PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Neden Turbo Motor Üretmiyor ???



MiaMi
02-01-2009, 16:21
Dünyada gelmiş geçmiş devam eden en çok tune edilen otomobil markası HONDA. Honda motorlarını spor otomobillerinde neden atmosferik tutuyor. Kullanıcılarını belirli bir limitte bırakıyor. Fazla güç için neden bu kadar çok masraf yapıyoruz. Bi cip ile neden 30 hp alamıyor motorlar.

Yeni Type R grubundaki rakipleri gibi neden turbo yapılmadı mesela şöyle 300 350 hp lere güzel bi egsoz ve yazlım ile ulaşsılsın.

Yorumunuz nedir arkadaşlar.

ahmetbaha-drs
02-01-2009, 16:24
Bende Honda'nın NSX'i sınıfında ki tum rakiplerinin(skyline,supra,3000gt v.s) turbo motorlarada sahip olmasına ragmen neden sadece atmosferik urettigini hic anlayamadım?..
Birde Tayfun abinin dedigi gibi suan hothatchlerde atmosferik Clio RS,Type-R dısında hic bir arac yok nerdeyse hepsi turbo,sc v.s

TURBO CİVİC
02-01-2009, 16:24
yaparsa bence gine min. limitlerde olur.gelistirebilir sekilde bırakırlar.yapmamalarının sebebide muhtemelen sorunsuz masrafsız hada uzun omurlu olması icindir

KMR2-GT
02-01-2009, 16:25
n/a iydir öyle demeyin:)
turbonun zevkı ayrı atmosferın ayrı.
type r turbolu olsa onuda begenmıcez kopmle sokup buyuk turbo takacaz yanı:)

MiaMi
02-01-2009, 16:26
yaparsa bence gine min. limitlerde olur.gelistirebilir sekilde bırakırlar.yapmamalarının sebebide muhtemelen sorunsuz masrafsız hada uzun omurlu olması icindir

Gelinen teknoloji ile çok uzun ömürlü turbo araçlar yapılabiliyor. Örneğin Cupralar düzgün kullanımda bilinçli setuplarla kaç senedir orjinal turbo ile kök söktüren araçlar var.

Başka bir örnek Volvo s40 t4 150.000 km de tamir takımı ile bakımlandı.

Shadow_Dancer
02-01-2009, 16:27
Valla atmosferiginde tadı başka, kaldı ki ihtiyacı olmuyor Honda'nın hp almak için turboya felan :)

MiaMi
02-01-2009, 16:27
n/a iydir öyle demeyin:)
turbonun zevkı ayrı atmosferın ayrı.
type r turbolu olsa onuda begenmıcez kopmle sokup buyuk turbo takacaz yanı:)

Kamercim N/A kötü demiyoruz. Şükür 10 senedir N/A setupları yeterince yaşadık STP ile.

Soru neden turbo değil.

XoR
02-01-2009, 16:35
Sorunsuzluk ve Uzun km motor dayanıklılığı bence tüm sebep bu.
Sizce 207 gt vs tarzındaki küçük hacimli Turbo araçların sağlıklı bir şekilde bi 300k km yapabileceğini ??? :D

OmerRS
02-01-2009, 16:35
Öncelikle marka mantalitesi yüksek devirli atmosferik motorları ön planda tutuyor.

sonrasında zaten hondanın performans motorları atmosferik olarak oldukça gelişmiş motorlar ve çok büyük bir birikime sahipler. ürettikleri ve geliştirdikleri motorlar ucuz motorlar da değil. maliyet olarak en azından turbo kadar yüksek hatta honda tek başına çalıştığından daha bile maliyetli. şimdi bu yapı terk edilip turbo motorlara geçilse yine çok büyük bir yatırıma ihtiyaç olacak bundan biraz çekiniyor da olabilirler.

bikaçsene öncesine kadar atmosferik type r lar çok ideal bir denge de iken şu anda değilşen güvenlik ve donanım beklentileri yüzünden yeni otomobiller atmosferik motor yzğnden rakipleri karşısında zayıf kalabiliyor. fn2 ler performansını turbo rakipler kadar kolay kullanıma sunmuyor özellikle yol kulaımında. bü yüzden elinde sonunda honda da performanslı motor için turbo kullanmak zorunda kalacak. turbo teknolojisi de bambaşka bir dünya. aynı maliyete rakipleri gibi turbo motor sunmaları da zor görünüyor.

Low-Rider
02-01-2009, 16:36
Bence bir süre sonra turbo olayına giricek honda , araçlar artık büyüdü ağırlaştı.



Bir sonra ki type r yine 2.0 litre 200hp olursa rakiplerinin ardında kalır , hacim yükselticeklerini de sanmıyorum.

Yeni trend düşük hacim + boost

imhotep
02-01-2009, 16:37
düşündürücü bir konu ben soyleyecek mazeret bile bulamıyorum..

alt yapıları yok , firma prensibi vs gibi şeyler geliyor aklıma.

VeNoM_35
02-01-2009, 16:43
Yıllardır başvurulan mantığa neden gidilmiyorki; şimdiye kadar kimse litre başına 100hp ve üstünde güç alamıyordu bunu sadece yapabilecek olan hondaydı yani diğer markalar bunu "beceremiyordu", şimdiyse devir turbo devri yoksa honda "turbo motor yapamıyormu"???:hahaha:

Berkan
02-01-2009, 16:49
bence ilk basta bi dizel üretimine geri dönsün tekrardan :D

1.6 2.0 tırmala tırmala bi yere kadar

MuratB
02-01-2009, 16:51
Piyasadaki çoğu firma turbo araç üretiyor hondada turbo istemeyenler atmosferiğe binebilsin diye na devam ediyor:)

MiaMi
02-01-2009, 16:54
Yıllardır başvurulan mantığa neden gidilmiyorki; şimdiye kadar kimse litre başına 100hp ve üstünde güç alamıyordu bunu sadece yapabilecek olan hondaydı yani diğer markalar bunu "beceremiyordu", şimdiyse devir turbo devri yoksa honda "turbo motor yapamıyormu"???:hahaha:

Atmosferik olarak hondanın tekeli ayrı bir boyut. Ben neden honda turbo araç yapmıyor diye bir soru sordum.
Bu soruyuda tune işlemlerinin atmosferikte zaten sonlarda olduğundan zor olması turbo uygulamalarının egsoz chip vs. gibi basit işlemlerle 40 50 hp alması ile bağlantılı sordum.

