PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo basınç göstergesinin fazla göstermesi ve sabahları tekleyerek çalışma



rain man
15-08-2018, 11:08
Edit: Aracım alfa romeo 147 1.9 dizel. Stage 2 setuplı. Hibrit turbolu normalde peak 1.55 bar basan bir araç.

Herkese selam. Yaklaşık 2 gün önce eve dönüş yolumda iken vites düşürdüm. Devir biraz düşük kaldı. Bronzdan dolayı titreşim oldu derken birden bir şeyler sarsıntılı çalışmaya başladı sonra düzeldi. Herhalde bronz baskı balatadan ötürü volantta bir şeyler oldu dedim. Hemen düzeldiği için o sarsıntıya bağladım. Ertesi sabah kontağı açarken araç tekleyerek ve uzun süre marşta çalıştı. Kontrol etmek için arka arkaya 2-3 kez kontağı açıp kapattım. Çok tuhaf şekilde çalıştı. Sonra gri bir duman ardından kötü bir koku geldi ve motor tarafından dikkatimi çeken bir çıt çıt çıt sesi geldi. Volant mı yakıt sistemimi acaba diye şüpheye düştüm. Bu sebeple dün önce bir mekanik ustasına gösterdim volant kaynaklı olabilir mi sorun diye. Bakmadı bile. Enjektörden dedi. Oradan bir pompacıya geçtim. Ecuya bağlandı bir iki şeyi test etti değerler yerinde gayet dedi. Oraya gittiğimde de sadece ilk marş esnasındaki tekleme hariç bahsetttiğim şeylerden hiç biri yoktu. Ben de bir şey yok demek ki deyip tekrar dönüş yolunu tuttum. Yolda turbonun sesinin değiştiği dikkatimi çekti. Baktım ki turbo basınç göstergem fazla gösteriyor (aem x series boost gauge var) . Acaba sensörü mü bozuldu dedim biraz sıkıştırdım. Şöyle ki normalde 1.5 bar peak basan turbo 3. vitesten sonra 2.7 bar gibi saçma bir değere kadar çıkıyor. Gidişi eskisi gibi geldiği için herhalde sensörü bozuldu derken limp mode'a aldı. Bugün de dün enjektöre git diyen adamın yanına gittim. Herhangi bir şey söylemedi.

Şimdi özetle;

1) İlk marşı tekleyerek alıyor araç ve sarsıntılı çalışıyor. Alttaki konudan bağımsız bir şekilde baskı balata sarsıntıdan dolayı volantı bozmuş olsa böyle bir şeye sebep olur mu? Bu şekilde kullanım kranka zarar verir mi? Ya da yolda bırakır mı?

2) Turbo basınç göstergesi fazla basınç gösteriyor. Acaba enjektörleri ecuya bakarak kontrol eden kişi yazılımı falan sıfırlamış olabilir mi? Sanki resetlicem tarzı bir kelime duydum. Arıza tespit makinasından yazılıma müdahale etmesi mümkün mü? Öyle olsa bile stok yazılımda 1.5 bar basan araba 2.7 bar basar mı? Hissiyat olarak da sanki gerçekten turbo fazla hava gönderiyor. 2.7 bar olmasa da 2 bara yakın gibi ya da bana öyle geliyor.

3) Sakarya'da bu işlerden anlayan kimse var mı? En azından bir şeylerden anlayan, derdini anlatırken şeyine takacak usta arıyorum. En azından konu hakkında fikrim olursa gerekirse kontak çevirmeyip aracı çektireceğim istanbul'a.

mikelazi
15-08-2018, 16:07
geçmiş olsun.

ist e getir daha iyi.

zamanıda:boxer alfaya bunda buji yok demişlerdi,yükleyip istanbula gelmiştim

rain man
15-08-2018, 16:30
geçmiş olsun.

ist e getir daha iyi.

zamanıda:boxer alfaya bunda buji yok demişlerdi,yükleyip istanbula gelmiştim

Bayramdan önce istanbula geçemem gibi. En azından sorunun boyutunu bilsem ona gore yolumu çizerdim. Bayramda da her yer kapalı. Gerçekten 2.7 bar basiyorsa bu şekilde kullanmak turb O ve motor için ölüm olur. En azından sorunu anlayabilsem.

rain man
15-08-2018, 21:33
Var mı fikri olan abiler? Turbo neden durduk yete overboost olur?

tunerviper
15-08-2018, 21:45
nasıl birr wastegate sistemi var bilmiyorum falakat wastegate açmaması ya da wastegate vakum hortumu çıkmış olabilir. ilk olarak vakum kontrol edebilirsin.

rain man
15-08-2018, 23:19
nasıl birr wastegate sistemi var bilmiyorum falakat wastegate açmaması ya da wastegate vakum hortumu çıkmış olabilir. ilk olarak vakum kontrol edebilirsin.

Görebildiğim kadarıyla çıkan bi hortum yok gibi abi.

Işık
16-08-2018, 10:50
Basıncı ayarlayan selenoide baktınız mı?

rain man
16-08-2018, 11:04
Basıncı ayarlayan selenoide baktınız mı?

Kendim bakayarak anlayabileceğim bir yerde mi? :) Baktırmak için götürdüğüm kişi ilgilenmedi bile. Ben de yabancı bir yerde olduğum için bilmediğim bir yerde dokundurmak istemedim. Araç şu an limp mode'da ve yük altında turbonun sesi değişti. Basıncı fazla mı ayarlıyor turbo? Bu durumda bu şekilde kullanmak yakıt fakir kalacağı için motora zarar verir mi?

