Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik Vites ve Akü arasındaki ilişki
Merhaba;
2003 Passat TDI Tiptronik aracım var. 234.000km'de şu an. 2 gün önce farı açık bırakmam nedeniyle akü bitti. Sabah takviye ile çalıştırdım. O gün akşam yine akü bitti. Zaten önceki gece boşaldğı için pek şarj olmamıştı. Tekrar takviye ile çalıştırdım.
Bu sabah akü yine çok iyi değildi, ama araç çalıştı.
Gün içinde Kayseriye gittim geldim. Hiç bir problem yoktu. Yaklaşık 150km yol yaptım. Akü şarj olmuş sanırım ilk marşta problem yok şu an.
Neyse Kayseri'den geldim. Tam evin önüne park edeceğim geri geri gelirken araç vuruntu yapmaya başladı. Tekrar binip doğru sanayiye gittim. Mekanik ustası arkadaşım baktı. Geri vitese takınca bazen ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Şehir içi trafiğinde bazen araç 2. viteste kalıyor büyütmek istemiyor. Ancak geri viteste vuruntu her defasında yapmıyor. Bazen yapıyor bazen yapmıyordu denemelerimizde.
Otomatik şanzıman ustasını aradım. Her zaman yaparsa geri vites tasında çatlak vardır, bazen yapıyorsa hidrolik beyinden olur dedi. Bakmak lazım getir test edelim dedi ancak 2 gün sonraya gün verdi.
Velhasıl nette araştırırken bazı sorun yaşayan kişiler akü bittikten sonra bu tarz problemler yaşadıklarını yazmışlar.
Bende iki kez üst üste akü bitirince kafamda şüphe kaldı. Ancak çok mantıklı gelmiyor yinede.
Bu konuda bilgisi olan veya tecrübesi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.
Not: Aracın şanzıman yağı ve filtresi 213.000km ve yine 220.000km'de ikinci kez yağı değişti.
Akü bitince şanzuman beyni resetlenmiş olabilir, mekanik parçalara birşey olacağını sanmıyorum.
livaneli
02-07-2018, 18:41
Şanzımanınız tork konvertörlüyse akü voltajı çok düşünce alternatörde de sorun varsa şanzımandaki selenoid vanalara elektrik yetiştiremiyor olabilir.
Yarı otomatik denen robotize şanzımanlıysa robot motoru düşük voltajlı aküyle sorun çıkarır.
Akü akımı sıfıra düşünce şanzıman beyni sıfırlanıyor derler.Tabii yazılım olarak değil, sizin kullanım karakterinizi unutma anlamında.80-100 km.de normale döner öyleyse.
turboman
02-07-2018, 19:56
Akü ile ilgili sıkıntınız zaten sinyal vermiş bi başka araçtan alıp deneyin düzelir.
Şanzıman zaten elektrikle çalışıyor zayıf gelirse saçmalar doğal olarak
Babamın aracının aküsü ile değiştirdik şu an kaç defa denememe rağmen sorun tekrarlamadı. Ama dün 150km yol yaptıktan sonra ortaya çıkmıştı yani şanzıman sıcaktı. O kadar uzun süre sürecek fırsatım olmadı henüz. Bir kaç gün farklı akü ile deneyeceğim.
Ancak kafama takılan bir şey var. Araç çalışırken akü zaten devre dışı sayılır. Araç alternatörden besleniyor. Bu durumda akü zayıf ile olsa motor çalışırken alternatör gerekli beslemeyi sağlaması lazım değil mi?
Araç çalışmıyorken akü gerilim 12.5V, araç çalışırken 13.9V ölçüyorum şu an. Alternatöre bakım yapayım mı? Kaç zamandır da aklımda aslında bir elden geçirmek istiyordum alternatörü.
Merhaba;
2003 Passat TDI Tiptronik aracım var. 234.000km'de şu an. 2 gün önce farı açık bırakmam nedeniyle akü bitti. Sabah takviye ile çalıştırdım. O gün akşam yine akü bitti. Zaten önceki gece boşaldğı için pek şarj olmamıştı. Tekrar takviye ile çalıştırdım.
