PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel Corsa 1.3 CDTi | OPC Body Kit, Yazılım, Egzoz, DP



egemenerenk
05-08-2018, 13:03
Herkese selamlar:)

bu haftaki konuğumuz OPC Body kit, yazılım, Egzoz, DownPipe uygulanmış bir Corsa 1.3 Diesel. Araç sahibi isteği üzerine kısa bir tanıtım videosu çektik, herkese iyi seyirler, teşekkürler :)

YouTube (https://youtu.be/EjhSa5JjJG4)

jRMix
05-08-2018, 13:07
Egzoz çıkışını üçgene çevirebilirse daha iyi olurmuş. Birde kesinlikle araç far istiyor. Onun harici baya benzemiş tabii piyasada ki kamyonet d sportları saymazsak :)

.::EmrE::.
05-08-2018, 17:53
Egzoz dunyanin en cirkin egzozlarindan biri olmus. Onun disinda neredeyse birebir. Ucgen egzoz neden yapmamis bu kadar masraf eden biri? Video gayet guzel elinize saglik.

rahmitanir
05-08-2018, 18:48
İzninizle bana çok ters gelen bir konuyu tartışmaya açmak istiyorum.

1.3 cdti motor yazılım egzoz yapsan dahi, 1.6 egea ya falan geçilecek bir performansa mahkumdur diye düşünüyorum. Çünkü ilk arabam 1.3 cdti corsa c idi.

Durum böyle iken, bu arabayı opc'ye benzetmenin manası nedir? Çünkü o performansın yanına bile yaklaşamayacaksın. Gerçek bir opc ye veya dengi bir hothatch sayılacak bir şeye trafikte denk gelsen, ancak madara olursun.

Aynı mantık, her bmw ye M, her mercedes e AMG yazanlar için de geçerli.

Neyse, yazayım dedim.

.::EmrE::.
05-08-2018, 19:09
İzninizle bana çok ters gelen bir konuyu tartışmaya açmak istiyorum.

1.3 cdti motor yazılım egzoz yapsan dahi, 1.6 egea ya falan geçilecek bir performansa mahkumdur diye düşünüyorum. Çünkü ilk arabam 1.3 cdti corsa c idi.

Durum böyle iken, bu arabayı opc'ye benzetmenin manası nedir? Çünkü o performansın yanına bile yaklaşamayacaksın. Gerçek bir opc ye veya dengi bir hothatch sayılacak bir şeye trafikte denk gelsen, ancak madara olursun.

Aynı mantık, her bmw ye M, her mercedes e AMG yazanlar için de geçerli.

Neyse, yazayım dedim.

Doğru bir konuya değindin ancak herşey performans demek değildir. Birçok kullanıcı için görünüş ve ekonomi performanstan daha önemli. OPC'nin yarı fiyatına, OPC ile aynı görünümde bir araca- veya M3'ün 1/4 fiyatına M3 görünümlü bir araca sahip oluyorsun. Sonuçta bu modellerin dış görünüşleri standart modellerden çok çok farklı, ve kullanıcılar o araçları ilk gördüklerinde motor gücü ve performansından ziyande görüntüsüne aşık oluyorlar. Çoğunlukla da ucuz parçalar kullanıldığı için komik bir durum ortaya çıkıyor bence. (Örneğin bu araçtaki egzoz gibi.)

Fakat bazıları gerçekten hakkını vererek yapıyor, örneğin bir M3 Cabrio vardı E92 araç 3.20d ancak A-Z ye herşeyi M3 yapmışlardı, ayırt etmek mümkün değildi. Mesela bu araçta M3 görseline hem yeterli performansta hem ekonomik hem de bütün bakışları üzerine toplayan bir araç elde ediyorsun.

egemenerenk
06-08-2018, 13:02
Değerli yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim :)

Diğer konular araç sahibi olmadığım bana düşmez, farları değiştirmeyi oda düşünüyor.

Kendi görüşüm olacak olur ise evet egzozu bende beğenmedim dediğiniz gibi üçgen egzoz ile daha başarılı durabilirdi,

Her şey performans demek değil bazı kullanıcılara göre ya da bütçesi düşük olanlara göre, bende kendi aracımı bu şekilde yapsam yanıma OPC veya dengi bir araç geldiğinde niye madara olayım ki, elimdeki imkanlarla aracımı hayalimdeki hale getirmişim bu bence madara olacak bir durum değil.

wolkanku
06-08-2018, 13:32
İzninizle bana çok ters gelen bir konuyu tartışmaya açmak istiyorum.

1.3 cdti motor yazılım egzoz yapsan dahi, 1.6 egea ya falan geçilecek bir performansa mahkumdur diye düşünüyorum. Çünkü ilk arabam 1.3 cdti corsa c idi.

