PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kilitli diferansiyel ayarları, yaÄŸ seçimi



Unarmedpower1
15-02-2019, 09:24
Lada samara aracım için kilitli diferansiyel aldım fakat montajdan önce aklıma takılan bazı şeyler var

Diferansiyel ile birlikte şanzıman içindeki dişlilerde spor dişlilerle değiştirilecek(stinger marka) akslar yenilenecek

Bu diferansiyelin montajını normal lada ustama yaptırırken bilmesi gereken herhangi bir ayar var mı ? yoksa direkt alıp takması yeterli mi?

biraz araştırma yapınca ön yükleme ayarı veya pinyon dişlisinin yataklarının sıklık ayarı gibi şeylere rastladım bunlarla bir alakamız var mı?

birde yağ seçimi konusunda diferansiyelin kutusunun üzerinde birkaç çeşit yağ yazılmış örn motul 90pa gibi

samara ralli aracı olan birine sorduğumda (oda kilit kullanıyor) biz motosiklet yağı kullanıyoruz dedi (10w40)

kimi samara kullanıcıları 20w50 koyuyor kimi 80w90 koyuyor

liqui moly motul gibi markaların yağ seçicilerine baktığımda 10w40 15w40 tavsiye edilmiş

farklı marka diferansiyellerin tavsiyelerindede 80w90 falan yazılmış

kısaca bu konuda da kafam allak bullak oldu

https://i.hizliresim.com/k90QJJ.jpg (https://hizliresim.com/k90QJJ)

I-HANN
16-02-2019, 02:43
bılmesı gereken ayar tabıkı var oncelıkle ayna marutı dıslılerının basma yuzeyıne dıkkat etmesı gerekır, sonrasında arasındakı boslugu ayarlaması gerekır komparatör saati ile

ön yukleme ayarı defransıyelın ıcındekı dıslılerden ayarlanıyor kıtleme oranı gıbı dusunun

yag olarak kesınlıkle uretıcı fırmanın yagını kullanın ben bmw lerde hep bu muhabbetı yasıyorum dıreksıyon yagını koyanı bıle gordum :) senın kılıt torsen oldugu ıcın cluth type degıl bellı hızlarda ugultu yapar ıcındekı dıslıler cabuk asınır ve tamıratı mumkun degıl tamır kıtını alman gerekır oda defransıyelın komplesıne yakın bır fıyat olur

Ayhan Yildirim | Facebook (https://www.facebook.com/IHANNs/media_set?set=a.10153331928484773&type=3)

mkerim
16-02-2019, 09:08
araç öden çekişli olduğu için ve mahrutinin yerinden sökülmeyeceğini de var sayarak tek dikkat edilmesi gereken ayna nın montajında kullanılan civataların yeni olması şart.
yağa gelince diferansiyelde ne yağ varsa onu koymanız iyi olur.

Unarmedpower1
16-02-2019, 21:04
Bu diferansiyel yağı şanzıman yağıyla aynı değil mi ? Şanzımana ayrı diferansiyel ayrı yağ gibi bir durum söz konusu değil dimi ? Zaten mantıken diferansiyel şanzıman kutusunda.

Unarmedpower1
16-02-2019, 21:50
bılmesı gereken ayar tabıkı var oncelıkle ayna marutı dıslılerının basma yuzeyıne dıkkat etmesı gerekır, sonrasında arasındakı boslugu ayarlaması gerekır komparatör saati ile

ön yukleme ayarı defransıyelın ıcındekı dıslılerden ayarlanıyor kıtleme oranı gıbı dusunun

yag olarak kesınlıkle uretıcı fırmanın yagını kullanın ben bmw lerde hep bu muhabbetı yasıyorum dıreksıyon yagını koyanı bıle gordum :) senın kılıt torsen oldugu ıcın cluth type degıl bellı hızlarda ugultu yapar ıcındekı dıslıler cabuk asınır ve tamıratı mumkun degıl tamır kıtını alman gerekır oda defransıyelın komplesıne yakın bır fıyat olur

Ayhan Yildirim | Facebook (https://www.facebook.com/IHANNs/media_set?set=a.10153331928484773&type=3)

Bu videodaki şekilde yapsam olur mu ? Bu ön yükleme ayarı mı ?
Aşınma olayı ne zaman sürede gerçekleşir ? Yada fazla zorlamayla mı olur ? Bu tip diferansiyeli kullananların diferansiyeli hep aşınıyor mu ?

https://youtu.be/c9eNMMlhc9g?t=103

I-HANN
18-02-2019, 07:40
ayna dıslısını dırek takdı yukseklık ve boşlugunu ölçmedi .ılk bahsettıgım bosluk ve basma olcme olyaı, ,on yukleme ayarını kılıdı dagıtıp yapıyorsun bazı fırmalar dırek altak seklınde yolluyor bazıları farklı kombınasyon secenegı sunuyor onu aldıgın fırmanın kullanım klavuzuna bakarak ayarlarsın ,yada fırma ıle ıletısıme gecerek setup ayarlarını ıstersın hangı kombınasyonda nekadar oluyor onu sana soylerler. asınma olayı kullanım tarzına gore degısır. googlede torsen differantial problem dıye aratabılırsın .