Oguzhan
08-07-2018, 00:18
Araç AEB motor, 99 model ve 200.000 km’ de. Normal kullanım ve hızlanmada problem yok ancak agresif 6000-6500 rpm vites değişimli 10-15 dk sürüş ya da yokuş yukarı düşük devirde yüksek viteste yürütme ısrarı olursa fasılalı kırmızı yağ lambası yanıp sönmeye başlıyor.(sarı lamba yağ seviyesi, kırmızı lamba yağ basıncı demekmiş öğrendim) Örnek vermek gerekirse yedire yedire dengeli gazla 180-200 km/h hıza çıkınca problem yok ya da aralıksız 500 km boyunca, araçta 500 kg yükle, klima açık, aracı sıkıştırmadan sürdüm yağ lambası yanmadı ama yokuş yukarı(yaklaşık %6-8 eğim) 5. Vites 100 km/h hızla yürüsün diye ısrarcı olduğumda yağ lambası yaktı ya da 0 km/h dan 200 km/ha hıza kadar dip gaz hızlanmaya çalışınca ya da 1-2-3-4 sürekli red line vites değiştirerek 10-15 dk kullanınca kırmızı yağ lambası fasılalı olarak yanmaya başlıyor.
Rölantiye alıp stop edip, 1 dk civarında beklendiğinde tekrar marşta lamba yanmıyor. Yağ filtresi, yağ basınç müşiri, yağ pompası, yağ çamurlaşması ve yataklarda yağ çöküntüleri sırasıyla şüphelerim. Günlerdir ve hatta haftalardır araştırıyorum. Araç 20 yaşına rağmen 200.000 km de olduğundan yağ değişim aralıkları uzun. Audizine, vwvortex gibi sitelerde engine flush, yağ pompası değişim, yağ süzgecine pislik gelmesi gibi birçok konuyu okudum. Kimisine göre engine flush sakıncalı ya da sağlıklı, kimisine göre süzgeç tıkanık, kimisine göre yataklara kadar kontrol gerekli. Aracı alırken Bostancı Vwtech İlkan Usta’ ya gösterdik, yağ lambası problemini görmeden bilmeden araca yağ değişiminde engine flush uygulayın tavsiyesinde bulunmuştu. Kendisine teşekkürlerimle…
Geçen hafta sanayide mekanik basınç saatiyle ölçüm gerçekleştirdim. Motor rölantide 0.6 bar, 2000 devirde 2 bar, 6000 devirde 6 bar yağ basıncı sağlamakta. İnternette araştırmalarıma göre rölantide 1 bar ve artan her 1000 devir için en az 1 bar basınç daha gereksinim duymakta. Rölanti hariç değerler fena değil ama rölanti yağ basıncı kafamı karıştırmakta.
Şimdilik planım önce liqui moly ya da motul gibi bir firmanın engine flush ürününü kullanarak yağ değişimi yapmak. Problem çözülmezse yağ pompası değişimini denemek.
Gelişmeleri ve tecrübelerimi buradan paylaşacağım. Ancak, eğer daha önce 1.8T makinelerde bu tip problemi yaşayan varsa tecrübelerini dinlemek isterim.
İyi forumlar,
Rölantiye alıp stop edip, 1 dk civarında beklendiğinde tekrar marşta lamba yanmıyor. Yağ filtresi, yağ basınç müşiri, yağ pompası, yağ çamurlaşması ve yataklarda yağ çöküntüleri sırasıyla şüphelerim. Günlerdir ve hatta haftalardır araştırıyorum. Araç 20 yaşına rağmen 200.000 km de olduğundan yağ değişim aralıkları uzun. Audizine, vwvortex gibi sitelerde engine flush, yağ pompası değişim, yağ süzgecine pislik gelmesi gibi birçok konuyu okudum. Kimisine göre engine flush sakıncalı ya da sağlıklı, kimisine göre süzgeç tıkanık, kimisine göre yataklara kadar kontrol gerekli. Aracı alırken Bostancı Vwtech İlkan Usta’ ya gösterdik, yağ lambası problemini görmeden bilmeden araca yağ değişiminde engine flush uygulayın tavsiyesinde bulunmuştu. Kendisine teşekkürlerimle…
Geçen hafta sanayide mekanik basınç saatiyle ölçüm gerçekleştirdim. Motor rölantide 0.6 bar, 2000 devirde 2 bar, 6000 devirde 6 bar yağ basıncı sağlamakta. İnternette araştırmalarıma göre rölantide 1 bar ve artan her 1000 devir için en az 1 bar basınç daha gereksinim duymakta. Rölanti hariç değerler fena değil ama rölanti yağ basıncı kafamı karıştırmakta.
Şimdilik planım önce liqui moly ya da motul gibi bir firmanın engine flush ürününü kullanarak yağ değişimi yapmak. Problem çözülmezse yağ pompası değişimini denemek.
Gelişmeleri ve tecrübelerimi buradan paylaşacağım. Ancak, eğer daha önce 1.8T makinelerde bu tip problemi yaşayan varsa tecrübelerini dinlemek isterim.
İyi forumlar,