Orijinalini görmek için tıklayınız : Spor Cat Hakkında - 100 cell vs 200 cell ???
rahmitanir
27-10-2018, 12:18
Selamlar,
Tjet motorlu mito'mun stock egzoz sistemi sırasıyla aşağıdaki gibi:
manifold çıkışında stock cat,
Cat sonrasında yaklaşık 30 cm boyunca 50'lik boru,
spiral,
yaklaşık 2m kadar 63'lük düz boru
ve son olarak son susturucu mevcut.
Şimdi, istekli olduğu devir aralığı 2500 - 5000 rpm arası. zatex max tork 3000rmp'de geliyor. ama Üst devirler çok çok ölü. Egzozu bir miktar rahatlatmak lazım.
Düz DP yapsam, hem benzin kokusu (hatta araba lpg'li, onun kokusu daha da kötü olabilir), hem aşırı ses hem de back pressure kaybından alt devirlerin ölmesi çok olası. Zaten mito'ya DP yapanlar genellikle bir de orta susturucu kullanıyor. ama hem maliyet hem de orta şase gergilerinden dolayı osta susturucu işine girmek istemiyorum.
Bu sebeple, manifold çıkışındaki boruları kullanıp, sadece oradaki stock cat'i kesip, yerine bir spor cat kaynatmayı düşünüyorum. Aracın stock DP'si aşağıdaki gibi, tam olarak aşağıdaki işlemi yapacağım yani (paint terk mühendislik merhaba :P)
http://resimag.com/p1/79e977091c.jpeg
Şimdi kafamdaki başlıca soru 100 cell mi yokda 200 cell mi sport cat kullanmalıyım?
Bilhassa 100 cell'lik kullanma noktasındaki çekincelerim:
100 cell ile muayneden geçmek mümkün olur mu?
100 cell back pressure'ı çok düşürür mü?
100 cell ile lambda sensörü sapıtıp, arıza yakar mı?
100 cell'den lambda sensörü sapıtırsa, hem cat öncesi hem de cat sonrasına lambda faker soketlerden takmak gerekir mi? yoksa sadece sonrasına takmak yeterli midir?
Spor cat deniyimlemişlerin yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
NOT: Dün aracı dükkanda lifte kaldırıp, egzoz ustamla baya bir kurcaladık arabayı. ama kafadaki asıl soru işte 100 cell mi, 200 cell mi?
rahmitanir
28-10-2018, 11:23
Yorumu olan yok mudur?
kalipson
28-10-2018, 11:56
Her iki tipi kullanmadığım için net yorum yapamam ama Megane RS.imde 200lük var. Araba gayet rahatladı diyebilirim. Çekiş iyileşti hatta.
Geçenlerde muayenem vardı. Komple egzoz olduğu için katalizörü de yoktur bunun diye düşündüler ama tabii ki yanıldılar. Değerler gayet iyi çıktı ve devam ettik. :)
Ben spor kat ararken bi iki yerde 100lük de gördüydüm ama tedarik sıkıntısı ile uğraşmak istemediydim ve 200lük almıştım. 100lük satan yer ile daha önce bi alışveriş tecrübemiz yoktu çünkü. Hatta 200lük satan yer ile olan alışveriş tecrübemiz ise bi o kadar iyiydi. Neyse, 100lük ile sıkıntı yaşar mıydım bilemiyorum ama 200lük ile ömürlük oldu diyebilirim. Bence 200lük alın geçin. Riske gerek yok.
Diğer sorunuza gelirsem, hangisini takarsan tak arıza ışığı yanacak. Onun da iki çözümü var.. Birincisi yazılım, ikincisi yanıltıcı. Ben ikincisini tercih ettim ama bunu da ömürlük hallettim. O yanıltıcı için de yurtdışında 'mini katalizör' yapmışlardı. Gittim onu aldım ve söylendiği gibi de ışık söndü. Tek fark, TRde cücük gibi olan yanıltıcı düz bi borucuk gibi bişey. Demiryumdan imal. Benim dediğimse bildiğin küçük, 10-12 cm boyunda, gerçek minik bir katalizör ve tahminim şu an 700 TL.den aşağı da gelmez. Ömürlük. Tabii bu anlattıklarım Megane 2 RS için mevcut olan çözümler. Alfa'da durum nedir hiçbir fikrim yok ama çözümü olduğundan eminim. Alfa bu ; Lada değil sonuçta.