Işık
17-08-2018, 08:03
Wastegate'e giden hortumun çıktığı parça basınç selenoidi. Hortumu çek bi yüklenmeden dene, fark yoksa selenoid iş yapmıyordur muhtemelen ya da wastegatein takılı kalıyordur.

Amazing
17-08-2018, 10:12
wg hortumu çıkmış yırtılmış vs olabilir seleniod bozulmuş olabilir

mikelazi
06-09-2018, 16:49
rain man

son durum nedir???

rain man
06-09-2018, 17:24
Bayram öncesine denk geldiği için bayağı yorucu geçti ama şöyle ki buralarda gösterdiğim 3 kişiden 2si enjektör biri volant dedi. Atladım sabah ankaraya gittim arabayı bıraktım. Tam da bayram trafiği zamanı istanbulun boşaldığı zamandı. Sağolsun OğuzCanAlantor kardeşim aldı baktı ilgilendi, hatta kendi arabasıyla beni gönderdi sonra da getirdi arabayı teslim etti, ticaretten öte kimsenin yapmayacağını yaptı sağolsun kendi arabası gibi ilgilendi. De biraz beklemediğimiz yerden gol yedik.

Yolda Ankara'ya giderken o sabah ısıtma bujisi hatası aldık. İyi dedim herhalde sorun bundan deyip sevindim. Ayrıca arabayı dükkana götürdüğümde turbo yük altında saplamalardan kaçırma sesini verince sorunu ona yorduk. Isıtma bujisinin rölesinde beyninde vs sorun çıkmış ayrıca. Hem regülatörü hem bujiler değişti. Ayrıca araba sökülünce farkettiler krank kasnağı patlamış. O bahsettiğim tek seferde marşı olayı kaybolmadı ama çalışırkenki rahatsızlığı yok. Geriye bir tek volant kaldı. Geçen sene sonbaharda çıkma volant takmıştık. Oynar volant bronz+kevlar baskı balata ile gitmiyor. Ya volantı sabite çevirmek gerek, doblonun volantı sabitmiş. Usta yapabilirim falan dedi. Ama kasnak patlatma riski artar senede bir krank kasnağı değişirsin dedi. Ya da stage 1 baskı balataya geçicem. 3. vites sonrası torka orjinal baskı balata 15 bin km dayandığı için (3 set değişti totalde) haliyle onu eliyorum.

Bir de kötü bir haber var volant konusunda. Yeni sıfır volant 1600 mü 1900 tl mi ne görünüyor zamlardan sonra. 1.5 sene önce 750 tl'ye almıştım orjinal. Şaka gibi. Bir canım diyor ki sök baskı balatayı bitmesini bekleme stage 1 yaptır arabayı kaldırırken rahat et başka biri kullanırken de aklın kalmasın, bir canım da zaten masraflar geliyor bekle diyor. O yüzden arada kaldım yapılacaklar noktasında. Şu an volantla alakalı tek sıkıntım sabah cold startta geç marş yemesi. Yakıt sistemi elden geçtiği için bunu söyleyebiliyorum.

Turbo da sökülüp İrfan ustaya gitti. O 2016 sonbaharda revize etmişti daha önce. Çekişte vs hiç bir sorun yoktu. Ama sökülünce bakmışlar ki turboyu takmak için sürülen zımbırtı fazla sürülmiş. İç yüzeyine kadar girmiş taşlaşmış falan. Allahtan bir yere kopup gitmemiş vs dedi. Sorunlu gördüğü bir iki yeri elden geçirdi yani re-revizyon tarzı bir şey oldu. Şu an baya tatlı çekiş var ama bahsettiğim yüksek basınç sorunu ne yazık ki devam ediyor. Bütün bu işlemler arefeden bir gün önce yapıldığı için yarım kaldı sorunlar devam ediyor ama ölümcül değil. Muhtemel zanlılarımız wastegate ve volant. Bakalım neler yapıcaz :)

Mevcut piyasada otomatik araba ihtiyacım olmasa bu konuları daha rahat şekilde çözücem şu an ikilemlerdeyim :) Neyi nasıl yapsam konusunda. Son durum böyle.

mikelazi
06-09-2018, 17:53
ben kasıldım yeminle

iyi haberlerini bekliyorum.

Işık
10-09-2018, 17:37
Wastegate turbo söküldüğünde kontrol edilmiş olmalı, selenoide bakın bence. Bir de sökmüşken bütün vakum hortumlarını yenilediniz mi?

rain man
10-09-2018, 19:45
Wastegate turbo söküldüğünde kontrol edilmiş olmalı, selenoide bakın bence. Bir de sökmüşken bütün vakum hortumlarını yenilediniz mi?

Yok abi yenilemedik. Üstünkörü bakıldı burada da. Wastegate'i tornavida ile kurcaladı selenoide baktı "bunlarda sorun yok yea" dedi. Yalnız o kurcaladıktan sonra bir tık düştü overboost derecemiz. 30'lardan 26lara kadar geriledi. Normal turbo hortumları krom, vakum hortumlarına dokunmadık. Sadece tak çıkar yaptı bir köşeden. Turbo sökülmeden bakıldığı için bana da pek inandırıcı gelmedi. İstanbul veya Ankara'ya bir ara yolumun düşmesi lazım.