PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Astra GTC - 100 Bin TL Pist Arabasi (Dikkat Yogun FP Icerigi)



Pathfinder
15-01-2019, 15:08
Selamlar

Başlıktan da anlaşılabileceği gibi 100bin TL bütçe ile biraz da iddialı hedefler koyduk, bunlar;

- Istanbul Park'da 2:25 yapabilecek
- Günlük de kullanılabilicek
- Güvenilir motor-sanzumana sahip
- Ve kullanım maliyetleri (lastik - fren disk&balata vb.) mümkün mertebe düşük olucak yani max 1300 kg



1: ARABA


Yukarıdaki kriterleri karşılıycak birkaç seçenekten biri Astra H GTC idi.

Temiz, boyasız ve önceki sahipleri de arkadaşım olan bir araç bulunca geçen sene bu zamanlar aracı aldım.

Burda konusu var : http://www.techturkey.com/forum/otom...ght=gorkem+gtc



Ingilterede time attack organizasyonlarını domine eden bir araç neden Türkiye'de bu kadar kötü biliniyor anlamak mümkün değildi...

Yapıp görelim dedik ve tüm bu tork steer, understeer vb. "steer" ile biten eleştrilerileri "steer" ettikten sonra işe başladık.




2. MOTOR & SANZUMAN & AKTARMA :


Aracın 150binde ve Motoru - Turbosu tamamen sıfırlandı.
Tüm sensörler, rekorlar, hortumlar, vs vs yenilendi.

Komple OPC Kit (yukarıdaki konuda Gorkem'in yaptığı işlemler mevcut)
Booster Performance Yazılım ~280 hp pompa benziniyle

evet 20 hp daha sıkıştırabilirdik belki ama pist olayı başka, özellikle pompa benzini ile. o yüzden güvenli bölgede kalmayı tercih ettik.


Soğutma işini de Yeni hortumlar, Sport termostat, Mocool katkı ile çözdük. Ayrıca kaputu biraz kaldırdık daha iyi hava çıkışı olsun diye.



Ayrıyeten;
GFB dump valve, Oil Catch Can
Komple 76mm düz boru ve valfli egzoz (günlük kullanım icin ideal )


Şanzuman : Kısa oranlı Getrag M32
OPC baskı balata volan


ve en can alıcı nokta M Factory Helical Helical Kilitli Diferansiyel, pist arabası icin olmazsa olmaz diye düşünüyorum

https://i.ebayimg.com/images/g/zKwAAOSwIgNXkMbH/s-l300.jpg

M Factory cidden kaliteli ekipman yapıyor, malzemeleri hep forged, daha önceki aracımda Quaife kullanmıştım, FP olarak M Factory daha üstün, hatta Kalite olarak bile görünüşe göre!



3. FRENLER


Seçenek fazla yok Opel için, ilk önce hazır kit halinde satılan Megane RS 265 Brembo ları düşündüm 321mm OPC diskler ile ama yetersiz kalıcağı kesin gibiydi.

D2 nin 8 pistonları vardı 356mm floating disklerle, onlar da bütçeye uymadı


Balata seçeneği bol, diskleri ucuz, çok iyi durduran bir setup lazımdı

Nihayet aşağıdaki setup da karar kıldık

- Kaliper : Porsche 996 GT2'nin brembolar (namı diğer big red), parça no : 996.351.429, 996.351.430

Neden?

1. Opelin orjinal merkeziyle cok iyi uyumlu 36 ve 44mm lik pistonları, pedal hissi kötüleşmedi. 6 piston Cayenne kaliperleri gibi değil, sportif karakteri var
2. Parçası çok bol, balata seçeneği harika
3. Hafif! Hem de baya hafif!


Alır almaz kumlatıp, boyattım. (big red di ama big black oldu. Isıya dayanıklı kırmızı bulamadıgım icin hem de kırmızının kaliper kapağı gibi göründüğü icin )

http://i67.tinypic.com/23t1h84.jpg



Sonra piston yağ ve toz keçelerini yüksek ısıya dayanıklı STOPTECH gri renkliler ile değiştirdim



http://i67.tinypic.com/2nuu2jp.jpg




Burda bitmedi tabi çünki bu kaliper Porsche için üretilmişti ve Opel'e "ters" geliyordu (çünki Porsche da öbür tarafta kaliper)

Şöyle ki, bildiğiniz gibi pistonlar aynı ölçüde değil 36-44mm (balatanın eşit ölçüde aşınabilmesi için). Küçük piston önde büyük arkada olmalıydı. Bu şekilde takınca Opel'e bu sefer hava çıkışı altta kalıyordu ki bu da olmazdı. Bundan mütevellit hortumların giriş ve çıkışlarını değiştirdik, böylece sorun giderilmiş oldu.

aşağıdaki şemadaki gibi



http://lh5.ggpht.com/_DJyvoGGMXM8/TFbP-acJ3eI/AAAAAAAAARQ/VyU13J1uX6A/s800/caliper%20bridge%20swap.JPG


Kaynak : An Error Has Occurred! (http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index.php/topic,35226.0.html)



En sonunda zurnanın zırt dediği yere geldik tabiri caizse, yani montaj.