O zaman ne olur durumunuz acaba ahahahah

dragon07
02-01-2009, 16:56
gerek var mı?adamlar olayı çözmüş az yakan çok kaçan araç üretiyorlar...

MiaMi
02-01-2009, 16:58
gerek var mı?adamlar olayı çözmüş az yakan çok kaçan araç üretiyorlar...

Daha çok yaksın daha çok kaçsın rakipleri m3,c55 olsun :)

GökhanO
02-01-2009, 17:01
honda ilk turbo motorunu uretti baya bi oldu hatta yanılmıyorsam 2 yıl civarında, acura rdx adlı suv'da kullanıyorlar 2.3 litre(k23 diye geciyor) 240hp ve 353 nm torku olan bir makine variable flow diye bir turbo sistemi var, bir suv olmasına ragmen performans degerleride fena degil Road and Track dergisine gore

* 0-60 mph: 6.4 s
* 1/4 mile: 14.8 s
bence bu motor oncu olabilir ileride ki performanslı makineler icin.

imhotep
02-01-2009, 17:03
http://www.samarins.com/autoshow/07toronto_autoshow/Acura%20RDX%202007.jpg

dragon07
02-01-2009, 17:07
Daha çok yaksın daha çok kaçsın rakipleri m3,c55 olsun :)

adamlar zeki japon nede olsa.ben altyapıyı koyayım müşterilerimde kendileri yüklesin zevk alsın :D gidip turbo koysunlar alayına gooo çeksinler f430 ları elek etsinler diyede gülmüşlerdir kesin :Dama bi eksik var şöyle 3000cc dohc 450-500lik süper spor araba üretmeleri lazım turbosuz güncel olcak. tabii şimdi herkez nsx der :)

RCkid
02-01-2009, 17:08
bu rdx in motorunu swaplamıyorlar mı amerikalılar?
konuya gelince de atmosferik devir dönmek zevkli birşey, bence honda yüksek devirli atm makina yapmaya devam etsin

-ER-
02-01-2009, 17:10
Bence turbo olmaması daha başarılı olduğunu gösteriyor rakipleri aynı litreye aynı beygir i koyarken HONDA atmosferik olarak ayni HP lerde olması bence daha bi başarı göstergesidir.
Ben bu düşüncedeyim.
Bİrde ellemeye yer bıraktığını düşünüyorum ve uzun ömürlü olmasına katkısı da var yani.

MiaMi
02-01-2009, 17:13
Söyledikleriniz hepsi doğru,

Rakipleri o hp leri turbo ile alıyorlar. Sonra alan kullanıcılarda güzel bi egsoz sistemi ve yazılım ile 30 40 50 hp güç alıyorlar. Peki maliyeti nedir. Hondada 30 40 50 hp güç alma maliyeti nedir.

Sorumun asıl sebep'i budur. Diğer sebepler sonra geliyor.

-Ata-
02-01-2009, 17:13
Bence turbo olmaması daha başarılı olduğunu gösteriyor rakipleri aynı litreye aynı beygir i koyarken HONDA atmosferik olarak ayni HP lerde olması bence daha bi başarı göstergesidir.
Ben bu düşüncedeyim.
Bİrde ellemeye yer bıraktığını düşünüyorum ve uzun ömürlü olmasına katkısı da var yani.

ben de aynen katılıyorum :)

-ER-
02-01-2009, 17:21
O açıdan yani modifikasyon açısından aşırı besleme daha verimli ama yani ne bileyim ben atmosferikçiyim :D
Daha güzel geliyor bana tamm biraz HP NM alabilmek için sağı solu tırmalıyor insan ama olacak o kadar.
Şirketlerin zaten arabalarını TUNE edebilme değerlerine baktıklarını zannetmiyorum.
Fabrikasyon karşılaştırarak rakip araç çıkartıyorlar.
Ve CTR nin S2k nın pek rakibi olduğunu göremiyorz çünkü yeni çağın araçları alayı aşırı üretiyorlar tabi global olarakta benzin rezervleri ekiliyordun bu litre büyüklüğünü falan.
Japonlar birde prensipli adamlar belkide birazda özellikle şirket kolitikası falan olmasın :) Atmosferik forever düşüncesindeler mi ne :D
Diğer markalarında çoğunda Aşırı beslemeli araçlar bolca mevcut dikkat etinizmi bütün araçlar 280 HP de sınırlıydı şundan 2 sene önce 280 hp üstü araç üretimi yoktu 350Z bile 3000cc araç 280 de sınırlıydı fabrikasyon üretiminde.
Bildiğim kadarı ile hükümetin emriyle yapılan bir çalışma olduğu. Belki şehir efsanesidir.
Ama evo ve Sti hep 280 de dolandılar sonra üst HP lere çıktılar

sportinger
02-01-2009, 17:26
hondayı alan turbolu yo fabrika da ihtiyaç duymuyo turbolamaya:D

Selçuk
02-01-2009, 17:39
Ben turbosuz 240 hp yaptım.Turboyuda siz takın diyodur belki fabrika : )))))

dragon07
02-01-2009, 17:39
onun nedeni japonyada 180 hız sınırı var :D 280 üstü telikeli ve yasak

