim ve kaynağı seçtim. Lütfen iğneleyici cümlelerle birbirimize gönderme yapmayalım. Ben de istiyorum e36 m3 altıma çekiyim onu yapıyım şunu yapıyım. Malesef her istediğimiz her an olamayabiliyor.

kelalper
11-05-2018, 17:32
ya tamamda sen hiç mi 100km hız yapmayacaksın bu arabayla? Çarpışma testleri kaç ile yapılıyor sanıyorsunuz ben onu anlamıyorum.

demirciy
11-05-2018, 18:53
İnsan ilk önce şunu düşünür 600-700 hp spor araba üreten adamlar acaba neden oranlı kilit koyarak maliyetlerini arttırıyorlar neden 100% kilitli difransiyel kullanmıyorlar diye bi sorgular.

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=c4bTKJBZaTE)

Tevafuk az önce bu videoya denk geldim. 1:40 saniyede Abbas Çimen "Kaynaklı diferansiyel kullanıyoruz. Daha ekonomik oluyor. Ve sonradan bozulma kaçırma gibi durumla karşılaşmıyoruz. En fazla kırılıyor" diyor. Şimdi sorgulama sırası bende. Siz drift yapıyor musunuz? Yani 500-600 beygir araçlarda oranlı dif kullanan 1. dereceden tanıdığınız var mı? Neden kaynak değil de oranlı kullanıyoruzun bir açıklamasını yapabilir mi?

demirciy
11-05-2018, 18:55
ya tamamda sen hiç mi 100km hız yapmayacaksın bu arabayla? Çarpışma testleri kaç ile yapılıyor sanıyorsunuz ben onu anlamıyorum.

Lütfen kendiniz veya 1. dereceden tanıdıklarınız kaynak dif li araç kullanmadıysa daha fazla yorum yapmayın. Gerçekten kullanan insanların yorumlarına ihtiyacım var. Ki zaten kaynağımı yaptım şuanda tertemiz kullanıyorum.

gökberk
11-05-2018, 18:57
Adam diyor ki bu aracı günlük pazara giderken vs kullanacaksın, E5'e çıkacaksın vs.
Buralarda normal hızla giderken bile sakat oluyor kaynaklı dif. ile. Bi su birikintisine bakar düz yolda giderken anlamazsın.
O sırada teyiple oynarsın, sigaranı yakarsın, telefona bakarsın bi bakmışın kıç yanına gelmiş. Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin bu arada.

turboman
11-05-2018, 22:47
Ben kaynaklı difi kullanmış biri olarak sana daha önceki postlarda yazdım şov eğlence amaçlı olursa kullana bilirsin diye
Başkalarıda 600 beygirlik spor araçlarda neden kullanmıyorlar diye örnek veriyor sen kalkıp abbas çimenin kaynaklı difle
Yaptığı dirifti örnek veriyorsun kimse sana kaynaklı difle drift yapamazsın demiyor. Ayrıca abbas çimenin aracı orjinalde
Zaten kilitli ama motoru dahada yükledikleri için kaynaklı diff daha sorunsuz oluyor diyor yani arıza yapmıyor diyor yani
Sen git 3.20 bmw nide kaynat bin demiyor arada çok fark var. Kaynattım biniyorum zaten yazmışsın bana sanki burdakiler kaynatma dedi diye gidip inatla kaynatıp biniyorum demek için yapmışsın gibi geldi.
Madem kaynatıp binecen niye konu açtın onuda anlamış değilim
Not:2006 yılında kaynaklı diff yaptım kullandım o zaman sen kaç yaşındaydın bilmem

demirciy
11-05-2018, 23:36
Tekrardan merhaba,

Siz tartışa durun ben dif i kaynattım bile :) Öncelikle kasma, istemsiz arkayı savurma vs vs bunların hepsinden haberim merak etmeyin. Yani bunların hepsini göze aldım. Aslında uzun vadede amacım drift sporunu öğrenip hünerlerimi pistte sergilemek. Bu yüzden ya kilit yada kaynağa ihtiyacım vardı. Aracıma uygun kilitler piyasada pahalı ve zor bulunuyordu. Şimdilik kaynağı deniyim zaten olmadı bi kilit bulur değişirim kafasındaydım. O yüzden geçici bir süre için kaynağı seçtim. İsterseniz farkları yazıyım, olur da kaynatmak isteyen arkadaşlara yardımımız olsun.

