Orijinalini görmek için tıklayınız : dizelde dp mi-boş kat.mı neden???
mikelazi
19-09-2018, 10:10
dp lı dizel araç ile dpf içi boş dizel araç arasında ne fark olur.dpf içi boş olması son hızı etkilermi???
AhmetKadir
19-09-2018, 10:14
Dpf in dolu ve bos hali ile de deneme yapmistik arkadasla degisen birsey yoktu. 1.3mjet dualogic 95lik ustune yazilim ile standart 1.2tsi dsg jetta idi araclar
mikelazi
19-09-2018, 10:34
Dpf in dolu ve bos hali ile de deneme yapmistik arkadasla degisen birsey yoktu. 1.3mjet dualogic 95lik ustune yazilim ile standart 1.2tsi dsg jetta idi araclar
yazılımlı mjet ile,1.2tsi ı denediniz.
sonra mjet in dpf yi boşaltıp tekrar denediniz,önceki denemeyle aynımı gidiyordu araçlar.
i-vtec07
19-09-2018, 11:39
Dpf söküldükten sonra yazılım güncellenmeli..
Bende de polo 1.6 tdı var. 50 cm düz boruya(dp) çok saygıdeğer ustalar 450-700 arası fiyatlar istediği için yaptırmadım.
.
Stock biniyorum ama keyifsiz satılmazsa yaptırıcam.
Bence sende yaptır abi dp güzel oluyo ben dp li polo ya bindim bence keyifli. Ama katı boşaltmakla farkı ne bilmiyorum
mikelazi
19-09-2018, 11:50
Dpf söküldükten sonra yazılım güncellenmeli..
Bende de polo 1.6 tdı var. 50 cm düz boruya(dp) çok saygıdeğer ustalar 450-700 arası fiyatlar istediği için yaptırmadım.
.
Stock biniyorum ama keyifsiz satılmazsa yaptırıcam.
Bence sende yaptır abi dp güzel oluyo ben dp li polo ya bindim bence keyifli. Ama katı boşaltmakla farkı ne bilmiyorum
dpf içini boşalttırıp , yazılım yaptırdım zaten.
dp yaptırmadım.
varsa aradaki farkı merak ediyorum.
mikelazi
19-09-2018, 11:53
bu arada dpf li ile dpf siz farkı yok diyenlere
stock yazılım iki araçta cam car 2 kişi
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=275wj-sZzbw)
dpf içini boşalttırıp , yazılım yaptırdım zaten.
dp yaptırmadım.
varsa aradaki farkı merak ediyorum.
Sizin yaptırdığınız işlemin aynısını 1.6 tdi golf 6 aracıma yaptırdım bende araştırdım ama net bir cevap bulamadım. Dp yaptırınca arada fark olacağını bilsem yaptırmayı düşünüyorum bende. Sonradan dpf in içini kırdırdığım için de pişman oldum açıkçası pahalı bi parça sonuçta
Sizin yaptırdığınız işlemin aynısını 1.6 tdi golf 6 aracıma yaptırdım bende araştırdım ama net bir cevap bulamadım. Dp yaptırınca arada fark olacağını bilsem yaptırmayı düşünüyorum bende. Sonradan dpf in içini kırdırdığım için de pişman oldum açıkçası pahalı bi parça sonuçta
300-400 liraya satan dolu. Farkında değiller durumun henüz :)
Benim arabam stge 1 rsa dpf egr va her sey stock arkadasimin arabasi ayni yazilim arti dp ve son susturucu iptali var araba daha rahat hareket ediyor bariz daha tepkili. Rollda degisen bir sey pek yok ama turbo sikintisi var diger arbaanin
mikelazi
19-09-2018, 15:24
dpf içini boşalttım diye çok sıkıntım yok.
muayneden rahat geçiyorum.eksoz emisyon değerlerim stock halinden daha iiii.
sadece içi boş dpf yi söküp dp yaptırsam değişen ne olur...
sadece 1 kişiden son hızın artar yorumu haricinde elle tutulur bir veri yok elimde.
