Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürekli Devreye Giren ESP
Merhabalar tekrar;
Problemler bitmiyor :)
Bu hafta aracımla yaklaşık 2000km uzun yol yaptım. Dün en son dönüşte bir şey fark ettim.
Araçta 4 kişi artı tam dolu bagaj ile seyahat ettim, viraj içinde ESP devreye giriyor ancak ESP'nin devreye girmesini gerektiren bir durum yokken giriyor gibi geldi bana. Şöyleki; yokuş tırmanırken virajın içinde gazlayıp virajdan çıkmak istediğimde ESP devreye giriyor ve araç güç kesiyor. Hatta birinde öyle oldu ki ESP devreye girdi, güç kesti yavaşladı bende ayağımı gazdan çektim. Araç yavaşladı baya yani virajı rahat rahat döneceğim hıza düştü, gaz veriyorum hafiften ESP devreye girip güç kesiyor. Ta ki direksiyonu tam düz konuma getirene kadar bu şekilde yapıyor. İşin ilginci yokuş aşağı daha sert girdiğim virajlarda esp hiç bana mısın demiyor, araçta gayet güzel yol tutuyor. Bu olay sadece yokuş çıkarken virajlarda oluyor.
-Amortisörlerim kötü durumda olabilir, arkaları değiştirdim ama önleri değiştirmemiştim. Daha önce hç değişmemiş olabilir. Araç 2003 model.
-Lastiklerim sıfır, daha 7000km oldu alalı. Orjinal ebatlar. 205-55-16
Bu araçlarda arka koltuğun altında yanal ivme sensörü var, yaw rate denilen sensör. Araç boş iken hiç böyle huyları yok. Genelde araçta 4-5 kişi varken yapıyor. Doğal olarak o sensörün üzerinde bir ağırlık oluyor. Ben o sensörden şüpheleniyorum.
Tecrübesi ve bilgisi olan varsa sevinirim.
Kendin çözmüşsün zaten. Arkaya oturan olunca o sensör kablosu temassızlık yapıyor. Soketleri bi temizleyip dene. Benimde başıma gelmişti. B5.5 ta kronik. Vw forumlarda var konusu. Hatta birisi baskıdan etkilenmesin diye üzerine sac kesmişti
Esp frende yapar ama sadece gaz kesiyorsa asr olabilirmi devreye giren? Arkadada yuk varken yokus yukari arabanin burnu kalkar gazada cokunce viraj icinde kalan lastik patinaja duserse asr de devreye girip arac gucunu kesiyor olabilirmi?
Esp frende yapar ama sadece gaz kesiyorsa asr olabilirmi devreye giren? Arkadada yuk varken yokus yukari arabanin burnu kalkar gazada cokunce viraj icinde kalan lastik patinaja duserse asr de devreye girip arac gucunu kesiyor olabilirmi?
Patinaja düşecek kadar gazlamıyorum. Bir anormallik olduğu kesin. Dediğiniz gibi ASR devreye giriyor sanki.
Ancak geçen gün sağ ön ABS okuyucusunu değiştirmiştim. Çin malı idi. Ondan kaynaklı olabilir mi acaba? Ama bu problem daha önceleri de başıma gelmişti ama önemsememiştim.
Kendin çözmüşsün zaten. Arkaya oturan olunca o sensör kablosu temassızlık yapıyor. Soketleri bi temizleyip dene. Benimde başıma gelmişti. B5.5 ta kronik. Vw forumlarda var konusu. Hatta birisi baskıdan etkilenmesin diye üzerine sac kesmişti
O sensörün üstüne daha önce sac yapmıştım, şu anda sac var zaten. Ama kablo vs problemi değil, o problemde ABS ve ESP lambası arıza kaydı düştüğü için sürekli yanıyordu. O durumu biliyorum. Sensör arızalı olabilir diye düşünüyorum.
Tekrardan merhaba;
Uzun zamandır bu problem kendini göstermiyordu. Dün sol rot başı değişti. Sonrasında ise rot ayarı yaptırdım.
Eve dönüşte yine bu olay olmaya başladı. Viraj çok sert olmamasına rağmen hızlıyken esp devreye girip güç kesiyor. Direksiyonu düzeltmeden de esp devreden çıkmıyor.
Hal böyleyken aklıma direksiyon açı sensörü geldi. Bildiğim kadarıyla ESP olan her araçta direksiyon açı sensörü olmak zorunda. Ancak benim araç için direksiyon açı sensörünün kalibrasyonuna dair bilgi bulamadım.
Bu konuda bilgisi olan var mı?
Sorunu çözdüm. Direksiyon açı sensörü kalibrasyonunu yaptım.
https://youtu.be/FzGUtPXF0Wc
livaneli
02-06-2019, 22:12
Teste çıkınca sorunun çözüldüğünü gördünüz mü?