Zaten ışık da arızadan değil, beyinin o katalizörü tanımamasından ya da daha doğrusu farklı bişey olarak algılanasından dolayı yanıyor. Daha doğrusu yanıyordu :)
Spor kat.ın bi artısı da (kişiye göre değişir tabii) düz boru (dp) ile alınan yüksek egzoz sesini az da olsa törpülemesi ve dolayısıyla da polis arkadaşlarla hasbihali azaltması :)
Tavsiye ederim. Hem performans artacak, hem de egzoz sesi. Ama dediğim gibi dp olan araçlar kadar artmayacak. Varsın artmasın. Ben şahsen halimden gayet memnunum. Spor kat + orta susturucusu düz boru olan komple Supersprint egzozum.la gayet neşeli ve seviyeli bi ilişkimiz var şu an. :)
rahmitanir
28-10-2018, 12:14
Her iki tipi kullanmadığım için net yorum yapamam ama Megane RS.imde 200lük var. Araba gayet rahatladı diyebilirim. Çekiş iyileşti hatta.
Geçenlerde muayenem vardı. Komple egzoz olduğu için katalizörü de yoktur bunun diye düşündüler ama tabii ki yanıldılar. Değerler gayet iyi çıktı ve devam ettik. :)
Ben spor kat ararken bi iki yerde 100lük de gördüydüm ama tedarik sıkıntı ile uğraşmak istemediydim ve 200lük almıştım. 100lük ile sıkıntı yaşar mıydım bilemiyorum ama 200lük ile ömürlük oldu diyebilirim. Bence 200lük alın geçin. Riske gerek yok.
Diğer sorunuza gelirsem, hangisini takarsan tak arıza ışığı yanacak. Onun da iki çözümü var.. Birincisi yazılım, ikincisi yanıltıcı. Ben ikincisini tercih ettim ama bunu da ömürlük hallettim. O yanıltıcı için de yurtdışında 'mini katalizör' yapmışlardı. Gittim onu aldım ve söylendiği gibi de ışık söndü. Tek fark, TRde cücük gibi olan yanıltıcı düz bi borucuk gibi bişey. Benim dediğimse bildiğin küçük, 10-12 cm boyunda, gerçek minik bir katalizör ve tahminim şu an 700 TL.den aşağı da gelmez. Tabii bu anlattıklarım Megane 2 RS için mevcut olan çözümler. Alfa'da durum nedir hiçbir fikrim yok ama çözümü olduğundan eminim.
Zaten ışık da arızadan değil, beyinin o katalizörü tanımamasından ya da daha doğrusu farklı bişey olarak algılanasından dolayı yanıyor. Daha doğrusu yanıyordu :)
Spor kat.ın bi artısı da (kişiye göre değişir tabii) düz boru (dp) ile alınan yüksek egzoz sesini az da olsa törpülemesi ve dolayısıyla da polis arkadaşlarla hasbihali azaltması :)
Tavsiye ederim.
Yorumlarınız için çok teşekkürler.
Siz de benim ön gördüğüm gibi, stock katalizörlü dp üzerinde sadecr katalizörü kaynakla sök tak yaparak mı hallettiniz?
Bir de yanıltıcıyı katalizörden sonraki sensöre takmak yeterli mi? Yoksa hem öncesine hem de sonrasındaki sensöre mi takmak gerekir?
kalipson
28-10-2018, 12:18
Yorumlarınız için çok teşekkürler.
Siz de benim ön gördüğüm gibi, stock katalizörlü dp üzerinde sadecr katalizörü kaynakla sök tak yaparak mı hallettiniz?
Bir de yanıltıcıyı katalizörden sonraki sensöre takmak yeterli mi? Yoksa hem öncesine hem de sonrasındaki sensöre mi takmak gerekir?
Rica ederim.
