Orijinalini görmek için týklayýnýz : F30 320d için ön fren disk ve balata set önerisi
Arkadaþlar 8000km önce ön ve arka fren balatalarýmý BMW yan sanayi ürünleri ile deðiþtirdim. Orjinaller 1400tl iken yan sanyisideðiþim dahil 700 civarý tuttu. Ancak servis sert kullandýðým için önermedi ürünü. Bu konuda haklýlarmýþta, ilk 5=6k km çok iyi verim alýrken özellikle son 2000km de ciddi sert frenlemelerde disk titremesi ve art arda frenlemede þiþme yapmaya baþladý. Bu sebeple ön disk ve balatamý spor bir marka ile deðiþtirmek istiyorum. Önerilerinize açýðým. Bu arada hidrolik yað ve çelik hortum önerisinde de bulunabilirsiniz. Þimdiden teþekkürler
ProdriveSTI
31-07-2018, 19:41
B16 Bu ufaklýk yardýmcý olur abi sana
Ýmkan varsa Bmw performance fren kiti tak.
Yoksa brembo sport disk ferodo ds performance balata kombinasyonu öneririm.
Hidrolik olarak da ben öneride bulunayým abi, Castrol SRF. Yada motul rbf660
Castrol srf çok çabuk bozuluyormuþ, sadece track dayler için öneriyorlar.
mert_can 41
31-07-2018, 20:37
B16 Bu ufaklýk yardýmcý olur abi sana
Burak bu konuda yardýmcý olucaktýr abi delphi marka balata almýþtým mini cooper s im için oldukça memnundum veriminden dolayý. Þuanki aracým içinde yine ayný markanýn varsa alýcam bende.
rahmitanir
31-07-2018, 20:40
Fren setini bilmiyorum ama, hortum goodridge, hidrolik de motul rbf600 veya 660. Feen seti de olduktan sonra, bu setup ile pistte bile gözü kapalý gazlayabilirsin abi.
Zimmerman disk +ds2500 balata kesin çözüm.
Bu seferde 10.000 km olmadan karavana olmamasý için güzel bir ön set olsun istiyorum. Yazmayý unuttum. Bunlardan öncede aravý aldýðýmda direkt orjinal fren balata seti aldým. 20.000 gitti ve balata ýþýðý yaktý. Ancak yaktýðýnfa bile þiödikilerden iyi tutuyordu
Bu seferde 10.000 km olmadan karavana olmamasý için güzel bir ön set olsun istiyorum. Yazmayý unuttum. Bunlardan öncede aravý aldýðýmda direkt orjinal fren balata seti aldým. 20.000 gitti ve balata ýþýðý yaktý. Ancak yaktýðýnfa bile þiödikilerden iyi tutuyordu
Ben yine OEM tavsiye ederim, daha öncesinde OEM kullanýyor muydunuz ve memnun muydunuz diye soracaktým ki siz yazmýþsýnýz. Ýyi tutan lastiðin erken bitmesi gibi iyi tutan balata da nispeten erken biter ama BMW'deki OEM balataya aftermarketlerdan daha çok güveniyorum. DS2500 biraz daha öne çýkabiliyor sadece.
Yok ille farklý deneyeceðim derseniz baþka bir konuda Zimmermann disk + OEM balata tecrübemden bahsetmiþtim E46 330ci'da. Ufuk'un dediði gibi Zmann disk ve DS2500 balata tavsiye edebilirim veya yine OEM balata.
Spor balataya gerek yok oem ile istanbulparka cikmadiginiz surece titreme sorunu yok
Ýmkan varsa Bmw performance fren kiti tak.
Yoksa brembo sport disk ferodo ds performance balata kombinasyonu öneririm.
kaç piston oluyor bu kit?
kaç piston oluyor bu kit?
ECS News - BMW F30 3 Series BMW Performance Brake Kits (https://www.ecstuning.com/News/BMW_F30_3_Series_BMW_Performance_Brake_Kits_2012_2 013/)
Önler 4 piston 370 mm disk, arkalar 2 piston 345 mm disk
kaç piston oluyor bu kit?
4 piston ön, 2 piston arka.
Shop M Performance Brakes | getBMWparts.com (https://www.getbmwparts.com/c-brakes-87)
onursumer
01-08-2018, 16:23
Hidrolik olarak da ben öneride bulunayým abi, Castrol SRF. Yada motul rbf660
çelik fren hortumlarý ile motul rbf660 a geçtim bende 3 track day en sonuncuda 50 turum var diskten balatadan duman çýkýcak kadar ýsýndý ama genede fren pedalým boþa çýkmadý eskisi gibi, omru ne olur bilemiyorum tabi :D
Fren balatasý seçerken sürtünme katsayýsýný öðrenme gibi bir þansýmýz olabilir mi acaba?
