Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane 2 CC yay hk.
CloudGrey
11-09-2018, 15:33
Herkese merhaba
Yılbaşında lastikleri değiştirmem gerekecek, hazır yapmışken birazda değişiklik istiyorum.
Referans değerim maltadaki bu arkadaş ;
https://i.hizliresim.com/oV435b.jpg (https://hizliresim.com/oV435b)
Bu görüntüyü yakalamam için bana v-max coilover (megane cc için tek üreten o ) 18 bbs ve 4*100'u 5*108 yada 5*112'e ceviren adaptor lazım.
fakat v-max coil bugün kurlar ile TR'ye 5000 tl üstünde...
coil'in speclerine baktığımızdada aslında bu araçların yürüyenin hepsinin aynı olduğunu görür gibiyim.bknz ;
https://i.hizliresim.com/g6M8M5.jpg (https://hizliresim.com/g6M8M5)
Bütün megane 2lerin yürüyenin aynı olduğunu düşünürsek coil yerine daha esnaf işi şu yayları alıp ;
Megane 2 Spor Yay - Apexi Marka - Orjinal - Sıfır - 2 On 2 Arka - n11.com (https://urun.n11.com/spor-yay/megane-2-spor-yay-apexi-marka-orjinal-sifir-2-on-2-arka-P264435019) taksam sorun yaşarmıyım ?
Birde 4*100 olan pcd ölçülerini 5 bijona çevirmek için adaptor almam lazım fakat sanıyorum her türlü 4 bijonun biri 5 delikten ile çakışıyor ve ve 3 bijonla takılıyor ?
Bu sağlıklımı ?
Maceraya gerek yok 17" 4*100 bss kullanmak dahamı mantıklı ?
mikelazi
11-09-2018, 16:01
çakma apex yerine
vogland veya eibach derim
jantta 4x100daha mantıklı-daha masrafsız-daha risksiz
CloudGrey
11-09-2018, 16:28
çakma apex yerine
vogland veya eibach derim
jantta 4x100daha mantıklı-daha masrafsız-daha risksiz
linktekiler çakmamı :) bilgilendirme için teşekkür ederim.
bu arada TR'de satılan yaylar megane 2 sedan yada hatchback için.
fakat benim araç cc...
ve cc kasalar 1500 civarında kilo iken hatchler ve sedanlar 1200 civarlarında ...
bu bir sorun teşkil edermi?
Yaylar bence uygulamada olur
Ama pratikte normal vaad ettiginden daha fazla duser ve seker durursunuz.
Dizele benzinli yayi takmistim harika dusmustu, konfor da pek degismemisti, 2 hafta sonra arac o kadar sert olmustu ki bozuk para yazi mi tura mi anliyorduk ustunden gecerken :D
Ayrica kasasi bu kadar futuristik bir araca bbs rs neden? Takin OZ F1, bir de rs tampon, mis
o yaylar 180 tl idi ne zaman 400 olmuşlar :) ağırlık daha fazla olduğu için basma ve sekme oranı fazla olacaktır diye düşünüyorum.
CloudGrey
11-09-2018, 16:49
o yaylar 180 tl idi ne zaman 400 olmuşlar :) ağırlık daha fazla olduğu için basma ve sekme oranı fazla olacaktır diye düşünüyorum.
Yaylar bence uygulamada olur
Ama pratikte normal vaad ettiginden daha fazla duser ve seker durursunuz.
Dizele benzinli yayi takmistim harika dusmustu, konfor da pek degismemisti, 2 hafta sonra arac o kadar sert olmustu ki bozuk para yazi mi tura mi anliyorduk ustunden gecerken :D
Ayrica kasasi bu kadar futuristik bir araca bbs rs neden? Takin OZ F1, bir de rs tampon, mis
ortak kanı fazla zıplama olurmu yönünde öylemi ?
Evet ben öyle düşünüyorum.
Öyle bir tavan varken çakma işler can sıkar.
apexi-coilex-maxtrac vs gibi markalar hep çakma Türkiye'de ya da daha kötü ülkelerde üretilen argesiz yaylar. Alınacaksa 5 cm coil-ex kullanmıştım c3'te pek sıkıntı yok gibiydi fiyatı ise 200-250 arası.
Benim aracımda şu an 2. el aldığım 5cm eibachlar var bir de önceki sahibi 1'er bakla kesmiş. Araba yürümeyecek seviyede düşmüştü arkaya takoz koyduk. Sizin aracın daha ağır olduğunu varsayarsak 5cm eibach fazlasıyla düşürür.
Ama ağırlık olarak dolu bir sedan ya da hb'den en fazla 30-40 kilo ağırdır o yüzden sıkıntı yaratmaz bence.
