Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4g61 motoru 4g63 yapmak



sakroda
29-11-2018, 22:31
Arkadaşlar merhaba
Foruma yeni katıldım..Eminim ki swap yapan arkadaşlar olmuştur. Benim de amacım şimdilik baba yadigarı elantra J1'e sonata motor bloğu yerleştirmek..Şu an ki mevzuatta bunu yapma şansım var mıdır? Araç zaten 120 geçince yağ yakıyor 120 altında yağ yakmıyor onu fark ettim..Bu iki motoru biliyorsanız zaten öyle dehşet bir farklılıklar yok..Daha sonra da 4g63T kablolama yapıp araca turbo takmak istiyorum.Benim tek takıldığım nokta şu an mevzuat..
Motor değişikliğinde motor silindir hacimleri aynı olursa, takılan motor benzinli araçlarda beygir gücü en fazla % 30 olabilir. dizel araçlarda beygir gücü en fazla % 50 olabilir.
Benim araç 1.6 takmak istediğim blok ise 2.0 ancak yukarıdaki ibare aynı motor olursa diyor daha önce böyle girişimde bulunan arkadaşlar oldu mu? Ben de böyle bir şey yapabilir miyim?
teşekkürler..

ufuksaracci
29-11-2018, 23:13
Evo motorunun konu ile ne alakası var ben anlamadım ya da bilmediğim bir şey var.

Emre911
30-11-2018, 00:23
Evo motorunun konu ile ne alakası var ben anlamadım ya da bilmediğim bir şey var.

Benimde kafam çok karıştı

sakroda
30-11-2018, 09:21
Evo motorunun konu ile ne alakası var ben anlamadım ya da bilmediğim bir şey var.

Niye kafanız karıştı ben de onu anlamadım elantra zaten uyumlu bu türden işler için zaten sonatada da 4g63 motoru var..BEn mi yanlış anlıyorum sizi?

_opeth
30-11-2018, 09:28
blok değişimi olduğundan olay swap olarak işleme konur ruhsata motorun işlenmesi gerekir. 4g61t ile biraz gıdıklayıcı bir araç yapmak daha az masraflı olacaktır.

onurc
30-11-2018, 09:49
şıkodra ? şakdora ? alfa ? metin reis sen misin ?

sakroda
30-11-2018, 10:08
şıkodra ? şakdora ? alfa ? metin reis sen misin ?

yok değilim sayın arkadaşım:)

sakroda
30-11-2018, 10:09
blok değişimi olduğundan olay swap olarak işleme konur ruhsata motorun işlenmesi gerekir. 4g61t ile biraz gıdıklayıcı bir araç yapmak daha az masraflı olacaktır.

Onu düşünüyorum ancak motorda yağ yakma olayı olduğu için toptan DSM lerdeki sistemi geçirmek istiyorum..4g61T aslında benim için daha kolay ancak kablo tesisatını baştan yapmak gerekecek yaklaşık 55 kablo ya da hazır bulacağım..

_opeth
30-11-2018, 14:16
Onu düşünüyorum ancak motorda yağ yakma olayı olduğu için toptan DSM lerdeki sistemi geçirmek istiyorum..4g61T aslında benim için daha kolay ancak kablo tesisatını baştan yapmak gerekecek yaklaşık 55 kablo ya da hazır bulacağım..

motor revizyonu Konya için çok sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mitsubishi konusunda bildiğim kadarıyla servis sıkıntısı yok, yağ yakma her türlü yapılır.

mikelazi
30-11-2018, 15:10
4g61t daha mantıklı bence.

Emre911
30-11-2018, 22:04
Bilmediğim bişey daha öğrendim teşekkür ederim. Oysa böyle ortak motor/parça kombinasyonlarına çok meraklı olduğum için bi konu açmıştım baya bi bilgi gelmişti sizden öğrendiklerimle konuyu güncelleyeyim

mikelazi
01-12-2018, 08:55
Bilmediğim bişey daha öğrendim teşekkür ederim. Oysa böyle ortak motor/parça kombinasyonlarına çok meraklı olduğum için bi konu açmıştım baya bi bilgi gelmişti sizden öğrendiklerimle konuyu güncelleyeyim

piyasada gizlide kalmış baya 4g63t sonata var.

Emirhancakir
01-12-2018, 09:02
Benim eski aracım Elantra da yatak sorunu vardı. Aldığımda fark etmemişti kimse. Sonradan ben fark ettim. Elantra olarak yatakları çok aradım, ama kimsenin stoğunda yoktu. Yabancı forumlarda dolaşa dolaşa aslında motorun Mitsubishi olduğunu öğrendim ve o şekilde olarak baktığımda yatakları buldum :) Taktım ve saat gibi oldu araç. Değişik bir yapı gerçekten.