Bu sabah akü yine çok iyi değildi, ama araç çalıştı.
Gün içinde Kayseriye gittim geldim. Hiç bir problem yoktu. Yaklaşık 150km yol yaptım. Akü şarj olmuş sanırım ilk marşta problem yok şu an.
Neyse Kayseri'den geldim. Tam evin önüne park edeceğim geri geri gelirken araç vuruntu yapmaya başladı. Tekrar binip doğru sanayiye gittim. Mekanik ustası arkadaşım baktı. Geri vitese takınca bazen ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Şehir içi trafiğinde bazen araç 2. viteste kalıyor büyütmek istemiyor. Ancak geri viteste vuruntu her defasında yapmıyor. Bazen yapıyor bazen yapmıyordu denemelerimizde.
Otomatik şanzıman ustasını aradım. Her zaman yaparsa geri vites tasında çatlak vardır, bazen yapıyorsa hidrolik beyinden olur dedi. Bakmak lazım getir test edelim dedi ancak 2 gün sonraya gün verdi.
Velhasıl nette araştırırken bazı sorun yaşayan kişiler akü bittikten sonra bu tarz problemler yaşadıklarını yazmışlar.
Bende iki kez üst üste akü bitirince kafamda şüphe kaldı. Ancak çok mantıklı gelmiyor yinede.
Bu konuda bilgisi olan veya tecrübesi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.
Not: Aracın şanzıman yağı ve filtresi 213.000km ve yine 220.000km'de ikinci kez yağı değişti.
Geri vites kısmından yola çıkarak yazıyorum;
Aynı şanzuman'a sahip (ZF) Skoda Superb'de geri viteste aralıklı olarak aynı sıkıntıyı yaşadım. Şehir içi sürüşte 2. viteste aynı sıkıntıları yaşadım. Hidrolik beyin değiştirdim. Oldukça tatsız bir fiyatı vardı bundan 3 sene önce. Umarım aynı sıkıntı çıkmaz sende.
Ben burada yaptırdım ve hiç bir problem yaşamadım devamında.
ATTS – Can Otomotiv (http://attstr.com/)
Ergün bey ile görüşebilirsen fikir verecektir. 0533 502 68 29 cep numarası ama arada Ingiltere'de olabiliyor whatsapp'dan ulaşabilirsin.
Ben ilk başta revizyon yaptırdım ama maalesef kurtarmadı. İkinci operasyonda üniteyi 0 aldık ama sağ olsunlar verim alamadığımız için revizyon miktarını üniteden düştüler. Ünite 2014 yılında 5000 liraydı. (3 sene yazmışım ilk mesajda ama 4 sene olmuş)
http://i67.tinypic.com/1e2wt2.jpg
http://i67.tinypic.com/icjqf9.jpg
XoR Hiç duymak istediğim şeyler değil :)
Peki bu geri vitesteki sıkıntı bir anda mı oldu sizde? Öncesinde az da olsa bir belirti göstermedi mi? Bende her şey normalken bir anda olmaya başladı.
XoR Hiç duymak istediğim şeyler değil :)
Peki bu geri vitesteki sıkıntı bir anda mı oldu sizde? Öncesinde az da olsa bir belirti göstermedi mi? Bende her şey normalken bir anda olmaya başladı.
Maalesef biranda başladı :) ilk vuruntuyu geri vitese geçişte yaptı sonra bahsettiğiniz şekilde 2. vites problemiyle devam etti.
Şanzuman yağı değişimi ile kurtarmayı ümit ettik denedik ama fayda etmedi.
İlk fotoğraftaki km'ye dikkat ederseniz neredeyse aynı. ZF'nin kronik bir durumu gibi duruyor.
punto_multijet
03-07-2018, 14:04
Merhaba;
2003 Passat TDI Tiptronik aracım var. 234.000km'de şu an. 2 gün önce farı açık bırakmam nedeniyle akü bitti. Sabah takviye ile çalıştırdım. O gün akşam yine akü bitti. Zaten önceki gece boşaldğı için pek şarj olmamıştı. Tekrar takviye ile çalıştırdım.
