Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 204 Hp CaraVella



GRAFTT
21-06-2018, 21:38
Merhabalar 2017 19 bin km'de Dsg'li Caravella aracımda önler Coilover arkalar spor yay ve lastik ebatı olarakta 245/45/18 mevcut. Fakat yinede bu gücü dizginleyemiyorum. D modunda bile arac çok fazla sarıyor ve Esp ışığı yanıp sönüyor.

Tamam otomobilde güç hp ve tork olarak var ama yere aktaramıyorum. Jant lastik hepsini daha yeni alıp taktırdım, önlere 245/50/18 ebat lastiklerle değiştirsem bir katkı sağlarmı yada öneriniz ne olur ?

onursumer
21-06-2018, 23:47
lastik marka modeli nedir

SK10
22-06-2018, 07:16
204 hp minibüs nedir abi ya :)
yolda falan denk gelmezsin inşallah ağlatırsın 1.6 tdi'cileri :)

MCN21
22-06-2018, 07:25
204 hp minibüs nedir abi ya :)
yolda falan denk gelmezsin inşallah ağlatırsın 1.6 tdi'cileri :)

Birazdan dumanlı tdi ler tarafından linç edileceksin :D

SK10
22-06-2018, 08:32
Birazdan dumanlı tdi ler tarafından linç edileceksin :D

ben stock king'ciyim abi o yüzden :) yoksa 1.6tdi forever <3 :) ;)

uqur
22-06-2018, 11:38
coilover el yapımı markamı ? lastikler nedir

TarikS
22-06-2018, 12:11
El yapımı coillerin yeterli süspansiyon esnekliğini sağlayamaması, kötü lastik ve kötü asfaltla sonuç normal :) Gaza da ayarsız basıyorsanız yapacak bir şey yok

Ormanci
22-06-2018, 13:13
Ya siz o haliyle dizginleyemiyorum diyorsunuz, sağda solda bir sürü dangalağa bu araçları verip hadi mal taşı hadi insan taşı diyorlar.

Çalıştığım yerde bi VW Crafter almışlardı, şoförle bindik milleti almaya gidicez, arkasından geçerken baktım TDI'ın üçü de kırmızı, kaç beygir bu dedim 200 mü, yok abi 180 dedi. Sonra bi yerde alet boşken bi gazladı, bildiğin GTI modunda gidiyor alet manyak gibi.

O ve 1-2'si daha haricinde diğer şoförler süper malca kullanıyor bizde, biriniz bunu devirmezse iyidir dedim, gülüyo...

BARR
22-06-2018, 15:13
Geçen Instagramda bi yerde gördüm popülerde 2.2 190lık vitoyla 210-220 gidiyordu adam :) Akıllı işi değil yani o kasa ve 0 yol tutuşla.

Berkan
22-06-2018, 15:22
Geçen Instagramda bi yerde gördüm popülerde 2.2 190lık vitoyla 210-220 gidiyordu adam :) Akıllı işi değil yani o kasa ve 0 yol tutuşla.

garibim i30 varken 1.4 110luk, 200 lük transitle bir anım varki sapacam herıf yol vermedi diger yanından geciyim dedim demez olaydım adam gaza asılınca arkadaki bagajdaki 200 ibaresini görmemle ayagımı cekmem bir oldu. ondan beridir arkada cift tekerlek olan transitlere yanaşmıyorum :D

Ormanci
22-06-2018, 15:47
Şu Turbodizeller çıkınca bi dolmuşa binmiştim, adam Transit'i yeni almış, arada ufak ufak heveslenip gazlıyo, içinde 8 kişi yokuş yukarı patinaj çekti alet. Adam kendi kendine gülümsüyo :) 120-130hp taş çatlasa herhalde onlar ama turbo işi değiştiriyor tabi. Bunların hiçbirine yanaşmamak lazım artık :D

SK10
22-06-2018, 16:42
benim arkadaşta custom transit var 155lik köpek gibi gidiyor ondan alışkınım ticarilerin tehlikeli olduğuna :) ;)

GRAFTT
22-06-2018, 22:52
Öndeki Coilover sistemi evet el yapımı, hazır orjinal Coilover lar ciddi para helede döviz şu anda tavan yapmış halini düşünürsek. Lastikler Kumho 245/45 R18 100W Majesty Solus serisi.

