PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bursa Galericiler Başkanından skandal açıklama: Dyno Testi zararlıdır



ardicli2000
11-02-2019, 14:17
Konudan haberim aşağıdaki YouTube videosunu görmemle oldu. 1 Nisan'da yasa yürürlüğe girecek ve adamlar resmen dyno testini kaldırın diyorlar. Üçkağıtları meydana çıkmasın diye de zararlı yalanını uydurmuşlar. Sanırsın günde 10 kere redline a giriyor araç...


https://www.youtube.com/watch?v=GC38Z1VW_Mw

16EC813
11-02-2019, 14:22
bunlara varyaa söylenecek o kadar çok özlü söz var yaa neyyy se :D

Low-Rider
11-02-2019, 14:34
Valla adamın ne dediği umrumda değil de, ben araç satarken de dyno'ya çıkarmak isteyenler oldu açıkca söyledim.

Fanı olmayan ya da bilgisayar fanından hallice fanlı dyno'lar var, onlara sokmam arabamı.

utkunoa
11-02-2019, 14:40
Skandal olan birşey göremiyorum ?, Her köşebaşında dyno cu var gerçekten de show, Kendi gözlerimle de birçok şanzıman, abs beyin ünitelerinin de bozulduğuna şahit oldum. Dyno dediğiniz şey o kadar kolay görünen birşey değil. Yük tipleri olsun anlık moment olsun tekerden alınacak tepkiler vs kalibrasyonları çok zor ve özel yapılmalıdır. Özellikle 4 çeker araçlar için daha dikkatli yapılması gerekiyor. Profesyonel dynolar için konuşmuyorum bu arada ( MAHA, DynoDynamics, Mustang, Dynokraft, Dynojet vs. ). Ancak ekspertiz dynoları %80 fiyasko ve show, Benim görüşüm bu yönde

rebelh
11-02-2019, 14:43
Valla adamın ne dediği umrumda değil de, ben araç satarken de dyno'ya çıkarmak isteyenler oldu açıkca söyledim.

Fanı olmayan ya da bilgisayar fanından hallice fanlı dyno'lar var, onlara sokmam arabamı.

ya benim otomatik vites arabamla dynoda kesiciye girdi lavuk
dip gaz yaptı araba 230 mu 220 mi ne kmye çıktı mazda 6 lpgli araç
sonra şaseden hasarlı bel altı boyalı araca değişensiz 3 parça boyalı diye rapor verdi
142 hp araca 160 hp güç aldı motor %90mış :D

dedim senin yapacağın işi ....
ben alıcıya her şeyi anlatmıştım ztn fiyatı da ona göre uygun vermiştim adam da güldü geçti aldı arabayı
dedim ben bu raporla bu arabayı 5 lira daha pahalıya satarım :D

öyle kıytırık expertizlere dynolara bende karşıyım sokmam bir daha arabamı

Ormanci
11-02-2019, 14:55
Ekspertiz yapan şirket de sorumlu hale gelecek 2.el yasası ile, haliyle bi tarafları atıyor :)

Geçenlerde bizde Otomotiv ile ilgili bir Komite'de de benzer konu gündeme geldi. Kanun tasarısında, düzenlemede dinamometrelere yer verilmeli mi verilmemeli mi konusu geçti.

Ama buradaki gibi "zarar/ziyan" gibi saçma bir açıklama yerine, bunların "ne kadar sağlıklı güç ölçtüğü" ve "bunların düzgün çalışıp çalışmadığının denetiminin kimler tarafından nasıl yapılacağı" idi. En son ne oldu neye karar verildi bilemiyorum.

Bu anlamda dinamometre zaten hiç bi halt ifade etmiyor.

Benim eski arabayı da satarken güya Gezenadamlar ekspertize götürmüşler, adamlar 170hp ölçmüş. Ya salaklar, arabada yazılım var, downpipe var, o var bu var, nasıl 170 ölçtün :) Tekerlek gücü mü veriyor senin dyno, yoksa motor gücü mü ölçüyor, onlar da muamma...

Motorun durumu yüzde olarak da dyno ile verilmez ki zaten. Bu anlamda bu yüzden de gereksiz.

