Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Turbolamak
Merhaba arkadaşlar. Bir süre önce elektrikli turbo başlıklı bir konu açmıştım motosiklet için. Ancak gerekli turbo ve elektronik parçaların maliyetlerini kestiremedim. Çok ucu açık bir mevzu oldu. Şimdiki fikrim ise motoru turbolamak.
Eskiden bmw araçları kamyon turbosuyla turbolarlardı. Mantık, kamyonun hacmi yüksek ancak devri düşük. Bmw motorununsa hacmi dizel kamyona göre düşük devri çok daha yüksek. Bu sayede turboyu doldurabiliyor. Tabi tam olarak sağlıklı bir fikir olmayabilir ama motosikletin hacmine göre turbo seçme konusunda bu işlem bana öncü olabilir.
Bulabildiğim en küçük turbo ihi rhf3 klonu olan vz21. Aliexpress ten edinilebiliyor. Motosikletlere uygulayan randıman alanlar var 200-250cc için. Bende bu turbodan edinip motosikletime uygulamayı düşünüyorum. Nelere dikkat etmeliyim?
Amacım mümkün olan en yüksek gücü almak değil, orijinal haline göre biraz daha güçlü olmasını sağlamak. Yazılımlı ve yazılımsız araç arasındaki gibi hissedilir bir fark olması beni tatmin etmek için yeterli. Birde maksat proje olsun, eğlenceli bir iş olsun istiyorum. Turbo olayının anlık torkun motosikletin mantığına ters olduğunun farkındayım.
Birde yerli üretim 1.3 linea turbosu gördüm egts marka. Ha diyince bulabileceğim en küçük turbo bu sanırım. Başka tavsiyeleriniz var mı?
immortalboss
23-07-2018, 17:54
Motosiklet turbolamak aslında biraz daha zor bir otomobile göre.Motosikletler için daha güçlü piston,sekman,krank vs. bulmak çok kolay olmayacaktır bu yüzden de ömrü iyice kısalacaktır diye düşünüyorum.Konuyu takipteyim.
mikelazi
24-07-2018, 17:55
abd de şu çin con motorlarının şaselerini uzatıp turboluyan çok oluyordu...
adamlarda para var vakit var.ohh mis
Tekrar ediyorum motorsiklet gibi muammel bedeli düşük bir araç için turbo yerine montajı çok daha kolay olan NOS öneririm.
Bir abim senelerce scooterında tutta ne motora binerse binsin nos uygulaması yapıyordu ve devasa sonuçlar aldı. Hemde aplikasyonu çok daha basit ve sonuç çok iyi
Motosiklet turbolamak aslında biraz daha zor bir otomobile göre.Motosikletler için daha güçlü piston,sekman,krank vs. bulmak çok kolay olmayacaktır bu yüzden de ömrü iyice kısalacaktır diye düşünüyorum.Konuyu takipteyim.
Haklısınız ama amacım yarış veya çok üst düzey performans değil. Motosikletin stock hali 24 beygir. Şöyle hissedilir bir güç artışının fazla zarar vermeyeceğini düşünüyorum. Gerçi 30 beygir bile %30 luk bir fark demek. Pek azımsanacak birşey değil aslında :) Pistonu dağıtıp kartere kadar parçalamadıktan sonra sıfır piston silindir sekman 300-400₺ maliyet var orjinal parçalarla toplamak için.
Motor neydi ?
Bajaj Pulsar 200NS Enjeksiyonlu bosch beyinli. Yazılım düzenlenebiliyor. Gerekirse benzin pompasında yükseltmeye gidebilirim.
abd de şu çin con motorlarının şaselerini uzatıp turboluyan çok oluyordu...
adamlarda para var vakit var.ohh mis
Daha safe bi setup yapmayı düşünüyorum arabacı dilinde. Maksat proje olsun, farkı hissedilsin.
Tekrar ediyorum motorsiklet gibi muammel bedeli düşük bir araç için turbo yerine montajı çok daha kolay olan NOS öneririm.
