PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ds3 1.6 THP mi yoksa Volkswagen Scirocco 160 Hp mi ?



atakan95
21-01-2019, 07:20
Merhabalar Herkese,

23 24 yaşlarında biriyim. 2011 Ds3 40 50 bin km lerde. Vw ise 2009 model 70 bin lerde. Siz olsanız hangisini tercih edersiniz. Hemen hemen fiyatları birbirine yakın VW nin fiyatı biraz daha fazla. Farklı önerilerinizde varsa almak isterim. Amacım çok hızlı olmasa da arada gazlayıp keyif yapabileceğim bir araç almak bu arada.

turboman
21-01-2019, 08:00
Aleykümselam
Roll koşturmuyacaksan tabikide rocco her açıdan önde ds3 ün sadece motorunun önü daha açık yükleme için en fazla yazılım eksoz yaparım dersen rocco görünüş ve yol tutuşu daha ağır basıyor

denizhandinc
21-01-2019, 08:03
rocco daha seri daha yakısıklı daha prestijli

atakan95
21-01-2019, 08:15
Aleykümselam
Roll koşturmuyacaksan tabikide rocco her açıdan önde ds3 ün sadece motorunun önü daha açık yükleme için en fazla yazılım eksoz yaparım dersen rocco görünüş ve yol tutuşu daha ağır basıyor

Aslında bir yandan gönlüm ds3 e kayıyor çünkü piyasa fazla olmayan farklı bir araç. Aklımı rocco konusunda tek kurcalayan kısmı 2009 model olması.

atakan95
21-01-2019, 08:17
rocco daha seri daha yakısıklı daha prestijli

yukarda da yazdığım gibi rocco nun 2009 model olması kafamı kurcalıyor daha yeni model olsa belki direk tercih edebilirdim. 2009 ile 2010 2011 arasında bildiğiniz fark var mı acaba ? sanırım rocco kullanıyorsunuz.

atakan95
21-01-2019, 08:18
Bu arada bahsettiğiniz gibi yazılım egzoz dan fazlasına motora girip yüklemeyi düşünmüyorum açıkçası.

Victiz
21-01-2019, 09:37
2 araca da sahip olmuş biri olaraktan,

DS3 - Filtre, egzoz, dp, dv, cooler, stage 3 etuners
Scirocco - Filtre, egzoz, dp, dv, cooler, stage 1 tmg

setupları vardı ve ikisi de aldığımda stock haldeydi.

DS3, daha serseri, daha heyecan veren, yaptığın setup'ı daha çok hissettiren bir araç. THP'nin kronikleri olan her yıl termostat bozulabilir, zincir uzayıp sente kayabilir, her 30 bin km'de bir subap kurum temizliği yapmak gerekir.
Scirocco, stage 1 olmasına rağmen stage 3+hybrid turbo Rc ve Gt'lerle basıyordum. Daha karizmatik, daha oturakli ve kesinlikle DS3'ten kat kat daha üstün yol tutuşuna sahip. Ancak DS3'ün tam tersine setup'ını hissettirmiyor. Yani gazlıyorsun ama boşa gazlıyorsun gibi hissiyat. Kronikleri olarak, sc devirdaim bozulabilir, onun dışında bir sorun yaşamadım. Missfire olmaması için bobin ve bujilerin değişimi aksatılmamalı. R8 bobin ve bkr7 buji tavsiye ederim. 240-250 3 şerit kırınca bile arkası gelmiyordu. Ama DS3'ün her zaman arkası geliyor.

Bunlar da kendileri :)

https://i.hizliresim.com/k9W1ED.jpg

https://i.hizliresim.com/Nn19kX.jpg

atakan95
21-01-2019, 09:55
2 araca da sahip olmuş biri olaraktan,

DS3 - Filtre, egzoz, dp, dv, cooler, stage 3 etuners
Scirocco - Filtre, egzoz, dp, dv, cooler, stage 1 tmg

setupları vardı ve ikisi de aldığımda stock haldeydi.