Öncelikle 2 teker aynı anda dönmeye çalıştığı için düşük hızlarda tam sağ ve sol yaparken(özellikle parkederken) biraz katır kütür sesler geliyor. Ancak bu kesinlikle büyük bi sorun değil. Zaten aracı parketmek 10-15 saniye sürüyor. Abartıldığı kadar fazla ses gelmiyor.
Daha ciddi bi sorun ise yüksek hızlarda viraja girmek. Ben kimseye zarar vermeden trafiksiz ortamlarda denemeler yapıyorum ve doğal olarak spin de atıyorum. Arabanın hangi durumda arkayı bırakacağını az çok anlıyorum. Bu yüzden virajlara hangi hızda girersem kaymadan giderimi tahmin edebiliyorum. Tabiki burda elimizde olmayan sebeplerden bi viraja çok hızlı girebiliriz bu işin riski de bu. Kısaca kaynatmadan önce boş bi alanda (mümkünse yerler ıslak olsun) gazı ne kadar kökleyip direksiyonu ne kadar kırarsam araba arkayı savurur olayını bi deneyin. Ondan sonra virajlara girilmesi gerektiği gibi girersiniz bi sıkıntı olmaz.
Arabanın virajı dönüşü ve kalkışı bariz bi şekilde arttı. Virajları daha rahat alıyor. Kalkışta ise boşa dönen teker olmadığı için seri kalkış yapılabiliyor. Ama ustanın dediğine göre seri kalkışlarda aks kırılabilirmiş, dikkatli olmak lazım.

Kaynağın gereğinden fazla kötülendiğini düşünüyorum. Tamam arabaya zarar veriyorsun, aks kırabilirsin, kaza yapabilirsin vs vs ama bunlar gereksiz abartılıyor. Hangi durumda arabanın arkayı salacağını bildikten sonra yağmurlu havada bile rahat rahat kullanabilirsiniz. Ki şansıma dif i kaynattığım gün hava baya yağmurluydu :)

Not: Ümraniye oto sanayide BMW'ci Vedat Usta var. Sökme/takma işlemlerini onlar yaptı. Kaynağı başka bir dükkanda yaptırdılar. Sökme/Takma ve kaynak işlemlerine toplam 400 lira verdim.

Bu arada İstanbul içinde antreman yapılabilecek boş arazi veya bir otopark varsa özelden veya burdan söyleyebilirseniz çok sevinirim. Malesef İstanbul Park'ın karşısındaki otopark alanını kazıp, bozmuşlar.

Lütfen şu anlamsız tartışmayı bitirelim. Ben sadece tanıdığınız usta varsa orda yaptırmak istedim. Konuya yeni gelen arkadaşlar kaynak dif de ilk gördüğüm farkları alıntıladığım bu yazımda okuyabilirsiniz.

Apocaltique
12-05-2018, 00:27
biz sana yapmanın doğru olmadığını söylüyoruz sende ben kullanıyorum bişey olmuyor diyosun. Sana hızlı kullandığın zaman viraj içerisinde görmediğin suya bir lastiğin girerse ne olur diyoruz sen zaten hızlı girersen patlarsın diyorsun sonrada bütün şartları sürücü belirler gibi komik bir yorumda bulunuyorsun. Senin başına bişey gelmemesi doğru olduğu anlamına gelmiyor. Aids virüsü olan kadınla birlikte olan her erkekte aids olmuyor ona bakarsan.

Abi aslinda benim anlatmak istedigim o degildi, ama neyse herkese kazasız belasız temkinli sürüsler..

