PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2014 Golf 7 GTI alinir mi?



nosmemos
05-05-2018, 01:31
Arkadaslar 2014 model 30.000 km.'de boyasiz sikintisiz bindigim bir A180 AMG otomobilim var. Aracimi yine bir 2014 model Golf 7 GTI ile degistirmek istiyorum.40.000 km.'yi gecmeyen boyasiz bir GTI alip 2 yil kullansam cok zararim olur mu satarken merak ediyorum.Bu aracin piyasasi,satis kabiliyeti vb. durumlari hakkinda bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa cok sevinirim.

alperkirman
05-05-2018, 08:00
şu piyasada hiç bir araba zarar yapmaz

onursumer
05-05-2018, 09:48
mk7 golf gti nın zarar ettirmesi çok zor bana kalırsa :)

fthdrn
05-05-2018, 09:54
Hocam alın keyfini çıkartın daha almadan satarsam zarar eder miyim diye düşüncelere kapılıyorsunuz. Hayat bu kadar ciddiye alınacak bir yer değil.

OğuzCanAlantor
05-05-2018, 09:57
Zarar etmen aldığın fiyata bağlı , biz arkadaşa geçen yaz aldık araç üstüne 20 bin tl koydu.

m34kb
05-05-2018, 10:01
alınır. birde güzel yüklenir evladiyelik binilir :D

individual
05-05-2018, 10:08
Abi alabiliyorsan al yoksa 1-2 ay sonra emin ol keske alsaydim oluyor.

Fiyatlar ucup gidiyor 2 ay once 110bin tl di simdi 140bin olmus keske alsaydim diyen cok duyuyorum.

Aldigin an kardasin artik.

ozoozo
05-05-2018, 10:25
Zarar etmen aldığın fiyata bağlı , biz arkadaşa geçen yaz aldık araç üstüne 20 bin tl koydu.

Sağol amcamm,


Valla kâr mı zarar mı edersiniz orasını bilemem ama , bu devirde alıpta sorunsuz sıkıntısız binebileceğiniz nadir araçlardan. Yazılım , egsoz , filtre kombinasyonuyla 300+ güçlerde günlük olarak binip 11-12 sn arasında 100-200 değerine ulaşabilecek nadir araçlardan. Ben günlük olarak kullanıyorum işe git gel , dışarı vs. sakin kullanırsanız yani ara ara gazlamayla yakıt tüketimi falanda bence sınıfında en iyisi. Gazlarsanız zaten bu araçlarda sonu yok ama hem sorunsuzluk hem güç olarak bence günlük kullanımda en iyi tercihlerden biri. Maddi olarak güç yeterse gönül ister ki R olsun ama artık Mk7 R lar uçmuş durumda o yüzden pişman olacağınızı sanmıyorum. Birde ülkenin gidişatı dolar/euro baz aldığınızda bu tarz araçlar artık kolay ulaşılabilen araçlar değil , vergisi , satış fiyatı vs hepsi uçmuş durumda yarın bir gün ne olur Allah bilir :)

Özetle pişman olmazsınız. Altta ki yorum da gibi yarın bir gün satarsanız yerine ne alacağınız diye düşünmeye başlarsanız komple forged yapar 550-600 hp binersiniz :) önü açık , tercih bol , malzeme çok.

KARALOM
05-05-2018, 10:34
param olsada ben alsam :P

nosmemos
05-05-2018, 11:21
Volkswagen Golf 2.0 GTi 2014 Model 148.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Beyaz renk - 536442595 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-daha-temizi-vw-de-536442595/detay)

Bu araci dusunuyorum aracla ilgili bilgisi duyumu olan var mi peki fiyat olarak model emsallerinden yuksek ama kilometresi cok cezbediyor.

aykutsafakyaman
05-05-2018, 11:46
3 senedir araba alıp zarar edeni duymadım. Aciliyetli durumlar hariç. Alın gitsin

Mehmetmert
05-05-2018, 14:24
148k su an icin cok fazla o gti’a bence yani...

Tamam fiyatlar uctu fakar o araba 110.000liraya sifir satildi.2014 model olupta ustune 38.000 koyacak kadar hicbir araba bence prim yapmadi...Ha piyasa boyle giderse 1 yil sonra su mesajima guleriz 148.000 cok uygun ama o zaman ne yazmisiz deriz :)

Golf bence hicbir zaman zarar ettirmez :) guzel zevkli bir araba gti fiyat/performans olarak.125.-130 bence temizinin su anda ederi

nosmemos
05-05-2018, 22:45
GTI almaya karar verdim mercedesi satiyorum ilgilenen arkadaslar varsa Mercedes - Benz A A 180 AMG Sport 2014 Model 125.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Beyaz renk - 562666454 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-sahibinden-boyasiz-30.000-km-562666454/detay)

berkay59
05-05-2018, 22:51
VW zarar ettirmez hocam,doğru karar :)

Sadık Özyer
06-05-2018, 23:22
Türk insanının muhteşem zekası mı bu ? Alım gücüyle git gide kaybediyoruz ...
Dün 110 bin liraya aldığın arabayı bugün 120 bine satarsan yarın o araba 130 bin olur ve sen zarar edersin... Senin 120 bini 130 bin üstüne çıkartman lazım ki kar edersin..

CafCaf
06-05-2018, 23:46
aslında kar edilen bir durum yok cepten yiyorsun zamanında 120 bin tl aldın şimdi sattın yine 120 ye yeni alacağın araçta aynı para bir değişiklik olmadı zarar etmedim diye sevinmek kafi bu arada 100 110 bandında bir gti da ben bakıyorum sunroflu olmak kaydıyla.

