Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.5 ecoboost hakkında
Özgür Güneş
23-11-2018, 10:18
Herkese merhaba :)
Salı günü aksilik çıkmaz ise 2013 85 bin kmdeki 116i aracımı satıyorum. Araçsız kalmamak için de bu süreci aktif olarak değerleniriyorum. Birkaç araç baktıktan sonra Mondeo 1.5 Ecoboost A/T almaya karar verdim. Ecoboostlarda sandık motor değiştiren insanlar gördüm. Ama gördüklerim hep 1.6 182 lik idi. Bu 1.5 4 silindirli ünitede herhangi bir kronik sorun var mıdır, öğrenmek istedim teşekkürler.
1.6 Ecoboost'larda turbo su soğutma hortumu geri dönüşü sertleşip kırılınca hararet yapan araçlar oldu, sonradan serviste bu parçalar revize edildi. 1.5 Ecoboost ise bu kısımda daha farklı bir tasarım kullanıldı önceki sıkıntılar yaşanmasın diye.
Özgür Güneş
24-11-2018, 23:32
1.6 Ecoboost'larda turbo su soğutma hortumu geri dönüşü sertleşip kırılınca hararet yapan araçlar oldu, sonradan serviste bu parçalar revize edildi. 1.5 Ecoboost ise bu kısımda daha farklı bir tasarım kullanıldı önceki sıkıntılar yaşanmasın diye.
Bilgilendirme için teşekkğr ederim, kıymetli bir bilgi, mevcut arabamda soğutma sisteminden çok sıkıntı çektim, daha 2 hafta önce hortum kaçağından 750 tl para verdim ve sıradaki arabamda olsun istemiyorum.
Rica ederim, dediğim gibi bunun haricinde pek bir sıkıntısı yoktu onu da 1.5 Ecoboost'larda ortadan kaldırdılar. Ben de günlük olarak 1.6 Ecoboost kullanıyorum gayet memnunum genel olarak.
Özgür Güneş
25-11-2018, 00:32
Rica ederim, dediğim gibi bunun haricinde pek bir sıkıntısı yoktu onu da 1.5 Ecoboost'larda ortadan kaldırdılar. Ben de günlük olarak 1.6 Ecoboost kullanıyorum gayet memnunum genel olarak.
Hocam peki bu ilanlardaki 1.6 ecoboostlarda “yetkili serviste sandık motor atılmıştır” muhabbeti ne, insanın kafasını kurcalıyor :S
Hocam peki bu ilanlardaki 1.6 ecoboostlarda “yetkili serviste sandık motor atılmıştır” muhabbeti ne, insanın kafasını kurcalıyor :S
Dediğim gibi büyük ihtimalle o turbo geri dönüş hortumu yüzünden soğutma suyu kalmayınca hararet yapan araçlara sandık motor koyulmuş olabilir benim tahminim.
Özgür Güneş
25-11-2018, 01:12
Dediğim gibi büyük ihtimalle o turbo geri dönüş hortumu yüzünden soğutma suyu kalmayınca hararet yapan araçlara sandık motor koyulmuş olabilir benim tahminim.
Mantıklı, bizim millet arabasına eşek gibi bindiği için yüksek ihtimal öyle
Ahmetfikri
26-11-2018, 10:22
1.5 motorda şimdiye kadar hiç arıza ile karşılaşmadık ama şuan 2 adet 1.0eb 1 adet 1.6eb araca motor yapıyoruz harareti hiç sevmiyor :)
Özgür Güneş
26-11-2018, 14:03
Çok güzel, nokta atış doğru araba alacağım galiba :)
Volvo s60 da kullandım 1.6yı,evet denildiği gibi turbo su hortumu patlamıştı,harareti sevmeyen ama hararet yapmaya meyilli bir motor.Yakıt ekonomisi iyi değil.
Özgür Güneş
26-11-2018, 23:34
Volvo s60 da kullandım 1.6yı,evet denildiği gibi turbo su hortumu patlamıştı,harareti sevmeyen ama hararet yapmaya meyilli bir motor.Yakıt ekonomisi iyi değil.
Benim şöyle bir hesabım var. Ağırlık yakıtı etkiliyor, burası kesin bunun dışında şanzıman-motor ikilisi etkiliyor. Bu arabada motor verimli fakat ağırlığı ve şanzıöanı totalde max 1-1.5 litre ekliyor ekonomik rakiplerine göre. Mevcut arabam da çok ekonomik değil, uzun dönemi 9 litre civarı. Mondeo da olsun 10.5 falan, çok yol yapmıyorum, yakıt dert değil. Şimdi gidip aynı kondisyon ve donanımda Passat alsam min 20-30 bin daha çıkacak cebimden. Bakımları yetkili de daha pahalı, dsg kavrama garanti değişecek ve daha güçsüz bir araba almış olacağım(1.4 125), o yüzden bana mantıklı geliyor.
