PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2000 E39 520iA bir anda başlayan çekiş düşüklüğü.. ACİL



Emirhancakir
27-08-2018, 09:28
Arkadaşlar herkese selamlar. İstediğim aracımı yıllar sonunda aradım ve buldum. 65 yaşlarında emekli öğretmen bir teyzeden aldım. Aracın her parçası neredeye ya da hepsi orjinal. Elektrik tesisatında gördüğüm kadarıyla 1 tane bile yama, oynama vs.. yok.

Konumuza gelelim;
Araç Çankırı'ya giderken Düzce civarlarında bir anda yığılmaya başladı. 140 ile gidiyordum ve hızımı sabit tutmak için gaz pedalına dibine kadar basmam gerekmeye başladı. Takribi %10 eğimli rampaya gelince araç hız kaybetmeye ve hiç gaz yememeye başladı. Bolu da bir sanayide sağolsun Rıfat adında bir usta aracı bilgisayara bağladı ve

Silindir 3
Silindir 4

Ateşleme hatası vermişti. Hissetmiştim zaten ve bobinde sorun var sanırım demiştim ustaya bilgisayara bağlamadan önce, nerden biliyorsun demişti :) Bilgisayara bağlayınca evet bobinde sorun var sanırım dedi.

İşin ilginç yanı, araç rolantide saat gibi. Gaza basınca patırdama yok ama sanki motoru bir şey tutuyormuş gibi. Aracımda su eksilte 1gr dahi yok. Aynı şekilde yağ eksiltme hiç yok sanırım çünkü 3000km olcak ve halen aldığım seviyede.

1.vites araç çok çok zor gaz yiyor ve devirlenemiyor. 2. Vitesde %30 rampa çıkıyorsan hepten ölüyor.

Düzlüğe gelince zar zor hızlanıyor ve hızını bir şekilde sabit tutabiliyorum 140 larda ama eğim varsa 80'i geçemiyor.

Vanos 4250 d/d civarında açılıyor sanırım çünkü o devire gelince çok hızlı bir şekilde devirleniyor araç 4. Viteste bile. Bu kadar yüksek devirlere asla çıkmadım ve çıkmam ama araç gitmediği ve çekmediği için mecbur çıkmak zorunda kaldım.

Bobinleri başka bobinler ile değiştirdim o arızalı gösterdiği ve sorun devam etmekte. Tekrardan kendi BREMI bobinlerimi taktım.

Şu an da gereksiz sağlam parça değiştirecek durumum yok. O yüzden elinde sağlam kullanılmış parçası olan arkadaşlar ile değiştirerek deneyerek çözebilirim sorunu ama yardımcı olacak arkadaş lazım.

ŞÜPHELENDİĞİM YERLER;
Bujilerden acaba olabilir mi diyorum ama herkes ısrarla bujiden öyle olmaz diyor.
Eksantrik sensörü 2 tane var acaba eksantrik sensöründen mi yapıyor???

Havaakış metre orjinal VDO SIEMENS hiç değişmemiş sanırım, bozuk olsa rolanti salak saçma çalışır??

Araç biraz dinlenince ilk 5 dakika düzgün hızlanıyor motor kasılmasını hissetmiyorum ama motor belirli bir dakikadan sonra tekrardan kasılmaya başlıyor sanki gaza basınca.

Gitmediği için yüksek devire çıkartırsam eğer 5 bin civarı, araç rolantide ve giderken patırdayarak çalışmaya başlıyor ama çok nadir. Genelde hiç yapmıyor nerdeyse bunu.

Ve merak ettiğim bir soru daha, VANOS kaç devirde açılıyor?