Teste çıkınca sorunun çözüldüğünü gördünüz mü?
Şehir içinde kısıtlı imkanlarla denedim düzelmiş. Uzun yolda daha detaylı test edeceğim.
Malesef sorun çözülmemiş. Dün acilen Kayseri’ye gitmem gerekti. Yolda malesef yine aynı sorunun devam ettiğini gördüm.
-Sadece sağa dönüşlerde oluyor.
-Gaza basmadan girdiğim virajlarda sorun yok. Devreye girmiyor. Viraj içinde gaza bastığım an devreye giriyor.
-Direksiyonu tam düz konuma getirmeden bu durumdan kurtulamıyorum.
Drive Fast
05-06-2019, 13:36
Bence abs sensörlerinin hepsini kontrol edin eğer daha önce aks kafaları değişti ise aksların üzerinde diş ler var abs sensörü oradan okuyor onları kontrol edin yan sanayi ise sorun çıkartabiliyor ben aks kafalarını değiştirirken orijinal sensörlerin dişlilerni taktırmıştım
Bence abs sensörlerinin hepsini kontrol edin eğer daha önce aks kafaları değişti ise aksların üzerinde diş ler var abs sensörü oradan okuyor onları kontrol edin yan sanayi ise sorun çıkartabiliyor ben aks kafalarını değiştirirken orijinal sensörlerin dişlilerni taktırmıştım
ABS sensörlerini kontrol edeceğim. Vag-com ile ABS sensörlerinin logunu alacam. Sanırım olay o zaman ortaya çıkacak.
ghibli06
07-06-2019, 09:41
lastikler yeni ok ama marka nedir?
lastikler yeni ok ama marka nedir?
Lastiklerim Lassa Driveways 205/55/16.
ghibli06
07-06-2019, 13:15
Lastiklerim Lassa Driveways 205/55/16.
lastik basınçları ve de son durumunu kontrol edin... lastikler yeni tarihli mi bakın, genelde bu tarz konular sonunda hep lastik çıkar...
Yarım günüm sanayide geçti neredeyse, çözüm bulamadık. Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor sanayide :)
İlk Nevşehir’de bir rot balanscıya gittim. Ölçtü biçti görünürde kayıklık yok dedi. Rot başını tek değişmeyi tavsiye etmiyorum. O yüzden sağ sol aynı marka ile tek seferde değiştirmen gerek dedi. Farklı üreticilerin rotları arasında milimetrik de olsa fark oluyor. Bu da bu tarz sorunlara neden oluyor dedi. Eyvallah deyip çıktım.
Nevşehirdeki parçacıma gittim. İki tane rot başı istedim. (Sağ sol aynı marka değişip sorunu halledeyim istedim.)
O da ustanın dediğinden olamaz. Daha öncede böyle deyip yolladılar müşterileri. Başka rotçu onların olmaz dediğini yaptı dedi ve Kayseri’de bir rotçuya gönderdi. Kalkıp gittim Kayseriye. Adama anlattım durumu ilgilenmedi bile. Rot ayarı ile alakası yok elektronikçiye gidecen dedi.
Sinirlenip çıktım.
Kayseride rot başını değiştirdiğim ustaya gittim. Test sürüşü yaptı sorunu bizzat gördü ama o da rot başı ile alakalı değil dedi. ( Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründen olur deyip ona takıldı. Ama o sensörden olmadığını düşünüyorum.)
Ordan da çıkıp Kayseri’de rot ayarı yaptırdığım rotçuya gittim. Alt takımda boşluk vardır. O yüzden virajda bu tarz sorunlar yapabilir dedi. Ee tamam hadi bakalım alt takıma dedim. Bugün çalışmıyoruz elemanlar yok öylesine açtık dedi. :)
Sorunu çözdürememişim, üstüne bir de ustalar nazlandıkça sinir katsayım arttı çıkıp eve geldim.
Aklımda iki şey var şu an;
- Sağ rot başını da değiştirip ilk rotçunun dediği ihtimali ortadan kaldırmak.
- Tekrar rot ayarı yaptırıp kontrol etmek. Hala düzelmezse direksiyonu söküp biraz sağa veya sola kaydırıp tekrar rot ayarı yaptırmak. Ancak ne tarafa kaydıracağımı tam kestiremedim. O konuda yardım edin :)
ghibli06 Abi lastikleri geçen yıl sıfır aldım. 2018 tarihli. Basınçları kontrol ettik. Olayın rot başı değişimi ve rot ayarı sonrası olduğunu tekrar hatırlatayım abi.
ghibli06
07-06-2019, 20:52
Yarım günüm sanayide geçti neredeyse, çözüm bulamadık. Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor sanayide :)
İlk Nevşehir’de bir rot balanscıya gittim. Ölçtü biçti görünürde kayıklık yok dedi. Rot başını tek değişmeyi tavsiye etmiyorum. O yüzden sağ sol aynı marka ile tek seferde değiştirmen gerek dedi. Farklı üreticilerin rotları arasında milimetrik de olsa fark oluyor. Bu da bu tarz sorunlara neden oluyor dedi. Eyvallah deyip çıktım.
