Orijinalini görmek için tıklayınız : Hybrid Turbo Sorular:
ghibli06
09-06-2018, 08:43
Arkadaşlar geçen hafta turbolarımdan biri son nefesini verdi :) Artık bayramdan sonra turbo revizyon işine gireceğiz mecburen, üzerinde RHB5 IHI turbo var 2 tane, yıllardır tek turboya dön diyen çok kişi var ama araç V6 ve kaput altında doğru dürüst yer yok, araç 2 litre V6 olduğu için 3 silindir 1.0 litre bir turboyu dolduruyor, bu sebeple turbo büyütememiştik doldurmazsa güç bandı çok yüksek devirlere çıkar diye... şimdi hybrid turbolara bakıyorum, turbin tarafında oynama yapmazsak dolma süresi aynı kalır gibi, peki compr. tarafı en fazla ne kadar büyüyebilir bunun bilinen bir oranı var mıdır? sağlıklı bir formulu var mıdır? aracın pal ölçüleri: Turbine Wheel NN131502 (NN161312, 223T-515)(Ind. 40. mm, Exd. 52.5 mm )Comp. Wheel NN136610 (NN136603, 39T-044)(Ind. 38.5 mm, Exd. 52.5 mm, 6+6 Blades)
bu tarz işlerde işini en iyi yapanlar kimlerdir, tavsiyelerinizi bekliyorum...
http://kjbparts.com/535-thickbox_default/maserati-ghibli-92-99-28-ihi-turbo-left.jpg
Takipteyim. Merak ettiğim bir konu
rain man
09-06-2018, 10:13
Abi selam. Geçmiş olsun. Işin teknik kısmından uzak olarak 2016 kasımdan bu yana şahin abinin tavsiye ettiği bir turbocuda yaptırdığım hibriti kullanıyorum. Ismi turbocu irfandı sanırım. O tarihten bu yana 40 bin kmye yakin yaptım. Herhangi bir sorun yok cok şükür. Işçilik ve kullanilan bıçaklar kaliteli olursa çekinilecek bir durum görmüyorum. Bir kişi ile referans olmaz ama aklinda olsun.
ghibli06
09-06-2018, 10:28
Abi selam. Geçmiş olsun. Işin teknik kısmından uzak olarak 2016 kasımdan bu yana şahin abinin tavsiye ettiği bir turbocuda yaptırdığım hibriti kullanıyorum. Ismi turbocu irfandı sanırım. O tarihten bu yana 40 bin kmye yakin yaptım. Herhangi bir sorun yok cok şükür. Işçilik ve kullanilan bıçaklar kaliteli olursa çekinilecek bir durum görmüyorum. Bir kişi ile referans olmaz ama aklinda olsun.
Şahin abiye de danışırım, turbocular değişik adamlar, net bilgilerle gitmezsen kafasına göre yapıyor, bir de her şeyi çok iyi biliyorlar 'OLMAZ' diyor mesela dönüyor arkasını gidiyor, tam sevdiğim adam şekli :)
ottoman32
09-06-2018, 10:35
abi en feka yaptırdım, uzun süredir kullanıyorum.normal turbom 2 bin civarı geliyordu bu da 2.2 civarı geliyor bi danış istersen
ghibli06
09-06-2018, 11:29
bir de IHI leri hangi barda ne kadar hava bastığını gösteren teknik site bileniniz var mıdır? ben bulamadım...