Istanbul/Pendik de ikamet ediyorum. Arabamın parça değişimi vs.. işlerini kendim yapabilirim. Bana sadece arızanın tespiti ve çözümü konusunda yardımlar lazım. Kimseye elletmek ve bırakmak istemiyorum aracımı.

https://i.hizliresim.com/Y6Rnml.jpg
https://i.hizliresim.com/zMq8b6.jpg
https://i.hizliresim.com/qvn6VD.jpg
https://i.hizliresim.com/ODOWOn.jpg

Birkan61
27-08-2018, 11:14
Kardeşim pek faydalı olamayacağım sana ama, akışmetrenin soketini sökerek birde öyle denermisin :)

Aynısı geçen benimde başıma geldi, benim tek derdim akışmetre çıktı :D bendede 3 ve 4 silindir arızası gözüküyordu

Emirhancakir
27-08-2018, 11:22
Kardeşim pek faydalı olamayacağım sana ama, akışmetrenin soketini sökerek birde öyle denermisin :)

Aynısı geçen benimde başıma geldi, benim tek derdim akışmetre çıktı :D bendede 3 ve 4 silindir arızası gözüküyordu
Soketini çıkarttım ve denedim, 1 saniyeliğine motor hırlıyor düzeliyor ve gaza bastığımda araç yine gitmiyor :D DISA Valfinin fişini çıkardım yine aynı, değişmedi hiç. Zaten gram ses yapmıyordu sanırım sağlam. Bozulunca ses yapıyormuş.

Araç üzerinde 4 Tırnak Bosch buji var platinum. Şaseden sorguluyorum ve 4 tırnak çıkıyor. Ustanın biri de çıkamaz çift tırnak buji olması gerekiyor, sen çift tırnak tak diyip durdu.

Aldığımda böyle bir sorun yoktu yani 4 tırnak olması ile alakalı değil bence. Peki 2 tırnak buji taksam bir eksisi olur mu araca? Doğrusu cidden 2 tırnak mı Çift VANOS'un?

osmanaydo
27-08-2018, 12:19
Arkadaşlar herkese selamlar.

Adını tam bilemiyorum ama ısı sensörü/müşürü diye bi parça var.
Motor yaptırmayı düşünürken bunu değişip normale dönenler duydum.
Kolay gelsin.

Emirhancakir
27-08-2018, 12:36
Adını tam bilemiyorum ama ısı sensörü/müşürü diye bi parça var.
Motor yaptırmayı düşünürken bunu değişip normale dönenler duydum.
Kolay gelsin.

Aslında araçta motor yaptırmak için bir sebep göstermiyor. Motor isteyen araç benim araç gibi çalışmaz çünkü. Benim araç gaz yememek için kendini sıkıyor sanki.. bu bahsettiğiniz parça nerede tam olarak? Onu da incelerim..

emrhn28
27-08-2018, 12:42
Aracınızla alakalı direk bir bilgim yok ama benzer bir durumu kendi corsamda yaşadım. Ve sorun krank sensöründen çıktı şuan saat gibi. Bir kontrol edin derim.

CemBerk
27-08-2018, 12:52
Bulup deneyebiliyorsan bence sağlam bir akışmetre takıp bakmanda fayda var. Başka şeyden de olabilir ama akışmetre ilginç olaylar yaşatabiliyor.

Emirhancakir
27-08-2018, 12:59
Aracınızla alakalı direk bir bilgim yok ama benzer bir durumu kendi corsamda yaşadım. Ve sorun krank sensöründen çıktı şuan saat gibi. Bir kontrol edin derim.
Krank sensöründe sorun olduğunu sanmıyorum çünkü o arızalı olduğunda ya araç çok uzun marş basıyor ya da hiç çalışmıyor. Anahtara vurduğum andan itibaren yarım saniye sürmüyor marş alması aracım. Krank sensörü ile ilgili olma ihtimali var mı arkadaşlar?


