Özgür Güneş
05-12-2018, 22:43
Merhaba arkadaşlar,
Bugün 2013 1.4 TSI polo gti aldım. CTH kodlu motora sahip. Ekspertizde araba gayet sağlıklı çıktı. Tek bir sorunu var. Emme manifoldu bölgesinde terleme ve yağlanma var. Bu sorunu gözümde bir büyütüyorum bir küçültüyorum. Risk alıp aldım arabayı gözümü kararttım. Neden aldın diyenler için araç alma arefesinde sağlıklı bir psikolojiye sahip değildim ve Ankara'dan kalkıp Konya'ya gidip aldım. Arkadaşın GTI ile karşılaştırdık motorun parçlarını, epey hardcore yüklemişler arabayı geçmişinde anlaşılan :( Şu an baştan sona koçex marka egzoz takılı ve K&N açık hava filtresi takılı. Gözlemlerim sonucu arabanın geçmişinde methanol kit(emme borusu delinmiş, üzerine vida atılmış) ve turbo basınç ayarlama saati(adını unuttum,defi boost muydu?) varmış. Aracın galiba 5. sahibiyim ve araç 62 binde. Son 1 yıldaki 3. sahibi oldum. Bugün ilk önce bir özel servisi(forumumuz üyesi), birde yetkili servise uğradım. Açıkçası mantıken özel servise gitmem gerekse de şansımı ilk olarak yetkili servis cephesinden yana kullanmak istiyorum çünkü bana yardımcı olacaklar gibi duruyor. Son bakımına yetkili serviste girmiş 49 binde 2017 ağustos ayında, aldığım kişi son bakımını 55-56 bin km gibi dışarda yaptırmış. Araç anladığım kadarıyla 2-3 bin kmde bir 1 litre yağ eksiltiyor. Aldığım sahibi bilgili biri değildi, adam sürekli ben anlamam modunda takılıyordu. Eksilttiği nokta apaçık belli ki emme manifoldu, ayrıca o kısımda süperşarj var. Süperşarj biraz terleme yapıyormuş ama gözüme terlemeden fazlası gözüktü. Arabanın dumpvalve kablosu sökülmüş, egzoz takılı olmasına rağmen(downpipe falanda yani) motor arıza lambası yanmıyor. Dumpvalve kablosunu kendim taktım. Yetkili serviste bakıma girmeyi tercih ettim şimdilik, haftaya çarşambaya randevu aldım. Hem aracın sahibi bu sırada orijinal egzozunu ve yedek anahtarını kargolayacak bana. Eğer serviste iyi niyete girmeyip yüksek meblağlar çıkartırsa aracımı dediğim özel servise bırakacağım artık. Hayırlısı diyelim, önerilerinizi fikirlerinizi tecrübelerinizi bekliyorum. Keşke demekten hiç hoşlanmam, olabildiğince mantıklı hareket etmeye çalışıyorum. Manifold un resmi aşağıdadır:
https://i.hizliresim.com/v6m1rA.jpg (https://hizliresim.com/v6m1rA)
Not: Arabama orijinal binmek istiyorum. KN açık hava filtresi ve kazanını sökmek istiyorum fakat orijinal filtre kazanı kutusu vs. yok. Fiyat aldım ve çok yüksek meblağlar söylendi. Bunu halledebileceğim bir çıkmacı arıyorum. Eğer ben açık filtresi istiyorum diyen GTI cı varsa aranızda kafa kafaya da takas yapabilirim.
Bugün 2013 1.4 TSI polo gti aldım. CTH kodlu motora sahip. Ekspertizde araba gayet sağlıklı çıktı. Tek bir sorunu var. Emme manifoldu bölgesinde terleme ve yağlanma var. Bu sorunu gözümde bir büyütüyorum bir küçültüyorum. Risk alıp aldım arabayı gözümü kararttım. Neden aldın diyenler için araç alma arefesinde sağlıklı bir psikolojiye sahip değildim ve Ankara'dan kalkıp Konya'ya gidip aldım. Arkadaşın GTI ile karşılaştırdık motorun parçlarını, epey hardcore yüklemişler arabayı geçmişinde anlaşılan :( Şu an baştan sona koçex marka egzoz takılı ve K&N açık hava filtresi takılı. Gözlemlerim sonucu arabanın geçmişinde methanol kit(emme borusu delinmiş, üzerine vida atılmış) ve turbo basınç ayarlama saati(adını unuttum,defi boost muydu?) varmış. Aracın galiba 5. sahibiyim ve araç 62 binde. Son 1 yıldaki 3. sahibi oldum. Bugün ilk önce bir özel servisi(forumumuz üyesi), birde yetkili servise uğradım. Açıkçası mantıken özel servise gitmem gerekse de şansımı ilk olarak yetkili servis cephesinden yana kullanmak istiyorum çünkü bana yardımcı olacaklar gibi duruyor. Son bakımına yetkili serviste girmiş 49 binde 2017 ağustos ayında, aldığım kişi son bakımını 55-56 bin km gibi dışarda yaptırmış. Araç anladığım kadarıyla 2-3 bin kmde bir 1 litre yağ eksiltiyor. Aldığım sahibi bilgili biri değildi, adam sürekli ben anlamam modunda takılıyordu. Eksilttiği nokta apaçık belli ki emme manifoldu, ayrıca o kısımda süperşarj var. Süperşarj biraz terleme yapıyormuş ama gözüme terlemeden fazlası gözüktü. Arabanın dumpvalve kablosu sökülmüş, egzoz takılı olmasına rağmen(downpipe falanda yani) motor arıza lambası yanmıyor. Dumpvalve kablosunu kendim taktım. Yetkili serviste bakıma girmeyi tercih ettim şimdilik, haftaya çarşambaya randevu aldım. Hem aracın sahibi bu sırada orijinal egzozunu ve yedek anahtarını kargolayacak bana. Eğer serviste iyi niyete girmeyip yüksek meblağlar çıkartırsa aracımı dediğim özel servise bırakacağım artık. Hayırlısı diyelim, önerilerinizi fikirlerinizi tecrübelerinizi bekliyorum. Keşke demekten hiç hoşlanmam, olabildiğince mantıklı hareket etmeye çalışıyorum. Manifold un resmi aşağıdadır:
https://i.hizliresim.com/v6m1rA.jpg (https://hizliresim.com/v6m1rA)
Not: Arabama orijinal binmek istiyorum. KN açık hava filtresi ve kazanını sökmek istiyorum fakat orijinal filtre kazanı kutusu vs. yok. Fiyat aldım ve çok yüksek meblağlar söylendi. Bunu halledebileceğim bir çıkmacı arıyorum. Eğer ben açık filtresi istiyorum diyen GTI cı varsa aranızda kafa kafaya da takas yapabilirim.