Yarbay
07-05-2018, 10:00
okları üzerime çekmek istemem ama gerek mk7 gti olsun gerek kardeşi cupra bence rakiplerinin sunduğu yol tutuşunun çok gerisinde hatta bence kabul bile edilebilirden uzak.


Ford RS (Resmen yeri kazıyor)


https://www.youtube.com/watch?v=FXIzHwNS3Jw


Honda Civic (Pek farklı değil)


https://www.youtube.com/watch?v=DpiMYrFaRYQ


Megane GT (RS bile değil standart Avrupada sunulan gt line 2.0) :


https://www.youtube.com/watch?v=FrjeMmiwJWw



Buda MK7 GTI (dediğim gibi bence kabul bile edilebilir olmaktan uzak ve genelde çoğu VAG grubu araçta bu sonuçlarda):


https://www.youtube.com/watch?v=Y0m_JPqMfxA


abarttık clubsport halen bir Clio bile değil :(


https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM

Yarbay
07-05-2018, 10:02
buda benim şirket spek renault clio 1.5 dci edc'em (pek söze gerek yok sanırsam)


https://www.youtube.com/watch?v=9aWcqRgDjR8





şahsi fikrim safkan his,yol tutuş istiyorsanız bence o fiyata o yıllar arası o fiyata sunulan civic type r daha mantıklı seçim ama tabi otomatik değil o ayrı, herkesin renkleri,zevkleri ayrı ama ben olsam civic type r değerlendirirdim.

rain man
07-05-2018, 10:14
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQMPBIsQhAng9P3Bu_ndKIfZLamnOLQ yFJ5YMLGIkSL3RP0Jo166oI1u81

Golf gti kullanmadım. Bana göre bulunduğu fiyat bandında en iyi güç veren ve kullanım konforu konusunda en cazip araç. Özdemir yazmış, canın sıkılırsa işin içine tam gir 500 600 bg civarında bambaşka bir şey yap. Ancak ciddi bi belirsizlik var mqb platformunda. Kimisi yol tutuşunda cidden iyi olduğunu idda ediyor kimi tam tersini. Standart golf ve leon'da bi iki ters harekette araba çok kötü sapıtmış korku dolu anlar yaşatmıştı bana. Fakat bu denli talep gören bi araba hakkında yorumlarımı doğru şekilde belirtmek için ciddi şekilde kullanmam lazım. Öyle bir kaç günle tam performansını görmeyebilirim. Ya da en azından benzer özellikte iyi bir coil ve lastikli gergili bir araçla karşılaştırmak mantıklı olur. Ancak o standart araçların kullanıcıları benim aracıma bindiğinde yol tutuş ve güvenli hissiyat konusunda 147 için çok çok farklı olduğunu söylüyorlardı. Yine de 40 50 bin tl fazla verip piyasa önyargılarından dolayı benzer seçimleri yapmak zorunda olmaları da ayrı ironi :)

Mehmetmert
07-05-2018, 10:18
Su testin normal bir yol tutusuyla alakasi olmadigini nerden anlayabiliriz :)

16” jantli energy saverli 1.0 tsi golf > Adaptif sasili,19” jantli , pzero lastikli,yari kilitli dif. Olan clubsporttan daha hizli donuyor :)

Ring rekoru kirdi zamaninda Club sport bunuda hatirlatmak isterim :) Ayrica Cuprada kirmisti :)

Bu teste bakara clio4’un type-R la ayni veya daha iyi yol tuttugunu soylemek bence komik olur(sonuc olarak ayni hizdalar :) )

Golf gti fiyatina hangi type-r var ? :)

Yarbay
07-05-2018, 10:18
hahahaha :)

Yarbay
07-05-2018, 10:34
Su testin normal bir yol tutusuyla alakasi olmadigini nerden anlayabiliriz :)

16” jantli energy saverli 1.0 tsi golf > Adaptif sasili,19” jantli , pzero lastikli,yari kilitli dif. Olan clubsporttan daha hizli donuyor :)

Ring rekoru kirdi zamaninda Club sport bunuda hatirlatmak isterim :) Ayrica Cuprada kirmisti :)

Bu teste bakara clio4’un type-R la ayni veya daha iyi yol tuttugunu soylemek bence komik olur(sonuc olarak ayni hizdalar :) )

Golf gti fiyatina hangi type-r var ? :)



mehmetim yanlış anlama diğer arkadaşın paylaşımına güldüm sana değil arada sen yazınca sana gibi oldu,


yalnız bu konuda fena halde yanlış düşünüyorsun:


1) bahsetiğin firma direk bu değerlendirmeleri NCAP gibi değerlendiren üst sınıf tarafsız bir firma, adamların bulgularına laf etmek bence asıl bizi küçük düşürmezmi? adam bunu bilmiyormu da sunuyor yalanmı söylesin :)


2) yol tutuş kelimesini tarif edebilir tanımlayabilirmiyiz?

viraj kalibiyeti başka bir kelime, son sürat otobanda gidiş (stabilite) başka bir kelime, esneklik / kıvraklık başkaki yıllardır testler slalom lastik gramajlarıyla test edilir.