Bu aracı almadan önce yazılımla 250 hp civarı yapmayı planlıyordum ama orjinal stok jant lastikleriyle kullandıktan sonra hemen jant lastik değiştirdim. Hala daha arabayı dizginleyemediğim için yazılım işini askıya aldım.

Şunu net olarak kendim test ve tecrübe ederek anladımki belirli bir güçten sonra önden çekiş arabada fazla gücün bir anlamı yokmuş.

sanctuary35
22-06-2018, 23:09
konuyu baltalar gibi oluo ama hep söylemişimdir bu araçları böyle yapmaları tamamen mühendislerin suçu ticari araçta bu kadar yüksek hız kabiliyetine ne gerek var? şanzuman dişlisinden ayarlayacaklar araba 100-110u geçemeyecek yazılımda olsa.

GRAFTT
23-06-2018, 08:50
Fakat bu arac otomobil, Jetta Passat ile ayni. Yol tutus yada frenlemede sorun yok sadece gucu yere altarmakta sorun cikariyor.

i-vtec07
23-06-2018, 09:29
Aktarma olayı biraz garip bizdede transit var araç e90 316i den daha iyi yanlama kabiliyetine sahip muhtemelen şanzımanın kısa ve torkun yüksek olmasıyla ilgili bi durum. Fazlasıyla sarıyo.

ek310
27-06-2018, 09:43
aynı caravella dan bende de var fabrika çıkış lastiği dunlop sportmaxx, ciddi derecede sarma sıkıntım hiç olmadı. Anlattığınıza göre çok aşırı sarma mevcut şaşırtıcı.
Aracı bilmeyenler için söyleyim gittiği kadarda duran bir araç efsane frenleri var.

SpeedlinE™
27-06-2018, 10:18
video,fotoğraf gibi detayları da bizimle paylaşır mısınız? hatta mümkünse otomobiller kısmına bir konu tadından yenmez :)

AhmetKadir
27-06-2018, 10:54
Öndeki Coilover sistemi evet el yapımı, hazır orjinal Coilover lar ciddi para helede döviz şu anda tavan yapmış halini düşünürsek. Lastikler Kumho 245/45 R18 100W Majesty Solus serisi.

Bu aracı almadan önce yazılımla 250 hp civarı yapmayı planlıyordum ama orjinal stok jant lastikleriyle kullandıktan sonra hemen jant lastik değiştirdim. Hala daha arabayı dizginleyemediğim için yazılım işini askıya aldım.

Şunu net olarak kendim test ve tecrübe ederek anladımki belirli bir güçten sonra önden çekiş arabada fazla gücün bir anlamı yokmuş.

Suan sahip oldugunuz arac 170000 civarinda
Bu fiyatta en ust donanim bir araca binip el yapimi coil takip yol tutmuyor diye sikayet etmek biraz dikkat cekmeye calismak gibi oluyor. Bu paraya sti evo alinabiliyor benim tavsiyem size bu araclar olur ama el yapim coil takmayin ona da

220T
27-06-2018, 10:54
Konu 204 hp Caravelle değil de 106 gti gibi.Sırf merakımdan birçok video izledim,böyle şikayet edilecek bir sarma görmedim.

Konu sahibi yanlış anlamasın.Lastik ve ayar sıkıntısı gibi duruyor.

RafetAraç
27-06-2018, 17:12
bencede dikkat çekme amaçlı açılan bir konu. o ağırlıkta karavelin için şikayet edecek kadar sarması için en az 400hp lere yakın olması lazım.

RafetAraç
27-06-2018, 17:17
1sn belki sarıyor belkide sarmıyor. dizginleyemeyecek durum nedir burada :))

https://www.youtube.com/watch?v=F7BmjJCvPoY

levent
28-06-2018, 10:48
El yapımı coilleri sök, spor yay tak. Yok değil var ve coilover dan uygun fiyatı.

Tabi önce amortisörleri oem e dönüp dene, ön lastik basıncını biraz düşünebilirsin ayrıca.

erh
28-06-2018, 12:30
El yapımı coilleri sök, spor yay tak. Yok değil var ve coilover dan uygun fiyatı.