Bulup deneyebiliyorsan bence sağlam bir akışmetre takıp bakmanda fayda var. Başka şeyden de olabilir ama akışmetre ilginç olaylar yaşatabiliyor.
Keşke bulabilsem ve yardımcı olacak hayırsever arkadaşlar çıksa karşıma :) Ondan olduğunu sanmıyorum orjinal VDO SIEMENS yan sanayi falan da değil. Ama olur mu olur, belli olmaz. Saat gibi çalıştığı için rolantide pek şüphem yok akışmetreden. Rolanti düzgün çalışıp, gidişde kasılma yapar mı akışmetre yüzünden arkadaşlar?

Kendi parçaları ile denememe yardımcı olacak hayırsever arkadaşlar var ise aranızda çok sevinirim :) Ustanın biri ile görüştüm o da inatla Subaplar diyor. Kapak sıfır, subaplar, gaydlar hepsi sıfır 6.000 TL harcanmış yenilenmiş diyorum 1 yıl olmuş, hala o da subap diyor. Subap olsa zamanla gelişir ve hissedilir bence, çünkü bir anda kesildi araba 1 saniyede yığıldı ve başladı sorun.

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 13:19
akışmetreden ötürü olması nredeyse imkansız boşuna vakit para harcamayın..
ilk akla gelen benzin pompası olabilir ( kuvvetle muhtemel )
bobinleri denemişsizin lakin yinede bobinler olabilir.. zira denediğiniz yeni bobinler bremi ise % 99 fasondur.. bocsh marka ile denemenizi tavsiye ederim 6 sını birden..
aracınıza 4 değil çift tırnak ngk yada bosch buji takmalısınız ( bu sendromun bujilerle alakası olma ihtimali zayıf lakin yinede denemelisiniz )
enjektör sıkıntısıda olabilir ama bence zayıf ihtimal..
yine bir zayıf ihtial daha alternatör..
ve son olarak en kötü senaryo sübap kaçağı.. fakat sübap kaçağı olsa rölantinizide bozar..
eksantrik sensörü de olabilir küçük ihtimal..
lakin bana kalırsa ilk odaklanmanız gereken yer beniz pompası
sağlıcakla

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 13:22
son mesajınızdaki krank sensörü tespitiniz doğru.. geç çalışır yada çok uzun marş basmanız gerekir krank sensörü olsa.
bir ihtial krank kasnağıda olabilir diyeceğim ama ..
iyi bir ustaya ihtiyacınız var zira bmw ustaları onu değiştir bunu değiştir ile iş yaparlar
kolaylıklar diliyorum

serhadocak
27-08-2018, 13:24
Orjinal cihaza bağlat arabanı Emirhan, egzantrik sensörü derim ben de nasıl çıkacağız işin içinden?

CemBerk
27-08-2018, 13:29
Keşke bulabilsem ve yardımcı olacak hayırsever arkadaşlar çıksa karşıma :) Ondan olduğunu sanmıyorum orjinal VDO SIEMENS yan sanayi falan da değil. Ama olur mu olur, belli olmaz. Saat gibi çalıştığı için rolantide pek şüphem yok akışmetreden. Rolanti düzgün çalışıp, gidişde kasılma yapar mı akışmetre yüzünden arkadaşlar?

2 aracımda yaşadım akışmetre sorunu ama ikisi de dizeldi. Rolantide hiç sıkıntı yoktu ama gidişte rampaya vurunca 1. viteste dahi zor kalkıyordu. Bazı araçlarda fişi çekince yürüyor ama bazılarında gizli yada arıza yakarak limp mode'a geçiyor. Ama dediğim gibi e39'dan anlamam sadece yaşadığım soruna benzer olduğu için öneriyorum.