Ben kaynakla maynakla uğraşmadım. Çünkü ürün öyle hazır gelmişti. Orijinal kat.ı söktük, yerine bunu taktık. Sök-tak. Modifiye denen şeyde en içime sinen usül bu zaten. Kesme biçme ekleme bükleme kaynak vb. yok.
Neyse.. Diğer soruya gelirsem, yanıltıcı katalizörden sonraki sensöre takılır.
mikelazi
01-11-2018, 10:04
dp+yazılım yapardım.
eksoz muaynesinde sıkıntı yaratıcanı sanmam.
yaptırabiliyorsamda dp ı kat içinden geçirtirdim miss
normal muaynede uğraşmazdım.
rahmitanir
01-11-2018, 10:17
Birazcık şansımı zorlayıp 100 cell kat almayı düşünüyorum ama hala net karar vermek için gerekli gerçek hayat deneyimi toplayamadım 100 cell ile ilgili.
rahmitanir
06-11-2018, 13:05
Egzoz konusunda şöyle bir sipariş listesi ile işe başladım:
63'lük Spiral (https://tr.aliexpress.com/item/Y-ksek-kalite-araba-oto-i-in-esnek-egzoz-borusu-paslanmaz-elik-kaynak-esnek-ortak-t/32932120426.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
51'den 63mm'ya bağlantı borusu (https://tr.aliexpress.com/item/OD-2-2-25-2-75-3-3-5-Evrensel-Egzoz-Borusu-Bile-en-Ba-lant/32836136415.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
Egzoz sargısı (https://tr.aliexpress.com/item/Egzoz-Ba-l-Fiberglas-Is-Yal-t-m-Wrap-Kal-nl-1-5mm-Geni-li-i/32884001411.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
200'lük CAT (https://tr.aliexpress.com/item/Universal-200-Cell-High-Flow-Metallic-Core-Race-Catalytic-Converter-2-5-CAVT-U1004-200CPSI/32221257689.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
katalizörli lambda faker (https://tr.aliexpress.com/item/Paslanmaz-elik-evrensel-o2-oksijen-sens-r-Spacer-ihtiva-katalitik-d-n-t-r-c-i/32917325615.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
Hedef, 200cell sporcat + 63'lük boru + stock son susturucu
Aralık ayında sonuçları paylaşırım buradan inş.
kalipson
06-11-2018, 13:09
Egzoz konusunda şöyle bir sipariş listesi ile işe başladım:
63'lük Spiral (https://tr.aliexpress.com/item/Y-ksek-kalite-araba-oto-i-in-esnek-egzoz-borusu-paslanmaz-elik-kaynak-esnek-ortak-t/32932120426.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
51'den 63mm'ya bağlantı borusu (https://tr.aliexpress.com/item/OD-2-2-25-2-75-3-3-5-Evrensel-Egzoz-Borusu-Bile-en-Ba-lant/32836136415.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
Egzoz sargısı (https://tr.aliexpress.com/item/Egzoz-Ba-l-Fiberglas-Is-Yal-t-m-Wrap-Kal-nl-1-5mm-Geni-li-i/32884001411.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
200'lük CAT (https://tr.aliexpress.com/item/Universal-200-Cell-High-Flow-Metallic-Core-Race-Catalytic-Converter-2-5-CAVT-U1004-200CPSI/32221257689.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
katalizörli lambda faker (https://tr.aliexpress.com/item/Paslanmaz-elik-evrensel-o2-oksijen-sens-r-Spacer-ihtiva-katalitik-d-n-t-r-c-i/32917325615.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6d424c4dvSa Q6F)
Hedef, 200cell sporcat + 63'lük boru + stock son susturucu
Aralık ayında sonuçları paylaşırım buradan inş.