1.0tsi el nihayetinde toplamda daha hafif,ağırlık dağılımı daha dengeli, lastik,jant gibi dönen parçaları daha hafifse sence daha avantajlı değilmi?

aynı yayın evindeki en başarılı araçlardan birisi audi a5 ve porschlar onlarda baktınmı? adamların VW düşmanlığı olsa onlarda geri puan alırdı peki ya audi a3e baktınmı?


düz mantıkla sendeki gibi düşünen birisi a3 a5i param parça eder der ama işte olayın içinde bir çok parametre var öyle tak eibachı,alçat 3-5cm, at 19jant la olmuyor maalesef.


bence en kilit nokta ,süspansiyon mühendisliğiki bu noktada civic,focus,megane tamamen yol tutuş odaklı ve sertken (clio 4 bile ) golfler genelde onlara kıyasla belirgin şekilde yumuşak.

rain man
07-05-2018, 11:05
Katılıyorum Timur abi.

Biz yol tutuş diyoruz ancak yol tutuş bir bütün. Bu bütünün içinde handling de var, grip de, traction da. Her birinin alt başlığında ortak ve farklı elementler var. Örneğin ;
Sase dengesi, ağırlık dağılımı, süspansiyon geometrisi, teker iz genişliği, yerden yüksekliği, amortisör sertliği, araç kaportasının şekli ve yere basma kuvveti, mekanik ve elektronik güç ve denge belirleyicilerinin müdahale etme noktası ve ettikleri müdahalenin derecesi ilk planda aklıma gelenler.

Kabaca kendi sözcüklerimle anlatmak istersem bir aracın düzgün bir yolda sorunsuz şekilde yüksek hıza ulaşıp o hızda gayet nizami ve stabil gitmesi grip, manevraya vereceği cevapla rahatlıkla kontrol edilebilmesi ve uygulanan direksiyon hareketine vereceği tepki handling, tutturduğu çizgide virajda yada ani manevrada sabit bi şekilde gidebilmesine traction diyebiliriz. X aracın grip'i çok iyi olsa da handling veya tractionı kötü olabilir. Ya da çok rahatça kontrol edilirken yüksek hızda veya gidiş esnasında yere yeterince basamayabilir.

Moose testinde araçların ani manevraya vereceği cevaplar görülüyor. Pist becerisinin altında ani manevra çok yatmayabilir, zaten döneceği viraj gireceği hızı araca göre ayarlayan şoför için ani manevra olmayacağından moose testinde göreceli olarak başarısız gibi görünse de o pistte derece yapabilir. Asıl mesele günlük hayatta hangisine daha çok ihtiyacımız olduğu :) ya da kullandığımız yola göre hangisinin daha büyük öneme sahip olduğu.

Sürekli otobanda top speed modunda giden gelen biri için traction ve grip ön planda iken dağ yollarında çevre yollarında gazlayan biri için handling daha önemli olabilir. Şahsi görüşüm bu konu hakkındaki.

enes_srb
07-05-2018, 13:27
abarttık clubsport halen bir Clio bile değil :(


https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM

Aman abi naptın vag grubuna laf etme rs konusuna döner burasıda :D her ne kadar sevmesemde o fiyat aralığında önü açık , hızlı bişey arıyorsanız seçeneklerin başında geliyor yol tutuş vs için bişey demiyorum .Golf un de piyasası kolay kolay düşmez ...

sedat
07-05-2018, 16:37
mk 7 gti kullanıcısı olarak söylüyorum bu fiyata alınabilecek en fiyat/performans aracı bence

levent
07-05-2018, 22:41
Yarbay

Abi hayat moose testten ibaret değil. :) MK7 Golf 1.0 tsi ile 170 le döndüğün viraja Clio ile girsene aynı hızda mesela :D Şehir içi yada otoban yakın takip ani manevralarda kötü olduğunu gösterir moose test en fazla..

Yarbay
08-05-2018, 08:26
Yarbay

Abi hayat moose testten ibaret değil. :) MK7 Golf 1.0 tsi ile 170 le döndüğün viraja Clio ile girsene aynı hızda mesela :D Şehir içi yada otoban yakın takip ani manevralarda kötü olduğunu gösterir moose test en fazla..




Leventim, biraz kendi ayağına sıktın be kardeşim :)



tamda nokta atışı bunu yaptık ve hatta Mehmete burada teklif edecektim (adanada olduğu için) bizzat kendi gözleriyle görsün diye.



Golf 7 1.6 tdi'yın 110la dönerken baya bodyroll yapıp 120de artık korkutucu olup arkasını hafifçe bıraktığı virajdan ben clio 4 ile 130la çizgimi bozmadan yapışarak dönüyorum.


dediğim gibi teklifim açık, denemesi bedava hatta videosunuda yapıp paylaşabiliriz.


ve tamda aksine bence moose test dehşet verici şekilde önemli , olmasa dünya bunu ve slalomu yol tutuş anlamında bir kriter olarak değerlendiriyor olmazdı.



dediğim gibi bizim kafamız ancak otobana takık türkiyede ki bunun adı yol tutuş değil stabilitedir, bu durumda trdeki mantıkla en kral yol tutuşu olan arabalar 750ler, s500ler çıkar tamda aksine Lotus elise dünyanın en kötü yol tutuşu olan aracı çıkar :)

levent
08-05-2018, 10:41
Yarbay

Abi ayağa sıkmalık bi durum yok.

Golf7 ile 110 la döndüğümüz virajda, Clio ile 85 le ölüyoduk demem yeterli olur benim de. Sürücü aynı yol aynı..

Yarbay
08-05-2018, 12:21
Yarbay

Abi ayağa sıkmalık bi durum yok.