KOSEREN
27-08-2018, 13:34
Katalizör ömrünü tamamlamış olabilir.Dolduysa kasar.Katdan dolayı 520 gibi giden 530 biliyorum :)

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 13:41
ne sevgili koseren in nede cemberk in dediği gibi: ne katalizör ne akışmetre.. cephenizi beyhude genişletmeyin
akışmetreniz hiç çalışmasa zengin mod a alır aracınızın gidişini dahi etkilemez.. katalizor arabayı kasabilir lakin söylediğiniz şeyleri yapamaz kör tapa gibi tıkanması lazım :)

Emirhancakir
27-08-2018, 13:48
akışmetreden ötürü olması nredeyse imkansız boşuna vakit para harcamayın..
ilk akla gelen benzin pompası olabilir ( kuvvetle muhtemel )
bobinleri denemişsizin lakin yinede bobinler olabilir.. zira denediğiniz yeni bobinler bremi ise % 99 fasondur.. bocsh marka ile denemenizi tavsiye ederim 6 sını birden..
aracınıza 4 değil çift tırnak ngk yada bosch buji takmalısınız ( bu sendromun bujilerle alakası olma ihtimali zayıf lakin yinede denemelisiniz )
enjektör sıkıntısıda olabilir ama bence zayıf ihtimal..
yine bir zayıf ihtial daha alternatör..
ve son olarak en kötü senaryo sübap kaçağı.. fakat sübap kaçağı olsa rölantinizide bozar..
eksantrik sensörü de olabilir küçük ihtimal..
lakin bana kalırsa ilk odaklanmanız gereken yer beniz pompası
sağlıcakla

Güzel cevaplarınız için teşekkürler. Sırasıyla söylediklerinizi cevaplayayım.

Benzin pompasında sorun yok aracın, pompa sapasağlam.

Takmış olduğum 2 bobin de yine kendi bobinlerim gibi BMW yazılı 97 üretimi bobinler. Çakma olduklarını sanmıyorum ama yine de başka bobin bulabilir isem sağlam olan ve denemek için verecek bir arkadaş, yine denerim.

RealOEM ve ETKBMW den şase ile sorguladığım da 4 tırnak NGK ve BOSCH öneriyor. Tek VANOS şasesi girersem çift tırnak çıkıyor. Bunu hala anlamış değilim, doğrusu hangisi. Araç üzerinde de 4 tırnak BOSCH mevcut.

Enjektörlerde de sıkıntı yok, onlar da çok düzgün çalışıyorlar saat gibiler.

Alternatör hakkında bir yorum yapamayacağım, onu gizli menüden takip ettim ve 13.8-14.1 VOLT arası gidip geliyor. Sanırım herhangi bir sorun yok, 120A alternatör var üzerinde BMW logolu. Yan sanayi ya da çıkma falan değil. Alternatör buna nasıl sebep olabilir?

Üst kapaktan ben de hiç şüphelenmiyorum çünkü çalışma düzgün ve geçen sene sıfır takılmış kapak, subaplar vs.. hepsi sıfırmış. Su eksiltmeden dolayı yenilenmiş kapak. Kendi ilk kapağında çürükler varmış o yüzden de yenilenmiş komple. Şu an 1gram bile eksiltme yok, zaten antifreeze var.

Benim ilk işkillendiğim eksantrik sensörü, o arızalanırsa ateşleme bozulur diyorlar ama deneyebileceğim bir parça yok. Durum şu an sıkışık olduğundan keyfiyi parça yenileyemiyorum boşuna.

Emirhancakir
27-08-2018, 14:14
Orjinal cihaza bağlat arabanı Emirhan, egzantrik sensörü derim ben de nasıl çıkacağız işin içinden?
Serhad abi bağlatıcam ama aynı şeylerin çıkması muhtemel diye düşünüyorum. Würth'ün son sistem WOW bilgisayarına bağlamıştım ustamın dükkanında. Her şey okey çıkmıştı yemyeşil sıfır sorun. Yola çıkınca arıza yaptı ve Autocom marka bir bilgisayara bağlandı, çıkan hata oydu. Bu akşam ya da yarın akşam tekrardan Würth'ün bilgisayarına bağlıycam ustamın dükkanında. Cihazı daha 1 hafta oldu alalı, güncel her şeyi yani sıfır aldı. Elektrik şemaları, sıkma torkları hepsini gösteriyor aracın.