Son madde ışık yakmama adına ömürlük çözüm olur zaten. İyi düşünmüşsün kardeşim :)
rahmitanir
06-11-2018, 13:16
Son madde ışık yakmama adına ömürlük çözüm olur zaten. İyi düşünmüşsün kardeşim :)
hatta youtube'de benim gibi magneti marelli box kullanan ama DP yapmış olan bi mito sahibi buldum zaten, o da benzer bi faker ile şekilde sorunsuz olduğunu teyitledi. Tekrardan teşekkürler.
rahmitanir
06-11-2018, 14:38
takipteyim :)
valla ben de takipte moddayım:)
biraz deneysel yaklaşıyoruz olaya sonuçta:D
ama ümitliyim de.
rahmitanir
10-11-2018, 11:42
200 cell spor cat'imiz 1 hafta gibi çok kısa bir sürede gümrüğe takılmadan geldi. Ama diğer parçaları beklemeye devam.
https://i.hizliresim.com/zjv3dB.jpg
https://i.hizliresim.com/WqA0Jq.jpg
Bende dp+yazılım diyenlerdenim.
rahmitanir
10-11-2018, 13:17
Bende dp+yazılım diyenlerdenim.
Girdik Tarkan abi artık bu yola :)
Bakalım mevlayımı yoksa başka bir şeyi mi bulacaz.
kalipson
10-11-2018, 16:01
200 cell spor cat'imiz 1 hafta gibi çok kısa bir sürede gümrüğe takılmadan geldi. Ama diğer parçaları beklemeye devam.
https://i.hizliresim.com/zjv3dB.jpg
https://i.hizliresim.com/WqA0Jq.jpg
Hadi bakalım şimdiden hayırlı olsun. Egzoz sesine kanıp muayenede 'bunda şimdi katalizör de yoktur' diyenlerin surat ifadesini görmen lazım :)
Balistique
12-11-2018, 20:57
[QUOTE=rahmitanir;8523992]200 cell spor cat'imiz 1 hafta gibi çok kısa bir sürede gümrüğe takılmadan geldi. Ama diğer parçaları beklemeye devam.
Merhaba
Katalızor alıexpressteki katlardanmı ? Lınk varsa rıca edıym ve memnun kaldınızmı ? rahmitanir
rahmitanir
12-11-2018, 21:01
[QUOTE=rahmitanir;8523992]200 cell spor cat'imiz 1 hafta gibi çok kısa bir sürede gümrüğe takılmadan geldi. Ama diğer parçaları beklemeye devam.
Merhaba
Katalızor alıexpressteki katlardanmı ? Lınk varsa rıca edıym ve memnun kaldınızmı ? rahmitanir
Link 8 numaralı postta mevcut,"200'lük cat" yazısına tıklamanız yeterli.
Henüz montaj yapamadım, o sebeple kullanıcı yorumu en az 1 ay boyunca paylaşamam. Ama parçayı ele alıp, yakından bakınca, pozitif bir algı bırakıyor.
Montajdan sonra detayları paylaşacağım.
Balistique
12-11-2018, 23:26
[QUOTE=Balistique;8524583]
Link 8 numaralı postta mevcut,"200'lük cat" yazısına tıklamanız yeterli.
Henüz montaj yapamadım, o sebeple kullanıcı yorumu en az 1 ay boyunca paylaşamam. Ama parçayı ele alıp, yakından bakınca, pozitif bir algı bırakıyor.
Montajdan sonra detayları paylaşacağım.
Tesekkurler.
rahmitanir
15-12-2018, 23:07
Neredeyse 1 aydır tüm parçaları evde hazır bekleyen projeyi bugün sonunda hayata geçirdik, T-jet MiTo'ya 200 cell cat'ı taktık.
Öncelikle, spor cat vs stock cat seramik görselleri ile başlayalım. Net şekilde görüldüğü üzere stock cat ciddi dar deliklerden oluşuyor. (Yukarıdaki stock cat)
https://i.hizliresim.com/nQgkG5.png
İlk iş olarak işaretlemeleri yapıp, kesmeye başladık. Önceliğimiz sport cat'ın gövdesi ile stock cat'ın ucunu birbirine tutturmaktı.
https://i.hizliresim.com/Nn43gN.jpg
https://i.hizliresim.com/k9gAL7.jpg
Sonrasında, boru kıvırma işine geçtik. Doğrusu dirsek bulamadığımızdan, tamamen kıvırma yaparak ilerledik. Dik büküm marullanmaya sebep oldu ama çok umursamadım doğrusu.
