PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.9 tdi hibrit turbo sonrası yakıt artışı?



kifoz
19-02-2019, 14:10
Öncelikle herkese merhaba.
2008 golf 5 1.9 tdi 105HP DSG kullanıcısıyım. Araca 140 bin kmde kat, egr iptali + yazılım yaptırdım. turboda üfleme sesinin artması nedeniyle aracın turbosunu 160hp turbonun pal ve kapağı takılarak hibritledik.
1. Aracın alt devirleri eskiye nazaran baya öldü
2. Aracın yakıt ortalaması arttı.
normalde İstanbul şehir içi 5.5-6 lt arasında gezerken şuan 7.2 lt aşağısına hiç düşüremedim. 1-2 lt çok problem etmemek lazım sonuçta araçtan güç aldık. Bu işlemlerle aslında aracın yakıtı düşer diye düşünüyorduk.
Sizce hem hibrit şansızlığından kurtulmak (üfleme sesi tekrar başladı) hemde sıfır rahat kafayla gezmek için araca pd 130 luğun turbosunu taksak yakıt düşer mi? yoksa yakıt artışının nedeni başka bir şey olabilir mi? ayrıca hibrit turbonun westgate ayarı alt devirleri kendine getirebilir mi?

ottoman32
19-02-2019, 14:24
Öncelikle herkese merhaba.
2008 golf 5 1.9 tdi 105HP DSG kullanıcısıyım. Araca 140 bin kmde kat, egr iptali + yazılım yaptırdım. turboda üfleme sesinin artması nedeniyle aracın turbosunu 160hp turbonun pal ve kapağı takılarak hibritledik.
1. Aracın alt devirleri eskiye nazaran baya öldü
2. Aracın yakıt ortalaması arttı.
normalde İstanbul şehir içi 5.5-6 lt arasında gezerken şuan 7.2 lt aşağısına hiç düşüremedim. 1-2 lt çok problem etmemek lazım sonuçta araçtan güç aldık. Bu işlemlerle aslında aracın yakıtı düşer diye düşünüyorduk.
Sizce hem hibrit şansızlığından kurtulmak (üfleme sesi tekrar başladı) hemde sıfır rahat kafayla gezmek için araca pd 130 luğun turbosunu taksak yakıt düşer mi? yoksa yakıt artışının nedeni başka bir şey olabilir mi? ayrıca hibrit turbonun westgate ayarı alt devirleri kendine getirebilir mi?

paller büyüdüğü için turbo geç geliyor geç geldiği için alt devirlerde mazota yükleniyor yakıt artıyor gayet normal artması

ercan26esk
19-02-2019, 22:23
bence anormal bir durum var aracınızda bizde hibrit turbo kullanıyoruz dizel değil aracımız ama öyle basmadığımız zaman gayet normal seyrinde gidiyor yakıt ortalama bence yazılımla ilgili sorun var dizel kullanan çok arkadaş var sonuç olarak dizel olsun benzinli olsun performanslı kullanmadığınız sürece yakıt öyle aman aman değerlerde artmaz turboyla alakalı bir durumunuz yok bence olay yazılımla alakalı..

fuatozkan
20-02-2019, 11:00
Yazılımla alakalı olabilir. VNT li oluyor galiba onlar wg ayarıyla altların canlanacağını düşünmüyorum sonuçta paller yine aynı dönücek yine üstte gelicek. hatta dah da kötü olabilir belki.

Maf sensörü etkiler yakıtı iptal mi acaba yazılımla ?

Chn53
20-02-2019, 11:23
yakıt artışı vnt ile alakalı tamamen, iyi bi turbocu bulun vnt ye ayar yaptırın yakıtınız eski değerlerine düşecektir.

kifoz
28-02-2019, 08:22
turbo tekrar söküldü balans ayarları yapıldı vnt ayarı yapıldı. üfleme sesi soğukta hafif olmasına rağmen çok azaldı ancak yakıt artışı devam ediyor. yazılımını da drecu yaptı. enjektör değerleri çok iyi dendi. yakıt artışının sebebi başka ne olabilir?

oss
09-03-2019, 21:12
Öncelikle herkese merhaba.
2008 golf 5 1.9 tdi 105HP DSG kullanıcısıyım. Araca 140 bin kmde kat, egr iptali + yazılım yaptırdım. turboda üfleme sesinin artması nedeniyle aracın turbosunu 160hp turbonun pal ve kapağı takılarak hibritledik.
1. Aracın alt devirleri eskiye nazaran baya öldü
2. Aracın yakıt ortalaması arttı.
normalde İstanbul şehir içi 5.5-6 lt arasında gezerken şuan 7.2 lt aşağısına hiç düşüremedim. 1-2 lt çok problem etmemek lazım sonuçta araçtan güç aldık. Bu işlemlerle aslında aracın yakıtı düşer diye düşünüyorduk.
Sizce hem hibrit şansızlığından kurtulmak (üfleme sesi tekrar başladı) hemde sıfır rahat kafayla gezmek için araca pd 130 luğun turbosunu taksak yakıt düşer mi? yoksa yakıt artışının nedeni başka bir şey olabilir mi? ayrıca hibrit turbonun westgate ayarı alt devirleri kendine getirebilir mi?

yanlış hybrit modeli turbonun compressor tarafını mı oynadınız?

kifoz
14-03-2019, 14:40
yanlış hybrit modeli turbonun compressor tarafını mı oynadınız?

turbonun egzoz tarafıyla oynanmadı diğer tarafının kapağı ve palleri büyültüldü.

63owen63
14-03-2019, 14:50
Kişisel görüşüm ;
Geç spool olmasının iki sebebi olabilir :
1- Yazılımsal, (harita güncellemesi gerekebilir )
2- Hybrit yapan firmanın kullandığı pal in kalite ve teknolojisi. ( oem pallerinizle aynı kıvamda spool edip doldurabilecek teknolojiler mevcut )

Yakıt sorununuza gelince, 90 hp tdi'dan daha daha az yakan + 250 ve + 300 hp 'tdi lar var etrafımızda bindigimiz kullandıgımız,
yakıt sorununuz ;

1- bakımsal mekanik eksiklikler
2- yazılımsal.

kifoz
14-03-2019, 15:11
araç drecu da yazılımı yapıldı. turboda feka turboda yapıldı. araç bakımı hiç geciktirilmedi. enjektör değerleri vs. çok iyi. yalnız turbo yapılırken triger değişimi oldu egr iptaldi yağ kaçırdığından egr tamamen söküldü. turbo hibritlemeden önce egr+kat iptali+yazılım ile istanbul şehir içi 5.5 lt ile gezerken şimdi 7 lt nin altına düşüremiyorum.

kifoz
14-03-2019, 15:31
triger değiştirilirken sente ayarı olmadımı diye düşündü usta timing e baktık bilgisayarda değerler normal dedi. triger kayışının normalden sıkı montajlanması yakıt artışı yapabilir diyorlar. olabilir mi öyle bir şey?

dieselpower
14-03-2019, 17:08
1.9 tdi afn kullanıcısıyım 110luk dp egzoz hybrid soft yazılım var, hybrid den önce ve sonrasında aman aman değişiklik olmadı