Berkan
02-01-2009, 17:44
baska firmalar atmosferikten cok cıkaramıyıp nasıl turbodan cok cıkarıyosa mesela 2.0d 177 hp nin üstünü alabilen olmadı daha :D hondada belki turbodan cok cıkartamam die yapmıodur :p

Low-Rider
02-01-2009, 17:47
honda ilk turbo motorunu uretti baya bi oldu hatta yanılmıyorsam 2 yıl civarında, acura rdx adlı suv'da kullanıyorlar 2.3 litre(k23 diye geciyor) 240hp ve 353 nm torku olan bir makine variable flow diye bir turbo sistemi var, bir suv olmasına ragmen performans degerleride fena degil Road and Track dergisine gore

* 0-60 mph: 6.4 s
* 1/4 mile: 14.8 s
bence bu motor oncu olabilir ileride ki performanslı makineler icin.

240hp'lik bir suv için değerler çok iyi aslında çok çok iyi pek inanasım gelmedi

TünayK
02-01-2009, 17:50
ben evo ve subaruya karsı bır model ıretecegını duymustum ama bı bılgım yok..hatta bu k23 denen sey onun ıcın yapılcaktı...

adrii
02-01-2009, 17:50
baska firmalar atmosferikten cok cıkaramıyıp nasıl turbodan cok cıkarıyosa mesela 2.0d 177 hp nin üstünü alabilen olmadı daha :D hondada belki turbodan cok cıkartamam die yapmıodur :p

1,9 tdi 180 hp ;) saab.

dragon07
02-01-2009, 17:51
1,9 tdi 180 hp ;) saab.

ona gelen kadar vw grubu var :D 1.9tdi 180 lik

grkm
02-01-2009, 17:53
bmw 1.23d - 2.0d 204hp 400nm twint ;)

Berkan
02-01-2009, 17:55
bmw 1.23d - 2.0d 204hp 400nm twint ;)

bunu atlamısım :D

ARDA_E
02-01-2009, 18:08
Honda motoları atmosferik , geliştirmeye açık sağlam ve yüksek güç elde edilen motorlar..Turbo yapmıyıor çünkü bir çok önde gelen firma birebir kit hazırlıyor veya atmosferik motorları olmasaydı bir çok firma yüksek sıkıştırmalı piston üretmiycekti vs.vs ...yani birazda piyasa dengesini bozmamak için diye düşünüyorum...

tool
02-01-2009, 18:12
240hp'lik bir suv için değerler çok iyi aslında çok çok iyi pek inanasım gelmedi

http://www.caranddriver.com/reviews/comparison_test/crossovers_and_suvs/2007_bmw_x3_vs_2007_acura_rdx_2008_land_rover_lr2_ comparison_test/2007_acura_rdx_comparison_test

Low-Rider
02-01-2009, 18:16
bir suv'dan beklenmicek performans helal olsun

cem
02-01-2009, 18:19
http://www.cimanet.co.uk/realhondaf1/images/engines/1987RA167E.jpeg

tool
02-01-2009, 18:19
Honda motoları atmosferik , geliştirmeye açık sağlam ve yüksek güç elde edilen motorlar..Turbo yapmıyıor çünkü bir çok önde gelen firma birebir kit hazırlıyor veya atmosferik motorları olmasaydı bir çok firma yüksek sıkıştırmalı piston üretmiycekti vs.vs ...yani birazda piyasa dengesini bozmamak için diye düşünüyorum...

bahsettigin parcalari ama sti olsun supra olsun turbo olmasina ragmen uretiyorlar, turbo 4ceker integra ne guzel olurdu :)

gorke
02-01-2009, 18:22
tork var mı tork...?

tool
02-01-2009, 18:26
tork var mı tork...?

350nm

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K23A1

Serencebey
02-01-2009, 18:38
Honda şimdi herkes gibi dusunmez kesin bi bildigi vardir Variable Pal Timing and Electronic boost control mesela :D (VTEC- Variable-valve timing and electronic-lift control)

DeNNis
02-01-2009, 18:41
1,9 tdi 180 hp ;) saab.

saabın kullandığı 1.9 twin turbo motor benim bildiğim fiatın multijet, cadillac bls de aynı motoru kullanıyor, FPT ( Fiat Powertrain Technologies ) 190hp 400nm versiyonuda mevcut lanciada kullanılıyor

initial-D
02-01-2009, 19:05
Diğer markalarında çoğunda Aşırı beslemeli araçlar bolca mevcut dikkat etinizmi bütün araçlar 280 HP de sınırlıydı şundan 2 sene önce 280 hp üstü araç üretimi yoktu 350Z bile 3000cc araç 280 de sınırlıydı fabrikasyon üretiminde.
Bildiğim kadarı ile hükümetin emriyle yapılan bir çalışma olduğu. Belki şehir efsanesidir.
Ama evo ve Sti hep 280 de dolandılar sonra üst HP lere çıktılar

japon kuralları 280 hp üzerine ve 180 km üzeri hıza izin vermiyordu.sınır kalktı ve r35 gtr geldi:)
----------------------
fantazi:)

2lt K20A-T(turbo:))

fd2 sedan type-r.turbo-arkadan itiş-280 hp 350 nm:)

GKS
02-01-2009, 19:38
vardır japonların bi bildiği

yearone
02-01-2009, 19:56
Honda işin kolayına kaçmıyor yüksek güç almak için .... Ve de adından böyle söz ettiriyor. Yani N/A isneniyorsa bu tercihi Honda sağlıyor.. Küçük hacimden,büyük hacme kadar.. Tabii büyük hacimde artık NSX yok ama yakında o da gelir... Ben sadece civic'te 1,6 lt dizel motor bekliyorum. Eğer bunu yaparsa yok satar...