Zararlı falan demek yerine bu argümanlarla kanunda yer almamasının daha hayırlı olacağından bahsetseler daha iyi olacakmış.

Ormanci
11-02-2019, 14:58
ya benim otomatik vites arabamla dynoda kesiciye girdi lavuk
dip gaz yaptı araba 230 mu 220 mi ne kmye çıktı mazda 6 lpgli araç
sonra şaseden hasarlı bel altı boyalı araca değişensiz 3 parça boyalı diye rapor verdi
142 hp araca 160 hp güç aldı motor %90mış :D

dedim senin yapacağın işi ....
ben alıcıya her şeyi anlatmıştım ztn fiyatı da ona göre uygun vermiştim adam da güldü geçti aldı arabayı
dedim ben bu raporla bu arabayı 5 lira daha pahalıya satarım :D

öyle kıytırık expertizlere dynolara bende karşıyım sokmam bir daha arabamı

Ya bizde bi toplantıda bişey anlattılar, daha önce de yazdım mı hatırlamıyorum;

Adamın ekspertiz dükkanı var, bir araç alacak, "bu marka model araç alıyorum, ustası nerede var, tanıdık var mı, bunu bi göstermek istiyorum" diyor.

Arkadaşları diyor ki "e abi senin ekspertiz dükkanın yok mu, orada baktırsana, manyak mısın?" diyorlar.

Adam şöyle bi "heheee" der gibi yan yan güldü sadece demiş. İşin hikayeliğini düşün :)

mikelazi
11-02-2019, 15:11
metro-bim-a101 de satılan vantilatörleri kullananlar var :)

anasını satim show time

AşkınS.
11-02-2019, 15:16
Bu konuda yiğit-y'nin 5 serisinin başına gelenlerden sonra ne alacağım aracı ne de sattığım aracı dynoya sokmuyorum

Tunacan
11-02-2019, 15:17
Boya kalınlık cihazı da zararlı. Değdirdiğin yerin boyasını çiziyor. Yasaklanmalı...

yilmazcatalbas
11-02-2019, 15:27
Bu işin düzgün yapılmadığı, doğru dürüst fanı olmadan, lastiklerin hız/yük endeksine bakılmadan, dyno üzerinde bilinçsizce son sürat denemeleri yapılan expertiz firmalarını gözümün önüne getirince adamlar haklı bence de zararlı ancak işini düzgün ve bilinçli yapan yerler de var ve bu saçmalığa onlar da dahil edilecek.

yilmazcatalbas
11-02-2019, 15:28
Bu konuda yiğit-y'nin 5 serisinin başına gelenlerden sonra ne alacağım aracı ne de sattığım aracı dynoya sokmuyorum

Başlığı görünce gözümün önüne o fotoğraflar ve anlatılanlar geldi.

ontheair
11-02-2019, 15:31
Dyno'ların kalibrasyonunu kim neye göre yapacak? Sonrasında kim denetleyecek? Dört çeker araçları ne yapacağız? Dyno üzerinde araç zarar görürse kim karşılayacak? Kimin neden olduğunu kim belirleyecek?
Bu soruların cevabını versinler dyno ölçümü zorunlu olsun.

Yigit-Y
11-02-2019, 15:43
Bu konuda yiğit-y'nin 5 serisinin başına gelenlerden sonra ne alacağım aracı ne de sattığım aracı dynoya sokmuyorum

O gün ömrümden omur gitmişti.

EFT Haramidere hatirlatayim de baskasininda cani yanmasın :)

Ormanci
11-02-2019, 15:57
Yigit-Y'nin konuyu merak edip buldum okudum. Çüş diyorum. Ya şu ülkede işini olması gerektiği gibi düzgün yapan adam bulduk mu şaşırıyoruz artık ya... İşe bak.

220T
11-02-2019, 16:12
Zararlı olan cehalet.Bu işi yapanların kaçının gerçek anlamda bir dinamometre geçmişi var?Kışın araba geç ısınıyor diye arabanın önüne koyduğu kartonu,tam hava filtresinin ağzına denk getiren adam ne bilecek dinamometredeki fanın ne işe yaradığını!

