PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü sorunu hk .



E46
17-12-2018, 22:58
Arkadaşlar peugeot 206 1.4 hdi aracima 2 sene once Varta Blue 60A 540EN aku almıştım. Geçtiğimiz günlerde marşa bastım çalışmadı Voltmetre ile baktım 12V gösteriyor. Aktarma yaptık vs aracı çalistirdik. Çalışırken baktım 14.4 Volt gösteriyor; dedim ki şarjda sorun yok. Ancak çalışmama sorunu devam edince akü mefta olmuş diye düşünerek gittim 74A 680EN yeni bir varta blue akü aldım. Yeni aküyü aldiktan sonra ilk bir hafta sorun yaşamadım ancak gecen gün yine zor çalıştı. Arac 1 gün yattıktan sonra Voltmetre ile baktım 12.4 V okunuyor ve cok zor çalışıyor. Yol yapıp geldikten sonra stop edince 12.8V gösteriyor fakat bu deger bekledikçe 12.4 lere düşüyor. Bu durum arabada kacak olduğunu mu gösterir kacak varsa nerden oldugunu nasil anlarım. Ne yapmalıyım .Şimdiden teşekkürler

gemsazr9
17-12-2018, 23:24
Kaçaklar genelde teyp den oluyor akunun ekşi ucunu söküp ampul bağlayıp kaçak var mı diye bakılabilir

phantom
17-12-2018, 23:32
selam dincer
ben de zamaninda Varta aku kullandim. kalite bir urun, hayatta 2 yilda bitmez. buyuk ihtimalle iceride kontaga bagli olmayan & enerji tuketen birsey var.
teyp & amfi beslemeleri direkt mi bagli?
arabada alarm vs. gibi birsey var mi?

E46
18-12-2018, 07:31
selam dincer
ben de zamaninda Varta aku kullandim. kalite bir urun, hayatta 2 yilda bitmez. buyuk ihtimalle iceride kontaga bagli olmayan & enerji tuketen birsey var.
teyp & amfi beslemeleri direkt mi bagli?
arabada alarm vs. gibi birsey var mi?

Selamlar Murat abi :) seni gördüğume sevindim Alarm yok araç kamerasıda kontaktan. Ancak dediğin gibi teyp amfi direk bağlı 80 prs, helix B2 , alpine M500 bunlarda biri veya bir kacinda sorun olabilir mi yada anfi güç kablosu biyerlere temas ediyorsada olur mu? gecen sene bi fare vakası yaşamıştım ondansa killanmadim değil.

Maxi
18-12-2018, 07:43
mutlaka kaçak var, yada kapanmayan bir cihaz ampül birşey vardır.
istanbulda olsan kolayca kontrol ederdik

EREN34
18-12-2018, 07:57
Müzik sisteminde şu şekilde revizyona gitmelisin.

Teyp kontağa bağlı
Amfi +12 direk bağlı
Amfi tetiklemesi teybe bağlı.

Bu arada amfi tetiklemeden açılmadığından da emin olun. Mesela benimkinin üzerinde yeşil ışık var. Oradan direk anlayabiliyorum

206'larda teyp kontak ucu, kontağı kapatır kapatmaz kesmiyor beslemeyi. Yanlış hatırlamıyorsam 30 sn civarı daha enerji oluyor hatta.

phantom
18-12-2018, 08:05
dediğin gibi teyp amfi direk bağlı 80 prs, helix B2 , alpine M500 bunlarda biri veya bir kacinda sorun olabilir mi

tekrar selam,

class A/B amfiler input sinyali gelmese bile hatiri sayilir seviyede elektrik harcar. bunu engellemek icin HU'te 12V trigger kablosu var, amfi uzerinde de girisi vardir. HU'ten amfiye kadar goturup baglarsin.

HU acildigi zaman bu kabloya elektrik verir, amfi calismasi gerektigini anlayip kendi guc beslemesini acar. amfileri akuye direkt baglarsan amfiler hep acik kalir. ustelik sende 2 tane amfi var. HU'in standby'da ciddi akim cektigini zannetmiyorum ama bu tip seyler olcmeden bilinmez. direkt baglama derim.