livaneli
19-09-2018, 15:39
Normalde araç devri sonuna kadar çevirebiliyorsa, devir kesici kaldırma, şanzıman, diferansiyel değişimi olmadıkça son hız değişmez.
mikelazi
19-09-2018, 16:15
Normalde araç devri sonuna kadar çevirebiliyorsa, devir kesici kaldırma, şanzıman, diferansiyel değişimi olmadıkça son hız değişmez.
sıkıntıda o zati
yazılımla hız limiti kalktı
ama son hız 200lerde kesiyor,bazen 210-220 yi çok rahatta göre biliyor.bana dpf nin içi boş diye yapar bunu dediler.
ben gene 220leri görüyorum.aynı araçtan bir tane daha var aynı spec o 195-200de kala kalıyor.yokuş aşağıda basa fark olmuyor.
Abi ikisinide aynı arabada görmüş biri olarak yazayım.
1) Krom dp'da ses artar. Yani dpfnin içini kırdırdıysan çıkan sese göre daha fazla ses çıkar dp yapınca, benim poloda dp yapınca rölantide bile gürül gürül ve bol pal sesli çalışıyordu. Yakın arkadaşımda da birebir aynı yazılımlı dpf'nin için kırdırılmış polo vardı onda ses rölanti ve alt devirlerde daha azdı hatta arabanın önündeysen neredeyse egzoz orj diyebilirdin yada pek anlamayan birisi orj derdi.
2)Gidişte aman aman bir fark olmaz. Sadece çok üst seviye setuplı arabalarda(ki bizim hacimlerde oda olmaz) araçlarda dpfnin içinde türbülans oluşup (sonuçta içi kırılınca odacık oluşuyor) bir miktar back pressure yaratır ama dediğim gibi bizim ayar araçlarda öyle bir durumun gidişe etkisi olmaz diye düşünmekteyim.
Bence dp yaptırmak garanti oluyor. Ben poloyla muayene'ye gidince dpf'yi 2 kişi incelediler, araba r tamponlu vs olunca dpfye pür dikkat baktılar tornavida ile vurunca boş teneke sesi gelse bırakıyorlarmış, içi kırılmış dpf'nin de geri dönüşü yok. Dp'ın yine geri dönüşü var.
AhmetKadir
19-09-2018, 22:42
yazılımlı mjet ile,1.2tsi ı denediniz.
sonra mjet in dpf yi boşaltıp tekrar denediniz,önceki denemeyle aynımı gidiyordu araçlar.
Aynen bir fark olmadi. Ilk denemenin videosu yok ama 2. Denemenin var. Iki denemede de kafa burun yanyana gittik.
Dpf iptalinden sonra yazilim guncellemek ne kadar fark eder bilemiyorum ama 1.3 hacim olduğu icin o kadar da onemsemedim.
Sizin yolladiginiz videoda belki gecilen aracin kat tikanacak seviyede doludur. Bos olanla bu kadar fark olmasi normal gelmedi bana acikcasi. Sonuc olarak ekstra guc gelmesi icin boru capina bi islem yapmak gerekir diye dusunuyorum. Dpf 40cm civarinda bi bolge sadece sonuc olarak
mikelazi
20-09-2018, 07:18
Abi ikisinide aynı arabada görmüş biri olarak yazayım.
1) Krom dp'da ses artar. Yani dpfnin içini kırdırdıysan çıkan sese göre daha fazla ses çıkar dp yapınca, benim poloda dp yapınca rölantide bile gürül gürül ve bol pal sesli çalışıyordu. Yakın arkadaşımda da birebir aynı yazılımlı dpf'nin için kırdırılmış polo vardı onda ses rölanti ve alt devirlerde daha azdı hatta arabanın önündeysen neredeyse egzoz orj diyebilirdin yada pek anlamayan birisi orj derdi.