TünayK
02-01-2009, 19:58
bu arada honda nsx ı na olarak gtr a karsı hazırlıyor hatta test turlarında rıngde daha hızlıydı gtrdan...

Low-Rider
02-01-2009, 19:58
Geçen bir sitede okuduğum habere göre honda yeni nsx'i üretmekten vazgeçmiş.

Emir_b16a
02-01-2009, 21:01
bu site yüzünden turbo üretilmio hondalar nası olsa 4 5 seneye turbolarsınız die :D

iynn-RS
02-01-2009, 21:37
Honda neden turbo motor yapmıyo dıyosunuz ama alternatıf turbo araclarda mevcut pıyasada cupra-a3-meganeRs- vs. gibi.

o zaman neden illa HONDA? :)

Cihan
02-01-2009, 21:53
Honda şimdiye kadar atmosferik motordan en yüksek hp leri çıkaran firma oldu. VTI bunun başlıca örneğidir. Örnekler çoğaltılabilir. Şimdiki s2000 e de baktığımızda yine sınıfının en yüksek hp sini veren atmosferik motordur. En verimli motorlardan biridir de ayrıca. Bu konuda hondayı gerçekten çok beğeniyorum. Özellikle bizim gibi tehlikeyi ve macerayı seven bu sebeple de sonradan bu tür arabaları turbolamaya yönelenler için kendi yarış arabanı kendin yap arabaları üretiyor :)

Turbo yapmamasının birçok sebebi olduğunu düşünüyorum. Arkadaşlarım hepsini yazmışlar. Hepsine katılıyorum. Ama başlıca sebebin ben de motor ömründen yememek veya maliyetleri artırmamak olduğunu düşünmekteyim.

Bu arada türkiyede hiç görmedim ama yurt dışında honda civic in dizelleri var. 1.7 dizelleri bulunmakta.

Ayrıca bizde de satılan honda accord 2.2 dizel motor da hondanın dizel ve turboya çok da uzak olmadığının bir göstergesidir.

Gelecek neyi gösterir hepimiz göreceğiz bakalım :)

egeturbo
02-01-2009, 21:59
Honda şimdiye kadar atmosferik motordan en yüksek hp leri çıkaran firma oldu. VTI bunun başlıca örneğidir. Örnekler çoğaltılabilir. Şimdiki s2000 e de baktığımızda yine sınıfının en yüksek hp sini veren atmosferik motordur. En verimli motorlardan biridir de ayrıca. Bu konuda hondayı gerçekten çok beğeniyorum. Özellikle bizim gibi tehlikeyi ve macerayı seven bu sebeple de sonradan bu tür arabaları turbolamaya yönelenler için kendi yarış arabanı kendin yap arabaları üretiyor :)

Turbo yapmamasının birçok sebebi olduğunu düşünüyorum. Arkadaşlarım hepsini yazmışlar. Hepsine katılıyorum. Ama başlıca sebebin ben de motor ömründen yememek veya maliyetleri artırmamak olduğunu düşünmekteyim.

Bu arada türkiyede hiç görmedim ama yurt dışında honda civic in dizelleri var. 1.7 dizelleri bulunmakta.


Ayrıca bizde de satılan honda accord 2.2 dizel motor da hondanın dizel ve turboya çok da uzak olmadığının bir göstergesidir.

Gelecek neyi gösterir hepimiz göreceğiz bakalım :)

en yüksek güçleri cıkardı derken: D
ozman bmw e36 e46 m3lerde görünmeyen turbomu var abi :D
alfa romeo 156 2.0 155 hp

clio rs 172 hp 182 hp ve daha bir çok örnek

barutçu
02-01-2009, 22:00
Dizel araç bakarken, Honda'ile konuşmuştum. Neden dizel getirmedikleri için.
Bana açıklama olarak "Türkiye'deki dizel yakıtlara güvenmiyorlar" demişlerdi. Başlarına çok iş açar mantığıyla.
Onun yerine hybrid var.
Turbo konusuna gelincede bence gene aynı mantıkla başları ağırmasın die üretmiyorlar.
Hoş zaten TR'e getirmezler ;)

Low-Rider
02-01-2009, 22:03
en yüksek güçleri cıkardı derken: D
ozman bmw e36 e46 m3lerde görünmeyen turbomu var abi :D
alfa romeo 156 2.0 155 hp

clio rs 172 hp 182 hp ve daha bir çok örnek

litre başına güçten bahsediyor

iynn-RS
02-01-2009, 22:10
litre başına güçten bahsediyor

Clio RS3 2.0 lt 197hp 215nm

Low-Rider
02-01-2009, 22:12
ctr 2.0 lt 200hp ile önde :p

CaTLaK_HKO
02-01-2009, 22:13
nissan pulsar?sanırım 1.6 hacme en yüksek hp ye sahipti.yanlış mı hatırlıyorum?
1.6-204hp di galiba

tool
02-01-2009, 22:15
ctr 2.0 lt 200hp ile önde :p

f20c derim ;)

dragon07
02-01-2009, 22:15
honda accord 2.2 cdtigtivti :=)ların motoru isuzu diye biliyorum yanış mı biliyorum?

Cihan
02-01-2009, 22:17
s2000 le aynı hacme sahip daha yüksek hp çıkaran makina var mı?

