ibrahim7
30-11-2018, 23:53
Öncelikle herkese merhabalar ,
Hepinize Öncelikle anlatmak istediğim konu Air Süspansiyon tercih edilmeli mi ? Hiçbir şekilde sağdan soldan yazılanlara itibar etmeden direk kendi tecrübelerimi olduğu gibi sizlere aktaracağım. Air Süspansiyon taktırmamış ama taktırmak isteyen arkadaşlar yazdıklarımı kesinlikle dikkate alsınlar. Faydalı olacağını düşünüyorum.. Bundan yaklaşık 3-4 ay önce kadar 2. el bir araç satın aldım. Vw Scirocco 2015 Model 1.4 TSi 160PS DSG Sport Line modeli. Araç benden önceki sahibinde çok güzel bir makyaj operasyonundan geçmiş. Bilindiği üzere Scirocco model araçlarda R body kit arabayı ciddi anlamda gösteriyor. Aracın orjinal jant ölçüleri 18' iken benden önceki sahibini pek tatmin edememiş ve araca 19' jant takmış. Üzerinede pek kaliteli olduğunu söyleyemeyeceğim fabrikasyon lastiklerinden belki bir tık daha iyi lastik taktırmış. Aracın orjinal yüksekliği biraz fazla olduğu için (tabiri caizse leylek gibi durduğu için ) benden önceki sahibi aracı alçaltma girişiminde bulunmuş. Bunun içinde Airmadz yapım air süspansiyon kiti satın alarak aracına taktırmış. Aracımı satın almadan önce çok fazla Scirocco aramama rağmen aldığım kadar iyisini bulamadım. Air süspansiyonu görüntüsü dışında pek seven , tercih eden birisi değilim. Eksilerininde henüz aracı almadan bile farkındaydım. Yinede bu aracı çok beğendiğim için vazgeçmedim.. Orjinal süspansiyonlarına dönerim ve air süspansiyonu iptal ederim diyerek aracı satın aldım. Her ne kadar böyle desemde biraz nefsime hakim olamayıp ve fazla zaman ayıramayıp air süspansiyonu sökmek yerine bundan 1 hafta öncesine kadar air süspansiyon üzerindeyken kullandım. . Size maddeler halinde avantaj ve dezavantajlarını belirteyim. Yinede taktırıp taktırmamak size kalmış.
AVANTAJLARI ;
- Aracınızı ister hareket halindeyken , ister dururken indirip kaldırabilme özelliği.
- Hava atmayı , aracınız ile dikkat çekmeyi seven birisi iseniz air süspansiyon ile kolayca herkesi etkilyebileceğiniz gerçeği.
- İndirip kaldırma işlemini coilover gibi süspansiyon sistemlerine göre çok daha kolay halledebilmeniz..
- Aracınıza kalabalık bindiğinizde veya ağırlık yüklediğinizde alçaldığında körüklere bi kademe daha fazla hava yollayarak aynı yükseklikte sabit tutabilme özelliği.
DEZAVANTAJLARI ;
- Aracınızda hiç olmadığı kadar konfor kaybı yaşayacaksınız. En ufak çukurları , taşları dahi aracınızın içerisinde ciddi anlamda hissedeceksiniz. (Özellikle büyük jant ve kısa akis mesafesi olan araçlarda.)
- Yol tutuş ve viraj performansından ödün vermeniz gerekecek. Ciddi performans kaybı yaşayacaksınız.
- Kaliteli bir kit için çok ciddi ücretler ödemeniz gerekecek.
- Yüksek süratlerde keyifle gazlayamayacak , "Ya aracım alçalırsa, ya körükler patlarsa/kaçak olur hava kaçırırsa" gibi kaygılarınız olacak. Güvenlik zaafiyeti aklınızdan çıkmayacak.
- Fren mesafesi ve fren tepkileri orjinale göre farklılıklar gösterecek , aracın orjinal yapısını olumsuz yönde bozacaksınız.
- Muayeneden geçemeyeceksiniz. Geçmek için orjinallere dönmeniz gerekecek. Hem maliyet hem zaman kaybı yaşayacaksınız. (Sök-Tak yaklaşık 500 lira civarında işlem saati minimum 2 saat diyebilirim.)
- Aracın kompresörleri en sessiz kompresör dahi olsa çalışmaya başladığında kafanızı şişirecek. En yüksek volumede radyo dinlemekten daha rahatsız edici bir ses.
- Aracınıza kiti taktırırken ekstra ücret ödeyip hafızalı sistem almadıysanız rot ayarını tutturmanız zor olacak. Örneğin 60/40 yükseklikte rot ayarı yaptırdıysanız aracınızı sürekli o yükseklikte kullanmanız gerekicek. Fazla veya eksik kaldığında aracınızın rot ayarı bozulacak.
