Orijinalini görmek için tıklayınız : Sağa çeken araç ve şasecide düzeltme işlemi
Aracımda hafif sağa çekme durumu var.
İki farklı rot balanscıya gittim. İkisininde dediği aynı;
Sağ ön teker biraz geride, sol ön tekerde de hafif kanber var.
İkisi de şaseciye gönderiyor. Şaseci düzeltecek dedi.
Biri ben kendi anlaşmalı şasecim var, ona yaptırırım. Toplam 350₺ maliyeti olur dedi.
Bu işlem ne kadar sağlıklı? Sanayi işi kesme biçme kaynatma vurma kırma işleri mi yapacaklar? Tavsiye eder misiniz? Tecrübe eden var mı?
350TL bu iş için uygun mu?
Tavsiye ile olacak iş değil mecburen yapılacak
Çukura falan sert düşüldüğünde dahi olabiliyor.
Standart yapan hidrolik kola uygun şekilde bağlayarak çekip yerine getirir.
Biraz daha özenen robot vs makinada yavaş yavaş yerine çeker.
Özetle iş aynı aslında sökme bi miktar olacaktır tampon vs ama kesme biçme sanmıyorum kazalı vs değilse tabi
Çok vakıf değilim ama sanıyorum sadece "çekecekler" :) Makineleri falan filan oluyor, rottaki gibi belli değerleri takip ederek düzeltme işlemi yapıyorlar diye biliyorum.
Edit: yazdığım sırada üstte arkadaş açıklamış.
Ezbere karar verilecek bir durum değil.Siz bu hasarı oluşturacak durumu yaşadınız mı?O ciddiyette tehlike geçirdiniz mi?Alt takımdan %100 emin misiniz?Zira ben alt takım değişmeden şaşi teşhisini pek doğru bulmuyorum da.
hddsheriff
10-05-2018, 16:28
Önce 2 şaseciye gidip bak ekipmanları nedir ? Araba celet e mi bağlanacak ? Sabitlenmiş demir profile takılmış zincirle mi çekilecek vs vs.
Aracımda hafif sağa çekme durumu var.
İki farklı rot balanscıya gittim. İkisininde dediği aynı;
Sağ ön teker biraz geride, sol ön tekerde de hafif kanber var.
İkisi de şaseciye gönderiyor. Şaseci düzeltecek dedi.
Biri ben kendi anlaşmalı şasecim var, ona yaptırırım. Toplam 350₺ maliyeti olur dedi.
Bu işlem ne kadar sağlıklı? Sanayi işi kesme biçme kaynatma vurma kırma işleri mi yapacaklar? Tavsiye eder misiniz? Tecrübe eden var mı?
350TL bu iş için uygun mu?
benim ilk aldigim volvo c70te olmustu... Arka sag hafif yamulmus ve helezon canagi bazen surtuyor yada zirilti yapiyordu. Otomatik anten dagilmisti ordan sandik bastan. Anteni degistirince farkettik. Araba seritte atiyordu bazen kendini yukskek hizda serit degistirince... Nedenini ararken bulmustuk.
Saseciye gitti ve islem yapildi (yil 2011) ne kadar verdik bilmeiyorum ama ayni arabayla 260 dnemelerimde oldu ve ok gibi gidiyordu. Sorun yasamadim...
Çok vakıf değilim ama sanıyorum sadece "çekecekler" :) Makineleri falan filan oluyor, rottaki gibi belli değerleri takip ederek düzeltme işlemi yapıyorlar diye biliyorum.
Edit: yazdığım sırada üstte arkadaş açıklamış.
Çekecekler kelimesi bana pek masum gelmiyor :) O yüzden endişeliyim. :)
Ezbere karar verilecek bir durum değil.Siz bu hasarı oluşturacak durumu yaşadınız mı?O ciddiyette tehlike geçirdiniz mi?Alt takımdan %100 emin misiniz?Zira ben alt takım değişmeden şaşi teşhisini pek doğru bulmuyorum da.
Bir diğer endişemde bu. Alt takımdan emin değilim en son 3.5 yıl önce yaptırdım. Yapan arkadaşımda 3-4 yıl seni idare eder demişti. Yan sanayi bir alt takım seti almıştım. O yüzden alt takım ömrünün son demlerinde de olabilir. Bu durum rot ayarını etkilerse şaseninde boş yere şakülünü kaydırmayayım. :)
Tavsiye ile olacak iş değil mecburen yapılacak
Çukura falan sert düşüldüğünde dahi olabiliyor.
Standart yapan hidrolik kola uygun şekilde bağlayarak çekip yerine getirir.
Biraz daha özenen robot vs makinada yavaş yavaş yerine çeker.
Özetle iş aynı aslında sökme bi miktar olacaktır tampon vs ama kesme biçme sanmıyorum kazalı vs değilse tabi
Pimpirikliyim, ne kadar sökecekler nasıl yapacaklar bilmiyorum. Öğrenirsem ona göre davranırım diye düşündüm.