ReFiK
02-01-2009, 22:17
Bence bütün modellerinin sınıfında olan diğer araçlar turboya geçtiği için heralde farklı olmak istiyor sanırım.Honda hem atmo. hemde yüsek performanslı bazı araçları sınıfının üstündeki araçlara bile meydan okuyor :)

Eyup Duygun
02-01-2009, 22:21
prensipleri bi kere yüksek devir vtec bunn dısında her türlü sey sayabilrz formulada yarısmıs bi firma cok gelismis motorlar yapabilrler ancak maliyet ne kadar olur vti dedigmz araba ne kadar kac milyon adet satıyor aküleri bile kücücük adamlarn bana göre yapamadıklarından acizliklernden degl setuplar farklı atmosferkden 30-50 hp almak zaten zor olay oluyo 50+ baya bi masraf oluyo demişsinz adam akıllı bi turbo sistem daha fazlaya mal oluyor

iynn-RS
02-01-2009, 22:31
ctr 2.0 lt 200hp ile önde :p


f20c derim ;)

bi yem atalım dedik hemen yüzümüze vurdunuz:p tork kac ctr de:D

gercekten hot hatch de clio rs3 ve fn2 den başka arac kalmadı.

bence ıkısıde bırbırıne denk araclar oyle ahım sahım bı ustunluk yok performasnta ama konfor farkı cok buda satıs fıyatlarınada yansıyor halıye.


bence tum buyuk otomotıv fırmaları danısıkı dovusuyorlar.teknolojı olsa bıle yavas yavas suruyorlar pıyasaya.cep telefonlarında oldugu gıbı.ıster atmosferık olsun ıster asırı besleme olsun aynı segment arabalar gelenlde hep yakın performansı verıyor.markaya gorede aksesuar ve kalıte degısıyor.

KMR2-GT
02-01-2009, 22:33
http://www.samarins.com/autoshow/07toronto_autoshow/Acura%20RDX%202007.jpg

bundan var adanada gordum ıncırlık plaka:) bıde mrv var :D

Tuner
02-01-2009, 22:33
N/A yı iyi yaptıklarından dolayı turbo ile işimiz olmaz diyor olabilirler.

KMR2-GT
02-01-2009, 22:33
s2000 le aynı hacme sahip daha yüksek hp çıkaran makina var mı?

pejo 207 nın bı modeli vardı dergıde gormustum yazıordu hatta s2k nın rekorunu elınden aldı dıye fln ama hangısı hatırlayamadım

UnnAmeD
02-01-2009, 23:20
butun yazılanlara katılıyorum ama bır tanesı harıc.dayanıklılık&uzun omurluluk olarak turbo yapmayacaklarını sanmıyorum.sonucta turbo olupta sorunsuz ,uzun omurlu motorlarda var.

M3CSL
02-01-2009, 23:24
bmwde turbo yapmıyodu uzun zamandır, son zamanlarda turboya dondu.. hondada donmuycek dıye bısıy yok.. atmosferıkten guc cıkarmak zorlaşmaya başlayınca cıta yukselınce gecebılırler gercı buda ekstra baya bı malıyet demek..

Low-Rider
02-01-2009, 23:31
Hacim artmadıkça günlük kullanımda atmosferikten çıkartıcakları güç belli , artık sınıra geldi bence na motorlar

MaG
02-01-2009, 23:49
K23A1• Turbocharged
• Found in:
o 2007 Acura RDX
• Displacement: 2300 cc (acura.com)
• Compression: 8.8:1 (acura.com)
• Power: 238 hp @ 6000 rpm (SAE net)
• Torque: 360 ft•lbf @ 4500 rpm (SAE net)
• Redline: 6800 (acura.com)
• Bore: 86 mm
• Stroke: 99 mm


yapıp yapmaması degil yapabiliyor ama neden daha çok N/A üretiyor Sorusuna cevap aramak lazım..

Geçenlerde arkadaşım arabamı kullanıyordu yanlış vites attı, eger turbo bir araç olsaydı sanırım orda kalmıştık.. :D

ayrıca, yurt dışında turbo örnekleri oldugu gibi, ve dizel örnekleride var, hatta bi DİZEL TYPER bile var hatta bir kaç gün önce görmüştüm int. de..

M3CSL
02-01-2009, 23:49
haklısın sınırda;)..hacımle beraber atmosferık zevkı guzel oluyo aslında f430 m3 csl fılan gıbı..
gt3 rs misal..

likedead
02-01-2009, 23:58
honda atmosferik motorda artık zirvede gibi bişey zaten ..ayrıca uzun km yapmalarıyla ünlü motorlardır honda motorları benim aracım 150 binde daha tek bi anahtar değmedi servis zamanları dışında ..honda motorlarını motorsiklet mantığıyla çalışıyor yüksek devir çeviriyor ve tork değerlerini yüksek devirde max veriyolar ..bence honda turbo yaparak bu ününü kirletmek istemiyor olabilir...bmw mesela m3 efsanesini illa atmosferik yapcaz diye adamlar hacimi artırdı kaldı ki bence bu hacimle m3 benim gözümdeki değerini kaybetti..çünkü twin turbo motoru kıstılar m3'ü geçmesin diye ve almanyada herkes twin turbo alıp biraz basınçla oynayıp m3 lere şaka yapıyolar ...tabi ne kadar km şaka yapabilirler orası ayrı bi olay..

VeNoM_35
03-01-2009, 00:03
bir sonraki civic typer sizce nasıl olacak, şuankinin bile gidişi eskisinden kötü olarak değerlendiriyoruz yine atmosferik bir makina kullanırlarsa ne düşünürsünüz?

Low-Rider
03-01-2009, 00:13
Biz burda konuşuyoruz ama honda mühendisleri belki de bir sonraki type r da kullanmak üzere bir turbo motor geliştiriyorlar,belli olmaz :)

TünayK
03-01-2009, 00:36
soylede bı olay var hondanın guncel ve kuvvetlı olan na motorları k20 ve f20 zaten stok ınternaller ıle 400+ whp lerı kaldırabılıyor...adam demıskı ben bu akdar yaptım ama sen manyaksan tak turbonu gec benı uhrastırma...:) omur meselesıne soyle bır yorum getırıyım yurtdısında 100k km turbo s2k kullananlar var daha da kullanılır...bence fayda malıyette cok basarılı...