DS3, daha serseri, daha heyecan veren, yaptığın setup'ı daha çok hissettiren bir araç. THP'nin kronikleri olan her yıl termostat bozulabilir, zincir uzayıp sente kayabilir, her 30 bin km'de bir subap kurum temizliği yapmak gerekir.
Scirocco, stage 1 olmasına rağmen stage 3+hybrid turbo Rc ve Gt'lerle basıyordum. Daha karizmatik, daha oturakli ve kesinlikle DS3'ten kat kat daha üstün yol tutuşuna sahip. Ancak DS3'ün tam tersine setup'ını hissettirmiyor. Yani gazlıyorsun ama boşa gazlıyorsun gibi hissiyat. Kronikleri olarak, sc devirdaim bozulabilir, onun dışında bir sorun yaşamadım. Missfire olmaması için bobin ve bujilerin değişimi aksatılmamalı. R8 bobin ve bkr7 buji tavsiye ederim. 240-250 3 şerit kırınca bile arkası gelmiyordu. Ama DS3'ün her zaman arkası geliyor.

Bunlar da kendileri :)

https://i.hizliresim.com/k9W1ED.jpg

https://i.hizliresim.com/Nn19kX.jpg


Maşallah iki araçta çok iyi gözüküyor. Scirocco kaç modeldi acaba ve manuel miydi ? 2009 model olması baktığım aracın açıkçası biraz korkutuyor. Baktığım araç manuel 160 lık. Bu arada bu araçlardan başka tavsiye edebileceğiniz araç var ise tecrübelerinizden faydanlanmak isterim. Verdiğiniz bilgiler içinde teşekkür ederim. Çok çok faydalı oldu benim için.

Victiz
21-01-2019, 10:10
Teşekkürler öncelikle,

Scirocco 2011 model cav motorlu olandandı. 160'lık motorlar polo gti, ibiza cupra, vrs gibi modellerde olan 180'likler gibi yağ yakmıyor. Ancak en az onlan kadar hassas motor. Benden önce motor revize edilmişti, Nural piston vardı. Oem motorluların genelde yarısından fazlası piston segmanını kırıyor çünkü. DS3'üm ise sandık motorluydu. 40 bin km'de değişmişti. 145 bin km'e kadar kullanıp satmıştım. 2009 Scirocco'nun direksiyonu, kadranları vs biraz daha demode duruyor 2010+ olanlara göre. Benim aracım manueldi. vites araları çok çok uzun ama hiç sorun yaşamadım. Tek tavsiyem iki araçtan hangisini alacak olursanız alın kenarda min. 5-10 bin tl bulundurmanızı öneririm. Bütçenize göre araç tavsiye edebilirim.

atakan95
21-01-2019, 10:18
Teşekkürler öncelikle,

Scirocco 2011 model cav motorlu olandandı. 160'lık motorlar polo gti, ibiza cupra, vrs gibi modellerde olan 180'likler gibi yağ yakmıyor. Ancak en az onlan kadar hassas motor. Benden önce motor revize edilmişti, Nural piston vardı. Oem motorluların genelde yarısından fazlası piston segmanını kırıyor çünkü. DS3'üm ise sandık motorluydu. 40 bin km'de değişmişti. 145 bin km'e kadar kullanıp satmıştım. 2009 Scirocco'nun direksiyonu, kadranları vs biraz daha demode duruyor 2010+ olanlara göre. Benim aracım manueldi. vites araları çok çok uzun ama hiç sorun yaşamadım. Tek tavsiyem iki araçtan hangisini alacak olursanız alın kenarda min. 5-10 bin tl bulundurmanızı öneririm. Bütçenize göre araç tavsiye edebilirim.

Bütçe maksimum 65 bin tl. Sizin de söylediğiniz gibi direksiyon filan cidden demode duruyor belki direksiyon filan yenisiyle filan değiştirilir. Ama kadranın ortasında bilgi ekranı turuncu filan o nasıl çözülür bilemiyorum.

onursumer
21-01-2019, 11:15
uzun sure binmeyi planlıyorsan yüksek model düşük km araç tercih ederdim ben :)

atakan95
21-01-2019, 11:47
uzun sure binmeyi planlıyorsan yüksek model düşük km araç tercih ederdim ben :)

2 sene çok acil bir durum vs. olmadığı sürece borcunu bitirene kadar binmeyi düşünüyorum. Dövizin gerçi 2 sene sonra ne olacağı da belli değil belki satıp yerine bile başka bir araç alamayacağım. O yüzden dediğiniz mantıklı geliyor bana da.

i-vtec07
21-01-2019, 11:50
Ds3 bence en büyük sebebi ise o eski direksiyonu.

Birde ds3 daha serseri duruyo, tabi kronik sorunu daha fazla oda eksisi.

DOHC
21-01-2019, 12:17
Senin seçimin zaten belli gibi VW olarak ama kendini ikna için buradan biraz destek bekliyorsun gibime geldi :).

atakan95
21-01-2019, 12:32
Senin seçimin zaten belli gibi VW olarak ama kendini ikna için buradan biraz destek bekliyorsun gibime geldi :).

