Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gc8



xpluns
01-12-2018, 13:39
Uzun zamandır bir gc8 takip ediyorum ve araç hayla satılmamış. Bu gc8 2000 model ve 2000 modellerinde sti şanzıman varmış fabrika çıkışlı bu arabanın kronik sorunları nelerdir nelere dikkat etmeliyim ve aldıktan sonra yükleme yapmak istesem neler yapmalıyım şimdiden cevaplarınız için teşekür ederim.

altugkocer
03-12-2018, 08:54
gc8 lerde hiç sti şanzıman olmadı. 5 ileri sti diye geçen bir şanzıman var ama bildiğim kadarıyla o da tam manasıyla dayanıklı bir sti şanzımanı değil. En büyük sorunları şanzımanıdır çünkü alacağın araba en az 18 yaşında olacak ve eski sahipleri tarafından (çoğunlukla) tecavüze uğramış bir araç olacak.

Şanzıman dışında kalitesiz benzin ve tecavüzcü kullanımdan kaynaklı yağ yağma/eksilte problemi olabilir.

Aldıktan sonra yüklemek istiyorsanız önce bir alt yapı kurmalısınız. Forged piston, piston kolu, krank, ana kol yataklar, supaplar, saplamalar, yağ pompası, yağ soğutucu vs. vs. bugünkü kurla çok para annecim :D

Yüklemek için de tabi turbo, enjektör, intercooler vs. gerekli.

Gc8'i yükledikten sonra da bitmiyor maalesef. Durması için de frenlere el atmanız gerek. Oem şanzımanın da 300-350 hp (eğer bu gücün üstüne çıkılacaksa) üstüne dayanması çok zor. Bunlar için de komple sti yürüyen swap yapmak gerekir.

Sanırım şu saydıklarım en az 40-45bin TL tutar.

Aps
03-12-2018, 10:27
altugkocer beyin i unutmuşsun :p

En az 18 yaşında oldukları için hayatlarının bir evresinde kasap ustaların dokunuşlarına maruz kalıyorlar. Ben ve bir kaç arkadaşım elektrik tesisatıyla çok uğraştık. Ayıklattığım kablolardan 1 tesisat daha çıkabilirdi :D Aldığın taktirde 'konusunda iyi' bir ustayla tesisat kontrolü yapılmasını tavsiye ederim. Geri kalan şeylerden Altuğ zaten biraz bahsetmiş.

Malzemeli - mihrabı düzgün araç alıp, kontrol amaçlı açmak bence en mantıklısı şu devirde. Belki bi miktar harcatır ama sonradan en baştan başlamaktan iyidir :)

altugkocer
03-12-2018, 10:33
Aps benim de öğreneceğim çok sey var daha :D Beyin ve elektrik tesisatı hiç aklıma gelmedi valla :D

Daha bunların kozmetiği döşemesi falan var. Yazarken bile gözüm korktu :D

Her şeyden önce sağlam bir psikoloji de gerek tabi :D

kelalper
05-12-2018, 12:15
Şu anda düzgün kalan Gc8 sayısı çok azdır. Alıpta yüklemek demek 2 Gc8 parası daha harcamak demek. Mantıklı mı kesinlikle hayır? İstediğini yap yeni nesil VAG grubu çok güçlü ve yüklemesi basit. Yol tutuş falan saymıyorum bile. GC8 ile pistte yeni nesil hothatchleri falan kovalamak mümkün değil. Direksiyona geçtiğin zaman anlıyorsun zaten yeni nesil araçların yol tutuş özellikleri çok çok iyi. O nedenle ne olursa olsun 4 çeker yol tutar yaa diye dalmayın. Düzde hızlı araba olsun istiyorsanız başka arabalara yönelin.

ufuksaracci
05-12-2018, 12:38
Yeni Subaru alıp, 4 çeker ya yol tutar deyip daha alışmadan viraj kasanlar genelde kaldırım ile buluşuyorlar.

altugkocer
05-12-2018, 12:41
GC8 ler ve STI lar genelde üretildikleri yılların en iyi yol tutan araçlarıdır. 15-20 sene öncesinin teknolojisiyle günümüz 3-5 yıl öncesinin teknolojisinin karşılaştırılması abes olur biraz :)

