Orijinalini görmek için tıklayınız : Disk ve balata değişimi sonrası problem
Dün titreme olduğu için 92bin km deki orjinal disklerimi ve balatalarımı değiştirdim. Balatalar 30bin km önce değişmişti ama diskle beraber değiştirmenin daha uygun olacağını düşünere yeniledim.
Fakat sonrasında frenler ısındıktan sonra özellikle sol ön tekerde balatalar sıkıyor, dün az bir deneme sonrası duman çıkınca anlayıp geri götürdüm. Kaliperlerdeki pistonlar yenilenen disk ve balata nedeni ile en dipte geri çekmeyi tam yapamıyordu. Akşam sökülüp bakıldığında pistonlarda paslanma olduğu görüldü ve temizlendi hidrolik te kısmi yenilendi ve geri takıldı. Bugün teslim aldım biraz zorladım dünkü kadar kötü değil ama özellikle sol tekerde yine daha fazla ısınma ve hafif koku söz konusu.
Götürdüğüm yer komple kaliper veya tamir kiti değişimi gerektiğini söyledi. Haliyle değişim öncesi böyle bir durum olmadığı için bende de soru işaretleri var. Daha önce tecrübe eden oldu mu?
Açıkcası son 60bine kadar serviste götürüyordum hidrolik hiç yenilendi mi bilmiyorum, yenilenmedi olarak varsayalım
Kaliper tamir takımı ile sorunu çözersiniz. Hiç fren sıvısı değiştirmesiniz bile 92 bindeki aracın kaliperinin bozulması normal değil.
Merhaba, öncelikle sormak istediğim araba nedir ve çıkan balata ile taktığınız balatalar aynı marka mıydı? bir de sert frende herhangi bir tarafa çekme yapıyor mu?
Aklıma gelen ilk şeylerden birisi sol kaliperin halihazırda fren balatasını sıktığından orijinal diski bozmuş olabileceği, yani disk ve balataları yenilemeden önce de bu problem mevcut olabilir az da olsa. Zaten düşündüğümüzde piston üzerinde paslanma hemen oluşacak bir durum değildir ya da toz lastikleri görevini yerine getiremediğinden piston yüzeyine pislik ve ya su birikmiş olabilir. Zaman içinde de bu pistona zarar verebilir.
Asıl üzerinde durulması gereken nokta ise 90 bin km sonunda bu kadar kirlenmiş bir piston varsa bunu yeni balataları takarken direk en sonuna kadar iterseniz hem pistona hem de oringlere zarar verebilirsiniz. Böyle bir aşırı kirlilik gözlemlediğinizde önce piston çevresini iyice temizleyip sonrasında kaliperin içine iteklemeniz gerekmektedir. Sizin karşılaştığınız durum da bu yüzden olabilir, aslında tekrardan gidip bir kez daha temizlemekte yarar var. Eğer çözülmezse kaliperin tamiri de yapılabilir.
Kullanılan balataların da kalitesinden kaynaklanan farklılıklar yüzünden aşırı ısınma ya da tutuş farklılığı gözlemleyebilirsiniz. Takılan balata takımındaki 1 balatanın diğerlerinden farklı ya da karışım ve üretim olarak hatalı olması da aşırı ısınmaya sebep olabilir bu durumda sert fren yaptığınızda aracın bir tarafa çektiğini de gözlemleyebilirsiniz.
Merhaba, öncelikle sormak istediğim araba nedir ve çıkan balata ile taktığınız balatalar aynı marka mıydı? bir de sert frende herhangi bir tarafa çekme yapıyor mu?
Aklıma gelen ilk şeylerden birisi sol kaliperin halihazırda fren balatasını sıktığından orijinal diski bozmuş olabileceği, yani disk ve balataları yenilemeden önce de bu problem mevcut olabilir az da olsa. Zaten düşündüğümüzde piston üzerinde paslanma hemen oluşacak bir durum değildir ya da toz lastikleri görevini yerine getiremediğinden piston yüzeyine pislik ve ya su birikmiş olabilir. Zaman içinde de bu pistona zarar verebilir.
Asıl üzerinde durulması gereken nokta ise 90 bin km sonunda bu kadar kirlenmiş bir piston varsa bunu yeni balataları takarken direk en sonuna kadar iterseniz hem pistona hem de oringlere zarar verebilirsiniz. Böyle bir aşırı kirlilik gözlemlediğinizde önce piston çevresini iyice temizleyip sonrasında kaliperin içine iteklemeniz gerekmektedir. Sizin karşılaştığınız durum da bu yüzden olabilir, aslında tekrardan gidip bir kez daha temizlemekte yarar var. Eğer çözülmezse kaliperin tamiri de yapılabilir.