2.7 twin turbo aracım varken k04 leri Ankara'da hybridlemiştim. Turbocuyu hatırlamıyorum ama, emme salyangozuna bakarak ve ona uyacak olan pallerin ölçülerine bakarak büyütebilecekleri maksimum oranı söylüyorlar. Emme salyangozunu görmeden bir ölçü vermek için ya o turboyu çok iyi biliyor olmak lazım ya da yalan söylemek lazım :)
Mevcut devir bandınızdan memnun iseniz, hemen hemen aynı ölçülerde bir pal taktırın. İşi yapacak olan turbocunun 15 bin devir çeviren makinesinin olduguna emin olun. Testi o makinada yapıp sorun yaşamazsanız, turboları rahatlıkla takabilirsiniz. Sorun çıkma olasılığı çok düşük olacaktır.
mikelazi
09-06-2018, 12:22
Şahin abiye de danışırım, turbocular değişik adamlar, net bilgilerle gitmezsen kafasına göre yapıyor, bir de her şeyi çok iyi biliyorlar 'OLMAZ' diyor mesela dönüyor arkasını gidiyor, tam sevdiğim adam şekli :)
aynen çok biliyorlar.
vakum sesine bu turbo bitmiş hemen sökelimciler çok
2007 kia ile 2017nin turbolarının aynı olduğunu idda edenbile var
ghibli06
09-06-2018, 15:00
2.7 twin turbo aracım varken k04 leri Ankara'da hybridlemiştim. Turbocuyu hatırlamıyorum ama, emme salyangozuna bakarak ve ona uyacak olan pallerin ölçülerine bakarak büyütebilecekleri maksimum oranı söylüyorlar. Emme salyangozunu görmeden bir ölçü vermek için ya o turboyu çok iyi biliyor olmak lazım ya da yalan söylemek lazım :)
Mevcut devir bandınızdan memnun iseniz, hemen hemen aynı ölçülerde bir pal taktırın. İşi yapacak olan turbocunun 15 bin devir çeviren makinesinin olduguna emin olun. Testi o makinada yapıp sorun yaşamazsanız, turboları rahatlıkla takabilirsiniz. Sorun çıkma olasılığı çok düşük olacaktır.
en azından twincinin halinden twinci anlıyor :)
şimdi şöyle, ben bu turboya max. kaç takılır comp. pal demek istemedim, dedim ki turbin ve comp. arasında max yüzde kaç olmalı bununla alakalı kabul görmüş bir oran var mı? salyangozda ne kadar yer var on göre yaptıralım demek istemiyorum... diğer olay da şimdilik memnun sayılırım ama yine de lag var hissedilebilir şekilde, bu aracın o yıllardaki pist testinde 'incredible turbo lag!' tespiti yapılmış, şimdi turbo büyüttüğümde tirbun tarafı da büyüyecek haliyle de dolma süresi turbonun ebadına göre artacak ben bunu istemiyorum, hybrid yaparsak bir de 1,5 barda aldığımız gücü 1,2 barda alma imkanı olacak hava akışının artmasından dolayı...
Abi hybrid işinde benim nazarımda tek adres Fe-Ka turbo. Turbonın söküldüğü aracı ve beklentinizi söyleyin. Gerçekten gerisini ona bırakın.
Normal revizyon konusunda Fe-Ka da olur. Hybrid i hakkıyla yapan revize işini de yapar bence.
Fe-Ka dışında İst Pendik’te Şahin Rektefiye yi tek geçerim.
ercan26esk
09-06-2018, 20:44
1 ayda önce K03s turbomu tekrar hibritlettim daha önce hibritlenmişti emme kısmı 42 mm ydi bu sefer içi komple K04 çevrilerek 47 mm büyütüldü taktıktan sonra aracın eski halinden eser kalmadı bence düzgün yapılan her işte sorun çıkacağını sanmıyorum...
Iki deger arasında olması gereken kabul gormus bir deger var mi ben bilmiyorum. Daha once boyle bi yuzde degeri duymadım ama var ise ogrenmek isterim. Lag sorunu zaten varsa ayni olculerde icini sıfırlamanizi oneririm.
S.A Ben fe-ka turboda hybrit yaptırmıştım, tavsiye ederim.
ghibli06
25-07-2018, 20:14
ben orj de kalmayı tercih ettim, çünkü hiç parça yok tamir takımı yok vs... şansa denk geldi bir tane onu taktım...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.