Bir abim senelerce scooterında tutta ne motora binerse binsin nos uygulaması yapıyordu ve devasa sonuçlar aldı. Hemde aplikasyonu çok daha basit ve sonuç çok iyi
Nos olayını araştırdım dediğiniz gibi randıman alanlar var ancak benim kullanım stilime uygun değil. Turbo gibi her zaman devrede olan bir sistem daha çok işime geliyor. İcabında 6-7bin devirlerde yüzlerce km boyunca 110-120 hızlarda uzun yol yapıyorum. Turbonun verim arttırıcı yönünden faydalanmak benim niyetim. E tabi güç artışı da bir amaç. Ama basıp uzatayım birden fırlasın gibi bir derdim yok.
Şuan en büyük sorun turbo modeli. Bulabildiğim en küçük turbo ihi rhf3 klonu vz21. Yurt dışından 100-150 dolara alabiliyorum. Birde 1.3dizel linea turbosunda gözüm var ama teknik olarak uygunluğu konusunda net bir fikrim yok. Görüşlerinize ihtiyacım var
Burak Mehmet
25-07-2018, 07:46
yapılamaz değil... ama sağlıklı olmayacağı aşikar..
maliyet minimum 2000 tl olacağını var sayarsak motoru yenilerken bedeli üzerine koymak daha mantıklı geliyor ..
GokhanRS
25-07-2018, 08:10
kendi garajın varsa elin takım tutuyorsa uzun araştırmalar ve deneme yanılmayla kendin becerebilirsen yap.
ustalara kalacaksan bence girişme derim. kanser ederler seni. bu yaşta türlü hastalıklar edinmeni istemeyiz. çünkü adamların gözünde gereksiz bir işe girişen yolunacak kaz durumuna düşeceksin.
varsa garajın kimseyi tınlama sırf eğlencesine bile deneyebilirsin. başarılıda olabilirsin. ancak sanayide zor bu iş. herkes başka fikir verip aklını da bulandıracak.
SpeedlinE™
25-07-2018, 09:19
big bore kit mevcut mu pulsar için? ben onu tercih ederdim hemde keyifli olurdu.Turbo ciddi büyük bir iş bana kalırsa
aykutsafakyaman
25-07-2018, 10:54
big bore kit mevcut mu pulsar için? ben onu tercih ederdim hemde keyifli olurdu.Turbo ciddi büyük bir iş bana kalırsa
Şuan için değil
yapılamaz değil... ama sağlıklı olmayacağı aşikar..
maliyet minimum 2000 tl olacağını var sayarsak motoru yenilerken bedeli üzerine koymak daha mantıklı geliyor ..
Aslında sizlerin yardımıyla kullanacağım turbo modeline karar verersem maliyet hesabını daha kolay yapacağım. EGTS Turbodan (Yerli) 350-400 liraye 1.3 multijet turbosu alıp etkili birşey yapabilir miyim emin değilim. Daha önce de yazdığım gibi çok basit bir mantıkla düşünüyorum. Dizel kamyon turbolarıyla atmosferik benzinli BMW motorları turboluyorlardı. 1,3 Mjet turbosu ile de ben motosikletimi turbolarım gibi geliyor. Multijet turbosunun modeli ile birkaç motosiklet çalışması var youtube da ama pek birşey anlaşılmıyor.
kendi garajın varsa elin takım tutuyorsa uzun araştırmalar ve deneme yanılmayla kendin becerebilirsen yap.
ustalara kalacaksan bence girişme derim. kanser ederler seni. bu yaşta türlü hastalıklar edinmeni istemeyiz. çünkü adamların gözünde gereksiz bir işe girişen yolunacak kaz durumuna düşeceksin.
varsa garajın kimseyi tınlama sırf eğlencesine bile deneyebilirsin. başarılıda olabilirsin. ancak sanayide zor bu iş. herkes başka fikir verip aklını da bulandıracak.