2 aracımda yaşadım akışmetre sorunu ama ikisi de dizeldi. Rolantide hiç sıkıntı yoktu ama gidişte rampaya vurunca 1. viteste dahi zor kalkıyordu. Bazı araçlarda fişi çekince yürüyor ama bazılarında gizli yada arıza yakarak limp mode'a geçiyor. Ama dediğim gibi e39'dan anlamam sadece yaşadığım soruna benzer olduğu için öneriyorum.
Öneriniz için teşekkür ederim, BMW de bu tarz gizli arıza görmedim ama deneyebilirim. İlla ki akışmetresini denememe müsade edecek arkadaş olacaktır. Ölüm ve kalım değil söküp takması. Ama yine de imkansız geliyor bana çünkü akışmetreyi söktüğüm zaman deli gibi gitmesi gerekiyor ama gitmiyor :)

Katalizör ömrünü tamamlamış olabilir.Dolduysa kasar.Katdan dolayı 520 gibi giden 530 biliyorum :)
Abi o da aklımda ama bir anda kesilince araç 1 saniye de hayatı kararmış gibi olduğu için pek ihtimal vermiyorum ona :)


ne sevgili koseren in nede cemberk in dediği gibi: ne katalizör ne akışmetre.. cephenizi beyhude genişletmeyin
akışmetreniz hiç çalışmasa zengin mod a alır aracınızın gidişini dahi etkilemez.. katalizor arabayı kasabilir lakin söylediğiniz şeyleri yapamaz kör tapa gibi tıkanması lazım :)
Katılıyorum sana abicim, herkes akışmetre'nin fişini çekersen sağlammış gibi gider araç ve gayet ciğerli olur ama yakıtı çok arttırır diyorlar. Başka bir zararı olmazmış sözde, daha önce başıma gelmedi arızalanması ki umarım gelmezde :)

Emirhancakir
27-08-2018, 14:19
Elektriksel olarak herhangi bir kablo var mı bu soruna sebebiyet verecek? Bir yerlerde acaba kablo falan mı eridi ki diyorum? Ama öyle olsa motor soğukken 1 dakikalığına da olsa düzelme olmaz sanırım.

Yok mu koskoca forumda İstanbul da parçalarını benim aracıma takarak arızalı parçayı bulmamıza ve sorunu çözmemize yardımcı olacak bir arkadaş :)

M52TUB20 Motor
6 Adet Bobin
2 adet krank sensörü
1 adet akışmetre

Bu parçaların denemesini yapmak istiyorum, elinde sağlam çıkma olan varsa da olur yedekte saklıyor olabilir ya da sorun yok iken ilerde sorun açmasın diye değiştirmiş de olabilir. Yardımlarınızı bekliyorum halen sorunun çözümü ve parça deneme konusunda :)

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 14:25
evvela rica ederim..
benzin pompasının sapasağlam olduğu kat i neticeye nasıl ulaştığınızı bilmiyorum.. lakin söylediğiniz şeyleri yaşasaydım eğer.. bir gün evvel bile takmış olduğum orjinal benzin pompasından şüphelenirdim.. :)
ve işte vukuatın baş şüphelisi : 97 üretim yılı 2 adet bobin ve aracın üzerindeki kalan 4 adet bobin..
maalesef döviz canavarındna ötürü fiyatlar ütopik rakamlardadır.. ( 6 adet ne idüğü belirli bobin ile deneme yapmadan başka yerlere yönelmeyin derim.. pompa ile birlikte ilk bu ikisi )
evet çift vanos m52 lerde 4 tırnak buji verisi vardır.. . zira bu paradox hep cari olmuştur 4 tırnak çift tırnak.. çift vanos m52 lerde de hep çift tırnak kullandım )
enjektörlerde sorun yok saat gibiler ifadeniz benim ölçütlerime göre biraz afaki..
alternatör ü çok küçük ihtimal olrak değerlendirmiştim ama gerilim düşerse arabanın herşeyi sapıtacağı için çok ufak ihtimal dedim..
evet eksantrik sensörüde olabilir lakin bahsettiğiniz kadar olması şaşırtır beni

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 14:38
son olarak :
ilk yazınızda söylemişsiniz vanos vs diye.. sakın ola o gib işlere girip paranızı çöpe atmayın..
bu motorlarda m makinalar yada vtec ler gibi vanosun varlığı ne dünyasını aydınlatır motorun nede yokluğu dünyasını karartır..
sadece zincir sesi varmı varmı araçta vanosun olduğu kısma bir kulak kesilin..