Önce 2 şaseciye gidip bak ekipmanları nedir ? Araba celet e mi bağlanacak ? Sabitlenmiş demir profile takılmış zincirle mi çekilecek vs vs.
Hangi yöntemi tercih etmem daha iyi olur.
benim ilk aldigim volvo c70te olmustu... Arka sag hafif yamulmus ve helezon canagi bazen surtuyor yada zirilti yapiyordu. Otomatik anten dagilmisti ordan sandik bastan. Anteni degistirince farkettik. Araba seritte atiyordu bazen kendini yukskek hizda serit degistirince... Nedenini ararken bulmustuk.
Saseciye gitti ve islem yapildi (yil 2011) ne kadar verdik bilmeiyorum ama ayni arabayla 260 dnemelerimde oldu ve ok gibi gidiyordu. Sorun yasamadim...
İnşallah bende sorun yaşamam.
hddsheriff
10-05-2018, 18:24
marikan tabi ki celet hatta mümkünse bilgisayarlı olanından.
GokhanRS
10-05-2018, 20:11
ben topkapıda bir şase işi yapan bir dükkan görmüştüm. içerde bilgisayarlı kocaman bir tezgah vardı. arabayı üstüne oturtup özel aparatlarla şaseye bağlanıp bilgisayar ortamında milimetrik birşeyler yapıyordu.
sistemi net anlamasamda adamın sistemi çok pahalı birşeye benziyordu. cevizlibağ opel servisinin arka taraflarında biryerdeydi.
ben topkapıda bir şase işi yapan bir dükkan görmüştüm. içerde bilgisayarlı kocaman bir tezgah vardı. arabayı üstüne oturtup özel aparatlarla şaseye bağlanıp bilgisayar ortamında milimetrik birşeyler yapıyordu.
sistemi net anlamasamda adamın sistemi çok pahalı birşeye benziyordu. cevizlibağ opel servisinin arka taraflarında biryerdeydi.
O sasecinin adini hatirlayamadim ama bir cok arkadasim orda sase islemi yaptirdi. Hepside memnundu. O opel servisi bile sase cekme islemi icin oraya yonlendirmisti bizi. Tarif ettiginiz kadariyla ayni sizin dediginiz yerde. Bence oraya bi ugrayin iple mi olcuyolar bisi yapip bakiyolardi.
GokhanRS
10-05-2018, 20:46
O sasecinin adini hatirlayamadim ama bir cok arkadasim orda sase islemi yaptirdi. Hepside memnundu. O opel servisi bile sase cekme islemi icin oraya yonlendirmisti bizi. Tarif ettiginiz kadariyla ayni sizin dediginiz yerde. Bence oraya bi ugrayin iple mi olcuyolar bisi yapip bakiyolardi.
konuyu açan arkadaşın profilde nevşehir yazıyor. istanbula o iş için gelmez heralde.
hddsheriff
10-05-2018, 20:56
Topkapıda ki şaseci ahmet en bilindik şaseci o fiyatları üzer ama işçiliği 10 numaradır.
hddsheriff
10-05-2018, 20:57
Tia - Aracınızın İnovasyon Merkezi (http://www.tiasaseciahmet.com/)
Malesef İstanbulda değilim. Diyarbakırdayım.
Peki fiyat hakkında bilginiz var mı?
Arkadaşım önce arabandaki kayıklık ne kadar rotçu söylesin. Alsın eline metreyi traversini çapraz ölçsün. Teker geride ise büyük ihtimalle salıncak yamuktur. Salıncak değişirsin. Çektirme nedir arkadaş öyle hemen çektirelim. Benim 2 arkadaşımın da başına geldi. Liftte ben ölçtüm metre ile çarpazlardan. Salıncak geride. Yeni salıncak ile sökülen eski salıncak üst üste koyulunca ortaya çıktı zaten ne kadar kayık olduğu. Öyle hemen şaseci yoluna koyulmayın.
B5.5 kasada salıncak yok ama bir sürü kol var 9 tanemi neydi alt takım kolları. Belki biri bir kaçı yamulmuştur
Arkadaşım önce arabandaki kayıklık ne kadar rotçu söylesin. Alsın eline metreyi traversini çapraz ölçsün. Teker geride ise büyük ihtimalle salıncak yamuktur. Salıncak değişirsin. Çektirme nedir arkadaş öyle hemen çektirelim. Benim 2 arkadaşımın da başına geldi. Liftte ben ölçtüm metre ile çarpazlardan. Salıncak geride. Yeni salıncak ile sökülen eski salıncak üst üste koyulunca ortaya çıktı zaten ne kadar kayık olduğu. Öyle hemen şaseci yoluna koyulmayın.
+1 salıncak kontrolü yapılmalı. Sonrasında 4 tekerleğe takılan aletleri olan rot balansçıdan alacağın kağıt ile şaseciye gidip kağıttaki ölçülere göre çekme işlemi yapılacak.
