Orijinalini görmek için tıklayınız : Sönmeyen Akü Lambası Çözemiyoruz
Herkese merhaba. 1999 model 540i aracımın aldığım günden beri akü lambası yanıyordu. Yaklaşık 1 yıldır. Şarj ve akü ölçümlerini 2 farklı yerde yaptırdıktan sonra umursamadım çünkü şarjı da aküsü de iyi durumdaydı. Aracımın eksikliklerini giderdikten sonra geriye kalan bu lambaya geldi sıra. Son 2 haftadır bu lamba ile uğraşıyorum. Aracımın alternatörü sulu tip ve çok ters, sıkışık bir yerde. Gözümüzü karartıp şarjı düzgün olmasına rağmen başka bir çalışan, düzgün alternatör temin ettik, değiştirdik. Lamba yanmaya devam etti. Hazır olmuşken beyin tesisatı kontrol edildi, yeni beyin aldım araca uyarlandı, motor tesisatına baktık bir şey bulamadık derken lambayı söndüremedik. Lamba sürekli yanmıyor. Bazen 200 300km boyunca yanmıyor, bazen aralıksız kesik kesik yanıp sönüyor, bazen de göz kırpıyor 20 30 km sonra bir daha göz kırpıyor. Sürekli olan bir şey değil yani. Aracın + kutbu ve şaseden rolantide ölçüm aldığımızda 1 volta yakın dalgalanma oluyordu (13.5v-14.3v arası) gaza basıp 2000 3000 devire sabitlediğimizde voltta da sabit değere ulaşıyorduk. Olmuşken aküyü de değiştirelim diyip 100 amper varta aküyü sıfır alıp taktık. Akü lambası yanmaya devam etti. Orjinal bmw aküsü olan bir bmwnin aküsünü kendi arabama taktığımızda ilginç bir şekilde akü lambası sönüyor ve yanmıyordu ( belki şans eseri hiç yanmadı ama genelde aracı çalıştırırken yanıyor). Acaba aldığımız aküde mi problem var diyerek aldığımız yerden yeni bir 100 amper varta akü istedik geldi ve taktık ( akü aldığımız ver büyük bir firma bayat vs olma ihtimali yok.) Sıfır aküyü ölçüyoruz beklemedeyken 12.5 veriyor, 150A yükte ise 11.5 veriyor, çok iyi değerlermiş. 2. aküyü denememize rağmen akü lambası sönmüyor. Bu arada tüm akü değişim işlemlerinden sonra adaptasyon yaptık. Araç marşta nazlanmıyor olması gerektiği gibi çalışıyor.
Kısaca özet geçeyim, değişen ve kontrol edilen parçalar ; akü, alternatör, beyin, ews, motor ve beyin tesisat kontrol.
İzlemeyi düşündüğüm yol, sonradan takılan double teybi, anfi bağlantısını söküp denemek, olmazsa aracın çalışmasına engel olmayacak elektrik tesisat sigortalarını söküp denemek (far, klima, iç aydınlatma vs).
Aklıma başka bir şey gelmiyor. Olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım. Çileden çıkaracak o ışık beni. Nasıl bir yol izlemeliyim? Nasıl testler veya kontroller yapmalıyım beni aydınlatır mısınız? Şimdiden teşekkür ederim
Az önce anfi bağlantılarını, double teyp ve bağlantısını söküp denedim, akü lambası yanmaya devam ediyor.
Benim mercedeste cift aku varmis. Digeri kucucuk bir sey. Ondan dolayi bende de yaniyor. Beyaz isikla cikan aku isareti bu kucuk akuyu, kirmizi isikla cikan ise diger akuyu isaret ediyormus. Bende bilmiyordum yeni ogrendim sayilir...
Bezner bir durum olabilir mi? Cok bilgi sahibi degilim o arac konusunda ama belki fikir verir...
Gokmen Erbas
18-12-2018, 05:37
alarm sistemini calistiran aku farkli diye biliyorum ama nerde bilmiyorum. ona bi bakin isterseniz.
inceleme yontemini degistirmeni tavsiye ederim. simdiye kadar standartlara gore hareketler yapilmis, ama sonuc yok.