Golf7 ile 110 la döndüğümüz virajda, Clio ile 85 le ölüyoduk demem yeterli olur benim de. Sürücü aynı yol aynı..



O nsl bir clioymuş öyle :)



neyse kardeşim haklısındır, dediğim gibi varsa golf 7 stock aracı olan mersin adana vs seve seve çıkarım karşılaştırmaya, kelimelerden çok bırakırız video konuşur..

individual
08-05-2018, 13:22
golf 7 gtı yerine bu daha mantıklı geldi bana abi.

GolfR favorimdeydi.

Volkswagen Golf 2.0 TSI R 2011 Model 109.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 558436029 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2011-golf-r-66000km-558436029/detay)

BARR
09-05-2018, 12:49
Ya amma takıldığınız geyik testine,

Al Skoda Karoq AMG GT'den daha iyi bunu da yorumlayın;


https://www.youtube.com/watch?v=W1oMkfL8T1w


https://www.youtube.com/watch?v=a6gOguCE95Y

Mehmetmert
09-05-2018, 13:41
“ Yarbay “ abim ismini bilmiyorum kusura bakma. Ben denerim nereye nasil gireceksek :)

16EC813
09-05-2018, 14:36
Arkadaslar 2014 model 30.000 km.'de boyasiz sikintisiz bindigim bir A180 AMG otomobilim var. Aracimi yine bir 2014 model Golf 7 GTI ile degistirmek istiyorum.40.000 km.'yi gecmeyen boyasiz bir GTI alip 2 yil kullansam cok zararim olur mu satarken merak ediyorum.Bu aracin piyasasi,satis kabiliyeti vb. durumlari hakkinda bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa cok sevinirim.

tok kapı sesi takıntınız ve honda düşmanlıgınızda yoksa eyer :D neden golf gti ? biraz daha üste çıkıp şöle bişey düşünülmez mi tabi tamamen bu benim düşüncem ilanlada alakam yok ayrıca

Honda Civic 2.0 Type-R 2015 Model 166.500 TL Galeriden satılık ikinci el Beyaz renk - 559090214 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-eymen-motors-2015-model-hatasiz-boyasiz-type-r-fk2-stock-559090214/detay)

nosmemos
09-05-2018, 17:57
Honda dusmanligim yok ama bu kasa hic hosuma gitmiyor.Sanki aracin orasina burasina sonradan fiber parcalar takilmis gibi duruyor.

CafCaf
09-05-2018, 22:03
golf 7 gtı yerine bu daha mantıklı geldi bana abi.

GolfR favorimdeydi.

Volkswagen Golf 2.0 TSI R 2011 Model 109.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Siyah renk - 558436029 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2011-golf-r-66000km-558436029/detay)

bende bunu baktımda dolu hasarlı araca bu parayı vermek siyah ve koltukda yok

Yarbay
09-05-2018, 22:48
:icon_tup::icon_tup:
“ Yarbay “ abim ismini bilmiyorum kusura bakma. Ben denerim nereye nasil gireceksek :)

Isim timur 0541 689 6877

Bu aralar yagmurlu daha kolayca kendini belli eder dersen yarin birgun yok kuruda dersen ozmn kardesim ikiside bana uyar

Yarbay
09-05-2018, 22:58
Ya amma takıldığınız geyik testine,

Al Skoda Karoq AMG GT'den daha iyi bunu da yorumlayın;


https://www.youtube.com/watch?v=W1oMkfL8T1w


https://www.youtube.com/watch?v=a6gOguCE95Y


Sorun birazda bu, daha videoyu nsl degerlendirecegimizi bile bilmiyoruz.


Hocam bideo geyik + slalomdan ibaret birinde mercedes 77kmh ile digerinde karsisinda ezildigini dusundugun suv 55kmh ile giriyor daha ne kadar fark olsun?


Yayin evinin ismindende anlayacagini gibi slalom testler gecersiz kalinmadigi surece 77km ile yapiliyor ilk sayfada yuklediklerime tektar bakin anlarsiniz demek istedigimi


Yanlis anlamayin ama orda burada ali velinin sahsi fikrindense ben geyik ve slalom verilerini tamda aksine cok coddiye alirim hersey gayet net ortada oyle his dusunce degil gercekleri masaya yatirir.


Hissiyata baksak mazda 3 lotus gibi yapisiyor sanariz yada peugeot 308 berbat deriz ama gercekte hicte oyle degil tamda bu iki araci ayni yayin evinde yorumlari okuyarak dinleyetek vede izleyerek bakmanizi tabsiye ederim.


Burada global anlamda yol tutusu degerlenditecek baska ne tur test varki siz hangi testi ciddiye aliyorsunuz

Mehmetmert
09-05-2018, 23:54
:icon_tup::icon_tup:

Isim timur 0541 689 6877

Bu aralar yagmurlu daha kolayca kendini belli eder dersen yarin birgun yok kuruda dersen ozmn kardesim ikiside bana uyar
Haftaya guzel gibi abi nere dersen bene uyar :)

BARR
10-05-2018, 07:45
Sorun birazda bu, daha videoyu nsl degerlendirecegimizi bile bilmiyoruz.


Hocam bideo geyik + slalomdan ibaret birinde mercedes 77kmh ile digerinde karsisinda ezildigini dusundugun suv 55kmh ile giriyor daha ne kadar fark olsun?


