PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : aks salincak custom işler vs.



atituti
20-05-2018, 14:38
aracin iz genisligini arttirmak icin spacer kullanmak uygun fakat 2 santimden fazla onermiyorlar bu işlemi. custom aks ve salincak yapip aracin poryasini disariya dogru alabilirmiyiz ? bu tip isleri kim yapar yaptiran var mi ? araci yere basinca arka tekerlekler ice kapaniyor bunun olmamasi icin camber kit mi yaptirmak gerekiyor ? teşekkurler

OmerRS
20-05-2018, 16:26
Araç nedir?

atituti
20-05-2018, 18:58
Araç nedir?

406 coupe ....

BthnKrkt
20-05-2018, 19:16
amortisör calısma acısı?

turboman
20-05-2018, 20:10
Spacerde max 2cm den sonrası sıkıntı demişsiniz
Burda bi yanlışınız var 10 cm e kadar yapanları gördüm yani sizin istediğiniz kaç cm genişletmek ?
Salıncak aks genişletme işi size bayağı maliyet çıkarır ayrıca iyi hesap yapılmalı
Şu an ben aracıma 3 cm yaptıracağım arkalar için bence işin ustasına spacer yaptırın daha mantıklı

0M42
20-05-2018, 22:45
Spacer ı 2 cm den fazla kullanabilirsiniz hiç bir sorun yaşamazsınız yeterki doğru materyal ile yapılsın.Yurt dışındaki drift car lara bakın 10 cm spacer kullanıyorlar sürekli yüksek tansiyon altındalar.

OmerRS
20-05-2018, 23:30
406 coupe ....

406 coupe arka aksı multilink bir sistem gibi görünüyor, yani süspansiyon geometrisini etkileyen 3-4 bağlantı elemanı var genel olarak karmaşık bir sistem olduğunu söyleyebiliriz.

Öncelikle, spacer için farklı seçenekler var. Eğer fren diski ile jant arasına koyulacak bir spacerdan bahsediyorsak evet belli bir kalınlıktan sonra porya üzerine yüksek yük bindirdiğinden sorun yaratabilir. Diğer yandan bazı araçlarda tabla ile porya arasına yerleştirilen sabit spacerlar da kullanılıyor ki bunlar daha sorunsuz diyebiliriz. Maalesef 406 nın arka aksında bu tarz bir spacer kullanabilmek pek mümkün görünmüyor:

http://www.peugeot406coupe.nl/catalogus/images/D9L/IL51A60A.PNG

http://www.peugeot406coupe.nl/catalogus/images/D9L/IL51A01A.PNG

Diğer konu ise aracı alçalttığınızda arka tekerleklerde geometri gözle görülür şekilde bozuluyorsa artık o süspansiyon çalışma aralığını aşmış demektir, yani dizayn edilen kamber, kaster ve rot değerlerini sağlayamaz hale gelmiştir. Kamber açısını dışarıdan mudahale ile düzeltseniz bile araba yoldayken süspansiyon düzgün çalışmayabilir. Buna ek olarak burçlara ve diğer bağlantılara da yük bindirecektir fazladan.

Multilink sistemler daha karmaşık olduğundan lastiklerin viraj içindeki konumlarını daha iyi kontrol edebildikleri için tercih ediliyorlar ancak daha basit sistemlere göre çalışma aralıkları biraz kısıtlı, yani arka süspansiyonu Mcpherson, torsiyon ya da double wishbone olsaydı siz aracı alçalttığınızda bu kadar ciddi bir sorunla karşılaşmazdınız. Bunun yanında daha basit sistemlerde sadece salıncak değiştirerek ya da kamber düzeltme kitleriyle bir çözüm elde edebilirdiniz.

Maalesef 406 için kamber kiti ya da custom süspansiyon bağlantıları uygulamak pek kolay görünmüyor benim incelediğim kadarıyla.

Eğer gerçekten bunları göze aldıysanız ve arka süspansiyonu araba alçaltıldıktan sonra optimum geometrisine getirmek istiyorsanız:

1- Resimde görünen 2 numaralı salıncak üstünde bulunan 73-79 olarak işaretlenmiş delikleri yukarı(10 mm diyelim) kaydırmanız gerekli.
2- 1 numaralı arka bağlantı kolunun 70-13 olarak işaretlenmmiş olan ucunu 10mm daha yukarıda duracak şekilde yeniden üretmeniz ya da modifiye etmeniz lazım.
3- 6 numaralı yönlendirme kolunu aynı şekilde kullanabilirsiniz ancak döküm olan akson üzerindeki 78 numaralı deliğin üstünden değil alt kısmından bağlamalısınız. Bu size diğer parçalardaki 10 mm payı yaklaşık olarak sağlar diye düşünüyorum.
4- 3 numaralı ön bağlantı kolunun gövdeye bağlanan kısmında pek bir pay yok gibi duruyor o yüzden burada da 71-78 olarak işaretlenen ucundaki bağlantının 10mm yukarıda duracak şekilde yeniden yapılması lazım, eğer bu parçayı büküp modifiye ederseniz kaster ve rot ayarını bozarsınız o yüzden parçanın boyunun kısalmaması lazım.