E46
18-12-2018, 09:30
tekrar selam,

class A/B amfiler input sinyali gelmese bile hatiri sayilir seviyede elektrik harcar. bunu engellemek icin HU'te 12V trigger kablosu var, amfi uzerinde de girisi vardir. HU'ten amfiye kadar goturup baglarsin.

HU acildigi zaman bu kabloya elektrik verir, amfi calismasi gerektigini anlayip kendi guc beslemesini acar. amfileri akuye direkt baglarsan amfiler hep acik kalir. ustelik sende 2 tane amfi var. HU'in standby'da ciddi akim cektigini zannetmiyorum ama bu tip seyler olcmeden bilinmez. direkt baglama derim.

Ozaman Hu den trigger kablosu çekmem gerekecek gibi görünüyor. 80 prs yi bağladığımdan bu yana 15 ay aldu. Böyle bir sorun olmamıştı yeni olmaya başladı bu bişeye isaret eder m? Dedigin gibi abi olcmeden bilemeyegiz muhtemelen.
Peki Murat abi 80 prs yi direk baglatmazsam time alignment gibi ayarlar her aracı kapattığımda sifirlanir mi

EREN34
18-12-2018, 09:34
Ozaman Hu den trigger kablosu çekmem gerekecek gibi görünüyor. 80 prs yi bağladığımdan bu yana 15 ay aldu. Böyle bir sorun olmamıştı yeni olmaya başladı bu bişeye isaret eder m? Dedigin gibi abi olcmeden bilemeyegiz muhtemelen.
Peki Murat abi 80 prs yi direk baglatmazsam time alignment gibi ayarlar her aracı kapattığımda sifirlanir mi

Sıfırlanmaz.

Cihazın 2 tane ayrı +12 beslemesi var.

Biri memory için, diğeri cihazın çalışması için.

Sadece memory'e direk 12 bağlı olacağından;
*Memory bir ömür geçse aküyü bitiremez tek başına
*Cihazda yapılan hiç bir ayar bozulmayacak.

Genelde renkleri sarı ve kırmızı oluyor. Sarı memory ucu

E46
18-12-2018, 14:06
Sıfırlanmaz.

Cihazın 2 tane ayrı +12 beslemesi var.

Biri memory için, diğeri cihazın çalışması için.

Sadece memory'e direk 12 bağlı olacağından;
*Memory bir ömür geçse aküyü bitiremez tek başına
*Cihazda yapılan hiç bir ayar bozulmayacak.

Genelde renkleri sarı ve kırmızı oluyor. Sarı memory ucu

Silinmezse çok iyi ozaman, kontağa bağlatır geçerim.

E46
18-12-2018, 14:10
Sıfırlanmaz.

Cihazın 2 tane ayrı +12 beslemesi var.

Biri memory için, diğeri cihazın çalışması için.

Sadece memory'e direk 12 bağlı olacağından;
*Memory bir ömür geçse aküyü bitiremez tek başına
*Cihazda yapılan hiç bir ayar bozulmayacak.

Genelde renkleri sarı ve kırmızı oluyor. Sarı memory ucu

Silinmezse çok iyi ozaman, kontağa bağlatır geçerim.

phantom
18-12-2018, 20:22
EREN34 eline saglik, net net yazmissin.

E46
18-12-2018, 21:27
Peki güç kablosu direk anfilere geliyorya amfilerde kisa devre kaçak olabilir mi?

phantom
18-12-2018, 23:36
olmaz dincer. amfi kendini kapatabilir, acayip parazit duyarsin vs. (zaten parazit uzmani oldun :) )
akuyu bitirmek icin iceride tuketen biseyin calismasi lazim. kisa devre her zaman tuketecegi anlamina gelmez.
senin amplerin uzerinde calisma LED'i var mi? varsa 7/24 yanik olmasi lazim. amfilerin 12V trigger kablosunu aku sorunun olsa da olmasa da HU'e bagla. eksik kurulum olmus.