Yayin evinin ismindende anlayacagini gibi slalom testler gecersiz kalinmadigi surece 77km ile yapiliyor ilk sayfada yuklediklerime tektar bakin anlarsiniz demek istedigimi


Yanlis anlamayin ama orda burada ali velinin sahsi fikrindense ben geyik ve slalom verilerini tamda aksine cok coddiye alirim hersey gayet net ortada oyle his dusunce degil gercekleri masaya yatirir.


Hissiyata baksak mazda 3 lotus gibi yapisiyor sanariz yada peugeot 308 berbat deriz ama gercekte hicte oyle degil tamda bu iki araci ayni yayin evinde yorumlari okuyarak dinleyetek vede izleyerek bakmanizi tabsiye ederim.


Burada global anlamda yol tutusu degerlenditecek baska ne tur test varki siz hangi testi ciddiye aliyorsunuz


Timur bey,

Geyik testi dedik slalom değil, eğer bu kadar belirleyici ise Skoda Karoq 80km ile geyik testini geçebiliyor, yani AMG GT R ile aynı hızda. Demek ki Karoq ani hamleler de çok başarılı bir disipline sahip sizin diğer koyduğunuz arabalardan bile daha başarılı. Ancak genel yol tutuş konusunda bir çok arabadan geridedir hatta Golf veya Leondan bile bırak AMG'yi. Bunu anlatmaya çalışıyoruz.

Slalom testide geyik testi gibi arabanın yüksekliğine, lastiğine, jantına, şasisine vb değişkenlik gösteren bir test kimse aksini iddia etmiyor ancak,

Bir Clio ile Golf'ten daha iyi yol tutarım demek te bana baya komik geliyor RS veya özel seri GT vs olmadığı sürece sadece buradaki videolara bakarak.

Ben otomobil dergilerini okumayı 10 sene önce bıraktım oradaki reklamsal yazıları okumuyorum okusam gidip 500X değil, Polo almam gerekirdi.

Yarbay
10-05-2018, 08:47
Timur bey,

Geyik testi dedik slalom değil, eğer bu kadar belirleyici ise Skoda Karoq 80km ile geyik testini geçebiliyor, yani AMG GT R ile aynı hızda. Demek ki Karoq ani hamleler de çok başarılı bir disipline sahip sizin diğer koyduğunuz arabalardan bile daha başarılı. Ancak genel yol tutuş konusunda bir çok arabadan geridedir hatta Golf veya Leondan bile bırak AMG'yi. Bunu anlatmaya çalışıyoruz.

Slalom testide geyik testi gibi arabanın yüksekliğine, lastiğine, jantına, şasisine vb değişkenlik gösteren bir test kimse aksini iddia etmiyor ancak,

Bir Clio ile Golf'ten daha iyi yol tutarım demek te bana baya komik geliyor RS veya özel seri GT vs olmadığı sürece sadece buradaki videolara bakarak.

Ben otomobil dergilerini okumayı 10 sene önce bıraktım oradaki reklamsal yazıları okumuyorum okusam gidip 500X değil, Polo almam gerekirdi.




anladım kardeşim,



herkesin fikrine saygım var, düşüncesine inanışına yalnız burada şunun unutulmamasını ümit ediyorum.



yol tutuş ile stabilite başka kelimeler, bir golfün 160da sarsılmaması,160da clionun sarsılmasını tartışıyorsak bu stabilite ve burada kesinlike katılıyorum golf daha başarılı.



yalnız traction,viraj dengesi,becerisi konusunda kusura bakmayın ama fazlaca ön yargılı bir ülkeyiz X markanın 20 sene evvelki imajına takılıda kalırız, adamlar çöptende yapsa GOLF GOLF GOLF der kuyruğa girer ondan herşeyin kralı olmasını bekler hayal ederiz.



öyle yüksek hızlara gerek varmı bu testleri doğruluğunu ortaya koymaya? pek yok dimi sonuçta Autocrossdada 200kmh ile gitmiyorlar değilmi.



o halde geyik ve eğlence olur ciddi ciddi mehmetle buluşur sizlere eğlenceli şekilde sunarız, sert 50-60la kayan virajda hangisi daha başarılı, hızlı virajda hangisi daha başarılı, hangisi daha önce bodyroll yapıp yatacak,hangisi önce arkasını savuracak vs..


bu arada clio joy var 185 tabanlı ve donanımsız, clio icon var 195tabanlı ve clio icon var 205 taban 17 jant eminim aralarında fark olacağını hayal edebiliyorsunuzdur ,satılıklarda eski ilanımı (jant) görürseniz bendekini hangisi olacağını tahmin edebilirsiniz ve emin olun yol tutuşu ciddi anlamda iyi

dqn
10-05-2018, 08:51
Temiz fiyatı şişirilmemiş özellikle stok veya stage 1 yazılımlı ilan dışı mk7 GTI lar varsa değerlendirilir :)

BARR
10-05-2018, 08:59
anladım kardeşim,



herkesin fikrine saygım var, düşüncesine inanışına yalnız burada şunun unutulmamasını ümit ediyorum.



yol tutuş ile stabilite başka kelimeler, bir golfün 160da sarsılmaması,160da clionun sarsılmasını tartışıyorsak bu stabilite ve burada kesinlike katılıyorum golf daha başarılı.



yalnız traction,viraj dengesi,becerisi konusunda kusura bakmayın ama fazlaca ön yargılı bir ülkeyiz X markanın 20 sene evvelki imajına takılıda kalırız, adamlar çöptende yapsa GOLF GOLF GOLF der kuyruğa girer ondan herşeyin kralı olmasını bekler hayal ederiz.