Eğer geometriyi bozmadan 10mm den daha fazla alçaltmak istiyorsanız yukarıdaki ölçüleri arttırmanız lazım. Dikkat edilmesi gereken diğer nokta ise her süspansiyon elemanının boyu farklı olduğundan sistemi bozmamak için akson üzerindeki bağlantıların yerini değiştirmek gerekli yukarıda yazdığım gibi.

mikelazi
21-05-2018, 10:11
406 zaten et sıkıntısı olan bir araç.
spacer kullanmak daha mantıklı ve külfetsiz bence

ghibli06
21-05-2018, 12:22
aracı wide-body yapmıyorsan spacer+gerekirse dış ofsetli bir jantla işini çözersin...

atituti
21-05-2018, 15:42
406 coupe arka aksı multilink bir sistem gibi görünüyor, yani süspansiyon geometrisini etkileyen 3-4 bağlantı elemanı var genel olarak karmaşık bir sistem olduğunu söyleyebiliriz.

Öncelikle, spacer için farklı seçenekler var. Eğer fren diski ile jant arasına koyulacak bir spacerdan bahsediyorsak evet belli bir kalınlıktan sonra porya üzerine yüksek yük bindirdiğinden sorun yaratabilir. Diğer yandan bazı araçlarda tabla ile porya arasına yerleştirilen sabit spacerlar da kullanılıyor ki bunlar daha sorunsuz diyebiliriz. Maalesef 406 nın arka aksında bu tarz bir spacer kullanabilmek pek mümkün görünmüyor:

http://www.peugeot406coupe.nl/catalogus/images/D9L/IL51A60A.PNG

http://www.peugeot406coupe.nl/catalogus/images/D9L/IL51A01A.PNG

Diğer konu ise aracı alçalttığınızda arka tekerleklerde geometri gözle görülür şekilde bozuluyorsa artık o süspansiyon çalışma aralığını aşmış demektir, yani dizayn edilen kamber, kaster ve rot değerlerini sağlayamaz hale gelmiştir. Kamber açısını dışarıdan mudahale ile düzeltseniz bile araba yoldayken süspansiyon düzgün çalışmayabilir. Buna ek olarak burçlara ve diğer bağlantılara da yük bindirecektir fazladan.

Multilink sistemler daha karmaşık olduğundan lastiklerin viraj içindeki konumlarını daha iyi kontrol edebildikleri için tercih ediliyorlar ancak daha basit sistemlere göre çalışma aralıkları biraz kısıtlı, yani arka süspansiyonu Mcpherson, torsiyon ya da double wishbone olsaydı siz aracı alçalttığınızda bu kadar ciddi bir sorunla karşılaşmazdınız. Bunun yanında daha basit sistemlerde sadece salıncak değiştirerek ya da kamber düzeltme kitleriyle bir çözüm elde edebilirdiniz.

Maalesef 406 için kamber kiti ya da custom süspansiyon bağlantıları uygulamak pek kolay görünmüyor benim incelediğim kadarıyla.

Eğer gerçekten bunları göze aldıysanız ve arka süspansiyonu araba alçaltıldıktan sonra optimum geometrisine getirmek istiyorsanız:

1- Resimde görünen 2 numaralı salıncak üstünde bulunan 73-79 olarak işaretlenmiş delikleri yukarı(10 mm diyelim) kaydırmanız gerekli.
2- 1 numaralı arka bağlantı kolunun 70-13 olarak işaretlenmmiş olan ucunu 10mm daha yukarıda duracak şekilde yeniden üretmeniz ya da modifiye etmeniz lazım.
3- 6 numaralı yönlendirme kolunu aynı şekilde kullanabilirsiniz ancak döküm olan akson üzerindeki 78 numaralı deliğin üstünden değil alt kısmından bağlamalısınız. Bu size diğer parçalardaki 10 mm payı yaklaşık olarak sağlar diye düşünüyorum.
4- 3 numaralı ön bağlantı kolunun gövdeye bağlanan kısmında pek bir pay yok gibi duruyor o yüzden burada da 71-78 olarak işaretlenen ucundaki bağlantının 10mm yukarıda duracak şekilde yeniden yapılması lazım, eğer bu parçayı büküp modifiye ederseniz kaster ve rot ayarını bozarsınız o yüzden parçanın boyunun kısalmaması lazım.

Eğer geometriyi bozmadan 10mm den daha fazla alçaltmak istiyorsanız yukarıdaki ölçüleri arttırmanız lazım. Dikkat edilmesi gereken diğer nokta ise her süspansiyon elemanının boyu farklı olduğundan sistemi bozmamak için akson üzerindeki bağlantıların yerini değiştirmek gerekli yukarıda yazdığım gibi.

