rain man
15-08-2018, 11:08
Edit: Aracım alfa romeo 147 1.9 dizel. Stage 2 setuplı. Hibrit turbolu normalde peak 1.55 bar basan bir araç.
Herkese selam. Yaklaşık 2 gün önce eve dönüş yolumda iken vites düşürdüm. Devir biraz düşük kaldı. Bronzdan dolayı titreşim oldu derken birden bir şeyler sarsıntılı çalışmaya başladı sonra düzeldi. Herhalde bronz baskı balatadan ötürü volantta bir şeyler oldu dedim. Hemen düzeldiği için o sarsıntıya bağladım. Ertesi sabah kontağı açarken araç tekleyerek ve uzun süre marşta çalıştı. Kontrol etmek için arka arkaya 2-3 kez kontağı açıp kapattım. Çok tuhaf şekilde çalıştı. Sonra gri bir duman ardından kötü bir koku geldi ve motor tarafından dikkatimi çeken bir çıt çıt çıt sesi geldi. Volant mı yakıt sistemimi acaba diye şüpheye düştüm. Bu sebeple dün önce bir mekanik ustasına gösterdim volant kaynaklı olabilir mi sorun diye. Bakmadı bile. Enjektörden dedi. Oradan bir pompacıya geçtim. Ecuya bağlandı bir iki şeyi test etti değerler yerinde gayet dedi. Oraya gittiğimde de sadece ilk marş esnasındaki tekleme hariç bahsetttiğim şeylerden hiç biri yoktu. Ben de bir şey yok demek ki deyip tekrar dönüş yolunu tuttum. Yolda turbonun sesinin değiştiği dikkatimi çekti. Baktım ki turbo basınç göstergem fazla gösteriyor (aem x series boost gauge var) . Acaba sensörü mü bozuldu dedim biraz sıkıştırdım. Şöyle ki normalde 1.5 bar peak basan turbo 3. vitesten sonra 2.7 bar gibi saçma bir değere kadar çıkıyor. Gidişi eskisi gibi geldiği için herhalde sensörü bozuldu derken limp mode'a aldı. Bugün de dün enjektöre git diyen adamın yanına gittim. Herhangi bir şey söylemedi.
Şimdi özetle;
1) İlk marşı tekleyerek alıyor araç ve sarsıntılı çalışıyor. Alttaki konudan bağımsız bir şekilde baskı balata sarsıntıdan dolayı volantı bozmuş olsa böyle bir şeye sebep olur mu? Bu şekilde kullanım kranka zarar verir mi? Ya da yolda bırakır mı?
2) Turbo basınç göstergesi fazla basınç gösteriyor. Acaba enjektörleri ecuya bakarak kontrol eden kişi yazılımı falan sıfırlamış olabilir mi? Sanki resetlicem tarzı bir kelime duydum. Arıza tespit makinasından yazılıma müdahale etmesi mümkün mü? Öyle olsa bile stok yazılımda 1.5 bar basan araba 2.7 bar basar mı? Hissiyat olarak da sanki gerçekten turbo fazla hava gönderiyor. 2.7 bar olmasa da 2 bara yakın gibi ya da bana öyle geliyor.
3) Sakarya'da bu işlerden anlayan kimse var mı? En azından bir şeylerden anlayan, derdini anlatırken şeyine takacak usta arıyorum. En azından konu hakkında fikrim olursa gerekirse kontak çevirmeyip aracı çektireceğim istanbul'a.
Herkese selam. Yaklaşık 2 gün önce eve dönüş yolumda iken vites düşürdüm. Devir biraz düşük kaldı. Bronzdan dolayı titreşim oldu derken birden bir şeyler sarsıntılı çalışmaya başladı sonra düzeldi. Herhalde bronz baskı balatadan ötürü volantta bir şeyler oldu dedim. Hemen düzeldiği için o sarsıntıya bağladım. Ertesi sabah kontağı açarken araç tekleyerek ve uzun süre marşta çalıştı. Kontrol etmek için arka arkaya 2-3 kez kontağı açıp kapattım. Çok tuhaf şekilde çalıştı. Sonra gri bir duman ardından kötü bir koku geldi ve motor tarafından dikkatimi çeken bir çıt çıt çıt sesi geldi. Volant mı yakıt sistemimi acaba diye şüpheye düştüm. Bu sebeple dün önce bir mekanik ustasına gösterdim volant kaynaklı olabilir mi sorun diye. Bakmadı bile. Enjektörden dedi. Oradan bir pompacıya geçtim. Ecuya bağlandı bir iki şeyi test etti değerler yerinde gayet dedi. Oraya gittiğimde de sadece ilk marş esnasındaki tekleme hariç bahsetttiğim şeylerden hiç biri yoktu. Ben de bir şey yok demek ki deyip tekrar dönüş yolunu tuttum. Yolda turbonun sesinin değiştiği dikkatimi çekti. Baktım ki turbo basınç göstergem fazla gösteriyor (aem x series boost gauge var) . Acaba sensörü mü bozuldu dedim biraz sıkıştırdım. Şöyle ki normalde 1.5 bar peak basan turbo 3. vitesten sonra 2.7 bar gibi saçma bir değere kadar çıkıyor. Gidişi eskisi gibi geldiği için herhalde sensörü bozuldu derken limp mode'a aldı. Bugün de dün enjektöre git diyen adamın yanına gittim. Herhangi bir şey söylemedi.
Şimdi özetle;
1) İlk marşı tekleyerek alıyor araç ve sarsıntılı çalışıyor. Alttaki konudan bağımsız bir şekilde baskı balata sarsıntıdan dolayı volantı bozmuş olsa böyle bir şeye sebep olur mu? Bu şekilde kullanım kranka zarar verir mi? Ya da yolda bırakır mı?
2) Turbo basınç göstergesi fazla basınç gösteriyor. Acaba enjektörleri ecuya bakarak kontrol eden kişi yazılımı falan sıfırlamış olabilir mi? Sanki resetlicem tarzı bir kelime duydum. Arıza tespit makinasından yazılıma müdahale etmesi mümkün mü? Öyle olsa bile stok yazılımda 1.5 bar basan araba 2.7 bar basar mı? Hissiyat olarak da sanki gerçekten turbo fazla hava gönderiyor. 2.7 bar olmasa da 2 bara yakın gibi ya da bana öyle geliyor.
3) Sakarya'da bu işlerden anlayan kimse var mı? En azından bir şeylerden anlayan, derdini anlatırken şeyine takacak usta arıyorum. En azından konu hakkında fikrim olursa gerekirse kontak çevirmeyip aracı çektireceğim istanbul'a.