1.6 ecoboost manuel eski aracım, o zamanlar daha deparlı kullanmama rağmen 1.6 ti-vct powershift aracımdan 100 km de ortalama yarım litre az yakıyordu.
Şimdiki aracımın 7-7.5 arası gezdiği düşünülürse, ecoboost bence ekonomik araç. Ha bir 1.0 tsi falan değil tabi ki, ama ankara-eskişehir arası 3.6 ile gittim ben.
Yanlız dsg'den korkuyorsunuz, powershift alıyorsunuz orası enteresan olmuş :) Mantık tamamen aynı?
Motorun hararete meyilli olduğundan değil de soğutma sisteminde 2 parça çok dandik. Biri Ömer'in dediği gibi geri dönüş hortumu. Benimkinde sorun olmamasına rağmen değiştirmiştim, daha sökerken elimizde parça parça, un un oldu. Yeni hortum ile yan yana koyunca fark bariz görülüyor.
Bir de yedek su kabı alttan çatlama yapıyor, gıdım gıdım eksiltiyor. Ona da bakılması gerekiyor.
Özgür Güneş
27-11-2018, 22:09
1.6 ecoboost manuel eski aracım, o zamanlar daha deparlı kullanmama rağmen 1.6 ti-vct powershift aracımdan 100 km de ortalama yarım litre az yakıyordu.
Şimdiki aracımın 7-7.5 arası gezdiği düşünülürse, ecoboost bence ekonomik araç. Ha bir 1.0 tsi falan değil tabi ki, ama ankara-eskişehir arası 3.6 ile gittim ben.
Yanlız dsg'den korkuyorsunuz, powershift alıyorsunuz orası enteresan olmuş :) Mantık tamamen aynı?
Tork konvertörlü mondeonun şanzıman
Özgür Güneş
27-11-2018, 22:10
Motorun hararete meyilli olduğundan değil de soğutma sisteminde 2 parça çok dandik. Biri Ömer'in dediği gibi geri dönüş hortumu. Benimkinde sorun olmamasına rağmen değiştirmiştim, daha sökerken elimizde parça parça, un un oldu. Yeni hortum ile yan yana koyunca fark bariz görülüyor.
Bir de yedek su kabı alttan çatlama yapıyor, gıdım gıdım eksiltiyor. Ona da bakılması gerekiyor.
Teşekkğr ederim, kontrol edeceğim.
Özgür Güneş
29-11-2018, 20:58
1.6 Ecoboost'larda turbo su soğutma hortumu geri dönüşü sertleşip kırılınca hararet yapan araçlar oldu, sonradan serviste bu parçalar revize edildi. 1.5 Ecoboost ise bu kısımda daha farklı bir tasarım kullanıldı önceki sıkıntılar yaşanmasın diye.
Hocam merhaba, aracı ekspertize soktum. Biraz işkillendiğim durumlar var, galiba Azim oto size ait, müsaitseniz size aracı göstermek istiyorum.
Özgür Güneş
29-11-2018, 21:16
Araba için başka biriyle anlaşmış galiba, neyse, eğer yine dönerse bana ararım yarın sizi.
Hocam merhaba, aracı ekspertize soktum. Biraz işkillendiğim durumlar var, galiba Azim oto size ait, müsaitseniz size aracı göstermek istiyorum.
Merhaba, tabi ki gelirseniz yardımcı oluruz memnuniyetle.
şanzıman tamamen farklı dsg ile alakası yok ps'in.Evo10 dada aynı şanzıman kullanılıyor araştırıp öğrenebilirsiniz.
Özgür Güneş
06-12-2018, 15:30
şanzıman tamamen farklı dsg ile alakası yok ps'in.Evo10 dada aynı şanzıman kullanılıyor araştırıp öğrenebilirsiniz.
Zaten evo 10 da da sorun çıkartıyor :D
Başka marka bir araç aldım, teşekkürler herkese
Önceki 1.6 ecoboost aracım için Ford tarafından arandım.
Ücretsiz olarak, piyasada dönen soğutma suyu problemlerinden ötürü seviye müşürü mü ne takılacağı söylendi.
Ecoboost kullanıcılarının bir şekilde iletişime geçmelerinde fayda var. Mevcut aracımla alakalı bir durum var mıdır diye şaseden baktık, bir sorun yok dendi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.