Şasecide ki rot balans daha iyi oluyor
Ve hatayı tak diye buluyorlar
İstanbul topkapıda şaseci ahmet var
Orda bir kere bir araç yaptırdım
Adam jantdaki yamukluğa kadar söyledi
Yapıldıktan sonra düzeldi
Arkadaşım önce arabandaki kayıklık ne kadar rotçu söylesin. Alsın eline metreyi traversini çapraz ölçsün. Teker geride ise büyük ihtimalle salıncak yamuktur. Salıncak değişirsin. Çektirme nedir arkadaş öyle hemen çektirelim. Benim 2 arkadaşımın da başına geldi. Liftte ben ölçtüm metre ile çarpazlardan. Salıncak geride. Yeni salıncak ile sökülen eski salıncak üst üste koyulunca ortaya çıktı zaten ne kadar kayık olduğu. Öyle hemen şaseci yoluna koyulmayın.
Hocam siz bahsedince bakım geçmişine bir göz atayım dedim.
Ben aracı aldığımda böyle bir problem yoktu. Alır almaz da alt takım komple değişmişti. Ok gibi giden bir araçtı.
Bu durum belirli bir zaman sonra oldu.
Kaza yapmadım, her hangi bir büyük çukura da düşmedim. Zaten bu konuda azami dikkat ederim.
Ancak 2017 Ocak ayında alt takımda gıcırtı sesi geldiği için 3 parça değişti. (Toplamda alt takımda 14 parça varmış)
Değişen parçalara baktığımda sağ ve sol salıncak ve alt kol diye bir parça yazıyor.
http://st1.myideasoft.com/shop/ar/73/myassets/products/242/8d049899833.jpg?revision=1523431880
Fotoda en dışta görünen iki büyük parçadan biri ama emin değilim. En dıştaki olabilir.
Ve o gün değişim esnasında sağ ve sol ayrı ayrı parçacılardan alındı, ellerinde kalmadığı için.
Kafama kurt düştü şimdi :)
Başka bir rot balanscı da yeniden güzelce ölçtüreyim.
Hocam siz bahsedince bakım geçmişine bir göz atayım dedim.
Ben aracı aldığımda böyle bir problem yoktu. Alır almaz da alt takım komple değişmişti. Ok gibi giden bir araçtı.
Bu durum belirli bir zaman sonra oldu.
Kaza yapmadım, her hangi bir büyük çukura da düşmedim. Zaten bu konuda azami dikkat ederim.
Ancak 2017 Ocak ayında alt takımda gıcırtı sesi geldiği için 3 parça değişti. (Toplamda alt takımda 14 parça varmış)
Değişen parçalara baktığımda sağ ve sol salıncak ve alt kol diye bir parça yazıyor.
http://st1.myideasoft.com/shop/ar/73/myassets/products/242/8d049899833.jpg?revision=1523431880
Fotoda en dışta görünen iki büyük parçadan biri ama emin değilim. En dıştaki olabilir.
Ve o gün değişim esnasında sağ ve sol ayrı ayrı parçacılardan alındı, ellerinde kalmadığı için.
Kafama kurt düştü şimdi :)
Başka bir rot balanscı da yeniden güzelce ölçtüreyim.
Ben araç nedir diye bakmadım. Senin araba şu alt takım yaparken elinde koca koli ile gittiğin VAG platformundan. :D Sağ ve sol farklı parçacıdan ise kendisi bu buna uyar diye farklı referans verdiyse olabilir. Daha önce sorunsuz araç kaza felan yapmadan büyük çukura düşmeden şase değil anca alt takım elemanı yamultur bence. Biraz sancılı süreç olucak sana. Muadil yada geçici parça bul tak dene felan ama şase çektirmekten iyidir.
GokhanRS
11-05-2018, 11:19
Hocam siz bahsedince bakım geçmişine bir göz atayım dedim.
Ben aracı aldığımda böyle bir problem yoktu. Alır almaz da alt takım komple değişmişti. Ok gibi giden bir araçtı.
Bu durum belirli bir zaman sonra oldu.
Kaza yapmadım, her hangi bir büyük çukura da düşmedim. Zaten bu konuda azami dikkat ederim.
Ancak 2017 Ocak ayında alt takımda gıcırtı sesi geldiği için 3 parça değişti. (Toplamda alt takımda 14 parça varmış)
Değişen parçalara baktığımda sağ ve sol salıncak ve alt kol diye bir parça yazıyor.
Fotoda en dışta görünen iki büyük parçadan biri ama emin değilim. En dıştaki olabilir.
Ve o gün değişim esnasında sağ ve sol ayrı ayrı parçacılardan alındı, ellerinde kalmadığı için.
Kafama kurt düştü şimdi :)
Başka bir rot balanscı da yeniden güzelce ölçtüreyim.
Bu durumu özellikle rotçuya anlatmalısın dostum. hatta o değişimden sonra oldu gibi hissediyorum de, yoksa kafası karışan şaseye atar topu hemen. zaten tonla alt takımı var senin aracın. tam kafa karıştırmalık.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.