300E
11-02-2019, 16:28
Malesef ekspertizcilerdeki dynolara kalibrasyon yapıldığına inanmıyorum ben, 2.4 accord aracımı satarken esp kapatmadan dynoya çıkarmışlar, araç esp hatası verdi, alıcı arkadaş arabayı beğendi, noter yapacaktık işimize engel oldu, ekspertizciye gittim abi biraz dolaş o söner dedi, 20 km yaptım sönmedi, tekrar gittim aracı hondacıya götürüp kalibrasyon yaptırdılar düzeldi, çoğu bu işin ince noktalarını bilmiyor.

Kadyr
11-02-2019, 16:30
Bu tarcanları takip ediyorum adamlar işini iyi yapıyor.iyi cevap vermiş.kalibrasyonu kötü olsa bile 120 lik araba 100 bg çıkmaz herhalde

AşkınS.
11-02-2019, 16:35
Dynodaki sonuçlara güvenmiyorum da. Ankarada bi expere sokulan linea %92 çıktı,zonguldağa geldi motor yedi 1 hafta sonra. Motoru söktük arabadan yağı sökemedik..

ardicli2000
11-02-2019, 16:40
Yine bir ülkemiz klasiği bence. Hiçbir şey olması gerektiği gibi olmadığından ona buna çok kolay "tüü kaka" "ay bu çok kötü bi şey" diyebiliyoruz.

Adam çıkıp dese ki "mevcut haliyle dyno testleri gerçeği yansıtır ölçekte değil. Bu işi yapan 100 işyeridnen sadece 10u doğru düzgün yapıyor. Kanun bu haliyle soruna istenilen ölçüde çözüm getirmiyor. Bir standartı denetimi olmalı, biz de elimizdeki test sonucuyla bir yükün altına girelim" dese olay belki başka boyutlara gidecek, işini düzgün yapan dynocular, ekspertizler adamı destekleyecek. Ama ikisinin de niyeti soru işareti... Kanun çıkarıtılırken işin ehli kaç kişiye soruluyor derseniz sıfır... 3-5 geçmişi olan ama teknik sıfır bilgiye sahip adamlara sorup yazıyorlar. Hep öyle oldu hep öyle oluyor. Ülkemin makus talihi.... Müsebbibi de biziz, başkası değil...

997TT
11-02-2019, 16:46
İşini dogru yapanlar hariç cıdden sacma.
Yahu bunun kalıbrasyonu ne zaman yapıldı dıye soruyorum,adam o ne olaki diyor....
Dynıda tam gaz yapıyor yallah dıye.
Fan kımısınde bıldıgın vantılator...

M_PROJECT
11-02-2019, 17:30
Bir ulke bu kadar mi neresinden tutarsan elinde kalir ? Hic bir alanda denetleme sistemi olmaz mi ?

marikan
11-02-2019, 21:11
Peki dynolar otomatik şanzımanlar için gerçekten zararlı mı?

prodorian
11-02-2019, 21:46
Hayatımı otomobil ticaretinden kazanıyorum
Elimden geldiğince parkımda temiz düzgün arabalar bulunduruyorum.
Yaptığım iş için söylüyorum. Dyno ya gelene kadar o kadar büyük sorunlar var ki bu abilerimizin bu safsataları bırakıp o sorunlar ile ilgilenmeleri lazım.

Dyno ile ilgili yorumum da müşterime expertiz yaptırmadan araç satmıyorum mutlaka expertiz raporu almasını istiyorum ki bende alırken expertiz götürüyorum. Fakat dyno ya çıkartmak ona kalmış ister ise çıkarır isterse çıkartmaz.

Lee-on!
12-02-2019, 01:32
Yahu bırakın dynoyu güya parçacı adama ibiza cupra tampon soruyorum bende cupra yok bulamazsın hepsi normal tampon diyor sen hele göster bana diyorum elindeki 5 tamponun 4ü fr 1i de cupra haberi yok daha. Yok bunlar cordoba tamponu diyor bide. Benim asıl şaşırdığım bu kadar zekaya sahip insanların bu özgüvenle bu işleri yapıp para kazanıp bir de beni kazıklamaya çalışmaları... Demem o ki her zaman olduğu gibi bu işte de doğru düzgün ekspertiz yapan bulmak zor. Çoğu zaman gösterdikten sonra pişman olup yine kendi hislerime güvenmeyi tercih ediyorum.

