BARR
30-10-2018, 13:51
Proje Adı : || Fiat 500X Ses İzolasyonu
Proje Yapımcısı : || DetailingPoint
Yapılan Araç Marka / model / yıl : || Fiat / 500X / 2015
Projenin Konumu: || Dış Aksam / İç aksam / Ses İzolasyonu
Kullanılan Malzemeler: || 4 adet 1 lt'lik tabanca pütürü, 8 adet 500ml'lik Motip sprey pütür, 12 plaka For-X Ses izolasyon paneli (Zift+aliminyum folyo+akustik sünger).
Öncelikle aracın tekerlerini söküyoruz, davlumbazlarını çıkartıyoruz (dış plastikleri) ve güzelce çamurluk içlerini + davlumbazları temizliyoruz.
https://i.hizliresim.com/MDNLBk.jpg
https://i.hizliresim.com/X6VL30.jpg
https://i.hizliresim.com/b6qJEG.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPMnD.jpg
https://i.hizliresim.com/Az45Xz.jpg
https://i.hizliresim.com/0zvmpR.jpg
Malzemelerimiz;
https://i.hizliresim.com/JDRnzW.jpg
Gördüğünüz gibi izolasyon namına hiçbirşey yok. Fiat'ı tebrik ediyoruz buradan. Güzelce temizlik yapıldıktan sonra metal çamurluk içlerine plakamızdan gerekli parçaları yerleştirip, daha sonra pütür için hazırlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/4z7bVp.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPMED.jpg
Arka kısımlara da aynı şekilde devam ediyoruz;
https://i.hizliresim.com/b6qJZG.jpg
Plastik davlumbazlara da iç ve dış kısmına tabanca ile pütürümüzü atıp yerine takıyoruz;
https://i.hizliresim.com/0zvmWR.jpg
https://i.hizliresim.com/Az458z.jpg
Dış kısım bitti, şimdi iç kısıma geçiyoruz bagaj havuzundan başlayalım sökmeye. Söküp temizleyip panellere hazır hale getiriyoruz.
https://i.hizliresim.com/Az458z.jpg
İç kısımını komple ufak parçalar halinde kaplıyoruz.
https://i.hizliresim.com/aY92RB.jpg
https://i.hizliresim.com/Y6nrRj.jpg
Çamurluk içleri ve içte kalan kısımları da unutmuyoruz;
https://i.hizliresim.com/zM8rOO.jpg
https://i.hizliresim.com/JDRn8W.jpg
https://i.hizliresim.com/GD6oWN.jpg
Bu sırada titreşim yapabilecek hareketli parçaları da sabitliyoruz. Bagaj havuzuna üstten Motip pütür ile tamamlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/8zqDok.jpg
https://i.hizliresim.com/DDz4ql.jpg
https://i.hizliresim.com/moO1ZP.jpg
https://i.hizliresim.com/j60VRj.jpg
Bagaj kapağıda aynı şekilde içten ve sonrasında dış boşluklar kapatılacak şekilde yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/vPknlp.jpg
Kapı içleri kapalı, plastik kısım sökülmüyor cam motorları vs üzerinde sıkkıntı olmasın diye hoperlör yuvası sökülüp, kapı içi kısmına komple parça parça panelimizden geçip üzerinde rezonansı azaltmak için belirli yerlere yine panelimizi yapıştırıyoruz.
https://i.hizliresim.com/1E1M3G.jpg
https://i.hizliresim.com/LDk1Xb.jpg
Sonuç:
Yol sesi, trim sesi çok çok büyük ölçüde azaldı. Bunun yanında aracın kapı kapanış tokluğu, engebe ve esnemeli geçişlerdeki tokluğu ciddi oranda arttı. Kesinlikle bu tarz eksiği olan araçlarda yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum. F/P olarak bence fazlasıyla iyi oldu.
Proje Yapımcısı : || DetailingPoint
Yapılan Araç Marka / model / yıl : || Fiat / 500X / 2015
Projenin Konumu: || Dış Aksam / İç aksam / Ses İzolasyonu
Kullanılan Malzemeler: || 4 adet 1 lt'lik tabanca pütürü, 8 adet 500ml'lik Motip sprey pütür, 12 plaka For-X Ses izolasyon paneli (Zift+aliminyum folyo+akustik sünger).
Öncelikle aracın tekerlerini söküyoruz, davlumbazlarını çıkartıyoruz (dış plastikleri) ve güzelce çamurluk içlerini + davlumbazları temizliyoruz.
https://i.hizliresim.com/MDNLBk.jpg
https://i.hizliresim.com/X6VL30.jpg
https://i.hizliresim.com/b6qJEG.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPMnD.jpg
https://i.hizliresim.com/Az45Xz.jpg
https://i.hizliresim.com/0zvmpR.jpg
Malzemelerimiz;
https://i.hizliresim.com/JDRnzW.jpg
Gördüğünüz gibi izolasyon namına hiçbirşey yok. Fiat'ı tebrik ediyoruz buradan. Güzelce temizlik yapıldıktan sonra metal çamurluk içlerine plakamızdan gerekli parçaları yerleştirip, daha sonra pütür için hazırlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/4z7bVp.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPMED.jpg
Arka kısımlara da aynı şekilde devam ediyoruz;
https://i.hizliresim.com/b6qJZG.jpg
Plastik davlumbazlara da iç ve dış kısmına tabanca ile pütürümüzü atıp yerine takıyoruz;
https://i.hizliresim.com/0zvmWR.jpg
https://i.hizliresim.com/Az458z.jpg
Dış kısım bitti, şimdi iç kısıma geçiyoruz bagaj havuzundan başlayalım sökmeye. Söküp temizleyip panellere hazır hale getiriyoruz.
https://i.hizliresim.com/Az458z.jpg
İç kısımını komple ufak parçalar halinde kaplıyoruz.
https://i.hizliresim.com/aY92RB.jpg
https://i.hizliresim.com/Y6nrRj.jpg
Çamurluk içleri ve içte kalan kısımları da unutmuyoruz;
https://i.hizliresim.com/zM8rOO.jpg
https://i.hizliresim.com/JDRn8W.jpg
https://i.hizliresim.com/GD6oWN.jpg
Bu sırada titreşim yapabilecek hareketli parçaları da sabitliyoruz. Bagaj havuzuna üstten Motip pütür ile tamamlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/8zqDok.jpg
https://i.hizliresim.com/DDz4ql.jpg
https://i.hizliresim.com/moO1ZP.jpg
https://i.hizliresim.com/j60VRj.jpg
Bagaj kapağıda aynı şekilde içten ve sonrasında dış boşluklar kapatılacak şekilde yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/vPknlp.jpg
Kapı içleri kapalı, plastik kısım sökülmüyor cam motorları vs üzerinde sıkkıntı olmasın diye hoperlör yuvası sökülüp, kapı içi kısmına komple parça parça panelimizden geçip üzerinde rezonansı azaltmak için belirli yerlere yine panelimizi yapıştırıyoruz.
https://i.hizliresim.com/1E1M3G.jpg
https://i.hizliresim.com/LDk1Xb.jpg
Sonuç:
Yol sesi, trim sesi çok çok büyük ölçüde azaldı. Bunun yanında aracın kapı kapanış tokluğu, engebe ve esnemeli geçişlerdeki tokluğu ciddi oranda arttı. Kesinlikle bu tarz eksiği olan araçlarda yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum. F/P olarak bence fazlasıyla iyi oldu.