- Aracınızın kütük gibi oluşundan kaynaklı birçok yeni trim sesleri gelmeye başlayacak.
- Sistemin araca montajı sırasında stepne bölümüne delikler açılacak. Süspansiyonu sökseniz bile o delikler size hatıra olarak kalacak.
- Sistem ne kadar kaliteli olursa olsun sürpriz yumurta gibi sorun çıkarmaya çok müsait bir sistem. Sürekli sorun çıkarma ihtimalinin yüksek olması. ( Avrupa'da yapılan kitleri , orjinal araç firmalarının ürettiklerini saymıyorum. Türkiye'deki kitlerden yola çıkarak konuşuyorum.)
Avantaj ve Dezavantajlarından kısaca bahsetmek gerekirse söyleyeceklerim bu kadar. Ben kesinlikle hiçbir arkadaşıma air süspansiyon taktırmasını , o şekilde araç kullanmasını tavsiye etmiyorum. Bu arada bazı değerli arkadaşlarım söylediklerimin aksini iddia edeceklerdir. Örneğin ; " Ya kardeşim ne saçmalıyorsun ? Ben air kullanıyorum yol tutuşu harika. Ya dostum viraj performansı orjinalden çok daha iyi. Ya bro konfor acaip iyi körüklü havalı sistem tırlardaki gibi sen bilmiyorsun acaip konforlu. Ya sen dandik taktırdıysan biz ne yapalım ? Air candır. Seninki kalitesiz. Air süspansiyonu kötüleme." şeklinde yorumlar gelecektir. Bunu diyen arkadaşlara peşinen net bir cevap vereyim. Türkiye'de Air süspansiyon işini yapan en kaliteli ve en profosyonel firmalardan birisidir Airmadz. Firma ve malzeme kalitesi olduğu gibi çalışan kadrosuylada son derece iyi. Güler yüzlü , anlayışlı ve son derece muazzam insanlar. Firmayla veya bu işi yapanlarla veya kullananlarla bir derdim yok. Sadece sistemi tavsiye etmiyorum. O kadar. Bu tarz yorumlarınızı belirtmeden önce bu kısıma dikkat edin. Tüm bunları saymama rağmen yinede taktırmak isteyen arkadaşlar olursada kesinlikle Airmadz'i tercih etmeliler. En azından ne yaptıklarını biliyorlar. Air süspansiyon hakkında yorumlar gelene kadar şimdilik diyeceklerim bu kadar.
Coilover'a gelecek olursak. Air süspansiyonun en çok özlediğim olayı aracımı basık kullanabilme imkanım. Hem görüntü olarak hoş , hem hissiyat olarak spor araçta olduğunuzu hisettiğiniz için kullanımdan daha çok keyif almanız. Aracım şuanda çok yüksek durduğu için coilover taktırmak istiyorum. (Evet zaman zaman yükseltmem gerekebilir.) Coilover'ı air süspansiyon gibi tecrübe etme şansım ne yazık ki olmadı. Yine de en azından güvenlik zaafiyetinin olmadığını , muayeneden geçtiğini , yol tutuşunu ve viraj performansını arttırdığını biliyorum. Bugüne kadar custom coilover taktırmaya hiç sıcak bakmadım ancak gerek bu forumda gerek diğer forum sitelerinde en çok duyduğum isim Başaran Amortisör firmasının yaptığı coilover sistemleri. Hem maliyeti az , hemde üründen memnun olmayan yok denecek kadar az. Belkide yoktur. en azından ben hiç görmedim ve duymadım.
