PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bogaz Kelebegi Port Polish



ghibli06
24-02-2019, 20:35
Arkadaslar kis ayi sebebiyle garajda evde sicak yerde yapacak ugraslar ariyorum bos vakitlerimde, bir cok forumda tartisilan bir olayi sormak istiyorum, bogaza port polish yapip verim alanimiz var mi? Deger mi ugrasmaya yoksa beyhude bir caba mi? 2-3 hp icin ugrasilmaz diyen de var cok iyi oldu diyen de... Yaptirmis olup olumlu olumsuz yorum yapabilecek var mi? Benimki baya bir etli ugrasirsam guzel bir sey cikar gorsel olarak ama guc verir mi? Benimkisi budur:

https://i.hizliresim.com/pbkq2n.jpg (https://hizliresim.com/pbkq2n)

AhmetKadir
24-02-2019, 21:11
Max flow acildiktan sonra elle yapilan port islemi bosmus gibi geliyor :)

ghibli06
24-02-2019, 21:22
Max flow acildiktan sonra elle yapilan port islemi bosmus gibi geliyor :)

İlla elle yaparim diye bir iddiam yok, sonuclari tatmin ediciyse oraya da yollayabilirim...

Grimlord
24-02-2019, 21:25
Aracımı aldığım zaman (clio rs) boğaz kelebeği işliydi, sonradan doğru düzgün çalışmamaya başladı. Kelebek bozulunca işlenmemiş orjinal olanı takıldı, gaz tepkisi daha zayıf gelmişti. Bence kesinlikle faydası var ancak dediğin gibi onca uğraşa değer mi bilmiyorum abi :)

AhmetKadir
24-02-2019, 22:08
İlla elle yaparim diye bir iddiam yok, sonuclari tatmin ediciyse oraya da yollayabilirim...

Sayfalarini incelerseniz ciddi fark geliyor kapaklardan. Bi de makine isi oldugu icin hepsinden ayni sonuc geliyor

mikelazi
25-02-2019, 14:59
5-6 sene evvel.120bindeki 1.4 atmo aracımın kelebeğini söküp temizlemiştim.öyle çok kirlide değildi,fakat temizlik sonrası alt devirler canlanmıştı.

sonra kendi kendime ulan dedim bu kelebeği temizledik bukadar farketti.acaba tornada işletsem nolur.hemen yaptırdım.aracın gideri,özellikle üst devirlerde ciddi değişmişti.

sonraki atmo.karbüratörlü 1.4cc aracımda kendim için 1 üst levere atlayıp üst kapaktaki emme ve eksoz portlarını 2mm genişlettim.ciddi farketmişti.


şimdiki crdi aracımında emmedeki klapeleri iptal edip temizlettirdim.öyle böyle fark yok.

Ersin ÖREN
25-02-2019, 16:58
Fark eder.
Kesin sonuç için öncesi ve sonrası flowbench de ölçülmeli.
Elle yapacaksanız Kesinlikle parlak yüzey bırakmayın.
kalın zımparalı alanın flowbench sonuçları parlak yüzeyden her zaman daha yüksek geliyor.

M3CSL
26-02-2019, 07:51
Gaz tepkisi ve üst devirler fark ediyor kesinlikle.

ghibli06
26-02-2019, 08:35
genelde incelediğim araçlar hep atmosferikti, turbo araçlarda da bu fark hissedilir mi?

MazhaRR
06-03-2019, 22:05
Fark eder.
Kesin sonuç için öncesi ve sonrası flowbench de ölçülmeli.
Elle yapacaksanız Kesinlikle parlak yüzey bırakmayın.
kalın zımparalı alanın flowbench sonuçları parlak yüzeyden her zaman daha yüksek geliyor.

Merhabalar, hocam portpolish uygulaması için söylediğiniz parlak yüzey yerine zımparalı(anladığım kadarıyla inci ince çizikli) olmasının daha iyi olduğunu söylediniz biraz daha açabilir misiniz bu konuyu? Motosikletimin üst kapağına uygulama yapmayı düşünüyorum internette gördüklerim hep parlak yüzeyli.

0M42
07-03-2019, 09:18
Pütürlü zemin karbüratörlü motorlar için gerekli diye biliyorum ben.

bilalMW
07-03-2019, 20:47
fark eder. rottler cnc'de işlenmiş, flow bechmarkları yapılmış üst kapak ya da gaz kelebeği tekrar kalibre edilmiş sw ile gaz tepkisini bariz fark ettirir.