Orijinalini görmek için tıklayınız : D16Y8 Manifolda IACV Uyumsuzluğu
D14 motoruma D16Z6 manifoldu taktım. Bu işlemin devamında 60mm çaplı gaz kelebeği taktım. Ancak 2 gaz kelebeğinin IACV girişleri farklı. Nasıl bir yol önerirsiniz..
http://www.fotocunuz.com/image-C345_495E8B77.jpg
şu anda bu şekilde bağlı.
araç ideal sıcaklığa ulaşınca rölantide dalgalanma oluyor. 1500-2000rpm arasında...
resimde görüldüğü gibi gaz kelebeği altını kapadık. arıza ışığınıda söndürmek için sıcaklığı okumak için takamadığımız parçayı harici olarak bu şekilde bağladık
http://www.fotocunuz.com/image-09CC_495E8BC7.jpg
ne yol izlememi önerirsiniz ?
boosted_pug
03-01-2009, 00:02
o sıcaklığı okumaya yarıyan arıza ışığını söndüren parça iacv valfin kendisi o gaz kelebeğine o parçayı monte etmek için tornada araya flanş yaptırmanız gerekir iacv valf şuan giriş çıkış basıncını ölçemediği için rölantinizin dalgalanması gayet normal
kendi gaz kelebeğinizi kullanmaızı tavsiye ederim
satarsanızda 60mm lik gaz kelebeğini alabilirim :D
çözüm bulamazsam bi kaç gün içinde satmayı düşünücem...
ama bulmak için çabalıyorum...inat ettim çünkü :D
RACV
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34_bestanden/image016.jpg
IACV
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34_bestanden/image008.jpg
VteC_MaNiaC
03-01-2009, 00:44
cem bizde bu DODO dan feyz aldık ama sonunu tamamlayamadık işte :) rölanti dalgalanması var :)
cem selam abi..
Abi bunların hepsini okudum yuttum..Gaz kelebeğine uyan IACV değil eskilerde olan FITV aka Fast Idle Thermo Valve
Diyelim taktım FITV ' yi bulup.. peki sensörü napıcam :D manifoldun arkasındaki girişi kapattım ben ama yine açtırabilirim tabi ama oraya uygun soketli IACV sensörünü nasıl bulucam.. bi kaç yöntem düşünüorum aklımda ama her biri birbirinden dert..
ben IACV yi iptal etmiştim. Jigle problem değil.Tek sorunum rölanti devir problemi.
Bunun nedenleri olarak IACV de hava olabilir ama sanmıorum kontrol ettik.
Rölanti ayarını yapamıoruz hiç bi şekilde. :D
Gaz kelebeği üstünde bişeyi atlıorum ama neyi çözemedim hala...
http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34_bestanden/image016.jpg
diğer bir yandan işin ilginci RAVC sadece d14a3 lerde var diyor ama bizimkiler d14a4 olmasına rağmen giriş soketim böyle :D
O gaz kelebegi neyin kelebeg taktıgınız ?
yok d14a4'lerdede var diyo yani eksik yazmış o :)
d16z6 kelebeği 60 yada 62mm olması lazım girişi...
d16z6 nin kelebegi seninki ile aynı 56 mm olması lazım ölçtünüzmü ?
http://img.photobucket.com/albums/v219/wildoutwhitegsr/Integra%20Info/How-To%20Clean%20Your%20FITV%20aka%20Fast%20Idle%20The rmo%20Valve/P1010326.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v219/wildoutwhitegsr/Integra%20Info/How-To%20Clean%20Your%20FITV%20aka%20Fast%20Idle%20The rmo%20Valve/P1010525.jpg
diyelim bu parçayı buldum taktım peki soketi napıcam :D bişeyini yaparken bi yeri eksik kalıo
çıldırtıcak...
şimdi farkettim FITV den çıkan boru başka bi yere bağlanıo ve orda soket var :D
d16z6 nin kelebegi seninki ile aynı 56 mm olması lazım ölçtünüzmü ?
evet abi ölçtüm benim orjinal kelebeğimden büyük...
Bı tip monte etmelisiniz iacv ile suanda tam anlayamadım nası bagladıgınızı ,
yada olmuyorsa y8 gaz kelebegi al çunku z6 ile aynı baglantılarının herşeyiyle
aynı olmaması lazım yanılmıyorsam , 56 mm ama ölçüsü,
http://i44.photobucket.com/albums/f47/ahknodd/manifoldpics004.jpg
http://www.fotocunuz.com/image-8AC6_495EAB53.jpg
şu anda bu şekilde bağlı
IACV ise şu şekilde bağlı işte : http://www.fotocunuz.com/image-C950_495EAC76.jpg
gaz kelebeğinin altına bağlıyamıorum recorlar uymadığı için
arıza ışığını söndürmek için soketin olduğu parçanın altını kapattım su geçisini sağladım...harici olarak cırtlı olarak duruor gördüğün gibi...
yanlız bu manifold d16z6 manifoldu d16y8 degil :)
kodlar karışıyor iyice kusura bakma...
