BARR
31-10-2018, 14:15
Fiat 500X aracımın yol yalıtımını yetersiz bulmam sebebi ile böle bir projeye giriştik. Amaç yol ve dış sesi azaltmak iç mekandan gelen trim seslerini bitirmekti. Bütün işlemleri DetailingPoint / Batuhan kendi aracına yapar gibi yaptı sağolsun ben sadece bırakıp aldım :)
Malzemelerimiz:
https://i.hizliresim.com/BzJLOV.jpg
4 adet 1 lt'lik tabanca pütürü
8 adet 500ml'lik Motip sprey pütür
12 plaka For-X Ses izolasyon paneli (Zift+aliminyum folyo+akustik sünger)
------------
Öncelikle aracın tekerlerini söküyoruz, davlumbazlarını çıkartıyoruz (dış plastikleri) ve güzelce çamurluk içlerini + davlumbazları temizliyoruz.
https://i.hizliresim.com/LDkbGa.jpg
https://i.hizliresim.com/1E1J7Y.jpg
https://i.hizliresim.com/vPkjym.jpg
https://i.hizliresim.com/nlzOy5.jpg
https://i.hizliresim.com/lZJO4B.jpg
Gördüğünüz gibi izolasyon namına hiçbirşey yok. Fiat'ı tebrik ediyoruz buradan. Güzelce temizlik yapıldıktan sonra metal çamurluk içlerine plakamızdan gerekli parçaları yerleştirip, daha sonra pütür için hazırlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/2aLJOL.jpg
https://i.hizliresim.com/moO2XY.jpgü
Arka kısımlara da aynı şekilde devam ediyoruz;
https://i.hizliresim.com/EDGPOv.jpg
https://i.hizliresim.com/EDGPOv.jpg
Plastik davlumbazlara da iç ve dış kısmına tabanca ile pütürümüzü atıp yerine takıyoruz;
https://i.hizliresim.com/NDaZLQ.jpg
Dış kısım bitti, şimdi iç kısıma geçiyoruz bagaj havuzundan başlayalım sökmeye. Söküp temizleyip panellere hazır hale getiriyoruz.
https://i.hizliresim.com/k64OMy.jpg
İç kısımını komple ufak parçalar halinde kaplıyoruz.
https://i.hizliresim.com/zM80GO.jpg
Çamurluk içleri ve içte kalan kısımları da unutmuyoruz;
https://i.hizliresim.com/3zrEO5.jpg
https://i.hizliresim.com/RDmngZ.jpg
https://i.hizliresim.com/6NgJDE.jpg
Bu sırada titreşim yapabilecek hareketli parçaları da sabitliyoruz. Bagaj havuzuna üstten Motip pütür ile tamamlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/ODYorz.jpg
https://i.hizliresim.com/JDRQVW.jpg
https://i.hizliresim.com/4z7app.jpg
https://i.hizliresim.com/Az41Oz.jpg
Bagaj kapağıda aynı şekilde içten ve sonrasında dış boşluklar kapatılacak şekilde yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/0zvE0R.jpg
Kapı içleri kapalı, plastik kısım sökülmüyor cam motorları vs üzerinde sıkıntı olmasın diye hoperlör yuvası sökülüp, kapı içi kısmına komple parça parça panelimizden geçip üzerinde rezonansı azaltmak için belirli yerlere yine panelimizi yapıştırıyoruz.
https://i.hizliresim.com/yqY0G9.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPDND.jpg
Sonuç:
Yol sesi, trim sesi çok çok büyük ölçüde azaldı. Bunun yanında aracın kapı kapanış tokluğu, engebe ve esnemeli geçişlerdeki tokluğu ciddi oranda arttı. Kesinlikle bu tarz eksiği olan araçlarda yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum. F/P olarak bence fazlasıyla iyi oldu.
http://i68.tinypic.com/adhtom.jpg
Malzemelerimiz:
https://i.hizliresim.com/BzJLOV.jpg
4 adet 1 lt'lik tabanca pütürü
8 adet 500ml'lik Motip sprey pütür
12 plaka For-X Ses izolasyon paneli (Zift+aliminyum folyo+akustik sünger)
------------
Öncelikle aracın tekerlerini söküyoruz, davlumbazlarını çıkartıyoruz (dış plastikleri) ve güzelce çamurluk içlerini + davlumbazları temizliyoruz.
https://i.hizliresim.com/LDkbGa.jpg
https://i.hizliresim.com/1E1J7Y.jpg
https://i.hizliresim.com/vPkjym.jpg
https://i.hizliresim.com/nlzOy5.jpg
https://i.hizliresim.com/lZJO4B.jpg
Gördüğünüz gibi izolasyon namına hiçbirşey yok. Fiat'ı tebrik ediyoruz buradan. Güzelce temizlik yapıldıktan sonra metal çamurluk içlerine plakamızdan gerekli parçaları yerleştirip, daha sonra pütür için hazırlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/2aLJOL.jpg
https://i.hizliresim.com/moO2XY.jpgü
Arka kısımlara da aynı şekilde devam ediyoruz;
https://i.hizliresim.com/EDGPOv.jpg
https://i.hizliresim.com/EDGPOv.jpg
Plastik davlumbazlara da iç ve dış kısmına tabanca ile pütürümüzü atıp yerine takıyoruz;
https://i.hizliresim.com/NDaZLQ.jpg
Dış kısım bitti, şimdi iç kısıma geçiyoruz bagaj havuzundan başlayalım sökmeye. Söküp temizleyip panellere hazır hale getiriyoruz.
https://i.hizliresim.com/k64OMy.jpg
İç kısımını komple ufak parçalar halinde kaplıyoruz.
https://i.hizliresim.com/zM80GO.jpg
Çamurluk içleri ve içte kalan kısımları da unutmuyoruz;
https://i.hizliresim.com/3zrEO5.jpg
https://i.hizliresim.com/RDmngZ.jpg
https://i.hizliresim.com/6NgJDE.jpg
Bu sırada titreşim yapabilecek hareketli parçaları da sabitliyoruz. Bagaj havuzuna üstten Motip pütür ile tamamlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/ODYorz.jpg
https://i.hizliresim.com/JDRQVW.jpg
https://i.hizliresim.com/4z7app.jpg
https://i.hizliresim.com/Az41Oz.jpg
Bagaj kapağıda aynı şekilde içten ve sonrasında dış boşluklar kapatılacak şekilde yapılıyor.
https://i.hizliresim.com/0zvE0R.jpg
Kapı içleri kapalı, plastik kısım sökülmüyor cam motorları vs üzerinde sıkıntı olmasın diye hoperlör yuvası sökülüp, kapı içi kısmına komple parça parça panelimizden geçip üzerinde rezonansı azaltmak için belirli yerlere yine panelimizi yapıştırıyoruz.
https://i.hizliresim.com/yqY0G9.jpg
https://i.hizliresim.com/5yPDND.jpg
Sonuç:
Yol sesi, trim sesi çok çok büyük ölçüde azaldı. Bunun yanında aracın kapı kapanış tokluğu, engebe ve esnemeli geçişlerdeki tokluğu ciddi oranda arttı. Kesinlikle bu tarz eksiği olan araçlarda yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum. F/P olarak bence fazlasıyla iyi oldu.
http://i68.tinypic.com/adhtom.jpg