https://i.hizliresim.com/oXZ2zQ.jpg
Kıvrılan boruyu, araç üstünde katalizörle beraber güzelce ölçü alıp puntalamasını yaptık.
https://i.hizliresim.com/MVyXlk.jpg
https://i.hizliresim.com/r5VjdV.jpg
Sonrasında kaynakların üzerinden güzelce geçildi ısı yalıtım sargımız dp kısmına sarıldı.
https://i.hizliresim.com/V9LAyy.jpg
Son olarak da araç üstünde son kaynakları attık. Bu sayede artık egzoz sistemimiz 200 cell spor cat, 60'lık düz boru ve stock son susturucudan meydana gelir oldu.
https://i.hizliresim.com/7abY8P.jpg
İlk cold startımız:
https://youtu.be/9AzGM-iJVHk
İşlem tamalandıktan sonra yaklaşık 70 km kadar test sürüşü yaptım. Ses olarak cold start'ta biraz ses arttı ama motor ısınınca net bir fark var demek çok zor. Sadece araç yükte iken, derinlerden bir rezonans fark ediliyor. Yani ses artmadı ama daha içten, daha tok gibi bir hissiyat veriyor.
Performans olarak ise, araç stock egzozlayken 5. viteste ancak 5700 rpm civarı, 190 km hıza çıkar orada boğulurdu.
Ama güncel hali ile yine 5. viteste 6000 rpm e kadar çevirip, 200'ü görebiliyor. Hatta bunu her zaman test yaptığım otoban güzergahında üst üste 5 kez denedim, hepsinde sonuç aynı oldu.
Neredeyse 1 aydır tüm parçaları evde hazır bekleyen projeyi bugün sonunda hayata geçirdik, T-jet MiTo'ya 200 cell cat'ı taktık.
Öncelikle, spor cat vs stock cat seramik görselleri ile başlayalım. Net şekilde görüldüğü üzere stock cat ciddi dar deliklerden oluşuyor. (Yukarıdaki stock cat)
https://i.hizliresim.com/nQgkG5.png
İlk iş olarak işaretlemeleri yapıp, kesmeye başladık. Önceliğimiz sport cat'ın gövdesi ile stock cat'ın ucunu birbirine tutturmaktı.
https://i.hizliresim.com/Nn43gN.jpg
https://i.hizliresim.com/k9gAL7.jpg
Sonrasında, boru kıvırma işine geçtik. Doğrusu dirsek bulamadığımızdan, tamamen kıvırma yaparak ilerledik. Dik büküm marullanmaya sebep oldu ama çok umursamadım doğrusu.
https://i.hizliresim.com/oXZ2zQ.jpg
Kıvrılan boruyu, araç üstünde katalizörle beraber güzelce ölçü alıp puntalamasını yaptık.
https://i.hizliresim.com/MVyXlk.jpg
https://i.hizliresim.com/r5VjdV.jpg
Sonrasında kaynakların üzerinden güzelce geçildi ısı yalıtım sargımız dp kısmına sarıldı.
https://i.hizliresim.com/V9LAyy.jpg
Son olarak da araç üstünde son kaynakları attık. Bu sayede artık egzoz sistemimiz 200 cell spor cat, 60'lık düz boru ve stock son susturucudan meydana gelir oldu.
https://i.hizliresim.com/7abY8P.jpg
İlk cold startımız:
https://youtu.be/9AzGM-iJVHk
İşlem tamalandıktan sonra yaklaşık 70 km kadar test sürüşü yaptım. Ses olarak cold start'ta biraz ses arttı ama motor ısınınca net bir fark var demek çok zor. Sadece araç yükte iken, derinlerden bir rezonans fark ediliyor. Yani ses artmadı ama daha içten, daha tok gibi bir hissiyat veriyor.
Performans olarak ise, araç stock egzozlayken 5. viteste ancak 5700 rpm civarı, 190 km hıza çıkar orada boğulurdu.
Ama güncel hali ile yine 5. viteste 6000 rpm e kadar çevirip, 200'ü görebiliyor. Hatta bunu her zaman test yaptığım otoban güzergahında üst üste 5 kez denedim, hepsinde sonuç aynı oldu.
