PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kış Lastiği Yapısı Hk.



Ome_RS
06-08-2018, 13:32
Arkadaşlar selam,

İş yerinde bir abimiz partner kamyonet aldı. Bu araç 1aylığına doğu karadenizde köyde ve yaylada kullanılacak yaz sonunda satılacak. Araçta kış lastiği var yazlık alsammı çıkma diye konuşurken ben alma kış lastiği toprakta çakılda köy yerinde yazlıktan daha iyidir hem de daha sağlam olur boşa masraf yapma dedim. O sırada başka bir arkadaş farklı yorum yaptı çelişkiye düştük.

Bu konuyla ilgili biraz baktık ama nette de detay bilgi bulamadık maalesef.
kış lastikleri yapı itibariyle daha mı serttir yok daha mı yumusak?
Ben zemin soğukluğundan etkilenmemesi için daha sert bir yapısı olduğunu hatta çukurlar bozukluklardan da etkilenmesin diye yanaklarının güçlendirilmiş olduğunu biliyorum. Ayrıca diş yapıları da daha buyuk ve tahliye kanalları da daha geniş.

Arkadaş ise kış lastikleri daha yumuşaktır karlı zeminde lastik zemine basarken esner ve daha iyi tutar sert olsa kara gömülür şeklinde yorum yapıyor. ( yapı olarak kış lastiğini deve ayağına (esnek ve yumusak) yaz lastiğini at ayağında (sert ve esnemez) benzetti.
Hatta çukura düşme durumlarında kış lastiklerinin daha yumuşak olduğu için dayanımının az olduğu ve daha kolay balon yapacağını sivri cisime karşı daha çabuk patlayacağını söyledi.
Bu lastiklerin yapısı hakkında bilgisi olan yorum yapabilirse sevinirim. Yanlış bildiğimiz varsa da bilgilerimizi tazelemiş olalım :)

AhmetKadir
06-08-2018, 13:47
Lastik yumusakligi konusunda arkadasiniz biraz yanılmış. Lastigin yumusak dis kaplamasi ile alakali biseydir. Kendi ic saglamligi açısından degisen bisey yoktur diye düşünüyorum.
Ancak bildigim kis lastikleri daha yumusak hamur. Cunku dusuk sicaklik degerlerinde daha kolay isinip daha iyi yol tutabilsin diye. O yuzden sicak havalarda cabucak otmeye baslayip daha cabuk asiniyorlar.
Isyerinizdeki abinizin yerinde olsam 1 aylik arabaya masraf yapmam.

Berkan
06-08-2018, 14:13
Lastik yumusakligi konusunda arkadasiniz biraz yanılmış. Lastigin yumusak dis kaplamasi ile alakali biseydir. Kendi ic saglamligi açısından degisen bisey yoktur diye düşünüyorum.
Ancak bildigim kis lastikleri daha yumusak hamur. Cunku dusuk sicaklik degerlerinde daha kolay isinip daha iyi yol tutabilsin diye. O yuzden sicak havalarda cabucak otmeye baslayip daha cabuk asiniyorlar.
Isyerinizdeki abinizin yerinde olsam 1 aylik arabaya masraf yapmam.

burası dogrusu ama 1 ay kısada değil hayattanda önemli değil üstünde durdugunuz 4 tane şeyden baska baglantınız yok yolla 1 kere ihtiyacınız olur. sizi kurtaramazsa keske alsaydım demesin kimse sonradan

Ome_RS
06-08-2018, 14:28
Yol tutus olarak ise kis lastiginin yazin yere daha iyi tutacağını ama buna karsin cok asinacagini soyluyor. Cikan sesin de tutunmadan dolayı asvalti birakmadigindan ciktigini soyluyor.
Ayrica konfor olarak da kis lastiginin daha konforlu ve yumusak olduginu soyluyor.
Bense butun bunlarin yanlis olduginu tam tersini savunuyorum.

AhmetKadir
06-08-2018, 14:45
Yaz lastigi daha serttir daha yuksek sicaklikta yumusasin diye. Kis lastigi tersi mantikla daha yumusaktir.

Berkan
06-08-2018, 15:10
yakıt artar fren mesafesi artar tutuş azalır, yumuşak oldugu için doğru konfor bir tık artar. bırakmadığından değil tutunamadığından çıkıyor :D

TarikS
08-08-2018, 00:34
Corsa Sport'um varken yaz sıcağında kışlıkla şehirlerarası gezmek zorunda kaldığım olmuştu. Tedbirli kullanılırsa hiçbir şey olmaz. Acil durumlarda ise daha kötü yol tutuş ve frenleme olarak geri döner ama bu tip konularda genel düşüncem, aradaki farkı telafi edemeyecek şoförün zaten en kral lastikle de o durumlardan sıyrılamayacağı yönünde. O yüzden 1 aylık arabaya masraf yapmazdım ben olsam. Zaten arazide olacaksa hiç fark hissetmeyecektir hatta çamura falan düşerse daha çok işine de gelebilir.