Lee-on!
12-02-2019, 01:34
Yahu bırakın dynoyu güya parçacı adama ibiza cupra tampon soruyorum bende cupra yok bulamazsın hepsi normal tampon diyor sen hele göster bana diyorum elindeki 5 tamponun 4ü fr 1i de cupra haberi yok daha. Yok bunlar cordoba tamponu diyor bide. Benim asıl şaşırdığım bu kadar zekaya sahip insanların bu özgüvenle bu işleri yapıp para kazanıp bir de beni kazıklamaya çalışmaları... Demem o ki her zaman olduğu gibi bu işte de doğru düzgün ekspertiz yapan bulmak zor. Çoğu zaman gösterdikten sonra pişman olup yine kendi hislerime güvenmeyi tercih ediyorum.

Kiril alfabesi ile yazmışım :D

Yahu bırakın dynoyu güya parçacı adama ibiza cupra tampon soruyorum bende cupra yok bulamazsın hepsi normal tampon diyor sen hele göster bana diyorum elindeki 5 tamponun 4ü fr 1i de cupra haberi yok daha. Yok bunlar cordoba tamponu diyor bide. :icon_wack Benim asıl şaşırdığım bu kadar zekaya sahip insanların bu özgüvenle bu işleri yapıp para kazanıp bir de beni kazıklamaya çalışmaları... Demem o ki her zaman olduğu gibi bu işte de doğru düzgün ekspertiz yapan bulmak zor. Çoğu zaman gösterdikten sonra pişman olup yine kendi hislerime güvenmeyi tercih ediyorum.

Octane
12-02-2019, 02:41
Benim duydugum en sacma sey 1 serisini satarken alicinin israriyla dynoya cikinca neden fan koymuyorsunuz sorusuna 'abi bmwler arkadan motorlu ya ondan gerek yok' cevabini almamdi.
Sonra bir daha gitmedim dynoya falan.
Alacagim araci kendim surup anliyorum zaten.

mkerim
12-02-2019, 09:22
Şimdi en korkuncu.....
Büyük bir ekspertiz firması. Bayilik de veriyor aynı zamanda.
Dertleri varmış Araç kaldırma liftlerinin üzerinde araç varken sallanıyor. Sanki yıkılacak gibi. Teknik olarak o tip liftlerde olması imkansız bir şey olduğu için he halt ediyorlar diye cümbür cemaat bakmaya gittik. bu arada iki tane var o liftlerden birisi sallanıyor. Lifte bakmak için üzerine arabayı yükleyin de bakalım dedim. Aracı ters yüklediler. ön tarafının gelmesi gereken yere arka taraf heliyor. denge merkezi ters yerde. bunu bilmek için uzman olmaya gerek yok çünkü işareti var. adamlara arabayı öbür türlü koyun dedik sorun çözüldü. baktılar ki karşılarında anlayan biri var fren test cihazını kullanamıyoruz göstersenize dediler. çihazı anlatık disklerdeki ovalleşmeyi falan nasıl gösterir onu öğrettik sonra bir baktık ki adamlar bu ekranları bu fonksiyonları ilk defa görmüş. bu adamlar Türkiyenin dört bir yanına bayilik veren bir yer.
dinamometre hikayeleri de var. onlarıda başka sefere

ckrc
12-02-2019, 09:37
Dyno'da motor gücü, kapasitesi, kayıp tork değerlerinin ölçüldüğünü düşünen adamın, arabaya dair hiç bir fikri, aidiyeti yoktur sadece zikri vardır.

Dyno denilen şey, motordaki fabrikasyon gücün % kaçının tekerlere aktarılabildiğini gösterir. Fabrikasyon tork bandı grafiği ile, tekerden alınan tork değerlerini karşılaştırır, korelasyon yaparak iki grafiğin uyumsuzluğunu yüzde olarak verir. En bitik motorlu, hatta mavi duman atan arabayı getirin, istediğiniz dyno'da %90'ın üzerinde motor değeri ölçtururum. Baskı balatası bitik ama daha 50 binde araç getirin, motor değeri %75'den yukarı zor çıkar. Baskı balatayı değiştirin bir anda %90'lara çıkarsınız.

