PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 tsi performans gelgitleri ?



Balistique
20-01-2019, 20:25
1.4 tsi 125 dsg cza motor aracimda performans gelgitleri yasiyorum sebebini bir türlü cozemedim.
Arac bazen cok canli, gaz tepkileri olsun gidisi olsun, yuksel hizlara cikmadaki istegi olsun tatminkar. Fakat bazen oyle bir hale geliyorki ; gaz yemiyor ve devirleri cansiz gaz tepkisi berbat oluyor.
Bu performans dusuklugu oldugu zamanlarda farkettigim en bariz sey turbonun homurtulu calismasi sanki normalden daha fazla hava cekmeye ihtiyac duyuyor gibi.
Sorunum benzin ve turbodan degil bununla ilgili testleri yaptim. Bakimlarimi hep zamanından once yaparim. Herhangi bir arizada vermiyor arac.

Benzer sorun yasayan kimse varmi acaba ? Yada bu konuda fikri olan kimse ? Yardimci olursaniz sevinirim.

denizhandinc
20-01-2019, 20:43
arıza yoksa ilk akla gelen yag ve benzin

Balistique
20-01-2019, 20:49
arıza yoksa ilk akla gelen yag ve benzin

Bp ultimate kullaniyorum. Hep ayni yerden alirim performans iyi dedigim zamandada kotu dedigim zamandada ayni yerden alinan ayni benzin vardi. Yagi zaten soylemiyorum 4 bin km once degisti.

i-vtec07
20-01-2019, 21:05
Aracınız stock mu ? Edit: birde kaç binde şuanda ?

220T
20-01-2019, 21:21
Forumda daha önce benzer konular açıldı ama başlıklarını hatırlamıyorum.Umarım o arkadaşlardan gören olur.

Balistique
20-01-2019, 21:42
Arac stok degil. Hybrit turbo, rsa yazilim, dp ve kutu ici filtre var. Km 60 bin.
Soyle bir durum bu : arac full stokken stage 1 ken ve stage 2 ikende ayni seyi yasiyodum. Yani atıyorum 2 ay olmasi gerektigi gibi ama 1 ay cansiz berbat halde bu nedenle gelgit diyorum. Yani hep kotu durumda olsa bi şekilde cozum bulunur belki ama bu hallerini anlamiyorum. Hava ilede ilgisi yok yazinda oluyor kisinda. Herhangi bir arizada yok ve degismesi gereken hersey zamanindan once degisiyor. Buji, filtreler vs. Turbom bile sifir 140 lik turbosu uzerine hibritlendi. Eski orjinal turbodada bu durum oluyordu yenisindede oluyor. Yani turboyada suc bulamiyorum.

220T
20-01-2019, 21:46
Buldum.Şu konuyu okumanızı tavsiye ederim.

http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/227787-1_senedir_cozulemeyen_yigilma_problemi_polo_gti_.h tml

Balistique
20-01-2019, 21:54
Buldum.Şu konuyu okumanızı tavsiye ederim.

http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/227787-1_senedir_cozulemeyen_yigilma_problemi_polo_gti_.h tml

Bilgilendirme icin tesekkurler. Tam emin olmamakla birlikte bendeki sorundan farkli bir sorun ve surekliligi olan bir sorundan bahsediliyor konuda. Tabi ariza bilgiside vermis arac ama ben yinede bunu bir arastirayim.

berko
21-01-2019, 05:47
Aynı setuplı leon var ben de de. Benzer durum bende de söz konusu. Neden ve ne zaman yaptığını çözemedim, çünkü benzin olsa aynı depoda bazen performansı düşükmüş gibi bazen de çok iyi. Psikolojik diyip geçmiştim en başında. Uzun yolda da (Ankara-İstanbul) performans oynamaları baya oluyordu, obd den torque programı ile uzun yolda arabayı takip ettim, altitude correction nedeni ile rakım değişimi olduğunda 1.45 bardan 0.9 bara düşen turbo basıncı bunun sebebi olarak yorumladım. Rakım değişme sonrası stabil olmaya başladığında basınç normale dönüyor. Ama şehir içi ara ara bende de oluyor nedeni gene altitude correction kaynaklı mı yoksa başka bişey mi takip etmedim arabanın değerlerini.

Balistique
21-01-2019, 10:29
Kardesim tsi karakterinde var biraz bu olaylar ama en azindan nedenini bilmek ve duzeltme imkani varsa halletmek istiyorum. Bende bi ara havadaki nem oranina yordum ama tabiki emin olamiyorum. Sabahlari cig oldugu hava kosullarinda sanki daha fazla etkileniyordu arac. Kesinlikle piskolojik degil ama o kismi ben geceli cok oldu :)

M U R A T
21-01-2019, 14:51
Kardesim tsi karakterinde var biraz bu olaylar ama en azindan nedenini bilmek ve duzeltme imkani varsa halletmek istiyorum. Bende bi ara havadaki nem oranina yordum ama tabiki emin olamiyorum. Sabahlari cig oldugu hava kosullarinda sanki daha fazla etkileniyordu arac. Kesinlikle piskolojik degil ama o kismi ben geceli cok oldu :)
yazılım yapan yer ile görüştünüz mü log alıp bakıldı mı?