KW V1 gibi bir coilover alacak bütcem maalesef yok. Jom Bluline coilover alabilirim ancak onunda VAG grubu araçlarada ciddi anlamda sert olduğunu memnun bırakmadığını duydum. Bu yüzden Başaran Amortisör firmasının yaptığı coiloverları kendime bir alternatif olarak görüyorun. Bugün kendilerini aradım. Aracım için coilover yaptırmak istediğimi belirttim. Onlarda bana ; " Önlere coilover yaparız arka orjinal yaylarınızada press yaparız. " dediler. Bende pressin çok sağlıklı olmadığını pek desteklemediğimi belirttim ancak onlar en sağlıklısının bu olduğu yönde konuştular. Bu konuda ikilemde kaldım. Yaptırmalı mıyım yoksa yaptırmamalı mıyım ? :soru:
Bu konuda siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini ve tavsiyelerini yorumlarda belirtmesini istiyorum. Gerçekten yardıma ihtiyacım var. Eğer Başaran Amortisör konusunda çoğunluk olumlu yorum alırsam muhtemelen önümüzdeki günlerde gidip taktıracağım. Her türlü alternatife ve yeni fikre açığım.:soru:
Herkese iyi forumlar , lütfen benden yorumlarınızı esirgemeyin. :) :heyoo:
Hepinize Öncelikle anlatmak istediğim konu Air Süspansiyon tercih edilmeli mi ? Hiçbir şekilde sağdan soldan yazılanlara itibar etmeden direk kendi tecrübelerimi olduğu gibi sizlere aktaracağım. Air Süspansiyon taktırmamış ama taktırmak isteyen arkadaşlar yazdıklarımı kesinlikle dikkate alsınlar. Faydalı olacağını düşünüyorum.. Bundan yaklaşık 3-4 ay önce kadar 2. el bir araç satın aldım. Vw Scirocco 2015 Model 1.4 TSi 160PS DSG Sport Line modeli. Araç benden önceki sahibinde çok güzel bir makyaj operasyonundan geçmiş. Bilindiği üzere Scirocco model araçlarda R body kit arabayı ciddi anlamda gösteriyor. Aracın orjinal jant ölçüleri 18' iken benden önceki sahibini pek tatmin edememiş ve araca 19' jant takmış. Üzerinede pek kaliteli olduğunu söyleyemeyeceğim fabrikasyon lastiklerinden belki bir tık daha iyi lastik taktırmış. Aracın orjinal yüksekliği biraz fazla olduğu için (tabiri caizse leylek gibi durduğu için ) benden önceki sahibi aracı alçaltma girişiminde bulunmuş. Bunun içinde Airmadz yapım air süspansiyon kiti satın alarak aracına taktırmış. Aracımı satın almadan önce çok fazla Scirocco aramama rağmen aldığım kadar iyisini bulamadım. Air süspansiyonu görüntüsü dışında pek seven , tercih eden birisi değilim. Eksilerininde henüz aracı almadan bile farkındaydım. Yinede bu aracı çok beğendiğim için vazgeçmedim.. Orjinal süspansiyonlarına dönerim ve air süspansiyonu iptal ederim diyerek aracı satın aldım. Her ne kadar böyle desemde biraz nefsime hakim olamayıp ve fazla zaman ayıramayıp air süspansiyonu sökmek yerine bundan 1 hafta öncesine kadar air süspansiyon üzerindeyken kullandım. . Size maddeler halinde avantaj ve dezavantajlarını belirteyim. Yinede taktırıp taktırmamak size kalmış.
AVANTAJLARI ;
- Aracınızı ister hareket halindeyken , ister dururken indirip kaldırabilme özelliği.
- Hava atmayı , aracınız ile dikkat çekmeyi seven birisi iseniz air süspansiyon ile kolayca herkesi etkilyebileceğiniz gerçeği.
- İndirip kaldırma işlemini coilover gibi süspansiyon sistemlerine göre çok daha kolay halledebilmeniz..
- Aracınıza kalabalık bindiğinizde veya ağırlık yüklediğinizde alçaldığında körüklere bi kademe daha fazla hava yollayarak aynı yükseklikte sabit tutabilme özelliği.
DEZAVANTAJLARI ;
- Aracınızda hiç olmadığı kadar konfor kaybı yaşayacaksınız. En ufak çukurları , taşları dahi aracınızın içerisinde ciddi anlamda hissedeceksiniz. (Özellikle büyük jant ve kısa akis mesafesi olan araçlarda.)
- Yol tutuş ve viraj performansından ödün vermeniz gerekecek. Ciddi performans kaybı yaşayacaksınız.
- Kaliteli bir kit için çok ciddi ücretler ödemeniz gerekecek.
- Yüksek süratlerde keyifle gazlayamayacak , "Ya aracım alçalırsa, ya körükler patlarsa/kaçak olur hava kaçırırsa" gibi kaygılarınız olacak. Güvenlik zaafiyeti aklınızdan çıkmayacak.
- Fren mesafesi ve fren tepkileri orjinale göre farklılıklar gösterecek , aracın orjinal yapısını olumsuz yönde bozacaksınız.
- Muayeneden geçemeyeceksiniz. Geçmek için orjinallere dönmeniz gerekecek. Hem maliyet hem zaman kaybı yaşayacaksınız. (Sök-Tak yaklaşık 500 lira civarında işlem saati minimum 2 saat diyebilirim.)
- Aracın kompresörleri en sessiz kompresör dahi olsa çalışmaya başladığında kafanızı şişirecek. En yüksek volumede radyo dinlemekten daha rahatsız edici bir ses.
- Aracınıza kiti taktırırken ekstra ücret ödeyip hafızalı sistem almadıysanız rot ayarını tutturmanız zor olacak. Örneğin 60/40 yükseklikte rot ayarı yaptırdıysanız aracınızı sürekli o yükseklikte kullanmanız gerekicek. Fazla veya eksik kaldığında aracınızın rot ayarı bozulacak.
