Orijinalini görmek için tıklayınız : Continental CPC5 Virajda bırakma
Beyler selam Continental contipremium contact 5 aldığımdan beri aracım (Kia Ceed) virajlarda kayma eğilimine giriyor araç resmen yatıyor , frene basmak zorunda kalıyorum , bundan önce aracın üstünde Hankook ventus prime 2 ler vardı ve Conti'den çok daha iyiydi araca takar takmaz anladım contilerin yol tutuşunun kötü olduğunu yanağımı yumuşak nedir doğru düzgün viraja giremiyorum , daha önce bu lastikle sorun yaşayan var mı ?
Yumuşak fakat tedirgin edecek kadar deil, yatma sonrası uygun bir yer olursa deneyin hankooklarla benzer şekilde viraja girişi. Bir de soğuktan dolayı kendini salıyor olabilir lastikler.
Ben Corollada 35 bin km civarı kullandım, 1 defa da pist görmesine rağmen gayet iyiydi 3-4mm kalan dişlerine (omuzlar bitmişti) oranla
Olmaması gerekir bence. Lastik havaları doğru olduğuna emin olun. ben kendime iyi bir basinç ölçer edinince gördüm ki bu benzinlikteki hava ayarlarının çoğu hatalı.
Birde yeni lastikler daha sessiz olacağından belki viraja giriş hızınız artmış olabilir.
Bende Sportcontact 5 almıştım sesli olması hosuma gitmemişti ama ıslak zeminde baya başarılıydı yanal kuvvetlerde de kötü diyemem.
Cpc5 kullanıyorum çok memnunum yine olsa yine alırım açıkçası
Ayni araba ayni lastik kombinasyonu(205/55/16) once fabrikasyon ventus prime2ler sonra cpc5 kullandim daha 1ay önce kisliklari takınca emekliye ayirdim baya dibine kadar kullanmışım.
Mart 2016da almistim 2.5sene goturdu baya baya onleri bitik duruma getirmisim :)
Birincisi evet hankooka gore daha yumuşak yanaklari,
İkinci Kensinlik hankookdan kotu degil bariz cok daha iyiler kuruda islakta dahil olmak üzere.
Üçüncü hic oyle yatma kalkma falan hissetirmedi gayet memnundum. son demlerine kadar gorevini gayet guzel yerine getirdi.fiyatlari insani seviyede olursa yine ayni takimdan alirim hatta
mikelazi
17-12-2018, 08:23
herşeyi lastiğe bağlamamak lazım.yürüyende başka sıkıntılarda olabilir.
cpc5 iyi lastiktir.
Kullandıgınız lastık ıyı,topuklar yumusak,yatmasının kıcuk bır nedenı o ama asıl sebebı olamaz.
Baska eksıkler aranabılır(lastık havası yada mekanık neden)
Hankook 'lar varken kesinlikle böyle değildi beyler takar takmaz anladım aslında continentali , araç daha 47000 'de alt takımlarda birşey olacağını sanmıyorum hem düz yolda kullanılıyor
Lastik havalarını her hafta güvenilir istasyonda kontrol ederim , o konuda çok titizimdir , ancak bi anormallik var bu CPC5'lerde
Aynı lastiği eskittim. Başarılı bence de.
Belki eski tarihli belki de iyi saklanmamışta olabilir..
Amortisörlerden de süphelenmiyor değilim aslında , araç kasisli yollarda gereğinden fazla sallanıyor gibime geldi son zamanlarda ve bazende alttan biraz sert tümseklerde vs hafif bir ses geliyor gibi , İyi bir alttakımcı önerebilecek var mı şaşmaz ya da başkentte ?
rahmitanir
17-12-2018, 12:13
Yumuşak yanaklı lastiklerde basıncı az bişi rttırmk gerekebiliyor.
Bence ilk iş olarak basıncı 2-3 psi kadar arttırıp tekrar deneyin.
mikelazi
17-12-2018, 13:23
47bindeki kiadan beklenmicek bir durum ama virajda yana yatmanın sebepleri aşınan viraj demir takozlarıda olabilir.(ön-arka)
yeri gelir seste yaparlar.sağlam görüntüleride aldatır.
47bindeki kiadan beklenmicek bir durum ama virajda yana yatmanın sebepleri aşınan viraj demir takozlarıda olabilir.(ön-arka)
yeri gelir seste yaparlar.sağlam görüntüleride aldatır.
Hocam o takoz aracın yatmasına etki edecek kadar önemli bir parçamıdır ?
mikelazi
17-12-2018, 14:41
Hocam o takoz aracın yatmasına etki edecek kadar önemli bir parçamıdır ?
viraj demiri
aracın virajda yatmasını engeller
ani yön değişimlerinde katkısı büyüktür
95binde arka tek olan takozu, çiftleyip değiştirdim-105binde öndekileri değiştirdim.
Arka amortisörler özelliğini kaybetmiş , orjinal kore malı mando+ alıp değiştirdim araç çok farketti bırakma mırakma yok artık .
Drive Fast
22-12-2018, 17:23
aynı lastiği bende aldım yumuşak olduğu için yatma oluyor doğru eskimiş sert lastiklerden sonra öyle hissettiriyor ve basınçları iyi ayarlamanız lazım gözünüzü karartıp arabayı viraja atınca çok iyi bir lastik olduğunu anlıyorsunuz özellikle limitlerde araba kontrolümden çıkmadı hiç lastik kendini salıp arabayı yol dışına atmıyor, özellikle yüksek hızlarda şerit değiştirmelerde birçok kez arabanın ölümcül yatmasına rağmen lastiklerin yolu bırakmak istemediğini hissetim aracınızın yürüyen parçalarına baktırın ve doğru lastik basıncı olduğuna emin olun ve şahsi tavsiyem kesinlikle lastikleri 10 bin kmde bir ön arka yapın daha sağlıklı olur yoksa önler normal lastiklere göre daha fazla aşınıyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.