Aslında başından beri aklımda Ds3 vardı. Hem daha yeni model oluşu hem daha düşük km oluşu hem de herkeste olmayan az bir araç olmasından dolayı. Yalnız rocco nun o arkasının kaslı duruşu ayrı bir hoşuma gitmiyor değil. Yukarıda da bahsettiğim gibi bütçemi uygun temiz olan bir rocco var 2009 model. Direksiyonu ve kadranların arasında bilgi ekranının eski olması kafamı karıştırıyor. Yeni kasa düşük km li rocco alabiliyor olsam sanırım direkt onu alırdım ilerde zarar etmeden ikinci elde satma olasılığı olduğu için. Hala kafam çok karışık karar veremiyorum açıkçası :)

Erdem K.
21-01-2019, 13:06
ds3'ün tipi roccoya göre daha yakışıklı (bence) ancak kronikleri ile uğraşmak adamı strese sokabiliyor
kronikleri olmasa, daha modelli ve düşük km tabi ki de tercih sebebidir...

uluckaban
21-01-2019, 13:20
Bahsettiğin scirocco istanbul daki beyaz sanırım bugün öğlen itibariyle satıldı dahada o fiyatlara öylesini bulamazsın :D

uluckaban
21-01-2019, 13:32
Pardon benim bahsettiğim dsg ydi

atakan95
21-01-2019, 13:42
ds3'ün tipi roccoya göre daha yakışıklı (bence) ancak kronikleri ile uğraşmak adamı strese sokabiliyor
kronikleri olmasa, daha modelli ve düşük km tabi ki de tercih sebebidir...

ds3 ün o kadar fazla mı kronik sorunları cidden. Ben araştırdığım kadarıyla fazla kronik sorun okumamıştım. Bildiğiniz sorunları varsa yazabilir misiniz?

GÖKTÜRK
21-01-2019, 13:54
benim için tartışmasız rocco

Erdem K.
21-01-2019, 15:00
ds3 ün o kadar fazla mı kronik sorunları cidden. Ben araştırdığım kadarıyla fazla kronik sorun okumamıştım. Bildiğiniz sorunları varsa yazabilir misiniz?

thp motorda benim karşılaştıklarım kurum, sente ve yüksek basınç pompası.
bobin ve thermostattan da bahsedenler duydum ...

atakan95
21-01-2019, 15:41
benim için tartışmasız rocco

sebepleriyle birlikte yazarsanız okumak isterim düşüncelerinizi.

atakan95
21-01-2019, 15:42
thp motorda benim karşılaştıklarım kurum, sente ve yüksek basınç pompası.
bobin ve thermostattan da bahsedenler duydum ...

başka bir şey kalmadı sanırım baya sorun varmış:)

onursumer
21-01-2019, 15:52
thp de çozulemeyecek sorun yok aslında

belli km lerde belli başlı sorunlar iyi bilen ustan varsa sorun yaşamazsın , termostat,yüksek basınc pompası, bobin ve kurum temizliği listesi sabit :)

GÖKTÜRK
21-01-2019, 16:42
sebepleriyle birlikte yazarsanız okumak isterim düşüncelerinizi.

tamamen görüntüsüne ve duruşuna yönelik , ben hız yapan biri değilim yol tutuşu falan şöyle böyle diyemem ben görüntüsünü seviyorum yakıtıda fena değil 1.4 tsi bir araca göre bende şu aralar bakıyorum 1.4 tsi ama 122lik bakıyorum

fthdrn
21-01-2019, 16:55
Ds3 daha karakteristik. rocco daha çok yeditepeli berkecan arabası. uzun süre kullanıcaksan rocco sıkabilir.

by_hayali
21-01-2019, 17:03
ds3 sahibi olarak beni çok şaşıttı alırken hiç bu kadar seveceğimi tahmin etmemiştim :) yazılım dp egsoz ve filtre ile de çok çok keyifli hale geliyor :)

16EC813
21-01-2019, 18:49
al mis gibi bi vti ikisininden içinden geç
ikiside degil der giderim :D

atakan95
21-01-2019, 19:52
Ds3 daha karakteristik. rocco daha çok yeditepeli berkecan arabası. uzun süre kullanıcaksan rocco sıkabilir.