STP
03-01-2009, 00:40
honda bı typer yapıcak 2lıtre turbo :D bı kpro bı egzız yapıcan olcak 400 :D

emretorlak
04-01-2009, 00:57
Neden hala üretmiyor bilmiyorum ama çok yakın bir zamanda üretmek zorunda kalacağı aşikar.EP3'den FN2'ye geçişteki beygirdeki kısırlık kimsenin gözünden kaçmamıştır.Honda atmosferiğin sınırlarını zaten keşfetti.Honda mühendislerinin beygir üretim grafikleri(hacim yükselmedi sürece) azalan bir artışla ilerleyecek;turboya geçene kadar.

Turboya geçtiklerinde vti 160 hp efsanesi gibi ortalığı sallayacaklarına hiç şüphem yok.

Erk@n
04-01-2009, 02:16
Birkaç bilgi vermek isterim,ilk önce Honda litre başına belki ilk olabilir ama en yüksek HP çıkaran firma değil.Nissan ın Pulsar VZ-R N1 i var 1.6 197 HP olarak.Litre başına da 123 hp yaparak S2k nın da önündedir. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=83666 Ayrıca bu kadar övülen bir motor neden dünyanın marka olarak ve motor olarak bir referans gösterilen yarışlarında (F1) bir derece elde edemiyor.Bu düşünülecek bir durum bence.Hondanın teknolojisini kimse gözardı edemez ama hala 1996 model araçları ilah olarak düşünmek 2009 yılı için bence hondacı olarakta bir handikap.

Dünyanın dört bir yanında firmalar turbo araçlarla görünmeye başladı ama honda hala atmosferikte devam ediyor.Ama birşeyi unutmayın Honda piyasadaki turbo araçlara karşılık olarak bu teknolojiyle cevap veriyor.Atmosferik veya turbo ne olursa olsun bunlar firmaların tercihleri doğrultusunda çıkıyor.Firmaların turbosu varsa honda da buna karşılık VTI teknolojisini kullanıyor ki bu teknolojide gözardı edilecek bir motor değil.

Honda atmosferik motor kullanmasındaki tek sebebin bir satış politikası olarak görüyorum.Arz-talep meselesi bence.Satışlarında bir sorun olmuyorki bir değişikliğe gerek görmüyor.

initial-D
04-01-2009, 02:21
Birkaç bilgi vermek isterim,ilk önce Honda litre başına belki ilk olabilir ama en yüksek HP çıkaran firma değil.Nissan ın Pulsar VZ-R N1 i var 1.6 197 HP olarak.Litre başına da 123 hp yaparak S2k nın da önündedir. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=83666 Ayrıca bu kadar övülen bir motor neden dünyanın marka olarak ve motor olarak bir referans gösterilen yarışlarında (F1) bir derece elde edemiyor.Bu düşünülecek bir durum bence.Hondanın teknolojisini kimse gözardı edemez ama hala 1996 model araçları ilah olarak düşünmek 2009 yılı için bence hondacı olarakta bir handikap.

Dünyanın dört bir yanında firmalar turbo araçlarla görünmeye başladı ama honda hala atmosferikte devam ediyor.Ama birşeyi unutmayın Honda piyasadaki turbo araçlara karşılık olarak bu teknolojiyle cevap veriyor.Atmosferik veya turbo ne olursa olsun bunlar firmaların tercihleri doğrultusunda çıkıyor.Firmaların turbosu varsa honda da buna karşılık VTI teknolojisini kullanıyor ki bu teknolojide gözardı edilecek bir motor değil.

Honda atmosferik motor kullanmasındaki tek sebebin bir satış politikası olarak görüyorum.Arz-talep meselesi bence.Satışlarında bir sorun olmuyorki bir değişikliğe gerek görmüyor.

o motor japan spec.ona bakarsan s2000 de 250 hp ve lt de 125 hp japan speclerle.

ayrıca honda f1in en iyi motor üreticilerindendir.son gelişlerinde bir başarı yakalayamadılar o ayrı ama hem turbo f1 araçarında hemde atmosferik f1 araclarında en iyilerden biriydi

88de 16 yarışın 15ini kazana aracın motoru hondaydı ve turboydu

tool
04-01-2009, 11:15
@erkan;
VTI diye bir teknoloji yok karistiriyorsunuz...

coolvtec
04-01-2009, 18:41
Honda turbo da yapar. Hatta kralını yapar. Kralını yapmadan yapmazlar zaten. Dizel de yapmıyorlardı, 2.2 ile baya bir ilk yaptılar diye biliyorum.

Bu arada pulsar kaç tane var Türkiye de amerikada falan? Satış rakamlarına bakalım.

dragon07
04-01-2009, 21:55
bizden daha iyisini yapana kadar en iyisi bu mantıgı var hondada daha geçen çıkmadı. turbo olunca araç maliyet artıyor...uzun ömürlülük parça maliyeti motor maliyeti hepsi degişiyor...ne zaman hondanın teknolojisi geçtiler ozaman atasını yaparlar...2.2 motor isuzunun mu?bilen var mı?

initial-D
04-01-2009, 22:05
hondanın 2,2 motor

DaRkNeSs-
05-01-2009, 00:33
bi iki önce ki sayfada bi arkadaş hondanın 1.7 dizel aracı olduğunu söylüyordu varmı öyle bi motor? bulabilen buraya link koyarsa sevinirim..
dizel yakıtı kalitesi konusunda honda doğru düşünüyo,
yazlık komşumuzda c220cdi var fransada yaşıyor..
buranın dizelini hiç beğenmiyor,hem daha geç hızlanıor araba hemde daha fazla yakıyor diyor... fransada çok faklı aracın gidişi diye söylemişti...
honda bu yüzden tr ye dizel araç getirmiyo olabilir gerçekten..
bu arada dip not :
şu acura k23 motorun verileri bence gayet başarılı... sıkıştırmaya dikkat ettiniz mi? 8.8 :)