Tabi önce amortisörleri oem e dönüp dene, ön lastik basıncını biraz düşünebilirsin ayrıca.
Ama arabada goylovir olmamis oluyooo...

HaKo
28-06-2018, 13:21
bu yamyam gibi her yere dalan siyah transporterlerden caravellerden bıktım yolda , bende konuya başka bir boyut getireyim madem sarmıyor.

Hayatında güç elde etmemiş adamların altına veriyolar bunları , herif kendini kral sanıyor.

levent
28-06-2018, 13:41
Ama arabada goylovir olmamis oluyooo...

Hem görüntü hem işlev için para harcamak şart :)

Bu arada Ankara’ya bi sonraki gelişte çay içmeye gelicem:)

Ormanci
28-06-2018, 16:18
Hayatında güç elde etmemiş adamların altına veriyolar bunları , herif kendini kral sanıyor.

Bir ara turbo dizeller ilk yaygınlaşmaya başladığında da aynı şey olmuştu. Hala bile turbo hissiyatıyla ilk defa bunların direksiyonuna geçen manyak gittiğini sanıyor.

Ama aynı kitle, gidip 1.0 Turbo motora "çeker mi bu?" kafasında yaklaşıyor.

erh
28-06-2018, 20:08
Hem görüntü hem işlev için para harcamak şart :)

Bu arada Ankara’ya bi sonraki gelişte çay içmeye gelicem:)
Beklerim kardesim herzaman

AliDogukan
30-06-2018, 12:13
2011 den beri 180 HP Caravelle kullanan biri olarak konu sahibinin yazısında samimi olduğunu düşünüyorum.Ticari minibüs sahibinin dikkat çekme amacı güdeceğine inanmıyorum.

Caravelle dediğimiz araç torku,gücü lineer bir şekilde vermiyor.Resmen böğürerek kusar gibi bir anda geliyor.Biraz ıslak olsun veya parlak asfalt olsun abartısız samimi söylüyorum 1-2-3 Typer misali redline a gidiyor.Bu video kuru zemin ve beton asfalt diye tabir edilen bana göre tutmayan bir zemin,izleyip görebilirsiniz gücün gelişini.1500 rpmde 400+ tork geliyor.



https://youtu.be/nS3E-nRFI1A

GRAFTT
05-07-2018, 22:01
Tüm yazılanları okudum arkadaşlar.
Fakat benim dikkat ilgi yada başkalarından ooo 204 hp Caravella gibi ilgi alaka heleki forum gibi sanal ortamdan beklemiyorum. Trafikte olsun yakıt alırken, arabamı yıkatırken çok çok ilgi görüp sorulara maruz kalıyorum. Tek bir yazımda dahi arabamın yol tutmadığı yada frenleri alakalı bir zerzenişim olmadıki. Dönüp dolaşıp yol tutuşu ve frenlere getiriliyor mevzu. Benim sorunum S modunda gaz pedalına biraz fazla bastığımda 3. vitese kadar patiye kalması. Şuan Şehir dışındayım 1200 km yol ön yargıyaptım arabamın görünümü şık olduğu için ışıklarda kalkış yapmak istiyenlerle kalktım fakat arabam sarmasın diye ilk kalkışta gaz pedalına kontrollü basıp sonrasında abanıyorum.

Coilover sistemindeki kafa hoplatma zıplatmadan dolayı patiye kalksa bunu anlayabilirim, aklımda iki soru var ya lastiklerin kalitesinden kaynaklı yada 245-45-18 yerine 245-50-18 lastikler ile değiştirsem bu patinaj durumu ortadan kalkarmı ?

BARR
06-07-2018, 08:01
Kumho yerine Michelin Supersport 4 takarsan sarmazsın sorun lastiğinde.

GRAFTT
06-07-2018, 17:01
Kumho yerine Michelin Supersport 4 takarsan sarmazsın sorun lastiğinde.

Teşekkürler, ama dediğiniz lastiğin adeti 1.250 tl bu rakamdaki lastiği almam açıkcası

MK8800
06-07-2018, 21:03
Doğru düzgün sormuş konu sahibi ne diye dalgaya alınmış anlamadım .