Hayırlı olsun. Maliyet nasıl çıktı ?
rahmitanir
16-12-2018, 16:30
Hayırlı olsun. Maliyet nasıl çıktı ?
Aliex siparişlerinin hepsinin linkini bir önceki sayfada vermiştim.
İşçilik de ben direkt işin içinde olduğumdan baya uyguna geldi, o konuda vereceğim rakam doğru referans olmaz.
Sadece yapacaklara şunu önerebilirim, aliex'ten aldığım 60mm den 50mm ye daralan kısa ek boru gereksizmiş. Bir de 60 mm'lik dirsek ve yüne 60 mm'lik 1 metre düz boruyu aliex'ten alırsanız, bi daha benim gibi sanayide boru aramak zorunda kalmazsınız, kıvırma işi de çok daha kolay olur.
kalipson
16-12-2018, 17:29
Hayırlı olsun. Spor kat. candır. :)
rahmitanir
16-12-2018, 17:47
Hayırlı olsun. Spor kat. candır. :)
Eyvallah abi, sağolasın.
rahmitanir
20-12-2018, 11:48
İşin uzmanlarına bir soru daha sormak istiyorum.
EGT sensörü takmak için doğru nokta, aşağıdaki fotoda sarı işaretli kısım mıdır, yoksa yeşil işaretli mi?
Yoksa bam başka bir noktaya mı takmak gerekir?
https://i.hizliresim.com/al0y37.jpg
rahmitanir
22-12-2018, 19:02
İşin uzmanlarına bir soru daha sormak istiyorum.
EGT sensörü takmak için doğru nokta, aşağıdaki fotoda sarı işaretli kısım mıdır, yoksa yeşil işaretli mi?
Yoksa bam başka bir noktaya mı takmak gerekir?
https://i.hizliresim.com/al0y37.jpg
Egt sensör siparişini verdim.
İtiraz gelmez ise, sarı işaretli kısma takacağım sensörü.
Egt sensorunu egsoz manifolduna takmalısın gosterdıgın yerlerden verim alamasın deger alırsın tabiki de ama gercek okuman degerler olmaz...
dragstar
23-12-2018, 21:34
işaretli olan yere sensörü takarsanız 100 derece düşük ölçer sıcaklığı,
rahmitanir
17-02-2019, 13:11
EGT sensör montajını da tamamladık, artık kokpit görüntümüz şöyle:
https://i.hizliresim.com/zjpglB.jpg
Öncelikle şu konuda başlamak istiyorum, sensörü manifolda değil, turbodan hemen sonra down pipe'ın tepesine (yaklaşık olarak ilk lambda sensörünün hizasına) yerleştirdik. Bunun iki sebebi var;
Manifolda ulaşmak için aracı çok fazla sökmemiz gerekmesi ve ileride bir arıza durumunda sensör değişiminin çok zor olması,
Sensör ucunun olası bir kırılması durumunda turbonun zarar görmesini engellemek
Sensör lokasyonu konusunda daha önce sorduğum sorulara cevap veren arkadaşlara da tekrar teşekkür ederim.
İyi ki de öyle yapmışız. Çünkü ilk sensörü takarken resmen acemi hatası yaptık ve sensörü neredeyse komple içeri daldırdık. O gün için henüz display'i montaj etme fırsatı bulamamıştık. O hali ile daha ilk sürüşümde sensör dumanlar tüttüre tüttüre sizlere ömür oldu :D
İkinci sensörü, hem Çin'in tatilde olması, hem de bir tık da olsa daha kalitelisi olabilmesi için sensörü amazon amerikadan sipariş ettim. 1 hafta gibi kısa ssürede gelen sensörün üstünde "made in china" yazması da, dünyanın kaçınılmaz gerçeğini yüzüme vurmuştu :D
Sensör duruşundan bile belli baya sağlam duruyordu. Sensörün sipariş linki de şöyle (https://www.amazon.com/Vktech-Thermocouple-Temperature-Sensors-Exhaust/dp/B009HW44F4/ref=redir_mobile_desktop/140-7963900-9283940?_encoding=UTF8&psc=1&ref_=ppx_yo_mob_b_old_o0_img).