Bu da B16 yazıyor nette. İyice karıştı şimdi :D
http://i24.photobucket.com/albums/c34/hcpbiker1/1111111111111111.jpg
Sendeki b16 manifoldu degil regülatör kısmına giden tarafta 2 hortuma bakarsan onlar yanyanasende sendeki manifold d16z6 manifoldu..b16da onlar ayrı..d16y8 manifold tipi böyle degil zaten.Manifoldda gaz kelebegide d16z6 o zaman suanda o aman d16z6 ninki gibi baglamayı deneyin iacv arkada olacak şekilde,
http://i44.photobucket.com/albums/f47/ahknodd/manifoldpics004.jpg
Manifoldlar sırasıyla,
A6---z6--y8
http://i44.photobucket.com/albums/f47/ahknodd/manifoldpics001.jpg
en kısa çözüm manifolda bağlamak iacv yi ama kesin sorun çözülür mü bilemiyorum açıkcası.
gaz kelebeği altında birde FITV var işte.gerçi bizim modellerde bu yok.
ama böle bir işlem yapıorsak acaba bunuda araya ilave etmemiz gerekior mu
örnek gerekirse farklı bir manifold ama sistem aynı duruo
Run new coolant lines from the head to the Fast Idle Thermo Valve (FITV), FITV to IACV, and IACV to the head
http://home.comcast.net/~scottjusko/BLOX/water1.jpg
anladığım kadarı ile önce FITV ye su girior sonra ordan çıkıp IACVye geliyor. diğer boru ilede geri çıkıyor burdan.
2 tane sensör alsam işin çoğu hal olur tek sorun soketin uymaması kalıyor muhtemelen...
bu işlemde astarı yüzünden pahalıya benziyor gibi :D
d16z6 kelebeği 55liktir 60lık diil yanlışınız var
d16z6 kelebeği 55liktir 60lık diil yanlışınız var
d16z6 55 değil 56 mm'dir :icon_tup:
Belirtmiştim bunu ;
http://www.1993-honda-civic.com/images/08/jan/throttlebodysize.jpg
ben iki tane değiştirdim yanlış ölçmüşüm heralde düzeltme için teşekkür ettim
# d15B7 – 56mm
# d16a6 – 55mm
# d16y7 – 56mm
# d16y8 – 56mm
# d16z6 – 56mm
# ZC – 55mm
# d16a1 – 55mm
# d16a8 – 55mm
# b16a SiR – 58mm
# b16a SiR2 – 60mm
# b16a2 – 60mm
# b16a3 - 60mm
# b18c1 – 60mm
# b18c5 – 62mm
# b18a – 58mm
# b18b – 60mm
tps e ayar yaptın mı kemal bu arada yağan sen arkadan ölçmüştün tbyi bi de manifold jdm d15b gaz kelebeği vti a ait 60lık yani tps e ayar yapın :icon_tup:
tps e bakıcam abi. fakat rölanti ilk çalıştırmada 800-900 gibi tabi sabit kalmıor düşüor
dediğin gibi gaza basarak ısıtıorum arabayı. ama daha sonra rölanti oluor 1300-1400-1500 ona akıl erdiremiorum..
birde taktım ben iacv yi çalıştırcam diye. flanş yaptırcaz sanırım :D
şu anda iacv çalışmadığı için araba sürekli zenginde değil mi ?
BAHADIR24
15-03-2011, 13:40
tps e ayar yaptın mı kemal bu arada yağan sen arkadan ölçmüştün tbyi bi de manifold jdm d15b gaz kelebeği vti a ait 60lık yani tps e ayar yapın :icon_tup:
tps ye ayar derken:soru:
tps e bakıcam abi. fakat rölanti ilk çalıştırmada 800-900 gibi tabi sabit kalmıor düşüor
dediğin gibi gaza basarak ısıtıorum arabayı. ama daha sonra rölanti oluor 1300-1400-1500 ona akıl erdiremiorum..
birde taktım ben iacv yi çalıştırcam diye. flanş yaptırcaz sanırım :D
şu anda iacv çalışmadığı için araba sürekli zenginde değil mi ?
aynı sorunları yaşıyorum nasıl çözdünüz acaba yardımcı olursanız sevinirim:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.