Diğer tüm işlerde oldugu gibi Booster Performance'dan Erhan ölçüp biçip birşeyler yaptı, sonra braketi tasarlayıp işletti billet malzemeden,


http://i66.tinypic.com/1z22e6x.jpg


Not: Braket malzemesinde 6k serisi Al düşündük önce ama sonra pistte çıkacağı sıcaklıklar ve çalışacağı yükü düşününce celikte karar kıldık. Tokluk önemli oldugu icin Hardox yapmadık.



Ve nihayet ;


http://i64.tinypic.com/ndmys0.jpg


Disk : Vectra C OPC 2.8 Turbo'nun 345mm OEM diskleri (fevkaladenin fevkinde bir kalitede ve sıfırı 1500 TL / set serviste. Gene FP!)


Balata : Ferrodo DS3000, pist için ideal, 2500 den cok daha iyi ısırıyor fekat disklerden bazı alıp veremedikleri var özellikle soğukken! En kötü ve tek kötü yanı ise ses... Ciddi şekilde "ötüyor" bu balatalar, kapalıya girerken sürekli el freni ile takviye yoksa komşular çıldırır!



Önde bu setupdan sonra arkayı stok bırakmak dengesiz olurdu, ve oldu da. Buda gene Erhan'ın çözümü geldi, stok 260mm yerine

- Booster Performance 305mm BBK, ve OEM balatalar


En son soğutmaya geldik, sisleri iptal ettik ve ordan boru çektik. Alt kolların altına da "cooling duct" lar yerleştirdik.




4. YÜRÜYEN & SÜSPANSİYON



Coilover Süspansiyon olarak aklımda Bilstein B14 vardı fakat D2 den de olumlu geri bildirimler geliyordu özellikle böyle amatör track-day insanlarından

Deneyelim dedik, B14 ile aynı paraya geldi fakat B14 deki yükseklik ayarına ek olarak Sertlik ve Camber ayarı da vardı D2 de

https://s.race.fi/media/d2_coilover_rallygravel.jpg


Ayrıca;
Motor - Şanzuman Kulaklarını Whiteline polyüretan
Taşıyıcıdakileri R&D Motorsport solid aluminyum olanlar ile değiştirdik (balans şaft iptali ile beraber masaj etkisi yaptığı doğrudur)


Sonra geldik şu "Understeer" meselesine. Bunun icin ise

- Arkada ayarlı Whiteline Anti Roll Bar ile arkayı sertleştirdik

https://www.courtenaysport.co.uk/image/cache/catalog/ARBRr_sm-800x800.jpg

- Önde ise 2 derece kamber ve 0 derece Toe yaptık (sonradan bunu 0.5 toe out yaptım, bu konuda ayrı bir topic açabiliriz cidden, cok küçük farkla büyük değşim!)



Jant Lastik : OZ Allegrita 18'' ile 1 Set NANKANG NS2R (tam bir FP lastiği!), 1 set de KUMHO aldım.


http://i64.tinypic.com/e0q3d.jpg



Biliyorum bunlar en iyi lastikler değil ama sonuçta FP arabası yapıyorduk, bütçede de yer kalmamıştı hatta aşılmıştı biraz. En başta alınacak sona kaldı her zaman oldugu gibi ...





Tüm bunlardan sonra piste çıkıp - deneyip duruma göre aracın geometri ayarları ile ince ayar yapmak kaldı. Bu konuda ayrıca bir konu açılır ama, daha sonra özetlemeye çalışıcam.



SONUÇ


- 4 tekerden dengeli kayan, mis gibi bir setupa ulaştık diyebilirim herşeyden önce. Frenler de gayet tatminkar özellikle "ilk ıssırış".

- Öte yandan motoru - sanzumanı ve diğer her yeriyle güvenilir, 15-20 dk boyunca durmadan kafa rahat bir şekilde gazlanabilir bir araba oldu çok şükür.

- 1. Pist gününde Nankang NS2R ile deneyip ince ayarlarını yaptık (kamber, toe, süspansiyon sertlik vs.)