Emirhancakir
27-08-2018, 14:38
evvela rica ederim..
benzin pompasının sapasağlam olduğu kat i neticeye nasıl ulaştığınızı bilmiyorum.. lakin söylediğiniz şeyleri yaşasaydım eğer.. bir gün evvel bile takmış olduğum orjinal benzin pompasından şüphelenirdim.. :)
ve işte vukuatın baş şüphelisi : 97 üretim yılı 2 adet bobin ve aracın üzerindeki kalan 4 adet bobin..
maalesef döviz canavarındna ötürü fiyatlar ütopik rakamlardadır.. ( 6 adet ne idüğü belirli bobin ile deneme yapmadan başka yerlere yönelmeyin derim.. pompa ile birlikte ilk bu ikisi )
evet çift vanos m52 lerde 4 tırnak buji verisi vardır.. . zira bu paradox hep cari olmuştur 4 tırnak çift tırnak.. çift vanos m52 lerde de hep çift tırnak kullandım )
enjektörlerde sorun yok saat gibiler ifadeniz benim ölçütlerime göre biraz afaki..
alternatör ü çok küçük ihtimal olrak değerlendirmiştim ama gerilim düşerse arabanın herşeyi sapıtacağı için çok ufak ihtimal dedim..
evet eksantrik sensörüde olabilir lakin bahsettiğiniz kadar olması şaşırtır beni

Benzin pompası ve enjektörlerde sorun olduğunu sanmamamın sebebi aracı LPG ye geçirdim bu arızadan sonra yine aynıydı sorun ve devam ediyordu. Yani benzin pompası ve enjektörde sorun olmadığına burdam kanaat getirdim. İlk aldığımda da benzin ve lpg de kullandım farkları hissetmek için, hiç fark yoktu performansta. Zaten yeni takılmış LPG araca bildiğim kadarıyla, Lovato marka. Subap yakmak istemediğimden LPG de pek kullanmak istemiyorum şimdilik. AFR ile ayar yaptırabilirsem o zaman LPG ile rahatça kullanabilirim. Bu şekilde aklınızda ki benimle ilgili düşünceni gidereyim abicim :)

Bujiye gelecek olursak, eğer çift tırnak Çift VANOS da herhangi bir performans kaybı ya da yakıt artmasına sebep olmayacak ise, sadece ticari amaç ile çıkartılmış bir şeyse bu 4 tırnak muhabbeti, benim için çift tırnak kullanmak daha iyi çünkü fiyatları arasında ciddi fark var :) Üşenmeyip cevap verdiğin için her soruma da ayrıca teşekkürler abicim.

Aracın kendi üzerinde ki bobinler 2010 üretimli orjinal BREMI. Başka bobinler bulup denemeye çalışacağım çünkü dediğin gibi manyak bir fiyata sahip döviz yüzünden şu an da bobin fiyatları. O yüzden her şeyi sıfır takıp deneye deneye sorun bulma gibi bir imkanım yok :) Sağlam parçaları durumum yok iken yenilemek istemiyorum. Yan sanayii de pek kullanmak istemiyorum.

Emirhancakir
27-08-2018, 14:44
son olarak :
ilk yazınızda söylemişsiniz vanos vs diye.. sakın ola o gib işlere girip paranızı çöpe atmayın..
bu motorlarda m makinalar yada vtec ler gibi vanosun varlığı ne dünyasını aydınlatır motorun nede yokluğu dünyasını karartır..
sadece zincir sesi varmı varmı araçta vanosun olduğu kısma bir kulak kesilin..