Minimum 2 sene kullanmayi dusunuyorum borcunu filan bitirene kadar aracin. Arada tabi parayi bulamazsak :)

atakan95
21-01-2019, 19:54
ds3 sahibi olarak beni çok şaşıttı alırken hiç bu kadar seveceğimi tahmin etmemiştim :) yazılım dp egsoz ve filtre ile de çok çok keyifli hale geliyor :)

Ds3 un piyasasi cidden cok yavas gidiyor. Bayadir ilanda olan bir cok araba ayni sekilde duruyor. 2 sene sonrasinda aracin degeri ederinin altinda kalir diye dusunduruyor acikcasi beni.

atakan95
21-01-2019, 19:55
al mis gibi bi vti ikisininden içinden geç
ikiside degil der giderim :D

Bir cok araca bakiyorum kac aydir ama VTI dediginiz arac hangisi oluyor tam olarak inceliyim onu da.

Özgür Güneş
21-01-2019, 20:07
Benim tecrübem şu yönde:

Çok el değiştirmemiş
Çok yüklenilmemiş
İyi bakılmış
(özetle geçmişini net bildiğin)

olması bu tip araçlarda en önemli kriter olmalı, yoksa çok başın ağrır. İki modelde hangisinden daha temizini bulursan onu al bana sorarsan. Yüklemeyi düşünüyor musun bilmiyorum tabi.

Grimlord
21-01-2019, 20:14
Ds3 tercih et derim, temizini bulma şansın daha yüksek
Egzoz yazılım dp falan çok keyifli ve yeterli olur
208 thp de bakabilirsin, cam tavanlıları süper
Scirocco temizine dünya para istiyorlar
Dün 4-5 scirocco baktım rastgele hepsinin en kötü kaput değişik, hasar kaydı +10 bin
Hele 122lik olup bixenon ve cam tavansız olanları hiç almayın diyorlar
Yol tutuş kalite vs birşey diyemem ama bence maalesef f30lar gibi kaderi kötü sciroccoların :D

atakan95
21-01-2019, 20:52
Benim tecrübem şu yönde:

Çok el değiştirmemiş
Çok yüklenilmemiş
İyi bakılmış
(özetle geçmişini net bildiğin)

olması bu tip araçlarda en önemli kriter olmalı, yoksa çok başın ağrır. İki modelde hangisinden daha temizini bulursan onu al bana sorarsan. Yüklemeyi düşünüyor musun bilmiyorum tabi.

Rocco da temiz ds3 te temiz aklımda ki olan iki araçta. En fazla yazılım egzoz yaparım. Fazlasına kısa vadede bütçe ayıramam gibi gözüküyor. Baktığım rocco 5000 tl trameri var sol çamurluğu ve kapısında boya var. Baya baya temiz gözüküyor ama tabi gidip bakınca ne çıkar belli olmaz.

atakan95
21-01-2019, 20:54
Ds3 tercih et derim, temizini bulma şansın daha yüksek
Egzoz yazılım dp falan çok keyifli ve yeterli olur
208 thp de bakabilirsin, cam tavanlıları süper
Scirocco temizine dünya para istiyorlar
Dün 4-5 scirocco baktım rastgele hepsinin en kötü kaput değişik, hasar kaydı +10 bin
Hele 122lik olup bixenon ve cam tavansız olanları hiç almayın diyorlar
Yol tutuş kalite vs birşey diyemem ama bence maalesef f30lar gibi kaderi kötü sciroccoların :D

Aklımda ki rocco 160 lık manuel 2009 model. Gayet temiz gözüküyor yukarıda da belirttim. Ds3 2 sene sonra filan satarken değerinin çok altına gidicek gibi geliyor nedense ama rocco piyasısa daha hareketli yani.

fthdrn
21-01-2019, 21:04
Kaza bela olmadıkça ikinci el spor arabanin değeri Memleketimizde azalmaz. Aksine her türlü artar.

Özgür Güneş
21-01-2019, 23:59
Bildiğim kadarıyla 12’ allure thp 208 lerde epey motorsal sorun çözüldü, fiyatları da uygun, donanım olarak da zengin, onlara yönelebilirsin bence.