Bu sabah akü yine çok iyi değildi, ama araç çalıştı.
Gün içinde Kayseriye gittim geldim. Hiç bir problem yoktu. Yaklaşık 150km yol yaptım. Akü şarj olmuş sanırım ilk marşta problem yok şu an.
Neyse Kayseri'den geldim. Tam evin önüne park edeceğim geri geri gelirken araç vuruntu yapmaya başladı. Tekrar binip doğru sanayiye gittim. Mekanik ustası arkadaşım baktı. Geri vitese takınca bazen ilk kalkışta vuruntu yapıyor. Şehir içi trafiğinde bazen araç 2. viteste kalıyor büyütmek istemiyor. Ancak geri viteste vuruntu her defasında yapmıyor. Bazen yapıyor bazen yapmıyordu denemelerimizde.
Otomatik şanzıman ustasını aradım. Her zaman yaparsa geri vites tasında çatlak vardır, bazen yapıyorsa hidrolik beyinden olur dedi. Bakmak lazım getir test edelim dedi ancak 2 gün sonraya gün verdi.
Velhasıl nette araştırırken bazı sorun yaşayan kişiler akü bittikten sonra bu tarz problemler yaşadıklarını yazmışlar.
Bende iki kez üst üste akü bitirince kafamda şüphe kaldı. Ancak çok mantıklı gelmiyor yinede.
Bu konuda bilgisi olan veya tecrübesi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.
Not: Aracın şanzıman yağı ve filtresi 213.000km ve yine 220.000km'de ikinci kez yağı değişti.
benzer problemi jettada yaşamıştık 2010da 5bin tl civarında hidrolik ünite komple değişmişti.
Benim jettada benzer olmuştu. Akü bitmişti, takviye ile çalıştırdık ama ekranda şanzımanı kontrol edin diyordu ve P'den çıkmıyordu. Sonra akü değişti herşey düzeldi.
Akü ile DSG ilişkili bir şekilde sanırım.
Aküyü değiştirin ve gözlemleyin derim.
Hidrolik beyini değiştirsem bi defa 2 gün sonra revizyon isteyecek. Şimdi hepsini yaptırsam baya maliyetli olacak :)
Kötü zamana denk geldi.
Bir de yapılan işin sonunda her şey sorunsuz mu olacak? Orası da muallak.
Kararsız kaldım. 2 gündür bir daha yapmadı o problemi. Akü değiştirdikten sonra.
1-2 geçişte hafif vuruntu var, o da zaten eskiden beri vardı. :)
Bir hindü atasözü der ki ; çalışıyorsa elleme.
Aküyü geçici olarak değiştirmiştim. Kendi akümü de şarj ettim geri taktım. Şu an herşey normal görünüyor. İnşallah aküdendir ve düzelmiştir :)
Konuyu güncelliyorum;
Aracı otomatik şanzımancıya gösterdim. Şanzımanda hiç bir problem yok, gayet sağlıklı dedi.
Ön düzenciye baktırmamı söyledi. Ön düzencide araç aynı sorunu yapmadı orada. Uatada sorunu bizzat görmem lazım dedi. Yine de kontrol etti ama görünürde bir sorun yok dedi.
Başka bir şanzımancıya gösterdim. Ordada problemi yapmadı. Ustada görmeden bir şey diyemem dedi. Ama onun tarif ettiği şekilde değil problemim. Onun dediğine göre göre R’ye alıp ayak frende beklerken de vuruntu yaparmış. Onun anlattığı gibi değil benim problemim.
Neyse alt takıma odaklandık bizde.
Sorun tam olarak şöyle; sadece geri geri giderken direksiyonu sağa veya sola çevirsem ön takımdan bir şey acayip kasıyor ve araç vuruntu yapıyor. Ve bu sorunu her zaman yapmıyor, bazen yapıyor. İleri giderken direksiyonu çevirsem de bir problem yok. Sorun sadece geri giderken.