Hitap şekli dizginleyemiyorum diyince abartı kaçmış ya da uymamış olabilir ama bu araçlar da bu güçler ülkemizin gereksiz asfaltında gerçekten ciddi kontrol kaybına yol açıyor .

190'lık 2016 Vito'muz vardı Mersin'de dip gaza bile gerek yok hava sıcakken neredeyse her kalkışta esp ışıgı yakıyordu . Kaldı ki evet dizginleme olarak nitelendirmesek de bu araçların çok hatrı sayılır gidişi var kalıbına göre , burada bir çok kişi de bilir Ankara-Mersin gidiş gelişlerimizi 200 civarı git/gel sedan 2.0 dizel araçlardan hiç geri kalır yanı da yok . ( en azından yeni nesiller için tecrübe ettim böyle düşünüyorum )

Herkes bir tripte konu açmaya çekinir oldu millet

KoramiraL
06-07-2018, 21:06
O zaman sarmaya devam dolma sarar gibi A6 quattro kullanıyorum o bile sarıyor 245/45/18 pzero nero gt var o yüzden çok fazla şaaapmaya gerek yok

levent
07-07-2018, 00:47
Coilover sistemindeki kafa hoplatma zıplatmadan dolayı patiye kalksa bunu anlayabilirim, aklımda iki soru var ya lastiklerin kalitesinden kaynaklı yada 245-45-18 yerine 245-50-18 lastikler ile değiştirsem bu patinaj durumu ortadan kalkarmı ?

Yanak kalınlaştırmanın tutunmaya pek + sı olmaz malesef.

gcapraz
07-07-2018, 08:07
Bence coil ayarlarinda sorun olabilir. milimetrik olcup takmak yerine, aracin lastiklerinin yere basma kuvvetlerini esitlemen ( hassas bir tarti ile) cok daha kolay bir cozum olabilir.
Araclarin yere basan 4 tekerleginden birinde fazla yere basma kuvveti olsun aracin tum dinamikleri ayarlari gidisi durusu vs degismekte. Bence hassas bir tarti ile aracinizin lastiklerini tek tek kontrol edin.

BARR
09-07-2018, 06:43
Çözümü sölüyorum fiyatı şu kadar almam diyip boşa para harcayıp sonra cebinden daha fazla para çıkarmış olacaksın. Seçim senin.

CanBasel
09-07-2018, 19:11
Orjinal coilover ve iyi lastikler pahalı geliyor bu paraları vermem diyorsanız sarmaya devam edersiniz. Coilover olmasa bile lastikte iyisine geçin ciddi fark göreceksiniz. Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 serisini inceleyin varsa alın ısındığında patinaj çekmediğini göreceksiniz. 3.20d yanlamaz oldu :)

GRAFTT
11-07-2018, 10:41
Aracımın resimleri. 204 Hp olmadığını düşünenle varsa en bariz farkı ledli farlarıdır. Sonradan taktırmak istersenizde bu farları çifti serviste 13 bin tl'ye maal oluyor + arabamda ekstra siparişle orjinal fabrikasyon Sunroof vardır.

http://i.hizliresim.com/b6k8DG.jpg

Sti_Ozan
11-07-2018, 12:40
Aracımın resimleri. 204 Hp olmadığını düşünenle varsa en bariz farkı ledli farlarıdır. Sonradan taktırmak istersenizde bu farları çifti serviste 13 bin tl'ye maal oluyor + arabamda ekstra siparişle orjinal fabrikasyon Sunroof vardır.

http://i.hizliresim.com/b6k8DG.jpg

http://i.hizliresim.com/NDlVAQ.jpg

http://i.hizliresim.com/g62loZ.jpg

hocam kimse araban 204hp değil dememiş. resim paylaşmana vs gerek yoktu kanımca. Öneri isteyipte verilen her öneriye o pahalı vs demenizde hoş olmamış. Sarmak istemiyorsanız dedikleri gibi düzgün bir lastik takıp yine gerekirse lastik basıncını biraz azaltarak çözüme ulaşabilirsiniz.

BARR
11-07-2018, 13:32
Bu arada Caravella değil, Caravelle.

GRAFTT
11-07-2018, 13:41
Teşekkürler arkadaşlar, sanırım aklımda muallakta kalan işlemleri sırasıyla yapıp lastiklerin sarmasını en aza indirgeyeceğim.