PDA

Orijinalini görmek için týklayýnýz : D.I.Y Cold Air Intake Alfa Romeo MiTo



rahmitanir
20-10-2018, 22:43
Baya bir süredir kutu içi K&N filtreden, açýk K&N'ye geçiþ için fýrsat kolluyordum. Çünkü MiTo'da açýk filtre kullanan arkadaþlar, hem performans hem de ses olarak çok övüyorlardý.

Bu hafta bir arkadaþým K&N açýk filtre satýyordu, hemen onu kaptým.

K&N filtrenin temizlendikten sonra ilk fotosu:
https://i.hizliresim.com/1EzqJj.jpg

Tabi açýk hava filtresini olduðu gibi kaput altýnda geliþi güzel koymak olmaz. O sebeple, cold air intake tarzý bir çalýþma yapmak lazýmdý.

Bunun için, ürettirdiðim þase gergilerinin braketlerini üreten, lazer kesim ve büküm için gerekli ekipmanlara sahip olan Osman Abi'me baþvurdum.

Onunla yaklaþýk 2 saat boyunca araç üstünde ölçü alýp, autocad'de tasarým yaptýk. Onun da örnek ekran görüntüsünü þöyke koyayým:
https://i.hizliresim.com/NDMP6X.jpg

Yeni yaptýðýmýz metal parçayý, stock hava filtresinin üst kapaðý yerine kullanma amacýyla tasarladýk. Bu sebeple stock hava filtresi alt kutusunun üstüne, mevcut vida delikleri ile oturacak þekilde baðlantý noktalarýný hazýrladýk. Bu sayede yeni metal parçayý bir nevi ýsý duvarý gibi kullanýp, stock alt kapaktaki mevcut hava giriþini de (kaput ile tampon arasýndaki boþluða uzanan bir hortum mevcut) kullanmýþ olacaktýk.

Ayrýca yeni metal parçaya yandan girecek bir hava boþluðu da býraktýk. Bu noktaya da spiral boru ile tampon altýndan hava yönlendirmesi yapmasý hedefledik. Yani açýk filtre hem alttan hel de üstten bol bol besleniyor olacak.

Tüm parçalar, teoride ayný aþaðýdaki gibi yerleþmesi gerekiyordu.
https://i.hizliresim.com/VD4m3Z.jpg

Bu sabah dükkana geçip, araç üstünde montaj çalýþmalarýna baþladýk. Tabi, ýsý duvarý olarak çalýþacak metal parçanýn kenarlarýna falan biraz alýþtýrma yapmak gerekti. Metal traþlama iþeri içiniçin ust beraber canavarla bazý ince detaylarý iþledik. Arabanýn kendi hava filtresi kutusunun alt parçasýnýn tepesine, yeni metal parça montaja hazýr hale geldi.

Bir de parçacýdan bir kaput fitili aldým ve bunu metal parçanýn tüm kenarlarýna taktým. Bu fitil, hem hava kaçaklarýný önleyecek, hem de olasý sarsýntýlarda parçalarýn birbirine çarpýp ses yapmasýný önleyecek.

Metal ýsý kalkanýnýn fitillerle final hali:
https://i.hizliresim.com/2aGBEA.jpg

Üst tarafa metal parçayý koyup, filtre ve hortum baðlandýklarýný tamamladýktan sonraki görseller ve hava yönlendirme noktalarý:
https://i.hizliresim.com/ODQmoD.jpg
https://i.hizliresim.com/JDPmQQ.jpg

Bundan sonrasýnda arabayý lifte kaldýrýp, aþaðýdaki hava yönlendirmesinin sabitlemesini yaptýk.
https://i.hizliresim.com/lZnmbJ.jpg

Arabanýn alt plastik motor koruma kapaðýný kapattýktan sonraki görselimiz:
https://i.hizliresim.com/Bzl3yp.jpg

Artýk deneme sürüþü için hazýrdýk:
https://i.hizliresim.com/Z3GmOG.jpg

Tabiki de, deneme sürüþü için en uygun yol çukurköy yolu (CVfilms testlerinden bilirsiniz) idi.
https://i.hizliresim.com/oVBo6b.jpg

Ýlk olarak çok kýsa bir ses videosu, sonrsýnda yorumlarýmý paylaþayým:
hIcMSdLk7ow

Araç dinamik modda iken 2000 - 3500 rpm arasýnda çok feci ciðerli bir emiþ sesi var. 3000 rpm civarýndayken, yani tubo basýncý max iken, gazdan ayaðýnýzý çekince çuflama da geliyor.