öyle yüksek hızlara gerek varmı bu testleri doğruluğunu ortaya koymaya? pek yok dimi sonuçta Autocrossdada 200kmh ile gitmiyorlar değilmi.



o halde geyik ve eğlence olur ciddi ciddi mehmetle buluşur sizlere eğlenceli şekilde sunarız, sert 50-60la kayan virajda hangisi daha başarılı, hızlı virajda hangisi daha başarılı, hangisi daha önce bodyroll yapıp yatacak,hangisi önce arkasını savuracak vs..


bu arada clio joy var 185 tabanlı ve donanımsız, clio icon var 195tabanlı ve clio icon var 205 taban 17 jant eminim aralarında fark olacağını hayal edebiliyorsunuzdur ,satılıklarda eski ilanımı (jant) görürseniz bendekini hangisi olacağını tahmin edebilirsiniz ve emin olun yol tutuşu ciddi anlamda iyi

Ben aracın yol tutuşunun kötü olacağını zaten belirtmedim. Benim aracım da sınıfına göre gayet şaşırtıcı bir yol tutuşa sahip, Clio'nun da kötü olduğunu düşünmüyorum sonuçta Symbol değil.

Ama Golf var Golf var, 225 40 18 spor süspansiyonlu bir Golf'te 17'' jantlı Clio'dan daha iyi viraja girer, yol tutar, stabilite sağlar ben de böle düşünüyorum.

Yarbay
10-05-2018, 09:22
Ben aracın yol tutuşunun kötü olacağını zaten belirtmedim. Benim aracım da sınıfına göre gayet şaşırtıcı bir yol tutuşa sahip, Clio'nun da kötü olduğunu düşünmüyorum sonuçta Symbol değil.

Ama Golf var Golf var, 225 40 18 spor süspansiyonlu bir Golf'te 17'' jantlı Clio'dan daha iyi viraja girer, yol tutar, stabilite sağlar ben de böle düşünüyorum.




bende diyorumki burada anormal şekilde yanılıyorsunuz işte..


sırf önyargı ve gözde büyütme, hocam videoları izledinizmi iyice şüphe etmeye başladım neye göre siz değerlendiriyorsunuz diye?


Golf GTI süspansiyonu ne spor değilmi? GTI jantı kaç inç? 1.6tdi GTI'dan dahamı iyi yada nedir sizin mantığınız?


GTI geyik testinde 73le dönerken götü başı oynuyor, 75de arkasıda,önüde yeri geliyor 4 lastik birden kaydığıda oluyor, slalomda 77yi tutturamamış 60larda giriyor öbür yandan clio 78geçmiş 82yi zorluyor,77 slalomu rahatlıkla atlatıyor siz halen benim düşüncem diyorsunuz.


hayır adamlar videoda ne kazanacak onu anlamadım,reklam diyorsunuz ama adamların en başarılı arabalarının çoğu ztn VAG grubu araçlar Porscheler,A5ler en yüksek puanı alanlar.


mantığınızı kavrayamadım, geyik testi herşey değil dediniz, slalomu sunduk ondada sonuç başarısız, döndünüz onunla kalmadınız reklam dediniz onuda sonuçlar çürütüyor?

cnzdmr
10-05-2018, 09:32
Timur bey,

Geyik testi dedik slalom değil, eğer bu kadar belirleyici ise Skoda Karoq 80km ile geyik testini geçebiliyor, yani AMG GT R ile aynı hızda. Demek ki Karoq ani hamleler de çok başarılı bir disipline sahip sizin diğer koyduğunuz arabalardan bile daha başarılı. Ancak genel yol tutuş konusunda bir çok arabadan geridedir hatta Golf veya Leondan bile bırak AMG'yi. Bunu anlatmaya çalışıyoruz.

Slalom testide geyik testi gibi arabanın yüksekliğine, lastiğine, jantına, şasisine vb değişkenlik gösteren bir test kimse aksini iddia etmiyor ancak,

Bir Clio ile Golf'ten daha iyi yol tutarım demek te bana baya komik geliyor RS veya özel seri GT vs olmadığı sürece sadece buradaki videolara bakarak.

Ben otomobil dergilerini okumayı 10 sene önce bıraktım oradaki reklamsal yazıları okumuyorum okusam gidip 500X değil, Polo almam gerekirdi.

Bende 3 ay önce 500x aldım. Arkadaş çevrem kafayı yedi Fiat mı alıcaksın saçmalama vs ?
Onlara kalsa leon alıp devam etmem gerekirdi ancak 500x deki rahatlık,tasarım gerçekten beni çok mutlu etti. Eşim kullanıyo şuanda oda çok mutlu.
Kendine has ikonik bir model ve çok iyi gidip iyi yol tutuyor üstelik.

İnsanların ne düşündüğüne bakmamak gerekiyor.

Ha konu yol tutuş ise bir çok parametre var. Ben kendim rocco kullanıyorum koni amortisor ve spor yaydan önce yol tutuşu bence çok kötüydü.
Bu setup la anca kendine geldi. VAG grubu araçlar bence biraz abartılıyor yol tutuş konusunda. Ford ve Honda yı daha başarılı buluyorum ben binek aile araçları klasmanlarında...