Travers burcu, salıncak burcu bunlardan olabilir dendi. Birisi direlsiyon kutusundan olabilir dedi.
Bilgisi ve tecrübesi olan var mı?
beratyuksel
14-07-2018, 23:22
Aküyle alakalı olarak; EDC var bende de benim şanzımanda da bir dünya problem yaşadım ustaların ilk baktıkları yerlerden biri aküydü voltaj yetersiz olunca şanzıman beyni çift kavramalı yarı otomatiklerde bu tip sorunlar çıkarabiliyormuş. Tabi bende sorunlu kısım akü çıkmadı.
İkinci olarak güncelleme yapıp söylediğiniz durumu 2008 model Polo'mda yaşamıştım bir önceki aracımda. Bu tip sorunlar yapıyordu direksiyonu sağa sola çevirirken kasıyordu. Özellikle tam sağa ya da tam sola çevirmek istediğimde oluyordu. Sonrasında bir avmnin park yerinde arabanın hidroliği tamamen iptal oldu. Bildiğiniz hidrolik direksiyonsuz şahine döndü yani. Servise götürdüğümde hidrolik ünitede problem çıkmıştı. Yalnız geri vitese taktığımda kasma oluyor muydu onu tam hatırlamıyorum ama sonradan otomatik şanzımanda da problem yaşamıştım ve öylece sattım artık masraf etmeyip.
Benim Mercedes'te benzer bir durum başıma geldi Mercedes ML 320...b Hatta bununla alakalı konuda açtım araştırırsanız bulursunuz forumda. Cepten bağlandığım için bakmadım açıkçası yazdığım konuya. Bendeki durum şuydu akü zayıf olduğu için araba bazen ilk çalıştırdığınızda kendini koruma moduna alıyor ve 2. Viteste takılı kalıyordu. Akülü değiştirdiğimde bu sorunu ortadan kalktı.
Aküyü sıfırlanmadan araçda kaçak köçek varmı o kontrol edilmeli
Sigorta kutusu dahil
Bende kaçak çıkmıştı akü hep boşalıyordu bundan sebep
Akü değişti denendi, zaten sorunun şanzımadan olmadığını söyledi usta.
Sorumu ön düzende arıyoruz veya direksiyon.
beratyuksel
16-07-2018, 20:39
Akü değişti denendi, zaten sorunun şanzımadan olmadığını söyledi usta.
Sorumu ön düzende arıyoruz veya direksiyon.
Mesajımda da yazdığım gibi hidrolik aksamını kontrol ettirin bence bir de belki bir ihtimal direksiyondaki problem direksiyon körüğünden de kaynaklanıyor olabilir ama bu geri vitesteki saçmalamayı açıklamaz. O yüzden bunu söylemedim ilk mesajımda. Benim aracımda o zaman hidrolik pompası ve direksiyon körüğü ikisi birden değişmişti.
Mekanikçiye gidiyorum, şanzımandan diyor. Şanzımancıya gidiyorum şanzımandan sorun yok diyor.
En son hem şanzımancı hem mekanikçiye gittim daha araca binmeden şanzımandan diyor. O da burada otomatik şanzıman konusunda kendini ispatlamaya çalışan bir usta.
Olayı anlatıyorum direksiyonu çevirince oluyor sadece diyorum, net bir şey diyemiyor.
Ben aks başından şüpheleniyorum. Körüğü de yırtılmış yağsız kalmış. Sipariş verdim değiştireceğim.
Evet sorunu bugün hallettik.
Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
Evet sorunu bugün hallettik.
Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
Ucuz yırtmışsın baya :) tekrarlanmasın maşallah diyelim dilimizi ısıralım :D
Low-Rider
23-07-2018, 14:03
Evet sorunu bugün hallettik.
Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
Bu durumda işte işi bilen ve kafası çalışan usta çok önemli.