TorqueTuning
05-12-2018, 13:10
O yaştaki Subaru => Suboru olur sahibine!

ufuksaracci
05-12-2018, 13:13
altugkocer ah şu kafadan kayma olayı olmasa, aslında aktif orta diff ile biraz azalmıştı ama dediğin gibi günümüz otomobilleriyle karşılaştırmak saçma. İçinde kaldı, bir türlü cesaret edip STİ sahibi olamadım. Hala ara ara aklıma gelir acaba alsam mı diye?

altugkocer
05-12-2018, 13:28
altugkocer ah şu kafadan kayma olayı olmasa, aslında aktif orta diff ile biraz azalmıştı ama dediğin gibi günümüz otomobilleriyle karşılaştırmak saçma. İçinde kaldı, bir türlü cesaret edip STİ sahibi olamadım. Hala ara ara aklıma gelir acaba alsam mı diye?

STI benim de içimde uhdedir. Fırsat bulduğum ilk an tekrar bir GC8, S-Turbo, WRX sahibi oldum tam STI a geçiş yapacakken hayat bi tokat attı :D Ama hala pusudayım

ufuksaracci
05-12-2018, 13:31
Bu yaştan sonra da öncelikler hep değişiyor. Ne diyelim? Darısı başımıza.

kelalper
05-12-2018, 13:37
GC8 lerin kafadan kayma problemi ancak iyi bir coiloverla düzeliyor

xpluns
13-12-2018, 20:59
Peki gc8 yerine öneriniz nedir lakin colin ve inital d ile gc8 iltihap gibi yüregime yapıştı ve kanımda dolaşıyor sigaramızdan hayatımızdan çalıp ona yedirsek oda yetmese çalışşsak kendimize bakmasak gene gc8 e yedirsek kalkamazmıyız işin altından zaten aman aman bir şey istedigimde yok şu anlık 240 beygir gücü bile beni 1 2 sene yeterince tatmin edecektir ondan sonra şanzıman ile motora zemin hazırlasam 300 400 beygir arası alsam bana yeter.

xpluns
13-12-2018, 21:01
Polo gti alıp hafiften oynayıp makas ata ata e5 te ilerlemektense ormanlık yolda gc8 ile virajlara dalmak yahut e5 te arkamdan bana selektör çakıp yol istiyen yada altımda bmw var yollar benim diye düşünen züppeleri arabalarından sogutsam yeter ayda birkaç kez :D

Canselmo
14-12-2018, 00:19
Polo gti alıp hafiften oynayıp makas ata ata e5 te ilerlemektense ormanlık yolda gc8 ile virajlara dalmak yahut e5 te arkamdan bana selektör çakıp yol istiyen yada altımda bmw var yollar benim diye düşünen züppeleri arabalarından sogutsam yeter ayda birkaç kez :D

Yaklaşık 3 sene önce senin gibi gc8 hastası manyağı arkadaşım hayalini gercekleştirip gc8 sahibi oldu. O kadar titiz narin ve az kullanmasına rağmen 2 yıl boyunca şanzuman motor viskoz arızalarından arabayı bolca yatırdı.. En son artık satılsın diye dua ediyordu.

Ayrıca o dahil etrafında ki tüm arkadaşları da gc8 den soğudu :D .. yılların getirdiği yorgunluk.. en az 20 el değiştirmiş araçlar dan cok fazla hayır gelmiyor.

Kısacası Gc8 alıyosan net bi gc8 paran da kenarda olucak. Test edip onaylandı.

16EC813
14-12-2018, 01:42
altugkocer beyin i unutmuşsun :p

En az 18 yaşında oldukları için hayatlarının bir evresinde kasap ustaların dokunuşlarına maruz kalıyorlar. Ben ve bir kaç arkadaşım elektrik tesisatıyla çok uğraştık. Ayıklattığım kablolardan 1 tesisat daha çıkabilirdi :D Aldığın taktirde 'konusunda iyi' bir ustayla tesisat kontrolü yapılmasını tavsiye ederim. Geri kalan şeylerden Altuğ zaten biraz bahsetmiş.