BARR
10-05-2018, 09:38
Bence siz kabiliyetle, yol tutuşu aynı kefeye koyuyorsunuz örnekle size anlatmaya çalışayım;

Şimdi AutoCross yarışlarını bilirsiniz zamana karşı olan;

Özellikle ingilterede çok yapılır ve oradaki en iyi arabalar slalom geyik testi vb durumlarda aşırı derecede iyi sonuçlar ortaya koyabilir. Özellikle küçük, kısa dar araçlar kıvraklığı ve ani yön ağırlık değişimlerinde min esneme, kayma vb durumlar için ayrıca dar alanlarda kolay manevra için tercih edilir. Bu araçların süspansiyonları da ona göre optimize edilir.

Fakat bu araçları çoğu pist ve yol virajlarında başarılı değildir. Pistlerde ve yolda ani, kısa yön değişimleri fazla bulunmaz o yüzden başarı sergilemezler setuplar tamamen farklıdır. Ben bir Mini hazırlar slalom testine ve geyik testine sokarım testteki bütün arabalardan iyi sonuç alır şasesi ve yol tutuşu daha kötü olmasına rağmen çünkü o teste uygun araç odur.

Pist ve Yol daha uzun-orta ve kısa virajların olduğu( pist ve yoldaki en kısa viraj bile bu testlere göre baya uzundur), esnemelerin bolca olduğu ve bu yüzden araba süspansiyonlarının da buna göre optimize edildiği bir ortamdır. Nürburgring rekoru kıran bir arabanın süspanyon ve şase dengesi çok üst düzeydedir (Golf ClubSport) viraj, denge ve stabilite hepsi bir arada toplamda yol tutuşunu oluşturur ve bu konuda Clio ile karşılaştırmak bana oldukça yanlış geliyor.

Bence en iyisi Adana da Mehmetmert ile deneyin farkı kendiniz görün, ben de farkı merak ettim ayrıca.

Güzel yazışmanız için de ayrıca teşekkürler.

Yarbay
10-05-2018, 10:16
Bence siz kabiliyetle, yol tutuşu aynı kefeye koyuyorsunuz örnekle size anlatmaya çalışayım;

Şimdi AutoCross yarışlarını bilirsiniz zamana karşı olan;

Özellikle ingilterede çok yapılır ve oradaki en iyi arabalar slalom geyik testi vb durumlarda aşırı derecede iyi sonuçlar ortaya koyabilir. Özellikle küçük, kısa dar araçlar kıvraklığı ve ani yön ağırlık değişimlerinde min esneme, kayma vb durumlar için ayrıca dar alanlarda kolay manevra için tercih edilir. Bu araçların süspansiyonları da ona göre optimize edilir.

Fakat bu araçları çoğu pist ve yol virajlarında başarılı değildir. Pistlerde ve yolda ani, kısa yön değişimleri fazla bulunmaz o yüzden başarı sergilemezler setuplar tamamen farklıdır. Ben bir Mini hazırlar slalom testine ve geyik testine sokarım testteki bütün arabalardan iyi sonuç alır şasesi ve yol tutuşu daha kötü olmasına rağmen çünkü o teste uygun araç odur.

Pist ve Yol daha uzun-orta ve kısa virajların olduğu( pist ve yoldaki en kısa viraj bile bu testlere göre baya uzundur), esnemelerin bolca olduğu ve bu yüzden araba süspansiyonlarının da buna göre optimize edildiği bir ortamdır. Nürburgring rekoru kıran bir arabanın süspanyon ve şase dengesi çok üst düzeydedir (Golf ClubSport) viraj, denge ve stabilite hepsi bir arada toplamda yol tutuşunu oluşturur ve bu konuda Clio ile karşılaştırmak bana oldukça yanlış geliyor.

Bence en iyisi Adana da Mehmetmert ile deneyin farkı kendiniz görün, ben de farkı merak ettim ayrıca.

Güzel yazışmanız için de ayrıca teşekkürler.



Aynı teşekkürü bende size borçluyum, saygı çerçevesinde tatlı tatlı muhabet etmek güzel, yalnız kardeşim (kardeşim diyorum isminizi bilmiyorum kusra bakmayın) aslında yine kendiniz ile çelişiyorsunuz.


ben zamanında S2000,E46M3,Camaro RS sahibi oldum, EG B20 bloklu,GSR B18C1 başlı,B18C5 şanzımanlı tam anlamıyla pist hazırlıklı gövdesi burkulmaya dirençli spot welded,komple body rollcageli (sadece krouma için değik araç rijitliğini artırmak için) track arabamda oldu ve yıllarca time attack yaptım , toronto pistinde yıllarım geçti.



şimdi diyeceğim şu yanıldığını düşündüğüm nokta yine traction,yol tutuşu değerlendirme şeklin, Nürburgring muhtemelen yer yüzündeki en az yol tutuşuna ihtiyaç gereksinimi olan, tamda aksine diğer pistlere kıyasla en çok stabilite gerektiren pisttir daha kötü bir örnek veremezdiniz.



ortada top speedinizi daha rahatça bulduğunuz, virajları genelde tek dönüş olan,açıları hiçte dar olmayan bir pistden söz ediyorsunuz, aynı aracı alın ben size hiçte autocross olmayan gayet standart bir yarış pisti olan en az 10 pist sunayım bakalım aynı seri golf ne başaracak?


buradaki geyik testi ve slalom aracın çok kritik olan birkaç notkasını ortaya koyuyor ve bu sebeble global anlamda vede birçok araba yayınevince en kritik belirleyecidir.