Kompresyon testi yapmadan 10 dklik dynoda motor sağlığı ölçülmez, yarım motor yapılmış, rektefiye görmüş motor 240 binde iken "abi motor sapasağlam %97 çıktı" diyen experlere denk geldim ben.

Yigit-Y
12-02-2019, 09:40
Motoru bitik araca yazılım yaptirip o dynoda yuzde 100 diyen experlerde gördüm.

Neler neler vardir daha :)

denizhandinc
12-02-2019, 09:42
ilk zamanlar bu expertiz firmaları cok güven veriyordu hatta ikinci eldeki patlak arabaları ittirme sıkıntıları cözülecek zannediliyordu ama her iste oldugu gibi bunada niteliksiz vasıfsız insanlar dadanınca les gibi oldu sistem. simdi araba bakıyosun arac sahibi tanıdık expere götürüyor araba 5 hatalıysa lavuk 3 söylüyor.

ckrc
12-02-2019, 09:54
ilk zamanlar bu expertiz firmaları cok güven veriyordu hatta ikinci eldeki patlak arabaları ittirme sıkıntıları cözülecek zannediliyordu ama her iste oldugu gibi bunada niteliksiz vasıfsız insanlar dadanınca les gibi oldu sistem. simdi araba bakıyosun arac sahibi tanıdık expere götürüyor araba 5 hatalıysa lavuk 3 söylüyor.

Tanıdığa gerek yok, sattığım 3 arabada da, var olan hataları tespit edemediler.

Birisinde, ön kaput kesinlikle değiştirildi, servis müdürünün aracıydı kendisi değiştirmiş, orijinal yazdı exper. Bak üstüne motorsiklet düştü o yüzden bu parça değişti diye adama söyleyip sattım. Experde yalancı çıktık, değişenli dediğimiz araba orijinal çıktı.

Birisinde, çamurluk ağzında boya vardı, kapı içine kadar bant çekilmişti yani görmemek için salak olmak lazım. Orijinal dedi. Açtım boya fotolarını gösterdim, yine yalancı çıktık.

Diğerinde 240 binde motor yapılmış araba vardı, "abi motor hiç açılmamış, orijinal, 300 bin daha götürür seni" dedi exper arkadaş.

O yüzden araba alırken expere hiç götürmem, kaportacıya, mekanikçiye götürürüm.
Abi araba temiz mi bi bak, boya-değişen takıntım yok şase, podyada işlem yoksa, içime sinerse alırım.

Boyasız, hatasız araba alacak kadar zengin değilim, istanbulda yaşıyoruz, sürekli sokağa arabayı park ediyoruz. Araba bana sahip gibi olacaksa, ben park edince, sağa sola gidince dert edeceksem, malımla rezil olurum. Hiç gerek yok.

Çizildimi, boyat bir daha, ezildi mi, değiştir parçayı hiç umuruma gelmez. Sakınmadığımdan sanırım, hiç park halinde çarpmazlar, çizmezler, ezmezler.

Low-Rider
12-02-2019, 10:03
Ya bizde bi toplantıda bişey anlattılar, daha önce de yazdım mı hatırlamıyorum;

Adamın ekspertiz dükkanı var, bir araç alacak, "bu marka model araç alıyorum, ustası nerede var, tanıdık var mı, bunu bi göstermek istiyorum" diyor.

Arkadaşları diyor ki "e abi senin ekspertiz dükkanın yok mu, orada baktırsana, manyak mısın?" diyorlar.

Adam şöyle bi "heheee" der gibi yan yan güldü sadece demiş. İşin hikayeliğini düşün :)

Adam biliyor çünkü işlerin nasıl olduğunu da doğrusunu yapmak için o markanın uzmanını istiyor.

Hepimizin bildiği gibi ekspertizler sadece gözle kontrol yapıyor baktığı araç ile ilgili herhangi bir bilgi birikimi olmadan, yağ kaçağı varsa yağ kaçağı var yazıyor.

Zaten fren, amortisör vs testini makinalar yapıyor çıkan değer kağıtta. Ama o marka modele özel kronik bir problem, özellikle bakılması gereken yer varsa geçmiş olsun olaydan bir haberler.

220T
12-02-2019, 11:04
Güya iş bilen olarak video çekenlerin bile "Bah ibreyi sona dayadık." demesi,bunu maharet sayması sektörün özeti.