CloudGrey
12-09-2018, 08:02
apexi-coilex-maxtrac vs gibi markalar hep çakma Türkiye'de ya da daha kötü ülkelerde üretilen argesiz yaylar. Alınacaksa 5 cm coil-ex kullanmıştım c3'te pek sıkıntı yok gibiydi fiyatı ise 200-250 arası.
Benim aracımda şu an 2. el aldığım 5cm eibachlar var bir de önceki sahibi 1'er bakla kesmiş. Araba yürümeyecek seviyede düşmüştü arkaya takoz koyduk. Sizin aracın daha ağır olduğunu varsayarsak 5cm eibach fazlasıyla düşürür.
Ama ağırlık olarak dolu bir sedan ya da hb'den en fazla 30-40 kilo ağırdır o yüzden sıkıntı yaratmaz bence.
bir çok forumda vs orjin amortisör ile 4 cmden fazla düşürmek sağlıklı değil deniyor ?
5cm yayla birde ağırlık olunca problem yaşarmıyız?
Öyle bir tavan varken çakma işler can sıkar.
evet çok haklısınız.bunuda düşünmem gerekiyor
Arabaya 4 kisi bindiginde konfor nasıl oluyorsa asagı yukarı 5cm yay ile benzer sekme ve sertlikle karsilasirsin.
eibach yaylar zaten az düşürdüğü için 5cm idealdir. Megane zaten çok yuksek bir arac. Eger agirliktan dolayi cok duser endiseniz varsa 35mm yay takın. 4cm civarında dusurebilir.
bence 35mm takarsaniz memnun olmayacaksiniz. alcalma acisindan pek faydasi olmaz
bir çok forumda vs orjin amortisör ile 4 cmden fazla düşürmek sağlıklı değil deniyor ?
5cm yayla birde ağırlık olunca problem yaşarmıyız?
Benim aracımın ön kısmında bir sıkıntı yok normal basık bir araç nasılsa öyle. Fakat arka tarafta amortisör çok uzun veya yumuşak sanırsam bu yüzden herhangi bir engel, kasis ya da köprü ayaklarının demirleri gibi yol yüksekliğinde ani değişiklik olan yerlerden geçtiğim zaman aracın arka kısmı esniyor bu da sekme ya da yaylanma sıkıntısı yaratıyor. Ayrıca 5 kişi bindiğimiz zaman köy yolları gibi ortası yüksek yollarda malesef altı sürtüyor. Ama dediğim gibi tek sıkıntı arkada, nedeni ya yay çok yumuşak ya da amortisör sistemi çok yumuşak bu yüzden yaylanmalar meydana geliyor. Mesela şu an bagajı açıp elime çok güç uygulamadığım zaman bile araç 2-3 cm esniyor.
Bir şey daha ekleyeyim. Eğer ki aracınızla uzun yol vs yapıyorsanız ya da aileyle 3-5 kişi uzak bir yerlere gidiyorsanız 3.5cm yay yeterli olacaktır. Alçaklık bu denli olmaz ama rahat edersiniz. Çünkü uzun yolda 5 cm yay takılı c3 ile 4 kişi+bagaj şeklinde 140-150 civarında hızla esneme durumunda arka tekerler davlumbazları dağıttı çok sıkıntı bir durum yani. Gerçi bizim araçların davlumbazları çok geniş sürtme yaşama ihtimali sıfır.
CloudGrey
12-09-2018, 15:10
Bir şey daha ekleyeyim. Eğer ki aracınızla uzun yol vs yapıyorsanız ya da aileyle 3-5 kişi uzak bir yerlere gidiyorsanız 3.5cm yay yeterli olacaktır. Alçaklık bu denli olmaz ama rahat edersiniz. Çünkü uzun yolda 5 cm yay takılı c3 ile 4 kişi+bagaj şeklinde 140-150 civarında hızla esneme durumunda arka tekerler davlumbazları dağıttı çok sıkıntı bir durum yani. Gerçi bizim araçların davlumbazları çok geniş sürtme yaşama ihtimali sıfır.
genelde şehir içi kullanıyorum çokta binmiyorum zaten 1 yılda 2500 km yapmısım :D
kışın hele hiç binmiyorum :)
arabada daha 40binde..
benim kafama takılan olay aracın tavanı ; yaylar ile abuk subuk esneme yaşamamam lazım zaten araba rijit değil.
bu biraz beni kıllandırıyor açıkcası.
çünkü orjin amortisor + spor yay kombinasyonu her zaman bir yerde sorun yaratıyor.
yada hollandadan gelecek bir arkadaşa 550€ verip ; baco bana şunu alırmısın dicem ;
V-MAXX | Show products | Coilover kits | 1 (http://www.v-maxx.com/uk/show-products/coilover-kits/1/224/237/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.