Yeni sensörün elimdeki egt displayi ile çalıştığı ilk olarak masa başında kontrol ettim, sonuç başarılıydı. Çakmak ile ısıttığım sensör 250C'yi göstermişti.
https://i.hizliresim.com/QLzJ2y.jpg
Bir de, sensörün boyundan dolayı, turbonun üstündeki ısı kalkanı parçaları kullanmak mümkün olmayacaktı, o sebeple oparçaları söküp, yerine turbonun üstünü egzoz sargısı sardım.
Motor üst kapağını takmadan önce foto çekmeyi unuttum, bu foto o sebeple çok güzel olmadı. Ama daha önce de söylediğim gibi fotoda gözüken lambda sensörünün hemen arkasında EGT sensörümüz yer alıyor. Hatta sensörün parlak renkli kablosunu fotonun sağında görebilirsiniz.
https://i.hizliresim.com/9arRNN.jpg
İçeride display montajını ise daha önce yağ sensörü ve intercooler su spreyi kontrollerini yerleştirdiğim gibi, single din teybin üst kısmına yaptım. Dispayleri taşıyan plastiği 3D printer'da üniversite ğrencisi bir arkadaş hazırladı, ben de onu karbon folyo ile kapladım, iş görür vaziyete geldi.
İçeride elektrik aksamını toparlarken bir kaç foto:
NOT: aşağıdaki ilk foto ürün yerleştirme amaçlı değil ama anahtarlık Sinan Koç'un hediyesidir söylemesi ayıp :D
https://i.hizliresim.com/JZzX8n.jpg
https://i.hizliresim.com/Ovzk8A.jpg
Elektrik işi beklediğimden uzun sürdü çünkü, bir kısa devre sonucunda alakasız ama silecek motoruna giden kablolardan birisini yaktım, onu tamir etmek için uzman yardımı almam gerekti hatta. Ama günün sonunda mutlu sona ulaştık.
https://i.hizliresim.com/ZXzJ6k.jpg
https://i.hizliresim.com/oXN957.jpg
https://i.hizliresim.com/V9z6OP.jpg
Sol baştaki 2 adet switch hala intercooler su spreyini kontrol ediyor. Yanında da yağ sıcaklığı ve EGT sensörlerimiz artık daimi oldular.
Okunan sıcaklıklar ise, araç dururken baya bir gazlamış olmamıza rağmen 230C yi geçmedi. Araba harekete geçince adam gibi sıcaklıklar okunmaya başlıyor.
Otobanda 160-180 km/h bandında gazlarken maksimum 660C yi gördüm. 4000 devir 160km/h sabit hızla giderken (hem benzin hem de lpg için) sıcaklık 630-640C civarında idi.
120 km civarınd sakin kullanımda ise sıcaklık 550C civarında idi.
Sensör konumundan dolayı gerçek EGT değeri bu okuduklarımdan belki 100, belki de 200C daha yüksek, onu kesin konuşamam. Ama araçta okumam gereken değerleri az çok deneyimleyerek, allah korusun anormal bir sıcaklık artışında EGT sensörü bana pistonu elimize alacağımız anormal bir durumu önceden ön görmeyi ümit ediyorum.
sanctuary35
17-02-2019, 23:47
403 gibi oldu içi maşallah brocan
Hassancans
13-08-2020, 00:07
Merhabalar arkadaşlar aynı üründen aliexpress den sipariş verdim 2 ay once ürün geldi 200luk spor cat downpipe yaptık nedeni ise spor cat 'in muayeneden geçebilme ihtimali olmasıydı 600tl.gibi masrafı oldu 600de downpipe haline getirme masrafı ile 1200tl ye hallettik ve Mini Cooper Countryman S aracıma montajını yaptık aynı akşam emisyon hatası verdi araç yazılım ile düzelttik dün bi ümitle egzoz muayenesine gittik ama araç muayeneden geçmedi yani çinlilere verdiğimiz 600tl boşa gitti bi o kadar da beklemesi vs düz Downpipe yaptırmak daha mantıklı yine sök tak yapıp eski katalizator ile muayeneye gireceğiz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.