PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw atmo setup soru?? bmwci atmocular bi bakabilir mi?



GökhanÖzkan
22-06-2018, 10:53
merhaba,
aramızda tartıştığımız bir durum war techturkey ahalisine danışmak istedim liste alıntı olarak aynen kopyaladım

arkadaşlar bu setupta ;
m52b28 usa blok
M54 3.0 krank,kol,piston
2.8 400 silindir kapağı çift yay (custom)
M50b25 emme manifoltu
X5 4.4 gaz kelebeği
240/240 egzantrik
oem headers
çift boru ile krom x pipe ve son susturucu
K&N filtre
pembe renki enjektör
3.38 diff
Oem beyin yazılım (gürcüde yapılmış bir yazılım)

yuakrıda yazdığım yapılmış bir bmw araç mustang dynoda pompa benzini ile 228 whp ciwarı (fazlasıda olabilir) güç verir mi?
bu araç swap yapılsa 97 model E36 üzerinde araç fabrikasyon 318is makinalı yürüyeninde hiç bir oynama yapılmadan şanzuman aktarma aks diff oem 318 is olarak bu motorla kullanılabilir mi?

aramızda bu setupta böyle bir araç kullanan warmı?
bu setupta olduğunu söyleyipte farklı şeyler olduğunu düşündüğümüz bir uyanık bir kardeşimiz var..
konuyu merak etmem sebebim bmw konusunda hiçbir bilgim yok epey custom iş falan dediler kapalı kutu..
araba çok sağlıklı yürüyor.. tabiri caizse it gibi yürüyor :)

arabanın makinasını rizeden atmo bmw makinasında epey kafa patlatmış Muhammet diye bir arkadaş toplamış emeğine sağlık harika kondüsyonda yürüyor.

görüşleriniz gerçekten önemli bilginiz varsa 2 satır yazarmısınız :)

Oguzhan.Ozturk
23-06-2018, 21:09
Muhammed namı diğer doktor deli bi arkadaşımız bu kombinasyonu o sürmüştür piyasaya güzel yürür güzel bir standalone + ayar ve m3 headers ile 250hp ler hayal değil... 3.18is e koyduğunuzda yürürü paramparça eder.. ne akisler ne difo ne şanzuman bu gücü kaldırmaz.. belli bir müddet götürür ama illaki kıracaktır.

Rawr
24-06-2018, 22:41
250 üstü güç alırsın . 4 silindirin şanzımanı 6 silindire uyumlu değil , şanzıman değişecek. diferansiyel ve şaftın da değişmesi gerekiyor.

maxima
28-06-2018, 06:43
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/228151-gorilla_gtr_bmw_e36-3.html

yukarıdaki konu benim eski aracım. motor içi stock 28 hali ile 225 hp aldım. muhammeti de iyi tanırım. bahsettiğiniz güçler o setup için gayet mümkün.

GökhanÖzkan
02-07-2018, 10:01
Muhammed namı diğer doktor deli bi arkadaşımız bu kombinasyonu o sürmüştür piyasaya güzel yürür güzel bir standalone + ayar ve m3 headers ile 250hp ler hayal değil... 3.18is e koyduğunuzda yürürü paramparça eder.. ne akisler ne difo ne şanzuman bu gücü kaldırmaz.. belli bir müddet götürür ama illaki kıracaktır.


250 üstü güç alırsın . 4 silindirin şanzımanı 6 silindire uyumlu değil , şanzıman değişecek. diferansiyel ve şaftın da değişmesi gerekiyor.

şu an tüm alt takım ve şanzuman 318 is (söylediğine göre)


http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/228151-gorilla_gtr_bmw_e36-3.html

yukarıdaki konu benim eski aracım. motor içi stock 28 hali ile 225 hp aldım. muhammeti de iyi tanırım. bahsettiğiniz güçler o setup için gayet mümkün.


228 WHP yazdım arkadaşlar HP değil. tekerde böyle bir güç normal mi? yada bu güçte olması için araçta nasıl bir setup olması lazım

serhadocak
02-07-2018, 10:39
Tekerde 228 WHP vermesi için kabaca 260 HP üzeri net vermesi lâzım krankta. Ben verebileceğini düşünüyorum ama bu setupla değil...
Zamanında E36 328i vardı 321'lik E36 M3'ü geçebilen...
Kasnak değişimi de vardı diye hatırlıyorum o araçta. 15-20 yıllık bir olay bu örneğini verdiğim...
Zamanla diferansiyel, akslar ve şanzıman bozulur tabi kullanımla da alâkalı bu işler, şafta birşey olmaz...

maxima
02-07-2018, 13:15
şu an tüm alt takım ve şanzuman 318 is (söylediğine göre)




228 WHP yazdım arkadaşlar HP değil. tekerde böyle bir güç normal mi? yada bu güçte olması için araçta nasıl bir setup olması lazım

biliyorum whp olduğunu benim dyno çıktımda da 190 whp çıkıyor. 328 stock bir araç 190 whp verebiliyorsa sıkıştırma arttırılmış ve her türlü oynama yapılmış m52b30 228 whp verebilir. ayrıca aktarma organların sağlıklı ise bu olasılık dahada artabilir.

Zorbey
02-07-2018, 13:34
Doktorun listesine çok benziyor. Aracı nasıl kullanacaksınız ? mesela difo kısaltıp 1 2 3 vitesin sonuna kadar sarmasını sağlarsınız. Yukarıdaki listeden daha soft bir 328+ stroker ile orta halli bir asfaltta 3. vitese kadar patinaj çekiyordu.(3.45 difo ile)

Kendi aracım m52b20 3.45 difo ile 218 km'de bitiyor.

Eğer rol yaparım, yüksek km severim diyorsan 3.15 difo takmalısın. 3.15 ile ortalama 250-260 civarı bir hız görüyor.

Kırılmasını istemiyorsan zf şanzuman takmalısın.

Ek olarak kadran alman gerekecek. 4 silindir kadranı 6 silindire uymaz.

Travers, şaft askıları, difo komple elden geçirmeni tavsiye ederim. Biz e30 swap yaptığımızda tüm vidaları locktite ile sabitlemiştik.