Apocaltique
12-05-2018, 00:33
Adam diyor ki bu aracı günlük pazara giderken vs kullanacaksın, E5'e çıkacaksın vs.
Buralarda normal hızla giderken bile sakat oluyor kaynaklı dif. ile. Bi su birikintisine bakar düz yolda giderken anlamazsın.
O sırada teyiple oynarsın, sigaranı yakarsın, telefona bakarsın bi bakmışın kıç yanına gelmiş. Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin bu arada.

Oyle bir sey yok ustad, sigarani yakarken, teyple oynarken, telefona bakarken kici gelmiyor arabanin.. Pazara da gidiyorum, e-5'e de cikiyorum, basin eksprese de...

Apocaltique
12-05-2018, 00:45
Kaynak dif muayenede bi sıkıntı çıkarıyor mu? Henüz bi aracı muayeneye sokmadım, soru saçmaysa amatörlüğüme verin :)

Ustad hayirli olsun kazasiz belasiz oncelikle, soyle soyliyim biz bir e-5'te gazlarken viraja falan girerken gunluk kullandigimiz bir anı videoya dokelim, bir video cekelim, sen istemedigin surece arabanin kopmayacagini bir gorsun arkadaslar, cunku cok onyargililar, yok bir anda kopar anlamazsin falan.. Gunluk kullaniyoruz biz bu araclari..

Neyse herkes istedigini yapmakta ozgur tabi, kaynak kilit yaptik diye, kaza yaptiktan sonraki hastane masraflarini dusunemiycem, keske 2250 tl verip orijinal kilit alsaydim o zaman kaza yapmazdim o virajda.. He araba benim tercih benim, baktim kaynaktan mutlu degilim ( ki ben cok memnunum) gider 345 oranli kilidimi alir takarim.. O zaman araba daha guvenli olmayacak, bir oran oldugu icin fizik kurallari geregi cok rahat olacak kasilmayacak sadece..
Ben kilitsiz olan kaynak yapacagim is ile, kaynakli olandan daha cok kaza riski yasadim, ne yanlarken o sekilde gidiyor, ne gaza basinca gazi alip topluyor, acayip riski, bir orasi sariyor bir burasi, kaynakli araba ile limitlerini bilirsen ve alisirsan spin bile atmazsin, cunku viraj icinde ne zaman kopacagi o kadar belli ki, size samimi soyluyorum sifir arka itis tecrubesi olan biri kullandi araci, saga sola kiriyor, virajda attirip attirip toplamaya calisiyor, gazliyor ediyor, arabadan indiginde dedigi kelime su, sen ne yaparsan araba onu yapiyor, he spin atti mi atti, sag sol yaparken biraz isirdi mi isirdi, ama pilotaji asiri zayif oldugu icin.. Cidden cok abarttiniz dostlar, herkese guvenli surusler, daha fazla imkanimiz olsa en iyisini takariz, hic takma demeyin bosuna, kilitsiz araba cok zevksiz.. :)

MUAYENE OLAYINA GELİRSEK 1 AY SONRA SOKACAGIZ BİZ, AMA KİME SORDUYSAK FREN TESTİNDEN KALİR DEDİ SAPMADAN DOLAYİ, CUNKU ALTTA DONEN SİLİNDİRLERİN DEVRİ FARKLİYMİS SANİRİM SAPMAYİ OLCMEK İCİN, BİZİM TEKERLERDE ESİT DONMEK İSTEYECEGİ İCİN GECMEZ DEDİLER AMA TABİ SOKTURMEDEN ONCE DENİYCEZ

Apocaltique
12-05-2018, 00:51
ya tamamda sen hiç mi 100km hız yapmayacaksın bu arabayla? Çarpışma testleri kaç ile yapılıyor sanıyorsunuz ben onu anlamıyorum.

Yapiliyor abi hizda yapiliyor, artik kazasiz belasiz surusler demek varken daha neyi uzatiyorsunuz anlamadim..