ömerim tesekkur ederim bu açik bilgiler için , peki arka kisim icin daha eğik ve açili bir porya tasarlayip taksak olmazmi , mesela arac normal yuksekliginde ters kamber olabilir fakat yere yakinlastikca tekerleğin duz basabileceği bir açida olan yada yolladigin resimlerden usttekinde multi baglantilarin ayni olacagi fakat sadece poryayi disari alabilecegimiz bir tasiyici tasarlayip takabiliriz gibi duruyor ��

atituti
21-05-2018, 15:47
aracı wide-body yapmıyorsan spacer+gerekirse dış ofsetli bir jantla işini çözersin...

abi selam , arabayi wide yapicamda şu işi çozersek mutlu olucam parasinda degilim yapilabiliyorsa yaptirayim custom calisan firma goremedim hic .poryayi bi sekilde disari almadan ofsetli jant koyunca igrenc bir goruntu oluyor , en az 8-9 santim disari cikarmaliyim poryayi , bi firma var braid diye rally araclarinin jantlarini ozel tasarlatip getirebiliyorsun , benim arabanin orjinal et degeri 12 , o firmanin kataloglarinda jantlari -100 et ye kadar yapabildikleri yaziyor , -100 et olarak yaptirilinca 10 santim disarimi cikmis oluyor jant ? et deki her 10 birim 1 santim ediyorsa hic poryayla falab ugrasmama gerek yok -100 et jant tasarlatip satin alirim

ghibli06
21-05-2018, 15:53
abi selam , arabayi wide yapicamda şu işi çozersek mutlu olucam parasinda degilim yapilabiliyorsa yaptirayim custom calisan firma goremedim hic .poryayi bi sekilde disari almadan ofsetli jant koyunca igrenc bir goruntu oluyor , en az 8-9 santim disari cikarmaliyim poryayi , bi firma var braid diye rally araclarinin jantlarini ozel tasarlatip getirebiliyorsun , benim arabanin orjinal et degeri 12 , o firmanin kataloglarinda jantlari -100 et ye kadar yapabildikleri yaziyor , -100 et olarak yaptirilinca 10 santim disarimi cikmis oluyor jant ? et deki her 10 birim 1 santim ediyorsa hic poryayla falab ugrasmama gerek yok -100 et jant tasarlatip satin alirim

aynen öyle özel jantlar var, aksları uzatayım dersen genelde ofroad cular bu kesme biçme uzatma işlerini iyi biliyorlar...

OmerRS
21-05-2018, 22:19
ömerim tesekkur ederim bu açik bilgiler için , peki arka kisim icin daha eğik ve açili bir porya tasarlayip taksak olmazmi , mesela arac normal yuksekliginde ters kamber olabilir fakat yere yakinlastikca tekerleğin duz basabileceği bir açida olan yada yolladigin resimlerden usttekinde multi baglantilarin ayni olacagi fakat sadece poryayi disari alabilecegimiz bir tasiyici tasarlayip takabiliriz gibi duruyor ��

Taşıyıcı resimlerinde rulmanı taşıyan bir mil var, eğer bu mili iptal edeip yerine yenisi daha farklı bir açıyla yapılabilirse kamber sorunu çözülebilir belki, ancak ne kadar sağlıklı olur o konuda tam bir şey söylemek zor. Bu yöntemle iz genişliğini de arttırma şansı var.

Peugeot 406 Mk1 & 2 5dr Estate Saloon Rear Left Hub Swivel Assembly 517618 | eBay (https://www.ebay.co.uk/p/Peugeot-406-Mk1-2-5dr-Estate-Saloon-Rear-Left-Hub-Swivel-Assembly-517618/1415615328)

Bu işe yarayan benzer kitler diğer modeller için satılıyor ama nasıl bir modifikasyonla takıyolar tam bilmiyorum:

http://s014.radikal.ru/i329/1502/ed/38d4421cbbec.jpg
http://i057.radikal.ru/1610/0c/9f94b357bad5.jpg
http://s019.radikal.ru/i632/1506/ab/8c3863bcbad5.jpg

Negative camber kit saxo/106 - 106 Rallye Register Forum (http://www.106rallyeforum.com/forum2008/showthread.php?t=92763)

Schumi
25-05-2018, 00:31
Tam olarak ne yapmak ve aracı hangi koşullarda kullanmak istiyorsun onu yazmamışsın. Yapılmaz değil yapılır ama ciddi masraflı olur bu iş.

F.Esen
25-05-2018, 08:01
ben hilux aracımda 8 cm spacer kullanıyorum ve aktif olarak arazi-uzun yol kullanıyorum herşey yapıldığı malzemeyle alakalı. aks uzatma falan demişsiniz ama o işlemleri biz offroad araçlarında yapıyoruz ve arazide çok fazla hızlanamıyoruz. asfalt kullanımında ben çok güvenli bulmuyorum.

atituti
19-09-2018, 15:24
selam schumi normal yol koşullarinda kullanilacak fazlasi yok , aracin jantlarini spacer kullanmadan ortalama 7 santim dişari alma peşindeyim