Durum böyle iken, bu arabayı opc'ye benzetmenin manası nedir? Çünkü o performansın yanına bile yaklaşamayacaksın. Gerçek bir opc ye veya dengi bir hothatch sayılacak bir şeye trafikte denk gelsen, ancak madara olursun.

Aynı mantık, her bmw ye M, her mercedes e AMG yazanlar için de geçerli.

Neyse, yazayım dedim.

ben de bu pırıl pırıl kafaya hayranım mesela.

vergi + kasko + trafik sigortası + bakımı + benzini derken adamın gücü buna yetiyor. yanında da maaşından arttırdıklarıyla aracını markasına ait sportif bir görüntüye kavuşturmaya çalışıyor oem parçalar ile. keyif onun keyfi.

herkes pistte araba koşturayım , avatarıma kupa koyayım diye arabasına bir şeyler yapmıyor ki.
özellikle istanbulda dur kalk trafikte 5500 hp aracın da olsa, 50 hp aracın da olsa dur kalktasın.
durduğu yerde yaktığı benzini sen mi veriyorsun?
yıllık vergisini sen mi ödüyorsun?

hadi bugün gidelim e92 m3 alalım.. bi balata disk değişim zamanı gelsin. akan göz yaşlarını birlikte görelim.
oysa 1/4 fiyata 320d aracını alıp, m3 görünüme çeviren, kullanırken keyif alan adam, bakım zamanında mutlu mesut ayrılır. bunu yargılamak da kimseye düşmez.

tabi ki farzetki tuningworks , abuk subuk fiber tamponlardan bahsetmiyoruz.

rahmitanir
06-08-2018, 14:02
ben de bu pırıl pırıl kafaya hayranım mesela.

vergi + kasko + trafik sigortası + bakımı + benzini derken adamın gücü buna yetiyor. yanında da maaşından arttırdıklarıyla aracını markasına ait sportif bir görüntüye kavuşturmaya çalışıyor oem parçalar ile. keyif onun keyfi.

herkes pistte araba koşturayım , avatarıma kupa koyayım diye arabasına bir şeyler yapmıyor ki.
özellikle istanbulda dur kalk trafikte 5500 hp aracın da olsa, 50 hp aracın da olsa dur kalktasın.
durduğu yerde yaktığı benzini sen mi veriyorsun?
yıllık vergisini sen mi ödüyorsun?

hadi bugün gidelim e92 m3 alalım.. bi balata disk değişim zamanı gelsin. akan göz yaşlarını birlikte görelim.
oysa 1/4 fiyata 320d aracını alıp, m3 görünüme çeviren, kullanırken keyif alan adam, bakım zamanında mutlu mesut ayrılır. bunu yargılamak da kimseye düşmez.

tabi ki farzetki tuningworks , abuk subuk fiber tamponlardan bahsetmiyoruz.

Memlekettin durumundan dolayı avrupalının petrol head dediği kafayı yaşamanın ne kadar zor olduğunu ben de çok iyi bilirim. LPG'li arabayla pist kovalamaya çalışan adamım sonuçta.

Benim için, hafcanan her kuruşun fonksiyonel bir karşılığı olması lazım. Bu belki de benim mesleki deformasyonum.

Arabasının cilasını eksik etmeyen, alt takımını güçlendiren, hatta bir nevi arabayı pıstıran adamı sorgulamıyorum. ama arabayı olmadığı bir şeyin sadece dış kabuğuna büründürmek bana mantıksız geliyor.

Ama olay tabi dönüp dolaşıyor, öncelikler meselesine geliyor.

wolkanku
06-08-2018, 14:49
Memlekettin durumundan dolayı avrupalının petrol head dediği kafayı yaşamanın ne kadar zor olduğunu ben de çok iyi bilirim. LPG'li arabayla pist kovalamaya çalışan adamım sonuçta.

Benim için, hafcanan her kuruşun fonksiyonel bir karşılığı olması lazım. Bu belki de benim mesleki deformasyonum.

Arabasının cilasını eksik etmeyen, alt takımını güçlendiren, hatta bir nevi arabayı pıstıran adamı sorgulamıyorum. ama arabayı olmadığı bir şeyin sadece dış kabuğuna büründürmek bana mantıksız geliyor.

Ama olay tabi dönüp dolaşıyor, öncelikler meselesine geliyor.

e işte lpg ile pist kastırmak da bana manasız geliyor , ama yargılamam, konu eldeki parayla optimum ne iş yapabildiğin. güzel yol tutan bir mito ile pistte keyif alıyorsam istersem ayçiçeği koyarım depoya kimse de bunu yargılamamalı. keyfi alan benim.

keza kw coilover aldıysam 5'lik yay takan adamdan , düşük gözüksün diye bakla kesen adamdan bir farkım olsun, pıssın:)


bu konu hep açmaza giden bi konudur, çok olmadık bi yerde ortaya bombayı bıraktın :)

konunun özü "keyif"