VeNoM_35
05-01-2009, 00:45
bi iki önce ki sayfada bi arkadaş hondanın 1.7 dizel aracı olduğunu söylüyordu varmı öyle bi motor? bulabilen buraya link koyarsa sevinirim..
dizel yakıtı kalitesi konusunda honda doğru düşünüyo,
yazlık komşumuzda c220cdi var fransada yaşıyor..
buranın dizelini hiç beğenmiyor,hem daha geç hızlanıor araba hemde daha fazla yakıyor diyor... fransada çok faklı aracın gidişi diye söylemişti...
honda bu yüzden tr ye dizel araç getirmiyo olabilir gerçekten..
bu arada dip not :
şu acura k23 motorun verileri bence gayet başarılı... sıkıştırmaya dikkat ettiniz mi? 8.8 :)

son kısmı anlayamadım da, acaba 8.8 olunca noluyo?

kobeanil11
05-01-2009, 00:47
honda bence de gerek duymuyor turboya, zaten gayet güzel giden, satılan araçlar yapıyorlar! atmosferik tercihinin markanın karizmasını atmosferik olarak yakalamış, turboya gerek duymayan motorlar ürettiğini savunduklarından olduğunu da sanmıyorum, zira öyle prestij peşinde koşsaydı, city üretilmezdi..:)

prestij için araba üreten firmaları biliyoruz hepimiz, gerçekci olalım honda bu otomobilleri halk için yapıyor ve satılması lazım, tek sebep dayanıklılık diyorum..:) turboda dayanıklılığı artırmak daha fazla maliyet demek.. buda hedefledikleri kitleye ulaşamamaları demek..

ayrıca dünyanın en büyük motor üreticilerinden biri olsada bu aralar zirvede olanlardan değil bence, son 15 yılda f1 de gerçekten bocalıyorlar! ancak 15-20 yıl önce gerçekten en büyüklerden biri olduğunu kabul ederim.. :) bu durgunluğun üstüne şöyle drift spec, turbolu 400bg üzeri bir canavar yapmaları an meselesi olabilirde..

bu gerçekciliğin ötesinde de, çok severim honda motorları, oda ayrı bir mevzu.. çekiyor H si insanı!

DaRkNeSs-
05-01-2009, 03:03
son kısmı anlayamadım da, acaba 8.8 olunca noluyo?

sıkıştırma oranı düşük onu demek istedim...
2.3 motor ve düşük sıkıştırma ile beygiri özellikle de torku yeterli bence...
bence bu motorun biraz sıkıştırma oranı arttırılmış versiyonu spor bi kasaya konabilir .. ;)
9.5 bile olsa sıkıştırması +güç ve + tork olcak.. bence başarılı..

Kaan
05-01-2009, 08:11
Bu ekonomik kriz varken afedersinizde honda bi b.k turbo araç felan çıkartmaz.adamlar F1 den bile çekildiler ortalıkta hala 4x4 TypeR çıkcak 300hp olcak haberleri dönüp duruyo hikaye :) atmosferik iyi işte

livelydog
05-01-2009, 09:42
BMW M modellerinde turboya geçiyor;
Alman üretici bu kararı verirken sıkı emisyon normlarını ve güncel M3, M5 ve M6'da kullanılan özel üretim atmosferik motorların yüksek üretim maliyetlerini gerekçe gösteriyor. Uzmanlar aynı zamanda ana rakipler Audi ve Mercedes'in de son yıllarda performans modellerinde arka arkaya yüksek torklu aşırı beslemeli motorlar kullanmalarının da bu kararda payı olduğuna dair fikir yürütüyor (şunu da unutmayın ki sonradan modifiye edilen bir 335i motoru, 3.0-litrelik çift-turbo sıralı-altılı, kolaylıkla M3'ün atmosferik 4.0-litre V8'inin seviyesine gelebiliyor). Turbo motoru ilk taşıyacak model muhtemelen çift-turbo 4.4-litre V8'li (yaklaşık 500 hp / 700 Nm) X6 M olacak. Aynı motorun daha sonra 2010'da gelecek nesil F10 şasili M5'te de kullanılması bekleniyor.

Alıntıdır...

Erk@n
05-01-2009, 13:25
o motor japan spec.ona bakarsan s2000 de 250 hp ve lt de 125 hp japan speclerle.

ayrıca honda f1in en iyi motor üreticilerindendir.son gelişlerinde bir başarı yakalayamadılar o ayrı ama hem turbo f1 araçarında hemde atmosferik f1 araclarında en iyilerden biriydi

88de 16 yarışın 15ini kazana aracın motoru hondaydı ve turboydu

Yanlışın var sanırım nissan ın aracı spec bir araç değil seri üretim bir araç.Yani özellikle üretilmiş bir araç değil.S2000 in 250 HP lik aracının speclerini gördüm ve doğru söylüyorsun litre başına en yüksek HP o araçta mevcut.

F1 de 88 de belki adını duyurmuştur ancak 20 yıldır F1 de adı geçsede sonuçlar itibari ile hangi safhadadır tartışılır.Ama son yıllardaki Ferrari'den sonra Renault motorları da adını duyuruyor ancak yine de Honda kadar takdir gösterilmiyor.



@erkan;
VTI diye bir teknoloji yok karistiriyorsunuz...

VTI sanırım model adı yanlış yazmış olabilirim kusura bakmayın.VTI değilde VTEC teknolojisi olacaktır sonuçta anlatmak istediğim şey firmaların Turbo araç üretmelerine karşılık Honda da VTEC teknolojisini kullanmaktadır.Bu da atmosferikte olsa kayda değer bir motor yapısıdır.