.::EmrE::.
22-01-2019, 00:24
Görünüş ve tarz olarak kesinlikle DS3 çok daha iyi bence.

oguzedr
22-01-2019, 00:33
2 sene 2013 cth Polo gti kullandım ve sorunsuz olarak. 1 seneye yakındır da ds3 1.6 thp kullanıyorum

Tsi da thp de güzel bir araç lakin kronik problemler karşılaştırırsak ;

Tsi’ın kronikleri mekatronik, şanzıman , yağ yakma , segman ve 350+ güçlerde Blok kırma sorunu var. Sanırım rocco artık üretim de değil bu da dezavantaj
Ds3 1.6 thp 60 binde 1 kurum temizliği olayı var . Benzin pompası arıza yapabiliyor o da aracı az benzinle kullanmaktan dolayı oluyor ve birkaç sensör bozulabiliyor çok pahalı işlemler değil

Lakin Rocco nun şuanda üretimi yokken ds3 ün 2019 yılında üretimi var vede kasa 2010 yılında neyse ön tampon hariç kasa birebir aynı ve bu ciddi bir artı
Ds3 1.6 thp affermarket hertürlü parçası ( kol , piston , İntercooler, filtre vs ) daha ucuz
Ds3 ün 6 ileri olmasından dolayı yakıtı daha az
1.6 thp ler 550-600 HP güç alınırken Tsi lar 400 de Blok kırma sorunundan dolayı limit kalıyor

2 aracıda uzun süreli kullanmış birisi olarak yorumum ;

Görüntü olarak ; ds3
Aynı kasada üretime devam etmesi ; ds3
Performans olarak ; ds3
Yakıt tüketimi ; ds3
Aftermarket ve oem parça uygun fiyatlı olması ; ds3
Kronik sorunlar ; Eşit

tuFAN
22-01-2019, 00:48
THP de kronik sorun yoktur güncellenmemiş parça vardır

oguzedr
22-01-2019, 01:01
Unutmadan şunu da ekliyeyim 2 sene sonra ds3 ler 100 bin bandına gelebilir.Tabi bu benim kendi fikrim. Belirttiğim sebeplerden ötürü ; Yüzünün değişmemesi ,600 beygire yakın güç alınması ve parça fiyatlarının çok uygun fiyatlı olması

Sonuçta 1.4 Tsi üretimi yok. 2019 golf r için de söylenen rakam 860 bin tl :)

Bugün Sahibinden 2.el ilanlarına bakın 2018 1.0 Tsi benzinli Polo için 150 bin tl isteyen var.

O yüzden bence 2 sene sonra ds3 ler 100 bandına gelir

suk3b3
22-01-2019, 02:22
Bir cok araca bakiyorum kac aydir ama VTI dediginiz arac hangisi oluyor tam olarak inceliyim onu da.

Sen hızlı araç sürme kardeş. Kendine birüç linea al bin. forumda 1.5 sene geçirmişsin vti ne diyosun

atakan95
22-01-2019, 07:04
Sen hızlı araç sürme kardeş. Kendine birüç linea al bin. forumda 1.5 sene geçirmişsin vti ne diyosun

Bir insan her şeyi bilmek zorunda mı ? Honda nın saçma sapan piyasası yüzünden bilmem kaç model arabaya 50 bin tl istemeleri yüzünden honda araçlara bir kez bile bakmadım almayı da düşünmüyorum. Para kolay kazanılmıyor bende o parayı kazanmak için verdiğim emeğe değecek şekilde bir araç bulmaya çalışıyorum. Siz daha yorum yapmazsanız sevinirim konuya. İyi günler.

atakan95
22-01-2019, 07:21
2 sene 2013 cth Polo gti kullandım ve sorunsuz olarak. 1 seneye yakındır da ds3 1.6 thp kullanıyorum

Tsi da thp de güzel bir araç lakin kronik problemler karşılaştırırsak ;

Tsi’ın kronikleri mekatronik, şanzıman , yağ yakma , segman ve 350+ güçlerde Blok kırma sorunu var. Sanırım rocco artık üretim de değil bu da dezavantaj
Ds3 1.6 thp 60 binde 1 kurum temizliği olayı var . Benzin pompası arıza yapabiliyor o da aracı az benzinle kullanmaktan dolayı oluyor ve birkaç sensör bozulabiliyor çok pahalı işlemler değil

Lakin Rocco nun şuanda üretimi yokken ds3 ün 2019 yılında üretimi var vede kasa 2010 yılında neyse ön tampon hariç kasa birebir aynı ve bu ciddi bir artı
Ds3 1.6 thp affermarket hertürlü parçası ( kol , piston , İntercooler, filtre vs ) daha ucuz
Ds3 ün 6 ileri olmasından dolayı yakıtı daha az
1.6 thp ler 550-600 HP güç alınırken Tsi lar 400 de Blok kırma sorunundan dolayı limit kalıyor