Emre911
01-12-2018, 09:33
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/210735-oem_parcalarla_yukleme_ipuclari.html

Konu hakkında değerli bilgilerinizi bu konuma da yazarsanız işe yaramış olurum :)

sakroda
01-12-2018, 11:38
Genel olarak bir bilgi vermek isterim ben de yabancı forumlardan araştırdığım kadarıyla mitsubishi motorları 1986-1992 serisinde çok noktalı enjeksiyon sistemiyle bence çığır aşmış bir motor serisi üretti. Ortalama yakıt fabrika değerleri 7.4 leri yakaladı düşünün ki aradan 30 sene geçti halen bu kadar ortalamayı yakalayan çok nadir arabalar var..Mitsubishi amerika ve guney korede de pazara açılmak için modellerini değişik modellerle sattı. Örneğin galant'ı elantra olarak eclipse'i talon ve laser olarak amerikaya pazarlamıştır. BEn de galant'ın şasisiyle elantranın şasinin aynı olduğunu youtube'da bir adamın videosunu izlerken şahit oldum. Gelelim efsane modele MIRAGE...

Mitsubishi bu aracı da Dodge'a sattı 1989-1992 arasını kesin olmamakla beraber ve ortaya 4g61T modelini çıkardı yaklaşık 138 beygir üreten bir motor..Aracın özelliklerine bakınca normal 4g61'den bir farkını göremedim gerek stroke gerekse bore olarak ama açıkcası forged bir piston mu kullanıyorlar bilemedim.Ancak araştırdığım kadarıyla yağ soğutucuları var ancak normal elantralarda yok maalesef ancak üzülmeyin yeri var hatta knock sensor için yeri bile hazır..Ben de geçen gün mirage'in motor elektrik diyagramlarını inceledim kendimce tesisatı sıfırdan yapayım dedim..Ama birçok önemli tesisat kablo renkleri farklı olmakla gittikleri yer aynıydı. Mesela elantranın enjektör, CAS(Crank angle sensor) ISC(Idle speed) gibi önemli olan kabloların parçalara girişi mirage'ile aynıydı daha birçok özelliklerine bakamadım işin güzelliği pin yerleri de aynı sadece kablo renkleri farklı basit multimetre ile bunları yeni yerlerine yerleştirmek kolay olacak.

Ayrıca MAF sensörü elantra larda 6 pin olurken 4g61T'lerde ise 8 pin ancak bunun 7 pin'i bizim işimizi görüyor mesela o pinler sökülüp 8 soketlisini alıp yeni MAF sensörüne takılacak..DAha sonra Sonata'nın fuel rail, Walbro 255 pompa, egzost manifoldu, ECU, turbo, intercooler, downpipe, hortumlar(hava için), blow off valf, su ve yağ boruları(Zaten turbonun yağlanması için olan delik üst kapağın yanında vidayla kapatılmış yani hazır), enjektör dirençleyici, isteğe bağlı debriyaj balatası...Aslında elantra ya da 4g61 modelleri çok kolay modifiye edilebilir.

Mesela çoğu modifiyeci 4g63'ün üst kapağı yerine 1.6 elantranın kapağını kullanıyorlar amerikan adama niye böyle bir şey yaptın dedim çünkü şaşırmıştım bendeki 1.6 üst kapağı kullanıyordu. Adam bana sıkıştırma oranı bu kapakta daha fazla dedi o da egzozt monifold deliklerinin çapının dar olmasından patlamayı daha fazla yaptığından bahsetti.Genel olarak böyle yanlışım varsa affola çünkü halen araştırma yapıyorum kablo tesisatı beni sevindirdi mesela westgate selenoid için yer bende boştu 4g61T'de doluydu işin güzelliği ise aynı veriyolunu kullanıyorlar..

Bu arada arkadaşlar bu araçlarda OBD1 var ben bir şekilde bunlarla motor teşhisi yapabiliyorum herkes LED falan demiş de kontrol lambası ile de oluyor. Şase olan kıskaçlı tarafını sağ alt köşeye diğerrini de sol üst köşeye bağlıyorsun kontağı birinci durumu getirince zaten ışıklar yanmaya başlıyor bende enjektör hatası verdi. Geçen sert bir kalkış yaptım 3 tane uzun bir kısa lamba yandı enjektörlere baktım bir tanesi çıkmıştı zaten arba tekliye tekliye gidiyordu.:)

semprimena
01-12-2018, 13:47
Yanlış anlamzsanız, uzun postlarda okuma kolaylığı adına paragraflı yazabilirmisiniz :)

sakroda
01-12-2018, 14:02
Yanlış anlamzsanız, uzun postlarda okuma kolaylığı adına paragraflı yazabilirmisiniz :)

haklısınız düzelttim..umarım olmuştur.