Malzemeli - mihrabı düzgün araç alıp, kontrol amaçlı açmak bence en mantıklısı şu devirde. Belki bi miktar harcatır ama sonradan en baştan başlamaktan iyidir :)

ahhh ah seda sayanın genç halleri geldi aklıma ne iyi bi karıydı bee :D

altugkocer
14-12-2018, 08:46
Peki gc8 yerine öneriniz nedir lakin colin ve inital d ile gc8 iltihap gibi yüregime yapıştı ve kanımda dolaşıyor sigaramızdan hayatımızdan çalıp ona yedirsek oda yetmese çalışşsak kendimize bakmasak gene gc8 e yedirsek kalkamazmıyız işin altından zaten aman aman bir şey istedigimde yok şu anlık 240 beygir gücü bile beni 1 2 sene yeterince tatmin edecektir ondan sonra şanzıman ile motora zemin hazırlasam 300 400 beygir arası alsam bana yeter.

GC8'in alternatifi her zaman EVO'dur :D Bana göre polo bu araçların yanında verdiği keyif ve haz olarak "amatör eğlendirir"

Bütçen, yaşın, yaşadığın yer, elinden bir şeyler gelmesi, parça bulmak için çevren olması vs. bunlar önemli kriterler :D

Örnek olarak 40 bin liraya GC8 alıyorsan 3-4 bin lira şanzıman için, 10-15 bin lira motor-mekanik için, 4-5 bin lira da elektronik-sensör vs. için hesabında durması gerek :D

öskür
14-12-2018, 09:04
gc8 hangi açıdan bakılırsa pişmanlıktır.
bu arada gc8 kasa da evo nun karşılığı bır model yok turkiye sınırlarında
sti=evo dur karşılık olarak..

altugkocer
14-12-2018, 09:24
Evo 6 1999-2001 arası üretildiği için TR deki karşılığı GC8 ve Bugeye dır. Tabii ki Evo6 GC8'den kat kat üstündür. Bugeye olarak ise STI dır Evo6 nın karşılığı. GC8 olarak da 22B Evo6 TME ye karşılıktır. Ama 22B sadece japon pazarı için üretilmiştir.

Bu arada GC8 kimisi için pişmanlıktır kimisi için değildir. Ben çok keyifle kullandım :) Her zaman harcadığım paranın hakkını verdi bana. Bence maddi olarak nispeten ulaşılabilir olduğu için itin köpeğin eline düştü. Şu an TR'de 5 den fazla temiz GC8 sayamayız.

öskür
14-12-2018, 09:36
yukarda da yazdıgım gıbı turkiyede evo karsılıgı motora sahıp bır gc 8 yok aynı model yılında uretılmesı hıcbısey ıfade etmıo cunku turkıyedekı gc8 lerde senınde dedıgın gıbı 22b olmadıgı için evo 6 ile kıyaslamak çok abes kaçar:)
bu arada 22b sadece japonya deil ingiltere pazarındada satıldı.

xpluns
14-12-2018, 19:43
[img]https://i.hizliresim.com/al56AB.jpg (https://hizliresim.com/al56AB)
Aracın resmi belki aranızda tanıyanınız vardır :D

suk3b3
14-12-2018, 21:13
Temizine evo9 parası isterler. Dolar düşük olsa girilmeyecek iş degil aslında ama malesef güncel kur ile belini Büker

xpluns
15-12-2018, 09:59
Neden gc8 ler yahut üst kasaları ulaşılabilirken bu evolar bu kadar pahalı ?

altugkocer
16-12-2018, 09:29
[img]https://i.hizliresim.com/al56AB.jpg (https://hizliresim.com/al56AB)
Aracın resmi belki aranızda tanıyanınız vardır :D

http://i64.tinypic.com/2mo5nxg.jpg

2000 model sanirim bu arac. 6-7 sene once fena degildi diye hatirliyorum. Kompresyon degerlerine baktirilip alinabilir bence.

xpluns
16-12-2018, 22:01
Ya bu forum ne güzel bir yer ya arabanın 6 7 sene önceki resmini görüyoruz :D