2 aracıda uzun süreli kullanmış birisi olarak yorumum ;

Görüntü olarak ; ds3
Aynı kasada üretime devam etmesi ; ds3
Performans olarak ; ds3
Yakıt tüketimi ; ds3
Aftermarket ve oem parça uygun fiyatlı olması ; ds3
Kronik sorunlar ; Eşit

İlk baştan beri benimde aklımda aslında ds3 vardı. Yaptığınız yorumlar için teşekkür ederim. Bakış açınız sayesinde benimde aklıma yattı açıkçası. Bahsettiğiniz kadar araca yükleme yapmayı kısa vadede düşünmüyorum. Ama bu güçlere THP motorun dayanıklı olması demek aslında daha uzun süreler daha sıkıntısız kullanılabilir demek bir nevi. Nedense Ds3 ü ise babama bir türlü sevdiremedim. En kısa zamanda aklını çelmem gerekiyor gibi gözüküyor:):)

atakan95
22-01-2019, 07:23
Bildiğim kadarıyla 12’ allure thp 208 lerde epey motorsal sorun çözüldü, fiyatları da uygun, donanım olarak da zengin, onlara yönelebilirsin bence.

evet 208 lerede baktım. Gönlüm tabikide GTI olması yönünde ama bütçe olarak beni aşıyor malesef ki. Kafama yatan bir allure denk gelir ise 208 de aklımda zaten. Teşekkür ederim yorumunuz için.

by_hayali
22-01-2019, 08:17
Ds3 un piyasasi cidden cok yavas gidiyor. Bayadir ilanda olan bir cok araba ayni sekilde duruyor. 2 sene sonrasinda aracin degeri ederinin altinda kalir diye dusunduruyor acikcasi beni.

ben tam tersini düşünüyorum bundan 1 sene öncesine bakarsak eğer ds3 10bin daha aşşağıdaydı fiyat olarak şuan 50-60 bandına oturdu :)

denizhandinc
22-01-2019, 08:56
2 sene 2013 cth Polo gti kullandım ve sorunsuz olarak. 1 seneye yakındır da ds3 1.6 thp kullanıyorum

Tsi da thp de güzel bir araç lakin kronik problemler karşılaştırırsak ;

Tsi’ın kronikleri mekatronik, şanzıman , yağ yakma , segman ve 350+ güçlerde Blok kırma sorunu var. Sanırım rocco artık üretim de değil bu da dezavantaj
Ds3 1.6 thp 60 binde 1 kurum temizliği olayı var . Benzin pompası arıza yapabiliyor o da aracı az benzinle kullanmaktan dolayı oluyor ve birkaç sensör bozulabiliyor çok pahalı işlemler değil

Lakin Rocco nun şuanda üretimi yokken ds3 ün 2019 yılında üretimi var vede kasa 2010 yılında neyse ön tampon hariç kasa birebir aynı ve bu ciddi bir artı
Ds3 1.6 thp affermarket hertürlü parçası ( kol , piston , İntercooler, filtre vs ) daha ucuz
Ds3 ün 6 ileri olmasından dolayı yakıtı daha az
1.6 thp ler 550-600 HP güç alınırken Tsi lar 400 de Blok kırma sorunundan dolayı limit kalıyor

2 aracıda uzun süreli kullanmış birisi olarak yorumum ;

Görüntü olarak ; ds3
Aynı kasada üretime devam etmesi ; ds3
Performans olarak ; ds3
Yakıt tüketimi ; ds3
Aftermarket ve oem parça uygun fiyatlı olması ; ds3
Kronik sorunlar ; Eşit

ds3 ün kasasının degismeden devam etmesi avantaj dogru ama rocconun üretilmemeside bir dezavantaj degil. Scirocco her zaman piyasası olan bir arac bence ve yeni üretimi yapılmayacagı icin elde kalanlar degerleniyor sürekli. Piyasayı takip eden görecektir. s2000 misali

oguzedr
22-01-2019, 10:25
İç genişlik olacakta ds3 rocco dan net olarak daha geniştir. Polo ibiza Fabia dan da daha geniş iç hacmi var

Ds3 ün iç hacmi Mk6 golf ile iç hacmi ile yakındır

Şunu da belirteyim , araca yazılım egzoz dahi yapsan çoğu kişi 300v yağ kullanıyor ve buji sorunundan dolayı bkr7 yada bkr8 kullanıyor. 300v 4 litre 400-450 civarı bujide 300 civarı

Thp de ise mobil esp yetiyor buji olarak ta 207 rc nin oem bujisi iş yapıyor. Yağ 150 buji de 100-120 lira :)

2.el de de şöyle örnek vereyim ;
Elle biraz tutulur VTI lar 45 106 gti lar 35 eo3 ler 80 lira ve satılıyor. Yani 15-22 yaş arasındaki araçların 2.el piyasası bu

Belirttiğim gibi adamlar 2. El 3 silindir benzinli poloya 150 yazıyor. Yeni golf r ın da fiyatları 860 bin tl deniyor.