İş bilmeyen bir herifin eline düşsen, 2 o-ring ile halledilecek şey için şanzımanı revize edecekti belki.
Aynen öyle ustanın hem tecrübeli hemde vicdanlı olması lazım. Bana şanzıman inecek deseydi ben razıydım.
Çok şükür ucuza hallettik.
Ucuz yırtmışsın baya :) tekrarlanmasın maşallah diyelim dilimizi ısıralım :D
Usta söktü karteri. O-ringe baktı yırtık. Bundandır dedi, düzelmezse tas çatlaktır şanzıman inecek dedi.
Neyse o-ringler değişti deneme sürüşüne çıktık. İçimden ne kadar dua biliyorsam okudum :)
Aracın işi bitti çıktım. Kayseri’den Nevşehir’e gelene kadar en az 10 kere durup denedim :)
Çok şükür korktuğum gibi olmadı.
Usta söktü karteri. O-ringe baktı yırtık. Bundandır dedi, düzelmezse tas çatlaktır şanzıman inecek dedi.
Neyse o-ringler değişti deneme sürüşüne çıktık. İçimden ne kadar dua biliyorsam okudum :)
Aracın işi bitti çıktım. Kayseri’den Nevşehir’e gelene kadar en az 10 kere durup denedim :)
Çok şükür korktuğum gibi olmadı.
Bilinçli kullanıcı olman bu noktada bence seni kurtardı :) Erken teşhis ve tedavi kombinasyonu :)
Bende akü bitmse vs yok fakat 2001 s40 2.0 otomatik aracımda bazen vuruntu yapıyor birden 2 ye geçerken böyle ışınlanıyor gibi oluyorum içeride :)
Acaba oring var mı bizde ? :)
O-ring, selenoid veya yağ-filtreden bile olabilir. Yukarıda bahsettiğim gibi iyi bir usta lazım.
Kayseri'de hangi usta?Öğrenmiş olalım,lazım olur. :)
O-ring, selenoid veya yağ-filtreden bile olabilir. Yukarıda bahsettiğim gibi iyi bir usta lazım.
Daha önce volvo kurcalamış usta bulmak lazım. Teşekkürler.
Kayseri'de hangi usta?Öğrenmiş olalım,lazım olur. :)
Deniz Otomatik Şanzıman Servisi
Daha önce volvo kurcalamış usta bulmak lazım. Teşekkürler.
Ustanın kendisi S80’e biniyor. Ben gittiğimde içerde S40 şanzımanı indiriyorlardı :)
Ustanın kendisi S80’e biniyor. Ben gittiğimde içerde S40 şanzımanı indiriyorlardı :)
O zaman şöyle yapsak gittiğinde yada müsait olduğunda sorabilir misin neden yapar diye ? Yada telefon ver istersen ben arayıp konuşabilirim.
Teşekkürler.
e.sezgin
24-07-2018, 10:58
benim 2003 S40 da bir aralar ilk marştan sonra hemen Dye alırsam vuruntu yapıyordu. hatta konum sensörü arızası verip güvenli moda geçiyordu. sensörü değiştirdim yine birkaç defa yaptı. o dönemde aracı haftada 1 kez kullanıyordum, hergün kullanmaya başlayınca o hatayı almaz oldum. aküyle ilgili izlenimi bıraktı bende. geçenlerde aküyü yeniledim, Dye alınca öne atılma daha da azaldı. ne kadar ilgilidir bilemem ama ucuzdan başlamak lazım, şanzıman yağı değişimi, eskiyse akü değişimi vs..
O zaman şöyle yapsak gittiğinde yada müsait olduğunda sorabilir misin neden yapar diye ? Yada telefon ver istersen ben arayıp konuşabilirim.
Teşekkürler.
Yakın zamanda gitme durumum yok. Siz arayıp anlatın yardımcı olur. Numarasını benden aldığınızı da söyleyebilirsiniz. Dün sabah Nevşehir’den Passat getiren arkadaştan aldım derseniz bilir.
Kerim usta: 0 (537) 715 02 01
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.