Hayır zincir sesi hiç yok ya da tıkırtı vs.. Saat gibi sessiz çalışıyor. Daha önce 4 bin devirlere pek çıktığını sanmıyorum aracın. Aynı şekilde bende de hiç çıkmamıştı o devirlere şu arızaya kadar. Bu arıza yüzünden 1.vites de ve diğer viteslerde mecbur o devirlere çıkmam gerekiyor. O yüzden de aracı kullanmıyorum üzmemek için.

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 14:46
araçta lpg olmadığını düşünüyordum.. şimdi herşey değişti
2010 yılı bremi ise tamamen değişti.:)
'' bu şekilde aklınızdaki benimle ilgili düşünceyi değiştireyim '' i tam olarak anlayamadım fakat.. şahsınızla alakalı hiçbir profil çizmedim.. şimdi bunu yapmak gerekirse.. hüsnizan olur düşüncem. yani güzel olur :)
2010 bremiye tekrar döneyim.. iddialı gelebilir belki bu ifade ama: gördüğüm ışık kadar eksin olmasada kanaatim o ki:
sorunun ta kendisi o bobinler..
zira en çok o yıllarda vardı parçaçılarda fason bremiler çin işi .. soketleri bile daha cılız
ve son olarak : est.. azıcık faydamız oldu ise ne mutlu
sağlıcakla..

MARJINAL_SUFI
27-08-2018, 14:50
son olarak dedim ama son olamıyor :)
4000 devirler o araç için fazla değil.. zira zaten her ne kadar çift vanos m52 lerin alt devirleri tek vanoslulardan azıcık daha iyi olsada:
verimli oldukları rpm bandı tam da 4000 sonrası.. daha altlarda kullanmak zaten hiç yürümeyen 2 litre motorlu e36 e46 e39 u kağnı gibi yapar

Emirhancakir
27-08-2018, 15:16
son olarak dedim ama son olamıyor :)
4000 devirler o araç için fazla değil.. zira zaten her ne kadar çift vanos m52 lerin alt devirleri tek vanoslulardan azıcık daha iyi olsada:
verimli oldukları rpm bandı tam da 4000 sonrası.. daha altlarda kullanmak zaten hiç yürümeyen 2 litre motorlu e36 e46 e39 u kağnı gibi yapar

O zaman ilk işim bobinlerin 6 sını birden değiştirip denemek olacak :) Ancak dediğim gibi bobinlerin hepsi de çok düzgün çalıştırıyor rolanti de aracı. Fişlerini çekersem direk aptallaşıyor araç. LPG ile pek fazla kullanılmamış araç. Ortalama 40 bin kim civarı sanırsam ki zaten kapak yapılalı 10 bin KM anca olmuş su eksiltmeden dolayı. Sıfır kapak ve komple sıfır subap takımı vs.. kullanılmış. Soğutma sistemi komple sıfır orjinal takılmış devirdaim'ine kadar.

Zaten 4200 devir'e geldiğinde araç VANOS'un açıldığı belli oluyor ki çılgın şekilde devir döndürüyor araç. 4000 e kadar ölüyse bi anda açılıyor orda misal :)

TaGo
27-08-2018, 16:23
Aracın belli devirlerde düzgün çalışmayıp belli devir sonrasıda rutine oturmasındanda anlayacağımız üzere sorunumuz egzantrik sensörü. Geneldede araç soğukken doğru okur, araç ısındıkça yanlış okuma yapmaya başladığı için aracınız çekişten kaybeder

Birkan61
27-08-2018, 16:26
Emirhan lpg'ciden geliyorum, sorunlarımız benzerdi. Lpg beynini değiştiler benim sorun gitti haberin olsun :)