Nevşehirdeki parçacıma gittim. İki tane rot başı istedim. (Sağ sol aynı marka değişip sorunu halledeyim istedim.)
O da ustanın dediğinden olamaz. Daha öncede böyle deyip yolladılar müşterileri. Başka rotçu onların olmaz dediğini yaptı dedi ve Kayseri’de bir rotçuya gönderdi. Kalkıp gittim Kayseriye. Adama anlattım durumu ilgilenmedi bile. Rot ayarı ile alakası yok elektronikçiye gidecen dedi.
Sinirlenip çıktım.
Kayseride rot başını değiştirdiğim ustaya gittim. Test sürüşü yaptı sorunu bizzat gördü ama o da rot başı ile alakalı değil dedi. ( Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründen olur deyip ona takıldı. Ama o sensörden olmadığını düşünüyorum.)
Ordan da çıkıp Kayseri’de rot ayarı yaptırdığım rotçuya gittim. Alt takımda boşluk vardır. O yüzden virajda bu tarz sorunlar yapabilir dedi. Ee tamam hadi bakalım alt takıma dedim. Bugün çalışmıyoruz elemanlar yok öylesine açtık dedi. :)
Sorunu çözdürememişim, üstüne bir de ustalar nazlandıkça sinir katsayım arttı çıkıp eve geldim.
Aklımda iki şey var şu an;
- Sağ rot başını da değiştirip ilk rotçunun dediği ihtimali ortadan kaldırmak.
- Tekrar rot ayarı yaptırıp kontrol etmek. Hala düzelmezse direksiyonu söküp biraz sağa veya sola kaydırıp tekrar rot ayarı yaptırmak. Ancak ne tarafa kaydıracağımı tam kestiremedim. O konuda yardım edin :)
ghibli06 Abi lastikleri geçen yıl sıfır aldım. 2018 tarihli. Basınçları kontrol ettik. Olayın rot başı değişimi ve rot ayarı sonrası olduğunu tekrar hatırlatayım abi.
lastiklerde anormal bir aşınma gördün mü peki? ön takım boşluk vs bunlardan olabilmesi için aracın yolsa gezmesi lazım yol tutuşu kaybetmen gerekir... eğer bu sorun varsa lastiklerin anormal aşınmıştır viraj içinde de yol tutuşu kaybediyorsundur...
Mehmetmert
07-06-2019, 22:37
Bence cekis kontrol sorunu, arac patinaj cektigini dusunuyor.Yani tekerlerden biri gereginden fazla hizli sonuyormus...vs gibi
Cekis kontrolu kapali sekilde suruncede devreye giriyor mu
Lastiklerimde gözle görünür bir problem yok abi.
Vagcom ile log alıp sağ sol tekerler arasındaki hız farkını bir analiz edeyim dedim ama meğer o da 20km/h hızın üstünde ABS beynine olan bağlantıyı kesiyormuş. Onu da yapamadım.
Mehmet dediğin gibi ön lastiklerde normalin dışında bir devir farkı oluşuyor veya başka bir sebepten devir farkı varmış gibi algılayıp asr devreye giriyor.
Mehmetmert
08-06-2019, 12:04
Asr kapali, espnin calismasi normal mi abi
Asr kapali suruslerde sorun yok o zaman
Asr kapali, espnin calismasi normal mi abi
Asr kapali suruslerde sorun yok o zaman
ASR’yi ayrı kapatamıyoruz sanırım. Sadece ESP tuşu var. Ama ESP devre dışı iken hiç denemedim. Bi deneyeyim muhtemelen yapmayacaktır.
Tekrardan merhaba;
Uzun zamandır bu problem kendini göstermiyordu. Dün sol rot başı değişti. Sonrasında ise rot ayarı yaptırdım.
Eve dönüşte yine bu olay olmaya başladı. Viraj çok sert olmamasına rağmen hızlıyken esp devreye girip güç kesiyor. Direksiyonu düzeltmeden de esp devreden çıkmıyor.
Hal böyleyken aklıma direksiyon açı sensörü geldi. Bildiğim kadarıyla ESP olan her araçta direksiyon açı sensörü olmak zorunda. Ancak benim araç için direksiyon açı sensörünün kalibrasyonuna dair bilgi bulamadım.
Bu konuda bilgisi olan var mı?