Disk malzemesi az-çok belli.
Balata sürtünme katsayýsý fazla olan daha kýsa mesafede durdurmaz mý mantýken?
Ben textar kullanýyorum büyük bir problem fark göremedim yada ben hissetmiyorum
85 milyonluk Türkiyemde koskoca TechTurkey halký modifiye anlamýnda yürüme konsunda fren diski ve balatasý bulamadý, yine bu ülkenin en çok kullanýlan arabasýna :)
85 milyonluk Türkiyemde koskoca TechTurkey halkı modifiye anlamında yürüme konsunda fren diski ve balatası bulamadı, yine bu ülkenin en çok kullanılan arabasına :)
:) yanlis bir yorum olmus, yazilanlari okumadiniz sanirim, eger big brake kit istiyorsaniz en mantiklisi m performance kittir, oncelikle ben sadece titreme sorununuz mu var yoksa aracinizin frenleri mi yetersiz onu anlayamadim. OEM disk balata istanbulparka cikmazsaniz ve sicak diste su tutmazsaniz titreme yapmiyor. 20 binde de bitmesi cok zor, bunda bi acayiplik var.
Ben bmw degil, ille de farkli marka biseyler almak istiyorum diyorsaniz baslangic seviyesi olarak uzerindeki ayni capta tarox un f2000 disklerine bakin, oem balata, ya da varsa ferodonun dsperformans balatasini tercih edebilirsiniz. Ya da 20 bin ve uzeri bir mebla verip guzel bir kit alabilirsiniz, brembo, ap racing vs. Yine de M performance mantikli,balata disk degisiminde bulmasi kolay olur, servisten bulabilirsiniz ama yine de yuklu bi mebla tutar..
Benim tavsiyem oem balata ve diski gidip yetkili servisten alin, 2 kati odersiniz ama bmw marka olsun, parcacidan abi orjinalinde de bu cikiyor bundan vereyim dedigini almayin bu tip sorunlar yasarsiniz, benim bmwde tecrube ettigim budur. Direk bmw marka da alsaniz artik herseyin replikasi var, parcacilarin gunahini almak istemem ancak ben guvenmedigim icin servisten aliyorum. Oem bmw disk balata ile tum gun 32 derece sicakta korfez pistine ciktim titremedi, istanbulparkta 3.turda titremeye basliyor..Cadde kullaniminda henuz titreme olmadi..
Umarim yardimci olabilmisimdir :)
Arkadaþlar 8000km önce ön ve arka fren balatalarýmý BMW yan sanayi ürünleri ile deðiþtirdim. Orjinaller 1400tl iken yan sanyisideðiþim dahil 700 civarý tuttu. Ancak servis sert kullandýðým için önermedi ürünü. Bu konuda haklýlarmýþta, ilk 5=6k km çok iyi verim alýrken özellikle son 2000km de ciddi sert frenlemelerde disk titremesi ve art arda frenlemede þiþme yapmaya baþladý. Bu sebeple ön disk ve balatamý spor bir marka ile deðiþtirmek istiyorum. Önerilerinize açýðým. Bu arada hidrolik yað ve çelik hortum önerisinde de bulunabilirsiniz. Þimdiden teþekkürler
Çok açýk anlattýðýmý düþündüm yukarýda ancak yineliyeyim. Aracý 95.000 km de aldým diskleri düzgündü ve üzerlerine orjinal bmw balata taktýrdým serviste. Bundan tam 20.000 km sonra balata ýþýðým yandý. Ancak frenlememde bir þikayet vs yoktu. Tabiki metal temasý sonucu müþür yandýðý için pay ciddi azalmýþ deðiþsin dedim. Arka balatada bitmek üzere dediler. Eletmedim gözle kontrol etmek istedim sökülmeden baktým evet o þekildeymiþ. Deðiþim dahil orjinaline kablosu vs dahil 1400 tl dediler. Bende aracaý yakýn zamanda elden çýkarýrým belki diye yan sanayi takýlmasýný istedim ama yine ön ve arka balata þeklinde. Yani kýsacasý 700 tl ye hepsi bitmiþ oldu. Gelelim soruna; 5-6000 km sorun yaratmayan yan sanayi balatalar son 2000 km dir diskide sanýrým biraz bozdu çünkü uzun süreli fren baskýlamamda durmaya yakýn titreme yapýyor. Bu hafta Marmaris sakar iniþi ile Marmaris merkeze olan iniþi bir yeni kasa quatro ile son limitte indiðimizde Marmarise nerdeyse SHELL den girecektim o denli yumuþadý pedal.