Emirhancakir
27-08-2018, 16:44
Emirhan lpg'ciden geliyorum, sorunlarımız benzerdi. Lpg beynini değiştiler benim sorun gitti haberin olsun :)
Ama benim aracım benzindeyken de böyle yapıyor :) Ben benzinde böyle yapınca LPG ye geçirdim pompa ya da enjektör de sorun çıktı sanıp ama LPG de durum böyle olunca sorunun LPG kaynaklı olmadığını düşündüm. Tüp'ü vanasından komple kapattım yine aynı sorun devam etti, acaba tüp'ün enjektötleri mi kaçırmaya başladı diye düşünerek. Ama çözüm olmadı malesef :( Araç BMW mi seninde Birkan?

Emirhancakir
27-08-2018, 16:46
Aracın belli devirlerde düzgün çalışmayıp belli devir sonrasıda rutine oturmasındanda anlayacağımız üzere sorunumuz egzantrik sensörü. Geneldede araç soğukken doğru okur, araç ısındıkça yanlış okuma yapmaya başladığı için aracınız çekişten kaybeder

Aslında tüm devirlerde sorunlu yürüyor araç hocam. O 4200den sonra VANOS açınca canlanması araçta sorun yokken gözlemlediğim bir şeydi. Onu da ariza yapmadan 1 saat önce fark etmiştim. Şehir içinde hiç o devirlere çıkmamıştım, uzun yola çıkınca hızım yükseldikçe o devirlere çıktım o yüzden fark ettiydim o VANOS'un nasıl bir performans sergilediğini. Zaten 1 saat sürmeden araba arıza yaptı işte durum bu şekilde, süründürüyor beni :)

Birkan61
27-08-2018, 18:28
Ama benim aracım benzindeyken de böyle yapıyor :) Ben benzinde böyle yapınca LPG ye geçirdim pompa ya da enjektör de sorun çıktı sanıp ama LPG de durum böyle olunca sorunun LPG kaynaklı olmadığını düşündüm. Tüp'ü vanasından komple kapattım yine aynı sorun devam etti, acaba tüp'ün enjektötleri mi kaçırmaya başladı diye düşünerek. Ama çözüm olmadı malesef :( Araç BMW mi seninde Birkan?

Benzinde müthiş derecede denemedim, öyle kafama esti götürdüm lpgciye çözmüş bulundum. Başına bela oldu çözersin bir an önce umarım :)

Evet 2002 5.20 benimde M52, 3. E39 oldu bu :D

https://i.hizliresim.com/1E3n0B.jpg

Emirhancakir
28-08-2018, 06:38
Benzinde müthiş derecede denemedim, öyle kafama esti götürdüm lpgciye çözmüş bulundum. Başına bela oldu çözersin bir an önce umarım :)

Evet 2002 5.20 benimde M52, 3. E39 oldu bu :D

https://i.hizliresim.com/1E3n0B.jpg

Bir ara görüşelim ve karşılaştıralım şu araçları :D Ama sen emin misin M52 olduğundan? 2002lerde M54 2.2 var benim bildiğim kadarıyla..

Emirhancakir
28-08-2018, 08:59
Arkadaşlar sorun dün akşam kısmen düzeldi sanki kendi kendine. Forumdan Mert abi ile buluşmuştuk, peşinden de yıkamacıya gitmek için aracı çıkartmıştım evden. Baktım araç düzgün. Yaklaşık 2 saat dolaştım ve gaza bastım. İlk aldığımda ki gibi gaza basınca manyak devir döndürmüyor, o kadar gaz yemiyor ama çok da kötü değil performansı. Tabi ki kayıp var halen ancak motoru sıkan şey yok oldu. Aslında var, E5 de 70 le giderken gaza bastığım da devir yükselceği yere düşüyor sonra iyice düşünce vites düşürüyor bir daha çekmiyor bir vites daha düşürüyor. Anlam veremedim soruna. Ama sonra deli gibi bi anda açılıyor. Çıldırmak üzereyim.