Balistique
21-01-2019, 15:02
yazılım yapan yer ile görüştünüz mü log alıp bakıldı mı?

Tabiki iletişim halindeyiz. Tekrar log alıp bakıcaz biraz havaların duzelmesını beklıyoruz.

golgeoyunu03
21-01-2019, 15:07
İlk aklıma gelenler yazılım, benzin kalitesi, turbonun klapesi.

i-vtec07
21-01-2019, 15:36
Benimde aklıma farklı yakıt kalitesi ve benzin pompası geldi, benzin pompasında bisey olsa arza yakarmıydı acaba direk benzin basınclıyla alakalı ?? Umarım çözülür probleminiz.

Balistique
21-01-2019, 16:39
Benzin pompası, oksijen sensörü ve diğer sensörler arıza yakıyor sorun oldugunda ama suanda aracta hıcbır arıza belırtısı yok. Teşekkür ederim cozucez bı sekılde.

Özgür Güneş
21-01-2019, 20:25
Valla bugüne kadar aldığım her arabada yaşadım, arkadaşın sıfır civic rs de bile yaşadık. Bilmiyorum, arabaların bazen naz yapası geliyor heralde diyip geçiştiriyorum. Senin dediğin durum özellikle stage cax motorlu 122 lik golf 6 ımda çok oluyordu, çok marjinal bir şekilde oluyordu hem de. Ulan bi gün it gibi gidiyor öbürsü gün kağnı gibi gidiyor, gitmek istemiyor. Sonra kabullendim ve arabayı sattım :D yazılımı sildirince o gidip-gitmeme durumu arasındaki fark çok azalmıştı.

_opeth
21-01-2019, 20:32
yakıt seviyesi bile pompanın zorlanmasına veya rahat yakıt çekmesine sebebiyet veriyor olabilir. eski şirket aracında özellikle benzin lambası yanınca bariz farkediyordu. O araçlara da taşıtmatikten dolayı %90 bp benzini konuyordu. %10 benzinlik bulamayınca cepten doldurduklarımız olur.

0M42
22-01-2019, 00:28
Performans gel gitleri çoğunlukla piskolojik olur beyler.

utkunoa
22-01-2019, 10:13
Merhabalar,Bende kisisel yorumumu yapayim tabiki oncelik log alip mumkunse aracin istenildigi gibi gitmedigi zamanda boost,timing,afr,iat bakmak gerek benim sahsi dusuncem ozellikle tsi lar isi ile alakali farkli tepkiler hissiyatlar yasatabiliyor.Ornegin araci calistirdiniz pc ye baglayip log alip bakiyoruz disarisi 20 derece intake 40-45 derece (intake den dolayi mutlaka duzeltme yersiniz )Biraz dolasin yarim gaz intake 30 lara dussun (su sogutmali intercooler sisteminde auxlary coolent pompasi 100 nm ustunde calismaya basliyor dolayisi ile ne cok fazla ne cok az basarak iat nizi gozlemleyin iat niz 45 iken ile 30 arasinda ciddi performans farklari goreceksiniz.Harici olarak her ne kadar ayni istasyondan alsakda bazen malesef yakit kalitesi yeterli olmayabiliyor.Ulkemizin yakit kalitesi standart arac icin bile yeterli gelmiyorken yukseltilmis motor gucu ile 95 oktan malesef bazen yeterli gelmeyebiliyor.Tum yeni nesil araclarda isi ile alakali duzeltmeler mevcut ve bu duzeltmeler bahsettiginiz bir gun diger gun farkini yaratabiliyor ancak bu farklar genede 100-200 aldiginiz 0,5 sn yi gecmemelidir.

mikelazi
22-01-2019, 12:30
dynamicste 15 derece iat farkından 5hp gelmişti.


birde arada aynı yolda süre alırım.aşırı bir fark yoksa kasmam.

Tunacan
22-01-2019, 15:13
Scirocco stage 1 de ben de yaşadım bunu.
Konu psikolojik hisse bağlanınca aracı sattım :)

Özgür Güneş
26-01-2019, 11:16
Bu arada belki gören olur diye yazayım, 122 lik caxların turbosu basmıyor, sebebi wastegate, hiç basıncı tutamıyor. O yüzden stage 1 bile yüklemeyi önermiyorum, belki diğer 122-125 lerde öyledir.