2)Gidişte aman aman bir fark olmaz. Sadece çok üst seviye setuplı arabalarda(ki bizim hacimlerde oda olmaz) araçlarda dpfnin içinde türbülans oluşup (sonuçta içi kırılınca odacık oluşuyor) bir miktar back pressure yaratır ama dediğim gibi bizim ayar araçlarda öyle bir durumun gidişe etkisi olmaz diye düşünmekteyim.
Bence dp yaptırmak garanti oluyor. Ben poloyla muayene'ye gidince dpf'yi 2 kişi incelediler, araba r tamponlu vs olunca dpfye pür dikkat baktılar tornavida ile vurunca boş teneke sesi gelse bırakıyorlarmış, içi kırılmış dpf'nin de geri dönüşü yok. Dp'ın yine geri dönüşü var.
eyvallah ufuğum...
benim turbo ve dpf okadar kötü bir yerdeki bırak tornavidayı gözlebile zor görülür.işçiliği ağır olduğu için sök tak uğraşmaktansa içini boşalttım.
dediğin gibi çok üst bir setup değil.yazılım-egr-dpf iptal-60lık düz.ses mevzusuna gelince motor ciddi sinirli çalışıyor.sanki rolanti 800 değilde 1000-1200lerde.tabi buna contalı egr ninde katkısı var.ama eksozdan çıkan ses nerdeyse stock haline yakın...
ses pek umrumda değil zaten
dp lı ile dpf iptalli üst devirlerde fark yaşıyormuydu o daha önemli şuanlık.
veya üst hızlarda 200-210 larda far oluyormuydu :)
mikelazi
20-09-2018, 07:27
Aynen bir fark olmadi. Ilk denemenin videosu yok ama 2. Denemenin var. Iki denemede de kafa burun yanyana gittik.
Dpf iptalinden sonra yazilim guncellemek ne kadar fark eder bilemiyorum ama 1.3 hacim olduğu icin o kadar da onemsemedim.
Sizin yolladiginiz videoda belki gecilen aracin kat tikanacak seviyede doludur. Bos olanla bu kadar fark olmasi normal gelmedi bana acikcasi. Sonuc olarak ekstra guc gelmesi icin boru capina bi islem yapmak gerekir diye dusunuyorum. Dpf 40cm civarinda bi bolge sadece sonuc olarak
dostum 2 araçta bizimdi.yokuş yukarı,yokuş aşağı 3kişiye tek,teke tek bir çok denememiz oldu.
aynı şartlarda stock olarakta denemiştik o zaman kafa burun gidiyorduk.(cam car 2kişi yine)
1.1crdi 3silindir o araçlar.camcar 80binde,diğer araç 60binde ikiside servis bakımlıydı...
kat.iptalden güç gelmez demen tecrübelerime biraz ters geldi :)
AhmetKadir
20-09-2018, 07:44
dostum 2 araçta bizimdi.yokuş yukarı,yokuş aşağı 3kişiye tek,teke tek bir çok denememiz oldu.
aynı şartlarda stock olarakta denemiştik o zaman kafa burun gidiyorduk.(cam car 2kişi yine)
1.1crdi 3silindir o araçlar.camcar 80binde,diğer araç 60binde ikiside servis bakımlıydı...
kat.iptalden güç gelmez demen tecrübelerime biraz ters geldi :)
Benim tecrubem bir arac uzerineydi. Paylastim. Her veri bir istatistiktir.
Kolay gelsin. Saygılar:)
eyvallah ufuğum...
benim turbo ve dpf okadar kötü bir yerdeki bırak tornavidayı gözlebile zor görülür.işçiliği ağır olduğu için sök tak uğraşmaktansa içini boşalttım.
dediğin gibi çok üst bir setup değil.yazılım-egr-dpf iptal-60lık düz.ses mevzusuna gelince motor ciddi sinirli çalışıyor.sanki rolanti 800 değilde 1000-1200lerde.tabi buna contalı egr ninde katkısı var.ama eksozdan çıkan ses nerdeyse stock haline yakın...
ses pek umrumda değil zaten
dp lı ile dpf iptalli üst devirlerde fark yaşıyormuydu o daha önemli şuanlık.
veya üst hızlarda 200-210 larda far oluyormuydu :)
Abi biz kafa burun aynı gidiyorduk,hiç fark yoktu. Araba ve yazılımlar birebir denk olduğundan tek fark dp'dı.