Kullanılan balataların da kalitesinden kaynaklanan farklılıklar yüzünden aşırı ısınma ya da tutuş farklılığı gözlemleyebilirsiniz. Takılan balata takımındaki 1 balatanın diğerlerinden farklı ya da karışım ve üretim olarak hatalı olması da aşırı ısınmaya sebep olabilir bu durumda sert fren yaptığınızda aracın bir tarafa çektiğini de gözlemleyebilirsiniz.
Cevap için teşekkürler
Araç astra j 1,3cdti
Üstünde orjinal disk ve kale marka balata vardı
Delphi marka disk ve balata takıldı, soğukken hiç bir problem yoktu. Biraz ısınınca dün dediğiniz frenlemede sağa çekme yapıyordu hatta frenleme olmadan gidişinde de hissediliyordu. Fazla ısınmadan sanayi içindeki frenleme sonrası problem yoktu fakat ısındıktan sonra liftte teker dönmüyordu.
.
Bugün temizlenmiş olarak aldım özellikle ısınması için sert frenler yaptım ama dünkü gibi çekme yoktu, fakat eve geldiğimde yine sol önde hafif bir koku ve diğer jantlara nazaran bariz daha sıcak olduğunu gördüm. Şuanki durumda önlerin kaliper pimleri ile birlikte tamir takımını alıp sistemdeki tüm hidrolikle beraber yenilemeyi düşünüyorum.
Eski balata ve diskler haliyle şimdikilere göre daha aşınmış olduğundan pistonun uzun süredir çalışmadığı bir aralıkta olması gibi açıklanabilir aslında durum. Tabi en dipte neden böyle bir problem yarattığını hala anlayamadım. Çünkü eski balaya ve diskte böyle bir durum veya ısınma yoktu, yeniler ile birlikte pistonun görevini en dipte tam olarak yapamıyor sanırım
Cevap için teşekkürler
Araç astra j 1,3cdti
Üstünde orjinal disk ve kale marka balata vardı
Delphi marka disk ve balata takıldı, soğukken hiç bir problem yoktu. Biraz ısınınca dün dediğiniz frenlemede sağa çekme yapıyordu hatta frenleme olmadan gidişinde de hissediliyordu. Fazla ısınmadan sanayi içindeki frenleme sonrası problem yoktu fakat ısındıktan sonra liftte teker dönmüyordu.
.
Bugün temizlenmiş olarak aldım özellikle ısınması için sert frenler yaptım ama dünkü gibi çekme yoktu, fakat eve geldiğimde yine sol önde hafif bir koku ve diğer jantlara nazaran bariz daha sıcak olduğunu gördüm. Şuanki durumda önlerin kaliper pimleri ile birlikte tamir takımını alıp sistemdeki tüm hidrolikle beraber yenilemeyi düşünüyorum.
Eski balata ve diskler haliyle şimdikilere göre daha aşınmış olduğundan pistonun uzun süredir çalışmadığı bir aralıkta olması gibi açıklanabilir aslında durum. Tabi en dipte neden böyle bir problem yarattığını hala anlayamadım. Çünkü eski balaya ve diskte böyle bir durum veya ısınma yoktu, yeniler ile birlikte pistonun görevini en dipte tam olarak yapamıyor sanırım
Astra J'nin kullandığı kaliperlerdeki pimler fren esnasındaki yanal hareketin tamamını üstlendiğinden pimleri kontrol etmek dediğiniz gibi önemli, bu tarz kaliperlerde bu pimlerin toz lastiklerinin yırtılması sonucu içindeki gresin özelliğini yitirmesi ve pimleri bozması karşılaşılabilecek bir durum.
Bu pimleri ve pistonu tekrardan temizleyip deneme yapabilirsiniz, hatta sorunun balata kaynaklı olduğunu anlamak için soldaki balataları sağa takıp deneyebilirsiniz. Yalnız şunu da unutmamak lazım ki sürekli temasta olan balatalar çok yüksek sıcaklıklara çıktığı için yüzey özelliğini kaybetmiş olabilir, aynı şekilde hidrolik de bozulmuş olabilir.
Pistonları temizledik, hidroliği yeniledik ve pistondaki contaları yeniledik (eskiler oldukça genişlemiş) problem ortadan kalktı. Benzer durum için bilgi olması amacı ile sonucu da yazmış olayım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.