'99 5.40i'de aku lambasi neden yanar? hangi sensor yakar (buyuk ihtimalle ECU bazi algilamalarin sonucunda yakiyor) ?
- elektrik sisteminde yuksek/dusuk frekansli parazit,
- elektrikle calisan OEM sistemlerin yanlis sekilde elektrik sisteminde ariza algiliyorum, ECU'ya soyleyeyim aku lambasini yaksin diyip arizayi verdirmesi,
bunlar hayal edebildiklerim, baska standart disi sebepler de olabilir. yapilacak en iyi hareketlerden biri 99 model yilinin servis manuelini alip "varum das aku licht yanar?" :) kismini okuman.
Tesisatı kontrol ettik demişsiniz fakat anlattıklarınıza bakılırsa sanki bir kısa devre sorunu gibi duruyor (sanayi diliyle şase yapıyor) işlemlerinizi tek bir ustaylamı yaptınız başka ustalardan da yardım aldınız mı?
Yerinizde olsaydım komple gösterge kadranınıda kontrol ettirirdim.
kontağı kontrol etmenizi öneririm aynı problemi yaşamıştım araç çalışırken anahtarı bir tık geri çevirdiğimde lamba sönüyordu.Elektrikçi kontak içerisindeki yayların aşındığını bu yüzden olduğunu söylemişti.
Şarj konjektörune baktırınız
Strich Acht
18-12-2018, 15:02
Torpidodakiler de dahil tum sigortalari kontrol ettiniz mi?
Bir de arac otomatik mi manuel mi?
Alternatörün içerisinde güç dağılımını ayarlayan konjektör denen küçük bir parça vardır.
Bu parça arızalandığında, araç belirli bir güç (arka cam rezidansı olur, kapı kilidi olur, silecek olur vb.) kullanmak istediğinde akü ışığını yaktırır.
Konjektörü tamir ettirmek oldukça güç. Bulabilirseniz orijinalini temin edin(ebay vb.) ve değiştirin sorun ortadan kalkacaktır.
alarm sistemini calistiran aku farkli diye biliyorum ama nerde bilmiyorum. ona bi bakin isterseniz.
Kontrol edip araştırmakta fayda var çok teşekkür ederim bir bakınayım.
Benim mercedeste cift aku varmis. Digeri kucucuk bir sey. Ondan dolayi bende de yaniyor. Beyaz isikla cikan aku isareti bu kucuk akuyu, kirmizi isikla cikan ise diger akuyu isaret ediyormus. Bende bilmiyordum yeni ogrendim sayilir...
Bezner bir durum olabilir mi? Cok bilgi sahibi degilim o arac konusunda ama belki fikir verir...
Kırmızı yanıyor, bazen aralıklarla bazen 1 2 kere yanıp sönüyor bazende hiç durmadan yanıp sönüyor. Ama çift akü olayını araştıracağım teşekkür ederim
inceleme yontemini degistirmeni tavsiye ederim. simdiye kadar standartlara gore hareketler yapilmis, ama sonuc yok.
'99 5.40i'de aku lambasi neden yanar? hangi sensor yakar (buyuk ihtimalle ECU bazi algilamalarin sonucunda yakiyor) ?
- elektrik sisteminde yuksek/dusuk frekansli parazit,
- elektrikle calisan OEM sistemlerin yanlis sekilde elektrik sisteminde ariza algiliyorum, ECU'ya soyleyeyim aku lambasini yaksin diyip arizayi verdirmesi,
bunlar hayal edebildiklerim, baska standart disi sebepler de olabilir. yapilacak en iyi hareketlerden biri 99 model yilinin servis manuelini alip "varum das aku licht yanar?" :) kismini okuman.
Ailede alman var dediğiniz hiç aklıma gelmemişti "varum das aku licht yanar?" kısmını okutabilirim :) Yabancı kaynakları kurcalamak gerekiyor sanırım çok teşekkür ederim
Tesisatı kontrol ettik demişsiniz fakat anlattıklarınıza bakılırsa sanki bir kısa devre sorunu gibi duruyor (sanayi diliyle şase yapıyor) işlemlerinizi tek bir ustaylamı yaptınız başka ustalardan da yardım aldınız mı?
Yerinizde olsaydım komple gösterge kadranınıda kontrol ettirirdim.
