PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 8v 102hp - BSE motor sarsıntı ve tekleme sorunu ??



-CGR-
25-11-2018, 11:44
Merhabalar arkadaşlar,
1.6 8v - 102hp lik bse kodlu motorun müdavimlerinden
Yardımlarını ve önerilerini bekliyorum.

Öncelikle araç bilgilerini paylaşayım sizinle;
2010 model Audi A3 1.6 - dsg(7ilerikuru tip)
Km: 190k
LPG yok araçta

Normalde bse motorların çalışma karakterlerini herkesin ortak söylemi olan sarsıntılı
çalışma ve 8v in verdiği tekleme hissiyatı olduğunu biliyorum.

Ancak benim aracımda şöyle bir durum söz konusu;

Genellikle ısınmaya başladıktan sonra olmak üzere,
Araç bazen saat gibi çalışıyor bazense rolantide minik minik tekleme yaparken ortalama 6saniye arayla ise bir sallantı yapıyor.
Bu sırada devir saati genelde sabit gibi gözlemlerimde devirde oynama göremiyorum.

Birde şöyle bir izlenimim oldu, araç tam 90c de iken su sıcaklığı daha normal çalışıyor.
Ama 90c de eğer çok trafiğe girmez isem hiç sabit kalmıyor yada hiç 90c ye çıkmıyor.
En azından bana öyle gelmeye başladı.

Hararet müşürü yada termostat böyle bir şeye sebeb olabilir mi ?

Bu arada yapılan işlemler,
Boğaz kelebeği temizlendi
Buji değişti
Buji kabloları değişti
Bobin değişti ve diğer rutin bakımlar yapıldı.

drago
25-11-2018, 12:44
Termostat
Termostat yuvasi
Hararet musuru
2005 oncesi vag grubu olsaydi enteresandir ama fren musuru de yapiyor :)
O motorda cok karsilasilan bir sorun
Bu arada bujilerin replikasi cok, replika buji yuzunden ayni motorda buji patlatip supaplari egdim ben

-CGR-
25-11-2018, 15:54
Termostat
Termostat yuvasi
Hararet musuru
2005 oncesi vag grubu olsaydi enteresandir ama fren musuru de yapiyor :)
O motorda cok karsilasilan bir sorun
Bu arada bujilerin replikasi cok, replika buji yuzunden ayni motorda buji patlatip supaplari egdim ben

Bujiler orjinal ngk ondan yana şüphem yok.

Hararet müşürü ve termostatı da deneyeceğim bakalım başka bir fikri olan var ise bilgisi olan var ise paylaşırsa mutlu olurum boşa iş yapmak can sıkıcı

safaks
25-11-2018, 17:43
90 derece sorunu termostatdan. Sarsıntı sorunu çok değilse normal. Arada bir rolantide silkeliyor malesef. Herhangi bi arıza kodu vs varmı araçta. Lambda sensörü bozulmaya yakın yakıt düzeltmeyi saçmalatıyor. Lambda sensörünede bakmak lazım.. çokta dert etmeyin sarsıntıyı.

-CGR-
25-11-2018, 21:16
90 derece sorunu termostatdan. Sarsıntı sorunu çok değilse normal. Arada bir rolantide silkeliyor malesef. Herhangi bi arıza kodu vs varmı araçta. Lambda sensörü bozulmaya yakın yakıt düzeltmeyi saçmalatıyor. Lambda sensörünede bakmak lazım.. çokta dert etmeyin sarsıntıyı.

Arıza kodu 1 tane bile yok

Termostat ve hararet müşürünü değiştireceğim lambda lara da bakacağım
Teşekkürler yorumunuz içinde

-CGR-
25-11-2018, 21:25
Bir de şöyle birşey ekleyeyim.

Araç dsg olmasına rağmen vites geçişlerinde motordaki gerilimi hissediyorum motor takozunu şanzuman takozunu vs değiştirdim, mekatronikte değişti 5-6bin km önce ama easytronik gibi vites değişimindeki yığılma hissiyatına benzer bir hissiyat var. Yumuşak kullanımda tork konvktrlü şanmn gibi salına salına yavaş yavaş vites arıyor biraz gaza yüklenince serileşiyor. Var mıdır bunlara yakın şeyler yaşayanlar ?

Daha önce tdi tsi bir çok dsg kullandım hiç bu tür bir tecrübe edinmedim.