Apocaltique
12-05-2018, 00:55
Baksana acik diferansiyel cok yoruyor araci.. (Benim aracim yeni ekledim videoyu)


https://youtu.be/lk_w8dOu6r0

En kaygan zeminde bile denedik, ne yaparsan onu yapar, kaynakli olan aracimiz video bugun cekildi..


https://youtu.be/OL-4j6ULJFw

Bu video da ise kaynakli aracimizla otobandayiz hizimiz 180 civari(100 yapabiliyoruz istedigimiz her zaman) ve videonun sonunda araba ziplayip yerden kesildi, yerde hafiften islakti ve seridimizden gram oynamadik, ne zaman nerde ne yapacagi belli, sikiyosa sunu yapta izleyelim diyin, videosu aynen gelsin..


https://youtu.be/dhBpVaXsOyI

Ben ayni yeri acik diffli aracim ile donmeye calisirken daha tedirgin oluyorum :)


https://youtu.be/FWS5EsnYU8I

Kaynak yapildigindaki ilk denemelerimizden biri 1 yildir hala ayni kondisyonda...


https://youtu.be/bHShtgDYtAo

turboman
12-05-2018, 08:03
3. Videoda 180 le gidiyorken yazmışsın otobanda
Bildiğin 50 ile caddede dükkanların önünden geçtiğin alalade bir video yanlış video koydun heralde :)

kelalper
12-05-2018, 09:05
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=c4bTKJBZaTE)

Tevafuk az önce bu videoya denk geldim. 1:40 saniyede Abbas Çimen "Kaynaklı diferansiyel kullanıyoruz. Daha ekonomik oluyor. Ve sonradan bozulma kaçırma gibi durumla karşılaşmıyoruz. En fazla kırılıyor" diyor. Şimdi sorgulama sırası bende. Siz drift yapıyor musunuz? Yani 500-600 beygir araçlarda oranlı dif kullanan 1. dereceden tanıdığınız var mı? Neden kaynak değil de oranlı kullanıyoruzun bir açıklamasını yapabilir mi?

aklın hayalin alamayacağı arabaları istanbul parkta saatlerce kaç kez kullandığımı hatırlamıyorum desem?
arkadaş ben %100 kilitli diff ile drift yapılmaz mı dedim. Gitmişsiniz saçma sapan açısız drift videoları koymuşsunuz. Yapın arkadaş. Daha çok yapın.

OMTechJr.
12-05-2018, 09:46
Ahaha vay anasini az daha zorlarsak haksiz cikacaz beyler :D Ne mucizevi bir seymis kaynak. Abbas çimen kaynatiyorsa konu kapanmistir.

Sadık Özyer
12-05-2018, 12:13
Alper abi cok iyidir , tanisan boyle dusunmezdin , sadece sert mizaca sahip birisi. sor anlatir . biraz katlancan artik :))

Apocaltique
12-05-2018, 15:31
3. Videoda 180 le gidiyorken yazmışsın otobanda
Bildiğin 50 ile caddede dükkanların önünden geçtiğin alalade bir video yanlış video koydun heralde :)

basın ekspres orasi kadran 260lik dikkatli bakarsan 50 ile degil de 180'le gitmedigini gorursun. videonun 8.saniyesini durdur, kadranda 260'dan geriye say iste, yakin cekim videoda isteyebilirsin :D

Apocaltique
12-05-2018, 15:33
aklın hayalin alamayacağı arabaları istanbul parkta saatlerce kaç kez kullandığımı hatırlamıyorum desem?
arkadaş ben %100 kilitli diff ile drift yapılmaz mı dedim. Gitmişsiniz saçma sapan açısız drift videoları koymuşsunuz. Yapın arkadaş. Daha çok yapın.

sacma sapan acisiz drift videolari oyle mi? Alper abi o videolarin hic birinde drift yok maalesef :D

ghibli06
12-05-2018, 18:52
eskiden drift yoktu, yanlama vardı... BMW sahipleri olarak biz de severdik yanlamayı ama kilide kaynak olayını o zamanki imkansızlıklara rağmen hemen hemen kimse yapmazdı, gittik verdik parasını kilit aldık, kilitli diff bulamazsak kilidi kendi diff. imze aktardık... emin olun tofaşçı arkadaşlar bile araçlarına uygun kilit olsa alırdı...