Bu arada pulsar kaç tane var Türkiye de amerikada falan? Satış rakamlarına bakalım.

Yani bu bir değerlendirme olacaksa internette funclub ı ve forumları var nissan pulsar ın oradan yeterli bilgi edinilenebilinir.TR de 1-2 tane vardı ama 197 lik değil sanırsam.Ama dünya genelinde geçerliliği olan seri üretim bir araç.

GKS TypeR
05-01-2009, 13:33
iyiki turbo üretmiyor şahsen 1.8T arabadan sonra devir çevirmek baya keyifli turbonun torku yabana atılmaz ama hondanın üst devirlerde ısrarlı yürümesi yetiyor heleki vtec açtıktan sonra o gücü hissettiriyor.

Jan™
05-01-2009, 13:48
tamamen satış politikası :)

Gunesinoglu
05-01-2009, 15:20
Şirketin Prensip meselesi...

Sixinc.unbuffed
05-01-2009, 22:34
hersey beygirde degil turbo dedigin zaman torkda hediyesi.. Rakipleri yapamiyor edemiyorun disinda tork degerleri onemli seyler araba firmalari en dandiginden en iyisine muhendislik ve tasarim bilgisi olarak zaten son noktadalar, bence honda yapiyor yapamiyor o ondan basarili basarisizla alakasi yok her markanin VIZYON u ve araclarindan beklentileri farkli simdi fiat istese wv,honda vs. istese dunyanin en guclu iki litre asiri beslemeli makinasini yapamazmi yani ?? Yapar tabi.. Adamlarin vizyonu farklida ondan yapmiyorlar... Adamin kitlesi bakiyor o kac litre yakiyor o kac litre yakiyor bukadar basit.

M3CSL
06-01-2009, 00:19
bizden daha iyisini yapana kadar en iyisi bu mantıgı var hondada daha geçen çıkmadı. turbo olunca araç maliyet artıyor...uzun ömürlülük parça maliyeti motor maliyeti hepsi degişiyor...ne zaman hondanın teknolojisi geçtiler ozaman atasını yaparlar...2.2 motor isuzunun mu?bilen var mı?

ne yanı hondanın teknolojısı gecen yokmu en ıyı hondamı na olarak onumu soluosun:beuj:

initial-D
06-01-2009, 00:20
Yanlışın var sanırım nissan ın aracı spec bir araç değil seri üretim bir araç.Yani özellikle üretilmiş bir araç değil.S2000 in 250 HP lik aracının speclerini gördüm ve doğru söylüyorsun litre başına en yüksek HP o araçta mevcut


tamam seri üretim zaten ona bişey demiyorum ama o aracın gücü japon emisyon kuralları ve japon benzinine göre ayarlanmış şekilde verdiği güç.motor ödüllerindeki motorlar avrupa emisyonuna uygun özellikte olan avrupa spec motorlar.

yani litrede en fazla verime bakılırken s2000 in japonyada seri üretim olan 250 hp değil avrupada satılan 241 hplik düzenlemeli motoruna bakılıyor.ama senin dediğin pulsar japonya specleri ile 197 hp;)JDM bir araç.eğer o özellikler baz alınıcaksa yine en yüksek verim 250 hplik f20c de

ama japonyada s2000 çıkana kadar litrede en yüksek güç o motordaydı

Erk@n
06-01-2009, 00:26
tamam seri üretim zaten ona bişey demiyorum ama o aracın gücü japon emisyon kuralları ve japon benzinine göre ayarlanmış şekilde verdiği güç.motor ödüllerindeki motorlar avrupa emisyonuna uygun özellikte olan avrupa spec motorlar.

yani litrede en fazla verime bakılırken s2000 in japonyada seri üretim olan 250 hp değil avrupada satılan 241 hplik düzenlemeli motoruna bakılıyor.ama senin dediğin pulsar japonya specleri ile 197 hp;)eğer o özellikler baz alınıcaksa yine en yüksek verim 250 hplik f20c de

açıkcası bu neyi değiştirir ki sonuç itibari ile 1.6 motordan dünyadaki bir şirket bu güçleri elde etmiş mi ya da 2.0 da önemli olan budur.Yani adamlar kafa yormuş yapabilmiş.Ayrıca S2000 250HP yi bilmem ama Pulsar sadece japonyada olan bir araç değil o yüzden sadece japon gözü ile bakmamak lazım.

Konuyu değiştirmeyeyim bu konu ile dediğim gibi bence Honda arz-talep eğrisine bakıyor satışlarında.

MiaMi
06-12-2013, 21:24
bence bir süre sonra turbo olayına giricek honda , araçlar artık büyüdü ağırlaştı.



Bir sonra ki type r yine 2.0 litre 200hp olursa rakiplerinin ardında kalır , hacim yükselticeklerini de sanmıyorum.

Yeni trend düşük hacim + boost

kardeŞİmmmmmmmmmmm :)

elpadre
06-12-2013, 21:26
japonyada 180 hız sınırı 280 hp sınırı var belkı bundandır :D

MiaMi
06-12-2013, 21:35
Konu arada hort oldu zamanında subaru GC serisi kronik sorunlar diye bi konu açmıştım onu ararken buldum,.

MiaMi
29-11-2020, 01:39
Biz burda konuşuyoruz ama honda mühendisleri belki de bir type r da kullanmak üzere bir turbo motor geliştiriyorlar,belli olmaz :)

:D

Low-Rider

semavi
29-11-2020, 16:45
Tarihlere dikkat etmedim ilk. Ne alaka dedim :) bir sürü turbo dolaşıyor Burada :) meger konu 2009 Muş :)

Efsane hort :)