Abi bende Vectra C var. Benim el freni güya kendini ayarlayabiliyormuş fakat ben balataları değiştirmeme rağmen şöyle diyeyim atıyorum 5 yıl önceki gibi değil. İngiliz forumlarındada çoğu kişi ayarlanmıyor teli 150 pound civarı diye yazılmış. Aklıma senin araba geldi sen 29 mayısta el frenimi ayarlattım diye arabanın konusuna post açmışsın ertesi gün sorun tekrarlandı diyede buraya. Acaba senin el freninden kaynaklı bir sorunun olabilirmi ?
not: Bence sizin arabanızdada bu özellik vardır bazen plastği kırılıyormuş. Her markaya bakan değilde vw audi ustası olan biri daha detaylı inceleyip sorununuzu çözebilir
El freni ile alakası yok sanırım. Ön tarafla alakalı olsa gerek.
Bence ABS sensörü yada yaw rate sensor (o esp sensörü) ile alakalı olduğunu düşünüyorum ben
bende 2 sene önce w220 kasa s 400 cdi varken'de aynı sorun vardı,kalabalık bindiğimde esp düz yolda bile devreye girerdi,airmatic pompası aracın yüksekliğini dengelemiş olsa bile yine yapardı,sorunun çözümüne varamadan aracı satmıştım,çok cins bir sorundu,allah size kolaylık versin.
Ön düzende mekanik olarak sorun yoksa (rot balanscı da teyit ettireceğim.) direksiyon açı sensörü (clock spring denilen parçanın içinde) ve yaw rate sensörünü değiştireceğim.
Ön düzende mekanik olarak sorun yoksa (rot balanscı da teyit ettireceğim.) direksiyon açı sensörü (clock spring denilen parçanın içinde) ve yaw rate sensörünü değiştireceğim.
Direksiyon açı sensörünü orjinal servis makinasında kalibre etmeyi deneyin.
Cenazemiz nedeniyle pek ilgilenemedim arıza ile.
Bugün ESP’yi kapatıp denedim sorun yaşanmadı. Esp açık iken sorun devam ediyor.
Sağa viraj dönerken ASR/ESP'nin devreye girip güç kesmesi problemini çözdüm çok şükür.
Bayram ve sonrasında cenaze filan olunca vakit olmadı uğraşmaya.*
Dün bağ evinde sağ tekeri söküp ABS sensörünü kontrol edecektim ki bi baktım sağ rot başında bir gariplik var. (Sorun sol rot başı ve mili değiştikten sonra meydana gelmişti. Sağa işlem yapılmamıştı.) Mil ile kolun birleştiği yerden oynuyor.*
Sabah erkenden parçayı alıp ustama gittim. Değiştirdik ardından rot balansa gittim. Durumdan bahsedip iyice incelemesini söyledim. Hiç bir sorun yok deyince ayar yapıp çıktık. Ve sorun düzelmiş.
Tabi sorunu çözene kadar 3 rot balanscı, 1 mekanikçi, 1 elektrikçi gezdim.
-İlk rot balanscı "tek solu*değişirdiysen rot milinin boyu kısa veya uzundur ondan olur dedi." Kontrol etti rot başındaki hatayı göremedi.
-İkinci rot balanscı "alt takımda boşluk vardır, sağ teker avare takılıyordur bakmamız lazım" dedi hadi bakalım deyince "bayram sonrası öylesine açtık elemanlar yok" dedi bakmadı. Kızıp çıkmıştım. Baksa muhtemelen sorunu bulacaktı. Esnaflığı iyi olsaymış keşke işten anlıyor
-Üçüncü rot balanscı rot ayarı ile uğraştı. Ama sorun devam etti.
-Mekanikçiye gittim. Arıza kodu olmayınca test edelim dedi .Testte sorunu gördü. "Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründendir" dedi. Geniş bir vakitte gel bakalım dedi. Akşam üzeri gitmiştim. Tekrar gitseydim muhtemelen her yeri sökecekti
-Elektronikçi arıza kodu var mı diye baktı, kod olmayınca ondan olabilir bundan olabilir bir sürü şey saydı. Elletmeden çıktım. İyi yapmışım
Tabi bu arada araç iki tane arıza kodu verdi. Biri fren pedal müşürü, diğeri direksiyon açı sensörü. Bu arızaları ben kendim halledip kodlları da sildim. Bu kodlarla gitsem*direkt direksiyon açı sensörünü değiştirecekler. Meret çok pahalı çıkması bile 800 lira. Fren pedal müşürü ucuz ama olayında zaten onunla hiç alakası yoktu. Tamir ettim bir daha sorun çıkarmadı bile.
Velhasıl ustalara güvenmeyip uğraşa uğraşa kendim buldum sorunu ve minimum maliyet ile çözdüm.*
-Rot başı 60TL
-Rot mili 30TL
-İşçilik 30TL
-Rot ayarı 50TL
Toplam: 170TL*
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.