E46
19-12-2018, 16:02
olmaz dincer. amfi kendini kapatabilir, acayip parazit duyarsin vs. (zaten parazit uzmani oldun :) )
akuyu bitirmek icin iceride tuketen biseyin calismasi lazim. kisa devre her zaman tuketecegi anlamina gelmez.
senin amplerin uzerinde calisma LED'i var mi? varsa 7/24 yanik olmasi lazim. amfilerin 12V trigger kablosunu aku sorunun olsa da olmasa da HU'e bagla. eksik kurulum olmus.
Mono Uzmanlığı parazit uzmanlığı derken simdide kacak uzmanı mı olacam bi miktar tedirginim :D Helixde 6 adet led alpinede ise 1.adet var ledler sorusuz sistem sorunsuz. Ama bugun dikkatimi birsey cekti video ekliyorum.

https://youtu.be/wvfh6BWGU9s
Yağmur suları sizarak aracin silgi motorunun olduğu yere gelmiş 206larda bilirsin silgi motoru direk motor boşluğunda ayrıca bir hazne içinde degil. motor yalıtımı vs komple sırılsıklam.Voltmetrenin + ucu aküyü - ucunuda silecek koluna veya silgi motoruna değdirince kontak kapaliyken 12.4V acikken 14.4 V civarı bir deger okunuyor. sanırım normal bisey değil

phantom
19-12-2018, 22:29
Helixde 6 adet led alpinede ise 1.adet var ledler sorusuz sistem sorunsuz.

demek istedigim su: kontagi kapatip gidiyosun, LED'ler paso yanik mi?


Voltmetrenin + ucu aküyü - ucunuda silecek koluna veya silgi motoruna değdirince kontak kapaliyken 12.4V acikken 14.4 V civarı bir deger okunuyor. sanırım normal bisey değil

normal, devreyi sen tamamliyosun. ama bu isler sakaya gelmez, normal mi diye elektrikciye bi sor derim.

E46
19-12-2018, 22:37
demek istedigim su: kontagi kapatip gidiyosun, LED'ler paso yanik mi?



normal, devreyi sen tamamliyosun. ama bu isler sakaya gelmez, normal mi diye elektrikciye bi sor derim.

Kontağı kapatıp gidince 6 ışığın hepsi sönüyor. Sadece anfinin uzerinde aynı alarm ışığı gibi yanip sönen bi isik var o yanip sönüyor. Bastan beri böyle. alpineda ise yanan bişey yok. Cmtsi sabah elektrikçiden randevu aldım. Bugünde silecekleri söküp su sızdıran yerin tadilatını yaptım.

DOHC
19-12-2018, 22:38
Kontağı çıkar, multimetre ile sigorta kutusundan her sigortayı kontrol et.
Kontak çıkıkken akım çeken varsa o hat sorunludur.
Müzik tesisatının ayrı sigortası varsa ona da bakıver.

phantom
19-12-2018, 22:45
Kontağı çıkar, multimetre ile sigorta kutusundan her sigortayı kontrol et.
Kontak çıkıkken akım çeken varsa o hat sorunludur.
Müzik tesisatının ayrı sigortası varsa ona da bakıver.

en guzel yontem.

E46
19-12-2018, 23:00
Tamamdır sonuçtan haberdar ederim.

E46
22-12-2018, 21:27
Bugün elektrikciye detaylı gösterdim. Aracın sıfır hata dinçer dedi. Sorunun yeni aldığım aküden olduğunu söyledi. Aküyü aldigim yere gittim elektrikcim araçta hata bulamadı bide sen bak istersen yada senin elektricine gosterelim dedim. Baktı etti kurcaladı oda bir sorun bulamadı. Kendisinde 6 aydan eski bulunmadığını söyledi. Araç çalışmadığı zaman ara gelip bakayim garantiden yenileriz dedi. Durumlar böyle. artik akümü rafta çok bekledi yada uretimsel bir hata mı var bilemiyorum

marikan
23-12-2018, 14:18
Mevcut akünün 2 yılda bozulması, yeni alınanın da hatalı olması zor bir ihtimal bence.
Benim Passat’ta Peugeot’un orjinal servis aküsü var. :) Bu şubatta tam 4 yıl olacak. Maşallah diyeyim geçen kış -10’larda bile sorunsuz marş yapmıştı. Bu yıl ki durumunu bende merakla bekliyorum.

E46
23-12-2018, 15:12
Mevcut akünün 2 yılda bozulması, yeni alınanın da hatalı olması zor bir ihtimal bence.
Benim Passat’ta Peugeot’un orjinal servis aküsü var. :) Bu şubatta tam 4 yıl olacak. Maşallah diyeyim geçen kış -10’larda bile sorunsuz marş yapmıştı. Bu yıl ki durumunu bende merakla bekliyorum.