IAT olarak da, çukurköy rampasýnda gazlamaya baþlamadan önce ilk olarak ölçülen sýcaklýk 51C idi. Gazlama ve frenleme karýþýk gitmeye baþlayýnca da IAT 45C'ye düþtü. Intercooler water spray'i açýnca da 42C'ye kadar IAT düþtü. Otoban þeklinde sýfýr frenlemeli bir yol olsaydý, yüksek ihtimalle IAT bir kaç derece daha düþerdi diye tahmin ediyorum.

Uzun lafýn kýsasý, açýk hava filtresinin sesi adamý saðlam gaza getiriyor. Bunu yaparken de IAT'nin olumsuz etkilenmemesini saðladýk, çok þükür. Performans olarak azýcýk da olsa birþeyler belki getirmiþtir, ama o konuda þu an net konuþmak zor tabi.
https://i.hizliresim.com/EDvkyZ.jpg

Bir de, aslýnda hem metal parçaya hem de boruya aslýnda ýsý yalýtýmý yapacaðým, ama onun için aliex'in kargosunu bir kaç hafta beklemek durumundayým.

enesakkurt
26-08-2019, 13:56
çok güzel olmuþ elinize saðlýk. biz de 3 ay önce Mito'ya filtre taktýk ama bu kadar uðraþmadýk orjinal kazanýn üst kapaðýný açtýk filtreyi ara boru ile koyduk öyle býraktýk :D


konu dýþý: intercooler water spray kendi baþýna kaç derece düþürüyor iat'yi? genel olarak memnun musunuz? nereden aldýnýz? eðer konu ile alakalý link varsa okuyayým

rahmitanir
26-08-2019, 15:12
Selamlar,

Öncelikle teþekkürler.

Intercooler water spray iat'yi 2-3C mertebesinde düþürüyor. Daha iyi sonuç için depoya soðuk su doldurma, farklý nozzle kullanma ve daha yüksek basýnç saplayacak bir pompa gibi þeyler denenebilir.

Sistemi tamamen kendim yapmýþtým, su deposu ve pompasý tofaþ kuþ serisieçne ait. Nozzle'lar opel astra, kontrol kartý vestel buzdolabý (þaka deðil gerçek valla :) ) kokpit içindeki kontrol swithcleri ali ex, kablolama da sýcaklýk açýsýndan süpriz olmasýn diye cam örgülü silikon kablo.

enesakkurt
26-08-2019, 16:15
Sistemi tamamen kendim yapmýþtým, su deposu ve pompasý tofaþ kuþ serisieçne ait. Nozzle'lar opel astra, kontrol kartý vestel buzdolabý (þaka deðil gerçek valla :) ) kokpit içindeki kontrol swithcleri ali ex, kablolama da sýcaklýk açýsýndan süpriz olmasýn diye cam örgülü silikon kablo.


Vallahi helal olsun, toplama olmuþ :D Dün düþündüm su yerine methanol koysak bi sýkýntý olur mu diye deneyip göreceðiz onu da..

rahmitanir
26-08-2019, 16:26
Vallahi helal olsun, toplama olmuþ :D Dün düþündüm su yerine methanol koysak bi sýkýntý olur mu diye deneyip göreceðiz onu da..

Metanol falan aman diyeyim. Çünkü radyatörlerin hemen arkasýnda downpipe / katalizör var. Allah korusun arabayý yakarsýnýz.

dkaya87
27-08-2019, 07:51
Vallahi helal olsun, toplama olmuþ :D Dün düþündüm su yerine methanol koysak bi sýkýntý olur mu diye deneyip göreceðiz onu da..

kasko yoksa büyük sýkýntý olur :)

aman arka tarafta çok sýcak parçalar var, su kullanýn bi kaç derece yüksek olsun risk almayýn.

enesakkurt
27-08-2019, 09:11
demek ki denememek lazýmmýþ. Saðolun beyler bilgilendirme için :D :D :D

kankaytsn
27-08-2019, 18:52
çok güzel olmuþ elinize saðlýk

fexzi
29-08-2019, 10:26
çalýþma çok iyi ama yaðýþlý havada vs problem olmaz mý ?

rahmitanir
29-08-2019, 10:39
çalýþma çok iyi ama yaðýþlý havada vs problem olmaz mý ?

1 yýldýr bu þekilde kullanýyorum aracý. En az 7-8 baþka arkadaþýma da ayný sistemi verdim. Çok feci yaðmurlu havalarda özellikle bu durumu takip ettim, hiç bir sýkýntý olmuyor.