Ama arabadan arabaya fark olabilir abi,yani poloda farkettirmiyordur ama başka bir araçta ediyordur belki.
mikelazi
20-09-2018, 10:35
Benim tecrubem bir arac uzerineydi. Paylastim. Her veri bir istatistiktir.
Kolay gelsin. Saygılar:)
yorumların için teşekkürler dostum :)
Abi ikisinide aynı arabada görmüş biri olarak yazayım.
1) Krom dp'da ses artar. Yani dpfnin içini kırdırdıysan çıkan sese göre daha fazla ses çıkar dp yapınca, benim poloda dp yapınca rölantide bile gürül gürül ve bol pal sesli çalışıyordu. Yakın arkadaşımda da birebir aynı yazılımlı dpf'nin için kırdırılmış polo vardı onda ses rölanti ve alt devirlerde daha azdı hatta arabanın önündeysen neredeyse egzoz orj diyebilirdin yada pek anlamayan birisi orj derdi.
2)Gidişte aman aman bir fark olmaz. Sadece çok üst seviye setuplı arabalarda(ki bizim hacimlerde oda olmaz) araçlarda dpfnin içinde türbülans oluşup (sonuçta içi kırılınca odacık oluşuyor) bir miktar back pressure yaratır ama dediğim gibi bizim ayar araçlarda öyle bir durumun gidişe etkisi olmaz diye düşünmekteyim.
Bence dp yaptırmak garanti oluyor. Ben poloyla muayene'ye gidince dpf'yi 2 kişi incelediler, araba r tamponlu vs olunca dpfye pür dikkat baktılar tornavida ile vurunca boş teneke sesi gelse bırakıyorlarmış, içi kırılmış dpf'nin de geri dönüşü yok. Dp'ın yine geri dönüşü var.
Ufuk dp yaptırınca çıkan ses rahatsız ediyo mu ya da aracın içinden duyuluyor mu? 1.6 tdi golf de dpf içi boşaltılmış kullanıyorum. Senin anlattıklarına göre tekrar masraf edip dp yaptırmaya gerek yok değil mi?
Bu arada sende hangi yazılım vardı benim araç 200 ün üstüne çıkmak için çok nazlanıyor arabada herhangi bir problem yok
Ufuk dp yaptırınca çıkan ses rahatsız ediyo mu ya da aracın içinden duyuluyor mu? 1.6 tdi golf de dpf içi boşaltılmış kullanıyorum. Senin anlattıklarına göre tekrar masraf edip dp yaptırmaya gerek yok değil mi?
Bu arada sende hangi yazılım vardı benim araç 200 ün üstüne çıkmak için çok nazlanıyor arabada herhangi bir problem yok
Son susturucu iptalse araç içinden bariz ses duyuluyor her devirde. Özellikle 1800 devir gibi çok tok, sanki yüksek hacim dizel gibi ses çıkıyor, üstlere doğru inceliyor. Mesela sabit 1800 devirde sokak arasında 1.viteste rampa çıkarken ses çok güzel. Son susturucu takılıysa neredeyse hiç bir fark yok.
Bence gerek yok dp yaptırmaya. Büyük turbo setupı ile 230 240hp olsa hadi bir nebze, ama bu setupla yapmaya gerek olduğunu düşünmüyorum.
mikelazi
01-06-2019, 12:13
aracımda içi boş dpf yi söküp DP ye geçtim.
dpf turbo tarafı 40mm-eksoz tarafı 50mm devamıda 60mm boru ve son freeflowdu.
DP turbo tarafı flans 50mm devamı 60mm.zaten benim borulada 60lıktı yani sistem tam cuk oldu.
bukadar fark ediceğini hiç tahmin etmezdim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.