Bana da öyle geliyor. Arabayı aldığım günden beri yanıyor (1 yıldır) Aldığımda üzerinde double teyp ve anfi vardı. İkisi de sonradan takıldığı için ilk 2 sini sökerek başladım ama düzelmedi. Dün uzun bir süre yakmadı sevindim ama sonra yanmaya başladı. Tümsekten geçerken 1 kere yandı dedim heralde biryerlere değiyor, sonra dümdüz sabit 60 la giderken tekrar yanınca o fikrim de çuvalladı. Gösterge kontrolünü de listeme ekledim. Teşekkür ederim
kontağı kontrol etmenizi öneririm aynı problemi yaşamıştım araç çalışırken anahtarı bir tık geri çevirdiğimde lamba sönüyordu.Elektrikçi kontak içerisindeki yayların aşındığını bu yüzden olduğunu söylemişti.
Kontağı hiç denememiştim. Aracın beynini değiştirdiğimde ews, 3 yeni anahtarını ve kontağını da almıştım. Daha değiştirmemiştim kontağı. Teşekkür ederim en kısa sürede kontağı da değiştirteyim
Şarj konjektörune baktırınız
Bu konjektör alternatörün üstünde mi oluyor bilginiz var mı? Alternatörüm neredeyse şaseyle birleşik ve motorun altında, el girmeyen bir yerde. Neredeyse motor ekipmanlarının yarısı sökülüp alternatöre ulaşılıyor :(
Torpidodakiler de dahil tum sigortalari kontrol ettiniz mi?
Bir de arac otomatik mi manuel mi?
Tüm sigortaları kontrol ettik. 15 Numaralı sigortayı sökünce akü lambası sürekli yanıyor yan sön yapmıyor. Sadece yanıyor. Başka birisinden öğrendiğim kadarıyla o sigortada problemi varmış, değiştirmiş çözmüş. Ben farklı sigortalarla ve daha yüksek amperli sigortayla denedim ama sorunum çözülmedi. Araç fabrikasyon manuel
Alternatörün içerisinde güç dağılımını ayarlayan konjektör denen küçük bir parça vardır.
Bu parça arızalandığında, araç belirli bir güç (arka cam rezidansı olur, kapı kilidi olur, silecek olur vb.) kullanmak istediğinde akü ışığını yaktırır.
Konjektörü tamir ettirmek oldukça güç. Bulabilirseniz orijinalini temin edin(ebay vb.) ve değiştirin sorun ortadan kalkacaktır.
teşekkür ederim yorumunuz için. Araç ilk marşta başlıyor akü lambasını yakmaya. Daha sonra rolantide tüm elektrik aksamı kapalıyken bile aralıksız yaktığı oluyor. Bazen de klima rezistans farlar uzunlar silecek hepsi açıkken yol yaptığımda hiç yanmıyor.
Strich Acht
18-12-2018, 16:42
15 numarali sigorta atiyorsa yag seviye sensoru arizasiyla ilgili olabiliyor. Ama sizinki daha farkli bir sey, yine de seviye sensorunun fisini cekip kontrol edebilirsiniz. 6 silindirlerde sag alt tarafta bir sase kablosu var klima kompresorune yakin o da zamanla deforme olabiliyor. 8 silindirde ayni yerde midir bilmem ama sase kablolari da bu tarz sorunlar yaratabilir.
15 numarali sigorta atiyorsa yag seviye sensoru arizasiyla ilgili olabiliyor. Ama sizinki daha farkli bir sey, yine de seviye sensorunun fisini cekip kontrol edebilirsiniz. 6 silindirlerde sag alt tarafta bir sase kablosu var klima kompresorune yakin o da zamanla deforme olabiliyor. 8 silindirde ayni yerde midir bilmem ama sase kablolari da bu tarz sorunlar yaratabilir.
teşekkür ederim listeme yazdım kontrol edeceğim. 15 numaralı sigorta bende atmıyor ama birisi atmadığı halde o sigortanın hatalı olduğunu ve değiştirince çözüldüğünü söyledi. Bunun üzerine değiştirdim yine de ama düzelmedi. Sağ seviye sensörünün kablosunu kontrol edeceğim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.