Alt kapaktaki ikinci hava giriþi, el alt kýsýmdan yapýlan hava çekiþinin tam bir vakumlama olmasýný önlüyor. Bu sayede dediðim gibi hiç su çekme sorunu yaþamadým, yaþayan arkadaþým da olmadý.

ghibli06
29-08-2019, 11:06
tampon altýna giden boruda vakum yok o nedenle su çekme olmaz, bu sistem kaput içine yani filtreye soðuk hava çekmek için, su çekme riski eðer filtreyi aþaðýya tampon altýna vs koyarsanýz oluyor, filtre bu sistemde orj yerinde...

kalipson
29-08-2019, 14:56
Emek verilen ve bilgiye dayanan projelere bayýlýyorum ya.
Elinize saðlýk

MehmetBora
06-02-2021, 04:14
Hocam öncelikle elinize emeğinize sağlık. Bu konuda bilgisizim, bu yüzden cahil merakımı mazur görmenizi rica ederek sıcağı çok seven bir aracımın olduğunu belirmek isterim. Aracım Corsa C 1.4 Comfort ve bende K&N açık hava filtresi kullanmaktayım. Siz gibi bir ısı kalkanı projesi yapmak istiyorum ve ekstra bir hava girişi düşünüyorum. Projenizi örnek alarak tamponun alt kısmından bir hava giriş kanalı yapacağım. Merak ettiğim husus şu; hava filtresine korumasız ve ucu açık bir şekilde tamponun alt kısmından yapılan kanal hava filtresine ekstradan asfalt yüzeyinin toz pisliğini taşımaz mı? Bunun için kanal olarak çekeceğim boruya filtre görevi görecek bir sünger veya dar gözenekli mazgal eklesem hava akışının verimliliğini ne derece etkiler? Şimdiden bildireceğiniz görüşleriniz için teşekkür ederim.

rahmitanir
06-02-2021, 16:16
Hocam öncelikle elinize emeğinize sağlık. Bu konuda bilgisizim, bu yüzden cahil merakımı mazur görmenizi rica ederek sıcağı çok seven bir aracımın olduğunu belirmek isterim. Aracım Corsa C 1.4 Comfort ve bende K&N açık hava filtresi kullanmaktayım. Siz gibi bir ısı kalkanı projesi yapmak istiyorum ve ekstra bir hava girişi düşünüyorum. Projenizi örnek alarak tamponun alt kısmından bir hava giriş kanalı yapacağım. Merak ettiğim husus şu; hava filtresine korumasız ve ucu açık bir şekilde tamponun alt kısmından yapılan kanal hava filtresine ekstradan asfalt yüzeyinin toz pisliğini taşımaz mı? Bunun için kanal olarak çekeceğim boruya filtre görevi görecek bir sünger veya dar gözenekli mazgal eklesem hava akışının verimliliğini ne derece etkiler? Şimdiden bildireceğiniz görüşleriniz için teşekkür ederim.

Selamlar,

Asagidan yukari dogru uzanan bir boru oldugundan, ve de ikinci kucuk ve kisa bir alternatif boru ile asagidaki ana boruya %100 vakum etkisi yaratilmadigindan su da, bariz sekilde toz toprak da cekisi olmuyor.

Yatayda duz ve kisa bir borudan bahsetseydik, dediginiz efekt olabilirdi

MehmetBora
06-02-2021, 18:50
Selamlar,

Asagidan yukari dogru uzanan bir boru oldugundan, ve de ikinci kucuk ve kisa bir alternatif boru ile asagidaki ana boruya %100 vakum etkisi yaratilmadigindan su da, bariz sekilde toz toprak da cekisi olmuyor.

Yatayda duz ve kisa bir borudan bahsetseydik, dediginiz efekt olabilirdi

Teþekkür ederim. Uygulamaya baþlayacaðým. Bu kategoride de konu açacaðým. Týkandýðým yerlerde fikir alýþveriþinde bulunmak isterim.

dello
07-02-2024, 17:38
Selamlar son durum nedir metal kutuya ýsý yalýtýmý yaptýnýz mý ? Benim de aklýmda böyle bir proje var ana malzeme olarak alüminyum kullanmayý düþünüyorum etrafýna da yalýtým malzemesi kaplanacak þekilde.

rahmitanir
08-02-2024, 11:17
2018'den beri ayný sistemi kullanýyorum. izolasyon denediðim de oldu ama çok faydasýný görmedim.

Duran trafikte IAT ne yaparsan yap artýyor. trafik akmaya baþladýðýnda ise CAI o zaman iþ yapmaya baþlýyor.

Hatta akan trafikte önünde araba var yok bile IAT'yi çok etkiliyor. CAI'yi yapýp test ederken buna da dikkat edersin.