Ds3 ü bugün limit setupta 5 saniye başını koşuyor. Birçok thp de 5 lere çok rahat iniyor. Yeni çıkan arabaların rakamları da belli kimse rahatça 500 üstü rakam vermez bir spor arabaya.

Üst setuplarda Kıyas yapabileceğin araba 2.0 Tfsi o da limit 4.5 koşuyor. Onun da artısı yol tutuş ds3 e göre daha iyi. Lakin ufak bir vergi dezavantajı var. Yakıt şehir içi 12-14 arası yakıyor . Affetmarket parçaları klasik vag grup gibi pahalı (ön ve arka pompaların 0 ı 15 civarı tutar). Kasa 2008-2012 de kaldı . Golf te kasa yeniledi s3 te aynı şekilde
Ben ds3 ü alırken 2.0 Tfsi ile kıyas yaparak almıştım. Ds3 hala aynı kasada üretime devam ediyor. Ds3 ün üst setupta bile aftermarket pompa ihtiyacı yok . 1800 tl pompa fiyatı var.

Ufak bir şey daha ekliyeyim ben Edirne’de yaşıyorum. İstanbul yada Antalya da thp ustalarının rahat bulunabildiği yerde de değilim :)

AhmetKadir
22-01-2019, 11:19
Ben scirocco gorunce kafami çeviriyorum artik. Ds3 daha ilgk çekici geliyor. Para kolay kazanilmiyor ama keyif icin aldigim araba kar ettirmese de olur yani. Fd6 civic satıp legacy aldim. Satsam ayni civici geri alamıyorum ama cok daha mutluyum.

atakan95
22-01-2019, 12:04
İç genişlik olacakta ds3 rocco dan net olarak daha geniştir. Polo ibiza Fabia dan da daha geniş iç hacmi var

Ds3 ün iç hacmi Mk6 golf ile iç hacmi ile yakındır

Şunu da belirteyim , araca yazılım egzoz dahi yapsan çoğu kişi 300v yağ kullanıyor ve buji sorunundan dolayı bkr7 yada bkr8 kullanıyor. 300v 4 litre 400-450 civarı bujide 300 civarı

Thp de ise mobil esp yetiyor buji olarak ta 207 rc nin oem bujisi iş yapıyor. Yağ 150 buji de 100-120 lira :)

2.el de de şöyle örnek vereyim ;
Elle biraz tutulur VTI lar 45 106 gti lar 35 eo3 ler 80 lira ve satılıyor. Yani 15-22 yaş arasındaki araçların 2.el piyasası bu

Belirttiğim gibi adamlar 2. El 3 silindir benzinli poloya 150 yazıyor. Yeni golf r ın da fiyatları 860 bin tl deniyor.

Ds3 ü bugün limit setupta 5 saniye başını koşuyor. Birçok thp de 5 lere çok rahat iniyor. Yeni çıkan arabaların rakamları da belli kimse rahatça 500 üstü rakam vermez bir spor arabaya.

Üst setuplarda Kıyas yapabileceğin araba 2.0 Tfsi o da limit 4.5 koşuyor. Onun da artısı yol tutuş ds3 e göre daha iyi. Lakin ufak bir vergi dezavantajı var. Yakıt şehir içi 12-14 arası yakıyor . Affetmarket parçaları klasik vag grup gibi pahalı (ön ve arka pompaların 0 ı 15 civarı tutar). Kasa 2008-2012 de kaldı . Golf te kasa yeniledi s3 te aynı şekilde
Ben ds3 ü alırken 2.0 Tfsi ile kıyas yaparak almıştım. Ds3 hala aynı kasada üretime devam ediyor. Ds3 ün üst setupta bile aftermarket pompa ihtiyacı yok . 1800 tl pompa fiyatı var.