1) araç ne kdar bodyroll yapıyor

2) aracın ön ve arka ağırlık dağiılımı + ağırlık merkezi (alt-üst) ne kadar olumsuz etkiliyor

3) araç esnekliği nasıl?


sizin mantığınız ile kısa araç daha esnek, uzun araç esnekliği sıkıntı mantığı doğru olsa bu aşağıdakiler nasıl gerçekleşti? 5 kasası resmen 5 metrelik tren? bir inceleyin


https://www.youtube.com/watch?v=i9HvFJDmsBk


yine A5 hiçte kısa bir araç değil, testdeki en uçuk kaçık sonucu alan araç bu:


https://www.youtube.com/watch?v=ShabL8eXLoM


4) sistemde ESP nasıl müdale ediyor, ne derece başarılı bunları görmek




şahsi fikrim biri bana yol tutuşu soruyor olsa benim için slalom ve geyik testi en belirleyici kriter olurdu, belki inanmayacaksınız ama bu testler kimi kurumsal yabancı firmanın şirket araçlarını bile belirlemeye anahtar rol oynuyor (bunlardan birisi kendi müşterim) kimi ülkelerde iş başında şirket aracıyla kanunlara uyarak kaza ile ölüm yaşanması halinde firma ömrünü 65 yaş belirleyerek o yaşa kadar olan kazanacağı parayı tazminat veriyor.

BARR
10-05-2018, 10:34
Mesele yol tutuş ise ben buna belirleyici bir kriter olarak bakamam sadece etken olarak bakarım o kısımda anlaşamıyoruz.

Zamanında 106GTI testi vardı hatırlarsınız Top Gear olması lazım bir viraja en yüksek giriş hızında bir çok araçtan iyi sonuç çıkarmıştı salt tek bir teste göre ancak, genel yol tutuş olarak o testteki birçok araçtan daha kötüdür.

RC'ON
11-05-2018, 12:39
Alınır.
Bu ülkede dizel Megane bile 150 bin TL' yi geçebiliyorken, temiz bir GTI zarar vs. ettiremez çaba harcanmadıkça.

individual
11-05-2018, 13:17
Alınır.
Bu ülkede dizel Megane bile 150 bin TL' yi geçebiliyorken, temiz bir GTI zarar vs. ettiremez çaba harcanmadıkça.

Katılıyorum

Temiz düşük km GTI yada R alınıp kenara atmak lazım.

:)

tre89
11-05-2018, 19:18
Kardesim bende var 2yildir kulaniyorum Bukadar memnun oldugum bir arac yok bu sinifta denk araclardan bence en konforlusu tavsiye ederim

KemalHDH
14-05-2018, 02:41
A180'den sonra Golf GTI her anlamda daha iyi gelecektir. Ferahlık, performans, çekiş, tutunma, bagaj, vs...

Mehmetmert
14-05-2018, 11:08
Timur abi parkuru belirle , nereyi dönüyorsak dönelim :D Benim final haftam , çok yazamıyorum buralara :)

-Murat Özcan-
24-05-2018, 07:34
Bu aralar çok değerli VW serisi almanızı tavsiye ederim

M3CSL
24-05-2018, 10:02
Uzun viraj stabilitesi ile dar viraj farklı şeyler, ikisinin ortalaması gibi bir şey olmalı.
Yalnız clio 4 2016 makyajlı ıcon ciddi yol tutuyor(195 55 16 dandık lastık) geçenlerde her hızda denedim, stok golften iyi olduğunu bende düşünmekteyim, bahsettiğim 140km hızlara kadar.

nosmemos
24-05-2018, 17:39
Istanbul'da bir tane 19.000 km. GTI vardi.Aracin sahibi arkadasla gorusup Ben senin aracina aliciyim arabami satip alacagim bana indirim yap Ben de aracimdan o miktarda indirim yapim bu isi bitirelim dedim.En son pazartesi aksami gorustum yarin istanbuldayim diye Sali gunu aracimi satip devrini yaptim arkadasi aradim bilet alacagim diye Ben satmaktan vazgectim dedi.Bize de ders oldu bu Olay.
Ben de dusuk km butceme uygun bir GTI bulamadigimdan,kucuk cocugum olmasi sebebiyle aracsiz kalamayacagimdan ve acil Araba almam gerektiginden 320 mplus aldim.GTI maceramiz da baslamadan bitmis oldu.
Her iste bir hayir vardir dedik.

kalipson
24-05-2018, 18:05
Istanbul'da bir tane 19.000 km. GTI vardi.Aracin sahibi arkadasla gorusup Ben senin aracina aliciyim arabami satip alacagim bana indirim yap Ben de aracimdan o miktarda indirim yapim bu isi bitirelim dedim.En son pazartesi aksami gorustum yarin istanbuldayim diye Sali gunu aracimi satip devrini yaptim arkadasi aradim bilet alacagim diye Ben satmaktan vazgectim dedi.Bize de ders oldu bu Olay.
Ben de dusuk km butceme uygun bir GTI bulamadigimdan,kucuk cocugum olmasi sebebiyle aracsiz kalamayacagimdan ve acil Araba almam gerektiginden 320 mplus aldim.GTI maceramiz da baslamadan bitmis oldu.
Her iste bir hayir vardir dedik.

Hayırlısı olsun.
Aynı şey benim de başıma geldi zamanında.
İlerleyen yıllarda, o nasip olmayan arabanın 10 gömlek üstü nasip oldu.

Allah hayırlısını nasip etsin.

Klkan07
07-02-2020, 19:41
Konuyu hortlatalım çevresinde mk7 golf gti satan satmak isteyen var mı? Ilk tercih 4 kapı cam tavan