sene oldu 2018 hala bunu tartışıyoruz, drift bir spordur, spor da sokakta yapılmaz... atıcılık yapan arkadaşlarım var, haftasonları dağa gider boş alanlarda ateş ederler, ya da poligona giderler, çünkü orda yaparlarsa spor olur ama caddede ateş ederlerse adam öldürmeye teşebbüse girer, aradaki fark budur... silahta bile emniyet vardır, emniyet açık dolaşırsanız kaza çıkar... kaynaklı diff. de emniyeti açık silah gibidir, ne zaman patlayacağı belli olmaz... bu konuda 'bana bir şey olmadı' diye yorum yapmak da doğru değil, hayatta risk faktörü her daim gerçekleşmez, öyle olsa risk denmez...

Apocaltique
13-05-2018, 02:36
eskiden drift yoktu, yanlama vardı... BMW sahipleri olarak biz de severdik yanlamayı ama kilide kaynak olayını o zamanki imkansızlıklara rağmen hemen hemen kimse yapmazdı, gittik verdik parasını kilit aldık, kilitli diff bulamazsak kilidi kendi diff. imze aktardık... emin olun tofaşçı arkadaşlar bile araçlarına uygun kilit olsa alırdı...

sene oldu 2018 hala bunu tartışıyoruz, drift bir spordur, spor da sokakta yapılmaz... atıcılık yapan arkadaşlarım var, haftasonları dağa gider boş alanlarda ateş ederler, ya da poligona giderler, çünkü orda yaparlarsa spor olur ama caddede ateş ederlerse adam öldürmeye teşebbüse girer, aradaki fark budur... silahta bile emniyet vardır, emniyet açık dolaşırsanız kaza çıkar... kaynaklı diff. de emniyeti açık silah gibidir, ne zaman patlayacağı belli olmaz... bu konuda 'bana bir şey olmadı' diye yorum yapmak da doğru değil, hayatta risk faktörü her daim gerçekleşmez, öyle olsa risk denmez...

Su konuda okudugum kendi yazdiklarim dahil en mantikli yorum, ne bir igneleme, ne de bir kucumseme var, agzina saglik abi, ilk firsatta orijinal kilit alip aracima takicam, benim inadina diklesmemin sebebi anlasilmistir umarim, saygilar sevgiler.. Bilgilendirme icin tesekkurler..

demirciy
13-05-2018, 14:17
eskiden drift yoktu, yanlama vardı... BMW sahipleri olarak biz de severdik yanlamayı ama kilide kaynak olayını o zamanki imkansızlıklara rağmen hemen hemen kimse yapmazdı, gittik verdik parasını kilit aldık, kilitli diff bulamazsak kilidi kendi diff. imze aktardık... emin olun tofaşçı arkadaşlar bile araçlarına uygun kilit olsa alırdı...

sene oldu 2018 hala bunu tartışıyoruz, drift bir spordur, spor da sokakta yapılmaz... atıcılık yapan arkadaşlarım var, haftasonları dağa gider boş alanlarda ateş ederler, ya da poligona giderler, çünkü orda yaparlarsa spor olur ama caddede ateş ederlerse adam öldürmeye teşebbüse girer, aradaki fark budur... silahta bile emniyet vardır, emniyet açık dolaşırsanız kaza çıkar... kaynaklı diff. de emniyeti açık silah gibidir, ne zaman patlayacağı belli olmaz... bu konuda 'bana bir şey olmadı' diye yorum yapmak da doğru değil, hayatta risk faktörü her daim gerçekleşmez, öyle olsa risk denmez...

Ağzınıza sağlık en güzel yorumu yapmışsınız. Ben de durumum müsait olunca kilit takmayı düşünüyorum.