Þimdi aracým yazýlýmlý egsozlu vs 240 hp lerde olabilir rakam atmýþ olmayayým. Bu sebeple OEM bana yeterli gelmeyecektir. Çünkü genel kullanýmým agresif benim. Programým uydukça pistede çýkma ihtimalim olduðundan. Bu defa en azýndan ön FREN KÝTÝMÝ DÝSK VE BALATA OLARAK oem ÜSTÜ performans verebilecek birþeyle deðiþtirmek istiyorum. Fiyat tabikide bir kriter. Teþekkür ederim
Çok açık anlattığımı düşündüm yukarıda ancak yineliyeyim. Aracı 95.000 km de aldım diskleri düzgündü ve üzerlerine orjinal bmw balata taktırdım serviste. Bundan tam 20.000 km sonra balata ışığım yandı. Ancak frenlememde bir şikayet vs yoktu. Tabiki metal teması sonucu müşür yandığı için pay ciddi azalmış değişsin dedim. Arka balatada bitmek üzere dediler. Eletmedim gözle kontrol etmek istedim sökülmeden baktım evet o şekildeymiş. Değişim dahil orjinaline kablosu vs dahil 1400 tl dediler. Bende aracaı yakın zamanda elden çıkarırım belki diye yan sanayi takılmasını istedim ama yine ön ve arka balata şeklinde. Yani kısacası 700 tl ye hepsi bitmiş oldu. Gelelim soruna; 5-6000 km sorun yaratmayan yan sanayi balatalar son 2000 km dir diskide sanırım biraz bozdu çünkü uzun süreli fren baskılamamda durmaya yakın titreme yapıyor. Bu hafta Marmaris sakar inişi ile Marmaris merkeze olan inişi bir yeni kasa quatro ile son limitte indiğimizde Marmarise nerdeyse SHELL den girecektim o denli yumuşadı pedal.
Şimdi aracım yazılımlı egsozlu vs 240 hp lerde olabilir rakam atmış olmayayım. Bu sebeple OEM bana yeterli gelmeyecektir. Çünkü genel kullanımım agresif benim. Programım uydukça pistede çıkma ihtimalim olduğundan. Bu defa en azından ön FREN KİTİMİ DİSK VE BALATA OLARAK oem ÜSTÜ performans verebilecek birşeyle değiştirmek istiyorum. Fiyat tabikide bir kriter. Teşekkür ederim
OEM caddede yeterli, izmir ulkuye de yeterli, istanbulparka cikacakmisiniz oyle sorayim :)
pedal yumusamasi ayri bir olay, 95 bin km ye gelmis aracta siz aldiktan sonra degismediyseniz zaten gitmistir, fren hidroligi zaman gectikte havadaki nemi ceker ve yapisi bozulur. Kaynadikca da bozulur, Pedal yumusamasi hidroliktendir. Sizin yerinizde olsam oem ve m performance yolundan giderdim.
On arka oem disk , 4 balata, fis ve motul rbf 600-660 hidrolik alirdim.
Butce ayirdiysaniz fren kiti 15 bin ve uzeri diye gider, brembo vs 3500-4000 dolarlarda+ kargo ve vergi haric.
Bg hesabi bilmem ancak kac sn 100-200 gidiyor olctunuz mu ? Benim 15 lerde gidiyor ve oem cadde, korfez-ulku de yeterli geliyor hidrolik farkli tabi ki, istanbulparkta kesinlikle m performance gibi birseyler lazim
Önce fren hidroliði deðiþimi ve çelik örgülü fren hortumu deðiþimine gitseniz bariz fark hissedersiniz bu durumda.
Performanslý kullanýmda fren yumuþamasý hidroliðin kaynayýp fren hortumlarýný genleþtirmesinden oluyor genelde.
blumenberg
04-08-2018, 07:35
ben öneride bulunayým, m performance tek geçerim, fiyatý biraz tuzlu
M performans fren kiti takýlýrken, kaliperler ve disk harici diger ürünlerde neler deðiþiyor. Fiþler daha farklý diye biliyorum?
Ýnanmasý güç ama; hala ayný balatalar ve diskler ile devam ediyorum. Resmen yansanayi balatalar orjinal bmw den daha uzun süre hizmet ettiler. Hala daha balata ýþýðýda yanmadý. Ancak disk titremesi artýk iyice can sýkar hal aldý. Sanýrým 4-5000 km içerisinde hem balata hem disk deðiþimi yapacaðým. Bakalým nekadar tutacak
umarım acıklayıcı olur
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=_aZr1C0tCNc)
sert kullandıgınız ıcın balatanın cobuk bıtmesı cok normal kı bunun sızde farkına varmıssınız
upgrade ıstıyorsan orjınal dısk feredo d2500 balata celık orgulu fren hortumu en uygun cozum
m performance fren kıtı alıp takmanız
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.