Akücüye gittim adam yeni aku takti marş basmadi orda kaldi araba. kaçak yok ancak 12.6v gösterdigi halde marş basmiyor. Hatta şuan elektrikcinin önündeyim arabayi dukkana cekip yarin bakacak. Marş motorundan süpheleniyorum. bi garip işler

E46
27-12-2018, 23:25
Elektrikcinin sifir sorun dediği arabanın mars motorunun kömürü bitikmis meğer. Yalniz anlayamadigim husus madem sorun marş motorundaydi çalışmayan arabaya aktarma yapinca neden çalıştı. 4-5 kere oldu ayni olay.

phantom
28-12-2018, 02:18
yeni bir vakko olayi diyorum.

yanliz bir olay kafama takildi. komur ne demek? bildigimiz komur mu var iceride, temas mi sagliyor, nedir? biraz arastirdim ama cok iyi bir aciklama bulamadim. ancak biten madde komure benzemiyor. su videoda her sey net net verilmis;


https://www.youtube.com/watch?v=71_kBhg6_-A

alternator tahrigini V kayisindan alip AC akim uretiyor. icerideki rectifier birimi DC'ye cevirip akuye gonderiyor. aku elektrik sistemini besliyor. yani aku arada kapasitor. sistem birbirine seri bagli (dogru mu?)

komur zimbirtisina brush diyorlar. alternatorde eskimesi gayet klasik bir parcaymis.

bize donersek;
- elektrikci neden alternatoru sokup brush/rectifier/konjektor kisimlarini incelemedi?
- brush kontrol etmeyen elektrikci sana nasil sifir hata ile calisiyor der?
- aku bayisi distributore telefon ettigi zaman uretim tarihi meselesini neden sen sordugun icin ogreniyor?
- niye her tarafa en az 3 kere gitmek zorunda kaliyorsun?

EREN34
28-12-2018, 07:37
Fırça-Alternatörde
Kömür-Marş motorunda ki adı diyebiliriz.

Malzeme aslen aynı denebilir. Carbon bazlı bir malzeme ama TR'de nedense kömür diyoruz :)

phantom
28-12-2018, 08:03
son mesajimda soru alternator yerine mars motoru icin olacak, duzeltiyorum. ama ana fikir dogru :)

GokhanRS
28-12-2018, 09:08
son mesajimda soru alternator yerine mars motoru icin olacak, duzeltiyorum. ama ana fikir dogru :)

takılmamak lazım, sonuçta istetme denmesinden iyi, sanayide halkın anlayacağı dil kullanılır her zaman. parçalara ne isimler takıyorlar şaşırtırlar adamı, adam brush demeye çalışsa ondan sonra kömür değil barış olur adı, marş barışı, barış?

bence kömür iyidir :)


bu araba kaç yapıyor diye soran usta dolu. hele 1.5 dci ile ferrari tokatlama hikayelerini anlatan ustalardan bahsetmeye gerek bile yok.

phantom
28-12-2018, 10:12
komur deyince ben basbayagi komurlu bisey var anliyorum
brush olmaz tabii, turkce karsiliginin olmasi gerekir, ama bu "komur" degil

marikan
28-12-2018, 11:29
Kömür denilen şey fırçadır ama aklınıza kıl tüy şeyler gelmesin. :) Karbondan yapılmış bir parçadır. Motorun hareketli kısımı olan rotor üzerindeki kollektöre elektrik iletimini sağlayan parçadır. Altermatör motor vs fark etmez hepsindeki adı fırçadır(brush).

E46
28-12-2018, 11:50
yeni bir vakko olayi diyorum.

yanliz bir olay kafama takildi. komur ne demek? bildigimiz komur mu var iceride, temas mi sagliyor, nedir? biraz arastirdim ama cok iyi bir aciklama bulamadim. ancak biten madde komure benzemiyor. su videoda her sey net net verilmis;


alternator tahrigini V kayisindan alip AC akim uretiyor. icerideki rectifier birimi DC'ye cevirip akuye gonderiyor. aku elektrik sistemini besliyor. yani aku arada kapasitor. sistem birbirine seri bagli (dogru mu?)

komur zimbirtisina brush diyorlar. alternatorde eskimesi gayet klasik bir parcaymis.

bize donersek;
- elektrikci neden alternatoru sokup brush/rectifier/konjektor kisimlarini incelemedi?
- brush kontrol etmeyen elektrikci sana nasil sifir hata ile calisiyor der?
- aku bayisi distributore telefon ettigi zaman uretim tarihi meselesini neden sen sordugun icin ogreniyor?
- niye her tarafa en az 3 kere gitmek zorunda kaliyorsun?