YUNUS
12-02-2019, 11:27
Dyno Kalibrasyonları ölçüm ve raporlama yetkisi TSE/Sojutest de. Kalibrasyondan geçemeyen Yetki belgesini de alamıyor zaten.
Şu ana kadar TSE li Exper sayısı TR genelinde 10 civarı.
1000 lerce Exper bulunan İstanbul da bu sayı bugün itibarıyle yalnızca 2 (iki) :)

Kadyr
12-02-2019, 11:36
Dyno Kalibrasyonları ölçüm ve raporlama yetkisi TSE/Sojutest de. Kalibrasyondan geçemeyen Yetki belgesini de alamıyor zaten.
Şu ana kadar TSE li Exper sayısı TR genelinde 10 civarı.
1000 lerce Exper bulunan İstanbul da bu sayı bugün itibarıyle yalnızca 2 (iki) :)

tse alma zorunlulukları var mı bunların ?

G.U.Z.
12-02-2019, 21:29
Performans arabalarını anlarım da, benim 1.4 getzimi, 1.6 cruze umu dynoya sokunca ne anlayacak ki? Benim 4k deviri gectigim kısıtlıdır, adam kesiciye sokuyor arabayı, için gidiyor:))

kadireren
12-02-2019, 21:47
Performans arabalarını anlarım da, benim 1.4 getzimi, 1.6 cruze umu dynoya sokunca ne anlayacak ki? Benim 4k deviri gectigim kısıtlıdır, adam kesiciye sokuyor arabayı, için gidiyor:))

Ovacık oto pazarının arkasında tır var dyno , exper hizmeti veriyor pazarları açıyor tırı üzerine çıkan araçları bir görsen abi geçen kartalı sokmuşlardı teste , ben ovacık oto pazarında temiz araba görmedim varsa da çok azdır ama akşama kadar expere giren çıkıp sahibi ile el sıkışan o kadar çok ki :)

Emre-Dylan
12-02-2019, 21:52
Benim duydugum en sacma sey 1 serisini satarken alicinin israriyla dynoya cikinca neden fan koymuyorsunuz sorusuna 'abi bmwler arkadan motorlu ya ondan gerek yok' cevabini almamdi.
Sonra bir daha gitmedim dynoya falan.
Alacagim araci kendim surup anliyorum zaten.

Ciddi misin eray abi ahahahhaha :D :D :D Abi o değilde biraz zaman geçsin, custom cruiser için yardımını rica edeceğim :)

Octane
13-02-2019, 00:02
Ciddi misin eray abi ahahahhaha :D :D :D Abi o değilde biraz zaman geçsin, custom cruiser için yardımını rica edeceğim :)

Tabi ki elimden gelen bir sey olursa her zaman...

S.Özeren
13-02-2019, 00:34
Bu ülkeden dyno ile motor ömrünün çıktığını düşünen insan dolu . Bencede dyno testi gereksiz

mkerim
13-02-2019, 09:24
dyno da kalibrasyon şart diyor üreticileri.
peki biz yapıyormuyuz ?
bu tür cihazların kalibrasyon setleri cihaz parası nereredeyse. bu yüzden kimsede bu setler yok.
kim kalibrasyon yapıyorsa o kalibrasyon setininde bir onay alması gerekiyor kimseler o setin onayı varmı diye bakmıyor.
net ölçüm alınmıyor demek anlamına gelmesin bu söylediklerim. neredeyse tamamı düzgün ölçüm yapıyordur bu cihazların.
eğer bir hata varsa kullanıcıdan olma ihtimali 90%
cihaza hemen suç atmayalım
dyno ne yapar..
sadece güç ölçümü yapmakla kalmaz.
aktarma organlarında bir kayıp var mı. motorun çalışmasındaki düzeni de gösterir. ateşleme dengesini görebilirsiniz
denildiği gibi gücünü tam veren bir motorun çok az ömrü kalmış olabilir.

bu test ekipmanlarının kalibrasyonu hep sıkıntılı olmuştur. bazı cihazlar periyodik olarak kalibrasyon ister. yapmazsan ne olur derseniz
o aşamayı geçer ve çalışmaya başlar.