- 2. pist gününde Kumhoları taktım, trafikde 2:26:024, virtual best 2:23:02


Tam bir kere daha çıkıcaktık ki sezon bitti

Artık gelecek sezon bakıcaz inşallah

Adam gibi bir sürüşle, ki 2:26:024 de iyi kullandığımı düşünmüyorum, 2:23 ün gelebileceğine inanıyorum


Umarım beğenmişsinizdir konuyu, bilgi paylaşımı için özellikle


Park Videosu Burda;


https://www.youtube.com/watch?v=wnl4ck_r8LQ&t=13s


Selamlar

BORAGUNDOGDU
10-05-2019, 21:51
Harika olmuş aracınız ama yazıları okumakta güçlük çektim düzeltebilriseniz güzel olur anlaşılmıyor

Özgür Güneş
10-05-2019, 23:25
Okumak istiyorum ama yazı hatası imkansız hale getiriyor, ilk 3 satırda da vinci nin şifresini kırıyomuş gibi hissedip bıraktım ne yazık ki :(

BRKBRDL
11-05-2019, 09:26
Keşke okumasaydım. Rüyalarıma girecek...
Maşallah :D

Özgür Güneş
11-05-2019, 09:56
Kafa göz yara yara okudum, gtc işinde Erhan abi’nin parmağı varsa o iş olmuş demektir zaten :) makine eksiksiz güzel olmuş, bütçede güzel. Pist için mantıklı olmuş. Güle güle kullanın, yeni süreleri bekliyoruz :) Ayrıca şu toe in vs. işlerini cidden açıklayabilirseniz kıymete geçer. Benim aracımda toe ve caster için şasiciye gitmek lazımmış, gidince napıcak bilmiyorum mesela.

BAHADIR24
11-05-2019, 10:39
Park videolarında dengesiyle ve z20 sesiyle baya ilgimi çekmişti 41 kere maşallah:icon_tup: birde yazılar düzelse :D

levent
11-05-2019, 14:49
Okudum zar zor olsa da ama yazıları düzenleyebilirsek çok makbule geçer ve güzel bir how-to klavuzu olur


Kafa göz yara yara okudum, gtc işinde Erhan abi’nin parmağı varsa o iş olmuş demektir zaten :) makine eksiksiz güzel olmuş, bütçede güzel. Pist için mantıklı olmuş. Güle güle kullanın, yeni süreleri bekliyoruz :) Ayrıca şu toe in vs. işlerini cidden açıklayabilirseniz kıymete geçer. Benim aracımda toe ve caster için şasiciye gitmek lazımmış, gidince napıcak bilmiyorum mesela.

Şaseciye gitmeye gerek yok, mk4 golf ler için olan camber caster toe plate li top mount alabilirsin..

Schumi
12-05-2019, 10:27
Selamlar

Başlıktan da anlaşılabileceği gibi 100bin TL bütçe ile biraz da iddialı hedefler koyduk, bunlar;

- Istanbul Park'da 2:25 yapabilecek
- Günlük de kullanılabilicek
- Güvenilir motor-sanzumana sahip
- Ve kullanım maliyetleri (lastik - fren disk&balata vb.) mümkün mertebe düşük olucak yani max 1300 kg


Okunaklı hale getirdim bul değiştir ile. :)

edit : ana başlık düzelmiş. :)

Schumi
12-05-2019, 10:47
Bu arada güzel proje güle güle gazlayın. Fiyat performans dengeli olmuş.

M3CSL
12-05-2019, 11:10
Zamanında stok hali ile bile çok iyi tutardı, şimdi canavar olmuştur.Toe Out meselesi cidden çok farkediyor..

erh
12-05-2019, 22:25
Guzel araba olmus nasil acaba kullanimi cok merak ettim ...:)

AhmetKadir
13-05-2019, 07:39
Booster denilen arkadas opel konusunda biraz bilgili sanirim :D

Elinize emeginize saglik kesenize bereket. G kasa daha sevimli gelse de yuruyen opel gormek de keyifli geliyor bana ;)

Pathfinder
13-05-2019, 08:37
Kafa göz yara yara okudum, gtc işinde Erhan abi’nin parmağı varsa o iş olmuş demektir zaten :) makine eksiksiz güzel olmuş, bütçede güzel. Pist için mantıklı olmuş. Güle güle kullanın, yeni süreleri bekliyoruz :) Ayrıca şu toe in vs. işlerini cidden açıklayabilirseniz kıymete geçer. Benim aracımda toe ve caster için şasiciye gitmek lazımmış, gidince napıcak bilmiyorum mesela.

araç nedir?

Toe icin şaseciye gerek olucağını sanmıyorum, caster ile oynamaya zaten cok gerek yok

speed_emre
13-05-2019, 08:53
Çok güzel olmuş. Erhan abi bu konuda zaten oldukça tecrübeli ve bilgili. Opeli yürüten en iyi kişilerden birisidir. Opeli ezberlemiş ve hala en iyisini yapmaya çalışan kişidir.