Valla haklısın abi Tr de durumları biliyosun Vakko vakaları bitmez işini doğru düzgün yapan adam yok gibi bişey. Bizim ülkede kanser vakalarındaki artışın birinci sebebi bence bu adamlar.

Kömür dediğimiz bu kurşun kalemlerin içi var ya ona benzer sert bir parça tabi daha kalın ve dikdörtgen prizma şeklinde. çocukken elektrik süpürgelerinde duyardım kömürü bitmiş felan derlerdi ama hiç görmemiştim. Muhtemelen dönen parçalar ile sabit parça arasında elektrik iletkenliği sağlayordur sürtünme ilede bitiyor heralde zamanla.

bu arada bi başka vakko vakasıda " 206 yı aldığımda servisten yapılan bakımları yazan liste çıkardık orada marş motoru kömürleri yenilendi diyordu ben almadan hemen önce (2-2,5 yıl önce) ama marş dinamosunu açan elektricide ilk defa ben açtım dedi" yani bakım için arabayı servise veriyoz ama ne yapıldığı muamma

Kömürler yaklaşık 2 önce değişti diye benim aklıma marş motoru hiç gelmemişti.

Özetle bu vakko vakaları ile ilgili içimde derin bir yılgınlık var. Bi iş yaptırasım bi yere gidesim gelmiyor. sırf bu tp adamlarla tekrar muhatap olamamak için pasif sistemden aktife geçmiyorum. yaptığına yapacağına adamı pişman ederler çünkü biliyorum

phantom
28-12-2018, 13:14
Kömür denilen şey fırçadır ama aklınıza kıl tüy şeyler gelmesin. :) Karbondan yapılmış bir parçadır. Motorun hareketli kısımı olan rotor üzerindeki kollektöre elektrik iletimini sağlayan parçadır. Altermatör motor vs fark etmez hepsindeki adı fırçadır(brush).

bu daha dogru & net bir aciklama.

phantom
28-12-2018, 13:23
Özetle bu vakko vakaları ile ilgili içimde derin bir yılgınlık var. Bi iş yaptırasım bi yere gidesim gelmiyor. sırf bu tp adamlarla tekrar muhatap olamamak için pasif sistemden aktife geçmiyorum. yaptığına yapacağına adamı pişman ederler çünkü biliyorum

mezun olma noktasina gelmissin :)

izolasyon yaptin
sistem yaptin 10 yillik omre bedel (parazitli parazitsiz hem stereo hem mono)
mezuniyet projesi olarak bi mars motoru yap diyorum
stator
rotor
brush=komur=ne zkimse unutma bol bol koy
fazlasini akucu & elektrikciye koyarsin
en cok onlara lazim

phantom
28-12-2018, 13:33
bu arada bi başka vakko vakasıda " 206 yı aldığımda servisten yapılan bakımları yazan liste çıkardık orada marş motoru kömürleri yenilendi diyordu ben almadan hemen önce (2-2,5 yıl önce) ama marş dinamosunu açan elektricide ilk defa ben açtım dedi"

dogru da olabilir atiyo da olabilir
start stop falan
kafa 1500 bunun
bosver
guvenilir degil

E46
28-12-2018, 23:25
mezun olma noktasina gelmissin :)

izolasyon yaptin
sistem yaptin 10 yillik omre bedel (parazitli parazitsiz hem stereo hem mono)
mezuniyet projesi olarak bi mars motoru yap diyorum
stator
rotor
brush=komur=ne zkimse unutma bol bol koy
fazlasini akucu & elektrikciye koyarsin
en cok onlara lazim

Haha :D güldürdün beni Murat abi . Okulu birakacamda babam sanayiye verir diye korkuyorum :)