Garaj takım vs var ancak yine de egzozcuya yolum düşecektir.
big bore kit mevcut mu pulsar için? ben onu tercih ederdim hemde keyifli olurdu.Turbo ciddi büyük bir iş bana kalırsa
Şuan için değil
Orjinal çap 72mm. 78mm bigbore kitler mevcut ancak pek ulaşılabilir değil. Tek tük videoları ve fahiş fiyatları var.
türkiyede ciddi proje yapanlar var bajaj için değer mi bilmem
alttaki hesabı incelemenizi öneririm
Cengiz Mise (@cengizmise) • Instagram photos and videos (https://www.instagram.com/cengizmise/)
türkiyede ciddi proje yapanlar var bajaj için değer mi bilmem
alttaki hesabı incelemenizi öneririm
Cengiz Mise (@cengizmise) • Instagram photos and videos (https://www.instagram.com/cengizmise/)
Turbo modeli için bir yorumunuz var mı? Linea 1.3mjet turbosu bulabildiğim en küçük, ve ucuz turbo. Ancak istediğim devirlerde istediğim basıncı sağlar mı emin değilim. Amacım dynoya bağlayıp en yüksek gücü almak değil. Orijinal haline göre hissedilir bir fark sadece.
Turbo modeli için bir yorumunuz var mı? Linea 1.3mjet turbosu bulabildiğim en küçük, ve ucuz turbo. Ancak istediğim devirlerde istediğim basıncı sağlar mı emin değilim. Amacım dynoya bağlayıp en yüksek gücü almak değil. Orijinal haline göre hissedilir bir fark sadece.
Selam. Ecoboost modellerin ve smart modellerinin turbolarını incelediniz mi?
oabayram
29-08-2018, 15:35
kendi garajın varsa elin takım tutuyorsa uzun araştırmalar ve deneme yanılmayla kendin becerebilirsen yap.
ustalara kalacaksan bence girişme derim. kanser ederler seni. bu yaşta türlü hastalıklar edinmeni istemeyiz. çünkü adamların gözünde gereksiz bir işe girişen yolunacak kaz durumuna düşeceksin.
varsa garajın kimseyi tınlama sırf eğlencesine bile deneyebilirsin. başarılıda olabilirsin. ancak sanayide zor bu iş. herkes başka fikir verip aklını da bulandıracak.
gerçekten ülkenin ustalarını bi kaç cümleyle özetlemek bu olsa gerek :)
Pulsar stok halinde bile her contasından terleme yapıp zorlayınca üst kapak contası yyen bir makine ve eminim ki turboladığın vakit 100km yol yapamazsın brnce pulsarın orjinaline hiç dokunma, çünkü pulssr parasının motoru
Onun yerine motorunu satıp üstüne biraz koyup 600cc 4 silindir bir motor alsan guc açısından faha iyi değil mi ? Yada en basit mt07 bile güç için cok iyi.
Ben gsxr600 kullanıyorum. 2009 model. Gösteriş hız yakıt konusunda memnunum.
24 hp olan bi araca boşuna uğraşma derim. Blok patladıktan sonra kafadan 15 bin zararin olur.
Zarardan kar ederek suanki motorunun üstüne 15 koysan güzel bi motor alırsın.
Bana kalırsa girme turbo işine flan. Dolar olmuş 6.40
https://www.youtube.com/watch?v=TaJOz9ysbHo
Bende hep bir home made gokart yapıp turbolamayı hayal ediyorum. Umarım başarırsınız :)
i-vtec07
22-09-2018, 13:45
Bence kararlıysan ybr 125 turbolayabilirsin internalleri pulsar ve çan çin con lara göre daha sağlam. Tabi daha güçsüz kalabilir 125 cc çünkü, Uygun turbo bulmakta mesele.
Mahallede ybr var cocukların yapmadığı eziyet yok. Sadece kronik krank ses yapar belli km den sonra ve zorlayarak kullanınca.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.