Araba zaten çok iyi ve geçmişi belli olan bir arabadır. İstediğin süreler geleceğine eminim.

Başarılarının devamını dilerim. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Maşallah.

Özgür Güneş
13-05-2019, 10:04
araç nedir?

Toe icin şaseciye gerek olucağını sanmıyorum, caster ile oynamaya zaten cok gerek yok

Pardon, toe demişim, camber ve caster için şasici lazımmış, rotçu sadece toe ayarlayabiliyormuş. Ara polo gti

Pathfinder
13-05-2019, 10:49
Pardon, toe demişim, camber ve caster için şasici lazımmış, rotçu sadece toe ayarlayabiliyormuş. Ara polo gti

Caster ile oynama bence hocam :)

BRKBRDL
13-05-2019, 10:52
Eski konularda fotograflar ucmuş. Vectranin fotografi var mi?

Özgür Güneş
13-05-2019, 11:01
Caster ile oynama bence hocam :)

Araç çok sekiyo da caster ile oynasak düzelir mi acaba? Gerçi önceki sahibi arka yayları kesmiş sağolsun... onun da etkisi olabilir.

https://i.hizliresim.com/ZXvDm3.jpg

Ön tarafa sadece toe ayarı yapıldı, arka torsiyon olduğu için ayarlanmıyor zaten, durum böyleydi.

Pathfinder
13-05-2019, 12:09
Araç çok sekiyo da caster ile oynasak düzelir mi acaba? Gerçi önceki sahibi arka yayları kesmiş sağolsun... onun da etkisi olabilir.

https://i.hizliresim.com/ZXvDm3.jpg

Ön tarafa sadece toe ayarı yapıldı, arka torsiyon olduğu için ayarlanmıyor zaten, durum böyleydi.


nacizane tavsiyem, caster ile oynamadan önce arabaya bir yay alın

ST
13-05-2019, 13:30
bayadır bu kadar keyifli konu okumamıştım ,

kesenize bereket.

erh
13-05-2019, 23:40
Ozgur arkada torsiyon yok senin arabanin bilgin olsun. Caster ile oynayamazsin. Oynaman icin de ozel ekipman gerekir rot ayarcisi yapamaz. Kamber icin de uygun coil alman yada kuleyi kesmen gerekli. Sadece toe ile de mucize bekleme. Ayriyetten sekmesini on duzende arama.. gozun agriyinca kolunu alciya almak gibi olur

Ahmet.S
14-05-2019, 00:03
Kesenize bereket iyi günlerde kullanın.

ardaokkabas
25-07-2019, 08:53
Keyifle okudum konuyu, maşallah aracınıa

mikelazi
27-07-2019, 10:51
elinize kesenize bereket.
10 numara olmuş.

-Murat Özcan-
04-08-2019, 09:55
Keyifli bir deneme olmuş ve emek harcanmış maşallah diyorum..

tiMachine
09-08-2019, 14:59
100bin liraya belki de bir cabrio alıp Emirgan sokaklarında gezebilirdin...

Sen petrolhead olanı yaptın fena makine. Araca ve setup'a alıştıkça 2.25 altına düşersin diye düşünüyorum.

İlk denemeler sonrası lastiklerin durumu nasıldı?

Ayrıca araçta hafifletme için koltuk, trim vs söküldü mü

M.K
13-08-2019, 03:34
Maşallah temiz iş. Güzel arac

Pathfinder
15-08-2019, 09:30
100bin liraya belki de bir cabrio alıp Emirgan sokaklarında gezebilirdin...

Sen petrolhead olanı yaptın fena makine. Araca ve setup'a alıştıkça 2.25 altına düşersin diye düşünüyorum.

İlk denemeler sonrası lastiklerin durumu nasıldı?

Ayrıca araçta hafifletme için koltuk, trim vs söküldü mü


teşekkürler,

cabrio ile pist de güzel olur aslında :)

Nankan NS2 R taş gibi duruyor, 10 seans yapar daha. Tabi bu ekim - kasımda yapılıcak bir pist günü icin geçerli, zira hava çok sıcakken hicbir lastik dayanamıyor

Kumho V70a lar treadwear 50 yani supersoft hamur. onları günlük kullanmayı seviyorum çünki ısınmaya ihtiyac duymadan tutuyorlar. rollcüler icin ideal olabilir aslında. pistte 3-4 seansda önler biter.

araçta koltukları söktüm, yedek lastik vs de yoktu tabi. onun haricinde fazla bozmak istemedim çünki temiz ve orginal bir araba, yazık :)