Ufak bir şey daha ekliyeyim ben Edirne’de yaşıyorum. İstanbul yada Antalya da thp ustalarının rahat bulunabildiği yerde de değilim :)

Kısmet olurda eğer Ds3 sahibi olursam sizi bol bol rahatsız edeceğim gibi duruyor. :) Çok çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Dediğiniz gibi istanbula ikamet ediyorum maslak oto sanayiye baya yakın konumda yaşıyorum. Usta konusunda bir sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum.

atakan95
22-01-2019, 12:06
Ben scirocco gorunce kafami çeviriyorum artik. Ds3 daha ilgk çekici geliyor. Para kolay kazanilmiyor ama keyif icin aldigim araba kar ettirmese de olur yani. Fd6 civic satıp legacy aldim. Satsam ayni civici geri alamıyorum ama cok daha mutluyum.

Amaç kar etmek değil aslında yanlış anlaşıldım sanırım. Demek istediğim ederinde satılsın çok çok fazla değer kaybetmesin benim için problem olmaz o konuda. Yorumlarınız için teşekkür ederim.

atakan95
22-01-2019, 12:14
ds3 ün kasasının degismeden devam etmesi avantaj dogru ama rocconun üretilmemeside bir dezavantaj degil. Scirocco her zaman piyasası olan bir arac bence ve yeni üretimi yapılmayacagı icin elde kalanlar degerleniyor sürekli. Piyasayı takip eden görecektir. s2000 misali

Öyle olsa bile 2009 model rocco çok fazla tutulmuyor sanırım piyasada. İç tasarımının eski olmasından dolayı galiba. Tabi motor olarak filan kronik problemleri var mı 2010 ve sonrasında üretilmiş roccolara göre orası hakkında bilgim yok açıkçası.

fthdrn
22-01-2019, 14:41
forumdaki 1.6 thp konularını da inceleyebilirsiniz eğer Ds3 den yana karar kılarsanız

Anıl E.
22-01-2019, 23:20
208 thp allurede olabilir o paralara,donanım olarak çok tatmin eder.

cnzdmr
23-01-2019, 08:13
Yazmıyım dedim ama DS3 ün rocco dan daha geniş iç hacim sunması mümkün mü arkadaşlar ?

iç hacim den kastınız arka koltuk diz mesafesi mi ? Rocco ön panel rahatlığında çok başarılı. Arka koltuklarda gayet yeterli diz mesafesi sunuyor.

DS3 c3 boyutundan en nihayetinde polo olur onun rakibi.

Sevgili oguzedr sen 2 aracı da kullandığına emin misin ?

denizhandinc
23-01-2019, 09:58
Yazmıyım dedim ama DS3 ün rocco dan daha geniş iç hacim sunması mümkün mü arkadaşlar ?

iç hacim den kastınız arka koltuk diz mesafesi mi ? Rocco ön panel rahatlığında çok başarılı. Arka koltuklarda gayet yeterli diz mesafesi sunuyor.

DS3 c3 boyutundan en nihayetinde polo olur onun rakibi.

Sevgili oguzedr sen 2 aracı da kullandığına emin misin ?

valla bende yazmiyim dedim ama cok iddali konusmus :D scirocco, ds3 den daha uzun ve daha genis. ds3 anca gti ile r56 ile kıyaslanır

oguzedr
23-01-2019, 12:28
Yazmıyım dedim ama DS3 ün rocco dan daha geniş iç hacim sunması mümkün mü arkadaşlar ?

iç hacim den kastınız arka koltuk diz mesafesi mi ? Rocco ön panel rahatlığında çok başarılı. Arka koltuklarda gayet yeterli diz mesafesi sunuyor.

DS3 c3 boyutundan en nihayetinde polo olur onun rakibi.

Sevgili oguzedr sen 2 aracı da kullandığına emin misin ?

Rocco kullanan 2 yakın arkadaşım kendileri söyledi. Ds3 ün iç hacmi daha geniş , daha ferah araba diye :)

atakan95
23-01-2019, 16:28
Rocco kullanan 2 yakın arkadaşım kendileri söyledi. Ds3 ün iç hacmi daha geniş , daha ferah araba diye :)

aslında iç hacim benim açımdan çok problem olabilecek bir konu gibi gözükmüyor. Cidden doğru arabaya karar verdiğim zaman hacimi problem ediceğimi düşünmüyorum.

c.sar
23-01-2019, 16:38
Çok fazla fark yok sanki aralarında.(sahibinden deki bilgiler doğruysa tabi)

http://i66.tinypic.com/4iizgw.png

http://i64.tinypic.com/24qlaq1.png