- Aracınızın kütük gibi oluşundan kaynaklı birçok yeni trim sesleri gelmeye başlayacak.
- Sistemin araca montajı sırasında stepne bölümüne delikler açılacak. Süspansiyonu sökseniz bile o delikler size hatıra olarak kalacak.
- Sistem ne kadar kaliteli olursa olsun sürpriz yumurta gibi sorun çıkarmaya çok müsait bir sistem. Sürekli sorun çıkarma ihtimalinin yüksek olması. ( Avrupa'da yapılan kitleri , orjinal araç firmalarının ürettiklerini saymıyorum. Türkiye'deki kitlerden yola çıkarak konuşuyorum.)
Avantaj ve Dezavantajlarından kısaca bahsetmek gerekirse söyleyeceklerim bu kadar. Ben kesinlikle hiçbir arkadaşıma air süspansiyon taktırmasını , o şekilde araç kullanmasını tavsiye etmiyorum. Bu arada bazı değerli arkadaşlarım söylediklerimin aksini iddia edeceklerdir. Örneğin ; " Ya kardeşim ne saçmalıyorsun ? Ben air kullanıyorum yol tutuşu harika. Ya dostum viraj performansı orjinalden çok daha iyi. Ya bro konfor acaip iyi körüklü havalı sistem tırlardaki gibi sen bilmiyorsun acaip konforlu. Ya sen dandik taktırdıysan biz ne yapalım ? Air candır. Seninki kalitesiz. Air süspansiyonu kötüleme." şeklinde yorumlar gelecektir. Bunu diyen arkadaşlara peşinen net bir cevap vereyim. Türkiye'de Air süspansiyon işini yapan en kaliteli ve en profosyonel firmalardan birisidir Airmadz. Firma ve malzeme kalitesi olduğu gibi çalışan kadrosuylada son derece iyi. Güler yüzlü , anlayışlı ve son derece muazzam insanlar. Firmayla veya bu işi yapanlarla veya kullananlarla bir derdim yok. Sadece sistemi tavsiye etmiyorum. O kadar. Bu tarz yorumlarınızı belirtmeden önce bu kısıma dikkat edin. Tüm bunları saymama rağmen yinede taktırmak isteyen arkadaşlar olursada kesinlikle Airmadz'i tercih etmeliler. En azından ne yaptıklarını biliyorlar. Air süspansiyon hakkında yorumlar gelene kadar şimdilik diyeceklerim bu kadar.
Coilover'a gelecek olursak. Air süspansiyonun en çok özlediğim olayı aracımı basık kullanabilme imkanım. Hem görüntü olarak hoş , hem hissiyat olarak spor araçta olduğunuzu hisettiğiniz için kullanımdan daha çok keyif almanız. Aracım şuanda çok yüksek durduğu için coilover taktırmak istiyorum. (Evet zaman zaman yükseltmem gerekebilir.) Coilover'ı air süspansiyon gibi tecrübe etme şansım ne yazık ki olmadı. Yine de en azından güvenlik zaafiyetinin olmadığını , muayeneden geçtiğini , yol tutuşunu ve viraj performansını arttırdığını biliyorum. Bugüne kadar custom coilover taktırmaya hiç sıcak bakmadım ancak gerek bu forumda gerek diğer forum sitelerinde en çok duyduğum isim Başaran Amortisör firmasının yaptığı coilover sistemleri. Hem maliyeti az , hemde üründen memnun olmayan yok denecek kadar az. Belkide yoktur. en azından ben hiç görmedim ve duymadım.
KW V1 gibi bir coilover alacak bütcem maalesef yok. Jom Bluline coilover alabilirim ancak onunda VAG grubu araçlarada ciddi anlamda sert olduğunu memnun bırakmadığını duydum. Bu yüzden Başaran Amortisör firmasının yaptığı coiloverları kendime bir alternatif olarak görüyorun. Bugün kendilerini aradım. Aracım için coilover yaptırmak istediğimi belirttim. Onlarda bana ; " Önlere coilover yaparız arka orjinal yaylarınızada press yaparız. " dediler. Bende pressin çok sağlıklı olmadığını pek desteklemediğimi belirttim ancak onlar en sağlıklısının bu olduğu yönde konuştular. Bu konuda ikilemde kaldım. Yaptırmalı mıyım yoksa yaptırmamalı mıyım ? :soru:
Bu konuda siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerini ve tavsiyelerini yorumlarda belirtmesini istiyorum. Gerçekten yardıma ihtiyacım var. Eğer Başaran Amortisör konusunda çoğunluk olumlu yorum alırsam muhtemelen önümüzdeki günlerde gidip taktıracağım. Her türlü alternatife ve yeni fikre açığım.:soru:
Herkese iyi forumlar , lütfen benden yorumlarınızı esirgemeyin. :) :heyoo: